Gå til innhold

Krafttap i fingerene


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei😊 Jeg har lenge opplevd at jeg en og annen gang mister kraften i pekefinger og tommelfinger på høyre hånd. Tidligere har ikke dette vært et stort problem for meg, men i det siste har det skjedd oftere. Nå er det så ille at det skjer flere ganger i uken, enkelte uker til og med hver dag. Jeg er høyrehendt og når dette skjer, fungerer ikke hånden i det hele tatt. For eksempel er det helt umulig å skrive. Jeg har både leddgikt og fibromyalgi i nær familie...Hva syns dere? Grunn til bekymring? (J, midten av tyveårene)

Anonymous poster hash: 5f78f...bea

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

viss du trykker på handleddet over hele bredden er det smerter noe sted da

det kan være tunnelkarpal, og det kan være noe annet

gå til legen og få sjekket det ut

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er ALS? Jeg har stresset en del den siste tiden, men det har jeg også gjort før... uten å få disse symptomene. (J, midten av tyveårene)

Anonymous poster hash: 5f78f...bea

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Å miste styrken slik i fingrene er ikke slik det skal være, og helt klart noe nevrologisk. Jeg tenkte også på karpaltunnelsyndrom med en gang når jeg leste dette. Heldigvis kan det behandles :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snakk om å gjøre folk urolig, jeg har nå googlet ALS... og der står det at jeg bare har få år igjen å leve! Jeg velger å tro at det mest sannsynlig ikke er så alvorlig, siden jeg er såpass ung. ALS er vanligst etter fylte 70. Men ja, jeg skal gå til legen og finne det ut helt sikkert. (J, midten av tyveårene)

Endret av løvetannbarn
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, ta deg en tur til legen. Nummenhet er ganske diffust og kan være symptom på ganske mye, og samtidig ingenting. Psykiske plager kan gi utslag nevrologisk, men det kan og være andre ting som f.eks b12 mangel.

Hvordan er de viljestyrte bevegelsene? Prøv å spill piano med fingrene, snu hånden fort fra overside til underside oppå på den andre hånden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 år senere...

Ja, ta deg en tur til legen. Nummenhet er ganske diffust og kan være symptom på ganske mye, og samtidig ingenting. Psykiske plager kan gi utslag nevrologisk, men det kan og være andre ting som f.eks b12 mangel. 

 

Hvordan er de viljestyrte bevegelsene? Prøv å spill piano med fingrene, snu hånden fort fra overside til underside oppå på den andre hånden. 

 

Det viste seg å være en nerve i klem pga. at jeg overbelaster høyre hånd.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det viste seg å være en nerve i klem pga. at jeg overbelaster høyre hånd.

 

Godt å se at du fant ut av det,og at det ikke var ALS.

Anonymous poster hash: 6c023...bc1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tok sin tid å få resultater fra den legetimen, hi hi

Anonymous poster hash: 2368a...3af

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...