Gå til innhold

Skal du stemme i kirkevalget?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Ikke stemt tidligere, men i år skal jeg. Skal stemme på åpen folkekirke! :-)

Anonymous poster hash: af242...eff

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal stemme. Som aktiv kirkegjenger vil jeg gjerne være med på å bestemme hvem som skal sitte i meninghetsrådet. Har også sittet i menighetsråd selv.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

http://www.vg.no/forbruker/religion/medlemsrot-i-den-norske-kirke/a/23499706/

 

Er det bare meg eller er det helt sykt at de kan holde på slik?

 

Hvor tar jeg kontakt for å melde meg ut for godt? Third times's a charm!

 

Er dette godt nok? Jeg endret nettopp navn via nettet, men å melde seg ut av kirken går ikke...?

Endret av Maximillian Cohen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest imperio

Skal ikke stemme.

 

Aner ikke om jeg er innmeldt eller ei :S Er ikke døpt, om det har noe å si.. Ikke konfirmert heller.

Aldri meldt meg på noe som helst, foreldrene mine har ikke meldt meg inni noe som helst har med kirken og gjøre. Så hvorfor jeg har fått meldekort aner jeg ikke. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Niks, valgkortet gikk rett i søpla. Jeg gidder ikke stemme på noe jeg ikke har noe som helst forhold til. De får stemme de som faktisk bruker kirken .

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stemmer bare fordi jeg støtter homofiles rettigheter. Alt annet kunne jeg ikke brydd meg mindre om.



Anonymous poster hash: 1addd...cce
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja jeg stemmer alltid på de mest konservative kandidatene, de som er særlig imot homofilt samliv. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg skal stemme.
Er ingen ivrig kirkegjenger og vet ikke helt om jeg kaller meg selv kristen, men i år har jeg sagt ja til å stille på liste for soknerådet i min lokale kirke. Jeg sa ja fordi jeg tror at vi som ikke er så ivrige til å bruke kirken vil kunne ha en del påvirkning slik at det blir mer interessant å gå i kirken for alle.
Jeg er for kirken som en tradisjonsbærer og en kulturformidler og kommer til å jobbe for det.
Vi har for øvrig ikke liste fra Åpen kirke her hvor jeg bor, ellers ville jeg nok stemt på den.
 



Anonymous poster hash: 1c1c0...ae0
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg skal stemme.

 

Er ikke alle bispedømmer som godtar homoseksuelt ekteskap og jeg mener det da er viktig å bruke stemmeretten til å endre denne latteerlige praksisen.

 

Finn ut hvilket bispedømme du hører til og legg inn en stemme på Åpen Folkekirke.

 

Jeg trenger ikke være enig i religion, men velger å bruke stemmeretten på dette da det er så forbanna gammaldags tankegang at homofile ikke skal ha samme rettigheter som heterosekseulle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har meldt meg ut utallige ganger, så om jeg får et valgkort i postkassa så skal jeg personlig troppe opp på kirkekontoret og dytte det papiret ned i halsen på den første jeg ser

Eller, kanskje ikke så drastisk da, men jeg kommer til å bli lei meg og forbanna, for jeg er så drittlei av å melde meg ut hele tiden

Ja for det er jo de som jobber på kirkekontorene rundt om kring sin feil? Ikke sant? Spesielt den første og beste du møter. Det ansettest sikkert minst en ved hvert kontor som har til oppgave å bare melde inn folk mot sin vilje. :roll:

 

Nei mot dumskap kjemper selv gudene forjeves.

Anonymous poster hash: 7001e...d41

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Samboer fikk også brev selv om han er utmeldt. Når det gjelder så mange bare på dette forumet, så må det da jukses noe sted? Er det ikke slik at norge gir mer penger til kirken dess flere medlemmer den har?

Anonymous poster hash: 11e62...dba

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal stemme ved valget ja. Dette er et veldig viktig valg! Jeg skal stemme på Åpen folkekirke.

Alle som raser på fb og i media over at homofile skal ha like rettigheter som hetrofile i kirken, de bør ved dette valget prøve å gjøre noe med saken.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Hello Kitte

Ja for det er jo de som jobber på kirkekontorene rundt om kring sin feil? Ikke sant? Spesielt den første og beste du møter. Det ansettest sikkert minst en ved hvert kontor som har til oppgave å bare melde inn folk mot sin vilje. :roll:

Nei mot dumskap kjemper selv gudene forjeves.

Anonymous poster hash: 7001e...d41

Eh, ja det er klart jeg skylder på, ikke første og beste, men den ansvarlige på det lokale kirkekontoret

Når jeg har pratet med han flere ganger og han har lovet meg at jeg nå er utmeldt, men likevel så må jeg ned igjen 1-2 år senere

For det funker jo iallefall ikke å melde seg ut via skjema, siden jeg da også ble meldt inn igjen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Samboer fikk også brev selv om han er utmeldt. Når det gjelder så mange bare på dette forumet, så må det da jukses noe sted? Er det ikke slik at norge gir mer penger til kirken dess flere medlemmer den har?

Anonymous poster hash: 11e62...dba

 

Nei. Bare den katolske.

Anonymous poster hash: 1addd...cce

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samboer fikk også brev selv om han er utmeldt. Når det gjelder så mange bare på dette forumet, så må det da jukses noe sted? Er det ikke slik at norge gir mer penger til kirken dess flere medlemmer den har?

Anonymous poster hash: 11e62...dba

Ikke direkte pr. medlem, det er en myte. Når det er sagt utmåles overføringene til kirken i praksis ut fra hvor stor andel av befolkningen som er medlemmer, det er kirkens størrelse i befolkningen som skal være veiledende for overføringene. Derfor har overføringene, sammenlignet med annen vekst, sunket de siste tiårene i takt med at andelen som er medlemmer har sunket. Så kirken tjener på å ha flest mulig medlemmer. Og jeg er enig i at det er altfor mange som opplever dette (selv har jeg sluppet unna med kun tre utmeldinger, men til gjengjeld skulle jeg aldri vært medlem i utgangspunktet) til at jeg føler meg trygg på at det bare er en glipp.

At regelen med overføring pr. medlem gjelder "bare den katolske" er forøvrig ikke sant, det gjelder selvsagt alle andre kirkesamfunn med unntak av Den norske kirke også. Samt alle andre tros- og livssynsamfunn, kristne eller ikke. Herunder alt fra Det Mosaiske Trossamfund til Human-Etisk Forbund.

Anonymous poster hash: ae720...817

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå syns jeg faktisk dette valget bør utsettes til de har fått orden i medlemslistene. Det hadde aldri blitt godtatt ved et stortingsvalg (håper jeg) om man fant ut at en stor andel av velgerne ikke hadde stemmerett. 



Anonymous poster hash: f094b...115
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...