Gå til innhold

Kastrering - hvor gammel må en hankatt være


Gjest Gjesta

Anbefalte innlegg

Min eldste katt var 4 mnd (vi så at poungen var stor, så det var på tide.. regner med at han var "tidelig" ute) lille pus på 3,5 mnd kommer nok til å være eldre enn Pondus. han er mindre av vekst og ikke begynnt å utvikle seg.. men jeg vil ikke vente til han blir så "stor" at han begynner å spraye rundt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er du sikker på at du har denne info om kaniner fra en sikker kilde?

Trådstarter er sikkert veldig interessert i kastrasjon av kanin, men jeg må jo svare... :sjenert:

Leste om det første gang på hjemmesida til Norsk Kaninavlslag, men fant ikke hjemmesiden deres nå. Det sto ihvertfall en veldig utfyllende og troverdig utgreing der, av folk som bør ha peiling på hva de snakker om. Ser det står noe liknende i denne artikkelen;

"Hanner skal være minst fire måneder og hunner skal være minst seks måneder. Dette fordi de må være fullt utviklet og utvokst før en operasjon. Operasjonen tar bort kjønnshormonene som også fungerer som veksthormoner."

http://dyrenett.no/no/s/artikkel.asp?art=Gnager&h=d&id=188

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Kan jeg spørre om hvor du kastrerte katten så tidlig? Var det her i Norge? Har nemlig ikke hørt om at noen her i Oslo-området kastrerer så tidlig, men det er jo bare positivit hvis noen veterinærer begynner å skifte mening. Hvis kattene kunne kastrereres så tidlig kunne de jo bli operert før de får seg nytt hjem, og dermed helt unngå videre formering. :)

Jada! På Fredrikstad Dyrehospital!! I Danmark er det faktisk vanlig at de kastrerer kattene før de selges til nye hjem! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...