Gå til innhold

Rare ting du trodde var sant da du var liten?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Trodde saltstenger vokste i hagen til bestemor.

Også tok det mange år før jeg forsto at ansiktet ikke ble en grimase hvis man lagde en grimase.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg trodde at folkene på tv kunne se meg. Så jeg skiftet aldri klær på stua når tv'n sto på :sjenert: Var vel rundt 5 år eller så.

  • Liker 17
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trodde at før i tiden da bildene var svart- hvite, så såg folk også svart- hvitt.. I de tidene fargebildene kom, så kom også fargesynet gradvis frem i det virkelige livet også....

  • Liker 30
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trodde man fikk makk i magen av å leke "doktor" ( sikkert fordi mamma fikk noia av at jeg og vennene mine var nysgjerrig på hverandre) og at mamma og pappa visste alt så me bedre enn alle andre. Var veldig forundret over at de visste alt som var rett i verden :P

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Trodde at før i tiden da bildene var svart- hvite, så såg folk også svart- hvitt.. I de tidene fargebildene kom, så kom også fargesynet gradvis frem i det virkelige livet også....

Se filmen Pleasantville, om du ikke alt har gjort det :)

Jeg trodde også de i TV kunne seg meg, de fulgte meg jo med blikket uansett hvor i rommet jeg gjemte meg. :grine:

Anonym poster: 835a25a2f5553c4af1a3d207eb468877

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trodde at før i tiden da bildene var svart- hvite, så såg folk også svart- hvitt.. I de tidene fargebildene kom, så kom også fargesynet gradvis frem i det virkelige livet også....

Det trodde jeg å :D hihi

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trodde at før i tiden da bildene var svart- hvite, så såg folk også svart- hvitt.. I de tidene fargebildene kom, så kom også fargesynet gradvis frem i det virkelige livet også....

haha! Det trodde jeg og! Husker til og med at jeg spurte mamma hvordan det var å leve da verden var i svart hvitt xD

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trodde mamma og pappa faktisk het Mamma og Pappa.

Jeg så filmen Forrest Gump da jeg var ca 8 år gammel, og trodde det var en sann historie. Jeg syns det var rart man ikke hørte med om fyren på skolen og sånt, siden han hadde gjort så utrolig mye stort.

Jeg trodde at om man gjorde grimaser lenge nok så ble ansiktet slikt (denne kan jeg vel takke mamma for).

Broren min lurte meg til å tro at jeg grunnen til at jeg hadde smilehull var fordi jeg hadde klemt to fingre på hver sin side av munnen mens jeg var i mammas mage.

Anonym poster: 2c23c13e93e862f12ee6ec5d969bde70

  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

- At mennesker blir født ut av rumpehullet

- At smånisser følger deg hele desember for å se at du oppfører deg fint nok til å få julegave

- At det satt noen dukker eller mennesker inni TV-skjermen og hadde "dukketeater"

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

At om man gikk med skoene på feil fot, så ble føttene formet feil, eller annen misdannelse (hadde mareritt flere ganger om at det vokste mange fler føtter pga dette lol)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trodde at oldefar hadde magiske tenner.....han sa alltid at han hadde det.. tok tungespissen ut mellom tannkjøttet og tennene i overkjeven. Var helt facinert (og ikke ante jeg at han hadde gebiss..).

Hadde og full angst for nordlyset...... ble fortalt av oldeforeldrene mine at hvis jeg ikke brukte lue om vinteren så kom nordlyset og sparket fotball med hodet mitt..

For ikke å snakke om at man slutter å vokse hvis man drikker kaffe når en er liten!

Denne er kanskje litt smårasistisk; men jeg ble fortalt at jeg måtte ikke spise helt inn til det hvite på melonskivene, for der hadde negrene pillet borti, og en kunne bli syk....

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pappa lurte meg til å tro at han fikk arret sitt etter at han hadde fektet med pirater :P

Jeg hadde også et ekstra år med å tro på påskeharen (trodde aldri noe særlig på julenisse ect.) for det var bare søsteren min som var hjemme da påskeegget kom, og hun sa at hun ikke hadde lagt det der - og hun løy jo ikke!

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Husker vi hadde en spisepinne som vi hadde lakket i gullfarge, jeg trodde at hvis jeg hadde vondt - så kunne vi bare trylle vekk "vondten" med den tryllestaven. Var flere ganger jeg hadde "vondt" og alt ble bra igjen etter at mamma hadde tryllet det bort.

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Av alle absurde ting, så trodde jeg at Vebjørn Rodal ikke hadde negler. Det var noen voksne i barnehagen som sa det. :snurt: (Det kan jo selvsagt hende de sa at det så ut som han ikke hadde negler, eller noe sånt..)

Anonym poster: 3ba8cec17c511f97d5c5bab0f328ae79

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trodde at man kunne grave til Kina gjennom sanden på stranden. At mamma lot meg holde på er nesten litt provoserende.

  • Liker 46
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne er litt teit, men jeg var bare 3 år. Og trodde babyer kom med posten.... Så da broren min ble født, og jeg ble dypt skuffet siden jeg ville ha lillesøster, så forhandlet jeg med postmannen. Vokste opp på landet med landpostbud, så alle pakker ble levert på døren....

Samtalen gikk som her;

Postmann; Maya, gratulerer med lillebror!

Jeg; Vil ikke ha lillebror, vil ha lillesøster:(

Postmann; Men; neste gang jeg kommer så kan jeg ta med pakke til deg, så kan jeg få lillebror?

Jeg; JAAAA!!!!!!!!

Neste gang postmannen var innom (med en stor pakke fra Ellos som mamma hadde bestilt);

Postmann; Maya, nå har jeg med stor pakke til deg...

Jeg; Åhh.......(litt tvilende og usikker...)

Postmann; Ja, du sa jo det at jeg skulle få lillebror......

Jeg; NEEEEEI!!!!!!! DUSTEPOSTMANN!!

Så; da lærte jeg, etterhvert, at barna kommer ikke med postmannen, og man forhandler ikke med småsøsken.

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...