Gå til innhold

Å faste


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har vært plaget med dårlig mage og har generelt vært dårlig etter å ha spist mye usunn mat de siste ukene og føler meg relativt dårlig innvendig. Så på grunn av dette har jeg bestemt meg for å faste i noen dager - fram til torsdag (eller fredag) og begynte i dag. Har kun drukket te, saft og juice i dag, men nå i kveld fikk jeg hodepine som ikke vil forsvinne. Noen råd hva jeg kan gjøre for å slippe hodepine? Vil ikke gå med hodepine fram til torsdag.



Anonymous poster hash: da7fb...044
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er ganske vanlig i starten og vil nok gå over før den tid.



Anonymous poster hash: 4a71d...4c3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ganske vanlig i starten og vil nok gå over før den tid.

Anonymous poster hash: 4a71d...4c3

Takk, håper det vil gå over. Takler ikke hodepine og tenker at dette ikke er bra for kroppen, men har lest en del på nettet og det skal visstnok være sunt å faste et par ganger i året.

Anonymous poster hash: da7fb...044

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 år senere...

Noen som kan informere meg litt om fasting?

Litt vel gammel tråd, men jeg lurer også. Noen som kan informere meg om fasting? Trenger å ta av meg fort, og skal derfor faste frem til fredags morgen.

Anonymous poster hash: bb351...f71

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bananfasting er bra :) Da får du i deg energi samtidig som den metaboliske effekten av faste.
Vann fasting eller juice faste er også veldig bra men det er viktig å drikke MYE vann uansett om du har juice faste eller vannfaste. Er uvant for kroppen de første dagene, men når man faster litt jevnlig, en gang i halvåret eller annenhver måned (3-14 dager av gangen) så regenerer det cellene i kroppen, renser tarm system og avgifter kroppen din.



Anonymous poster hash: dfb81...15c
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bananfasting er bra :) Da får du i deg energi samtidig som den metaboliske effekten av faste.

Vann fasting eller juice faste er også veldig bra men det er viktig å drikke MYE vann uansett om du har juice faste eller vannfaste. Er uvant for kroppen de første dagene, men når man faster litt jevnlig, en gang i halvåret eller annenhver måned (3-14 dager av gangen) så regenerer det cellene i kroppen, renser tarm system og avgifter kroppen din.

Anonymous poster hash: dfb81...15c

 

Nei, det gjør ikke det. Kroppen renser seg selv. Er du så forgiftet at kroppen ikke klarer det vil fasting ikke hjelpe i det hele tatt. Da må du oppsøke lege.

 

Vær så snill, ikke spre propaganda for detox-svindelen.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dersom du skal faste over flere dager er dt lurt å google. Etter dag to eller tre kan du føle deg gansle svak i kroppen og det kan være vanskelig om du skal på jobb.

For øvrig er det ikke nødvendiv å faste fordi du har spist usunn mat. Kropen vil ikke kvitte seg raskere med maten. Det du spiser går gjennom som normalt, uavhengig av hva du spiser etterpå. Du vil også fremstå som litt naiv og i verste fall tåpelig om du går rundt og sier at det er grunnen til faste

Anonymous poster hash: 4b441...ad0

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For kroppen sin del er det ingenting positivt med å faste. Den er avhengig av å få de næringsstoffene den trenger regelmessig, ellers så blir den syk. 

Det er negativt med tanke på slanking siden du kommer til å legge på deg igjen når du begynner å spise.



Anonymous poster hash: b6103...386
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...