Gå til innhold

Har du opplevd noe overnaturlig?


Anbefalte innlegg

ååå, hva skal man tro da? :) hmmmmm

Ja si det. Jeg liker nå å gå for de naturlige forklaringene først og fremst, men akkurat den der sliter jeg veldig med å skjønne. At ting ramler ned av seg selv er greit, men når de ramler sidelengs så begynner jeg å lure på hva som foregår.

På den annen side så har jeg vondt for å tro at jeg har et frittgående oppvaskbørstekastende spøkelse i huset også. ;)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg hadde lagt meg en kveld, og lå å sendte melding til kjæresten min.. Plutselig hører jeg en tung puste-lyd (Ligna på pusten til en person som går opp en bratt bakke, og nesten begynner å hyperventilere). Jeg slår på nattbordslampen, og ruller til siden å kikker under senga, for å se om det var hunden min som lå der/ var blitt dårlig! Men hunden var der ikke, så ble livredd å reiste meg opp. Og i det jeg reiser meg opp, ser jeg farfaren min foran meg... Som døde for 19 år siden!!

Jeg ble livredd, og sprang ned.. Mamma stod opp og lurte på hva som foregikk... Fortalte hva som hadde skjedd, og fikk vite at bestefaren min døde nettopp av at han ikke fikk puste! (Jeg var lita når han døde).

De to første ukene etter dette skjedde, turte jeg ikke å være alene hjemme... Og jeg har heller ikke sovet på loftet hvor jeg hadde rommet mitt etter det.. Turte heller ikke å gå opp der når jeg var alene hjemme. Så siste året jeg bodde hjemme, flytta jeg inn på rommet jeg hadde når jeg var lita i 1 etg :)

Kjære deg! Er du redd farfaren din? Han vil nok deg bare godt og vil du skal vite at han passer på deg! Med mindre han var en tyrann i det fysiske livet da...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da jeg var yngre spilte jeg og noen venniner spiritisme. Vi fikk ikke noe svar eller noe da vi spilte, men da spillet var over så rørte tven på seg. Og den hadde ikke hjul eller noe. Det var skikkelig ekkelt.

Her vi bor nå hører jeg ofte knirkelyder, lyder som om noe detter ned, så går jeg og ser, ingenting har detti ned(?)

Da jeg sitter alene i huset føles det som jeg ikke er alene.

Guffent alså

I nabohuset går det rykter om at en tok livet sitt. Så kanskje h*n går igjen :overrasket:

Spiritisme er okkult, og derfor farlige ting å holde på med. Man åpner dører som aldri burde åpnes....

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

det har skjedd 3-4 ganger... i 3-4 forskjellige boliger. jeg ligger og sover om natta. plutselig våkner jeg og slår opp øynene og ser rett på et ansikt som glor på meg... jeg spurter ut av senga og bort til veggen for å skru på lyset men det er selvfølgelig ingen der.... meget ekkelt og jeg blir dritredd....

Da synes jeg du skal be vedkommende å slutte med det, og heller prøve å kontakte deg når du er våken. De er tilsnakkende, altså! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I min "ungdom" jobbet jeg på forskjellige båter. På en båt fikk jeg en lugar som lå rett under styrehuset. Skjønte ikke hvorfor ingen andre ville ha den, den var jo stor og fin og hadde eget bad. Forklaringen fikk jeg ei natt jeg var alene om bord som helgevakt under verkstedopphold. Plutselig hørte jeg noen som gikk fram og tilbake i styrehuset! Døra til styrehuset var låst, så ingen andre enn de som jobba om bord kunne komme inn der. Litt seinere hørte jeg dører bli åpnet og lukket andre steder i båten. Jeg tenkte at det kanskje var en av de andre som hadde kommet tilbake og gikk ned for å se. Fant ingen, og dørene var lukket/låst. Om morgenen gikk jeg gjennom hele båten uten å finne ut noe som helst. Også neste natt hørte jeg skritt i styrehuset. Da de andre kom tilbake fikk jeg vite at jeg ikke var den eneste som hadde hørt "Kaptein NN" der om bord, men de ville ikke skremme meg ved å fortelle det.

Har også vært ute for at ting har skjedd i maskinrommet (hjelpemotorer har blitt startet/stoppet, pumper blitt startet osv) uten at noen har vært der og alle innganger har vært låst. Da skyldte de på "Maskinsjef XX" som jobbet der for mange år siden.

Dette er ting som flere andre også har opplevd - heldigvis!

Ellers er jeg ofte sanndrømt, og vet hvem som ringer uten å se på telefonen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fortell om alt det overnaturlige du har opplevd. Jeg snakker om alt mellom himmel og jord.

Hvordan vet du at det er noe "overnaturlig" og at det ikke har helt naturlige forklaringer?

Og hvordan vet du at det ikke er f.eks. aliens, nissen, eller at du lever i The Matrix?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spiritisme er okkult, og derfor farlige ting å holde på med. Man åpner dører som aldri burde åpnes....

Okkult betyr skjult, og sees ikke på som farlig med mindre man har en religiøs overbevisning (da for eksempel kristne nærmest forbinder ordet okkult med satan). Etter min mening er skjult kunnskap ikke farlig, men det kan kanskje sees på som urettferdig at broderskapet er de eneste som mener seg verdig denne kunnskapen. En slags verdiholdning som muligens kan være farlig i seg selv, men det er vel en annen diskusjon.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spiritisme er okkult, og derfor farlige ting å holde på med. Man åpner dører som aldri burde åpnes....

Noen som kan spiritisme?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:popcorn::popcorn: Nå tør jeg ikke å gå på do :popcorn::popcorn:

Uansett, i huset jeg bodde før, som jeg holder veldig kjært fremdeles, gikk det et par stykker igjen. Jeg har både sett, følt og hørt det. Ikke at det skremte meg noe særlig, for det er ingen andre enn familie som har bodd i det huset. Forferdelig gammelt hus på fire etasjer.

En gang, når jeg var i 11-12 års alderen, så sto jeg på badet og gredde håret, pyntet meg litt. Sto der i min egen verden og så meg i speilet og opp ifra intet dukket en gammel mann opp. Han så riktignok ikke rett på meg, men han gikk bak meg og så forsvant han. Skjønte utrolig lite av hva som hadde nettopp skjedd, men jeg fortsatte å ordne meg før jeg gikk ut til min søster og sa "det var en mann på badet og så forsvant han", akkurat som om det var helt normalt :klo: Hun ble livredd.

En annen gang var jeg og en god kompis i stua i andre etasje, så på tv og bare prata. Det var bare oss hjemme, faren min var på jobb. Plutselig hører vi noen tunge skritt nede i gangen, akkurat som om noen gikk inne med tunge sko. Vi trodde med en gang at det var faren min og ropte på han. Ingen svar. Så hørte vi mer skritt. Vi skjønte ingenting og måtte gå ned og se begge to, men det var det ingen. Ytterdøra var låst og det hele. Så gikk vi opp igjen, jattet videre. Så hørte vi kjellerdøra gikk opp. Kjellerdøra knirker noe voldsomt, den er vel det eneste som ikke er byttet ut i det huset. Nok en gang gikk vi ned, ingen der. Døra var igjen og alt var urørt. Vi begge ble litt satt ut av det og skyndte oss ut, og kom ikke hjem før faren min var hjemme :fnise:

Også hørt mye skritt i trappene og følt at det har gått noen bak meg på et viss sted i huset. Kattene mine reagerte også noe voldsomt til tider og freste ut i lufta. Syns bare det er creepy at jeg ikke reagerte noe verre enn det jeg har gjort, storkoste meg i det huset.

JA, jeg tror det er noe mellom himmel og jord!

Var dette historie nok? :fnise::popcorn:

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har akkurat flyttet men huset jeg bodde i før er blitt bygd av mine tippoldeforeldre og har gått i "arv" siden da. Tippoldeforeldrene døde i dette huset og søsteren min sammen med kusina mi hevder å ha sett han gå igjen mens de har overnattet.

Jeg har også opplevd å høre lyder, ting som detter helt tilfeldig, men skal ta det "verste" jeg har opplevd i dette huset:

Det var ei natt jeg våknet av mobilen som ringte. Mens jeg lå og snakket i mobilen så hørte jeg broren min gå ned trappa og på do. Etter to minutter hører jeg han gå opp trappa, lukker opp døra mi saaakte så jeg lurer jo på hva det er og spør etter han men får ingen svar. Døren går opp på gløtt og jeg får fortsatt ingen svar. Siden jeg var så søvnig så reagerte jeg ikke noe særlig på det akkurat da, men det jeg reagerte på var at etter dette så hørte jeg broren min gå opp trappa og på rommet sitt!! Så jeg etter telefonsamtalen så gikk jeg inn på rommet og lurte på om han hadde åpnet døren min, men det hadde han jo ikke... :bond:

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Svigermora mi drev nede på vaskerommet i kjelleren. Hun gikk opp i fem minutter,- for å så komme ned til et vaskerom der ALT var flyttet på iforhold til hvordan det var da hun gikk opp..

Det var bare hun og sønnen som var hjemme da det skjedde, og hun skylder på han, siden hun må finne en naturlig forklaring på alt.

Men han hadde absolutt ikke vært der (pleier aldri å være der heller, så hvorfor nå), og han hadde absolutt ikke ødelagt alt systemet som er der..

I det samme huset hører man fotskritt, dører som åpner seg og dunkelyder.

Dette forklarer hun som huslyder... Jajaaa

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet ikke hvor overnaturlig det egentlig var, men en gang når jeg var i feriehuset vårt begynte plutselig en gyngestol og gynge av seg selv. Det rare med det var at det var ingen der (bare meg), ingen vinduer var åpen og det var ikke trekk i rommet. Gyngestolen var også såpass tung at det måtte en del styrke for å gynge den. Jeg var rundt 10 år på den tiden og jeg klarte ikke å få gyngestolen til å bevege seg så mye som den gjorde da. Har enda ikke funnet en logisk forklaring på hva som egentlig skjedde :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet ikke hvor overnaturlig det egentlig var, men en gang når jeg var i feriehuset vårt begynte plutselig en gyngestol og gynge av seg selv. Det rare med det var at det var ingen der (bare meg), ingen vinduer var åpen og det var ikke trekk i rommet. Gyngestolen var også såpass tung at det måtte en del styrke for å gynge den. Jeg var rundt 10 år på den tiden og jeg klarte ikke å få gyngestolen til å bevege seg så mye som den gjorde da. Har enda ikke funnet en logisk forklaring på hva som egentlig skjedde :P

Tydeligvis noen fler :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Her en natt begynte brannalarmene våre å kime. Vi har fire seriekoblede alarmer, som skal være mulig å slå av ved å trykke på knappen. Men dette virket ikke. Vi måtte plukke ned hver enkelt alarm og ta ut alle batteriene før de gav seg. Etter å ha sjekket hele huset og hentet en livredd pus frem fra klesskapet la vi oss til å sove igjen. Og hva skjer når vi lukker øynene? Jo, matkvernen på kjøkkenet starter av seg selv! Det ble lite søvn på oss begge resten av den natten ja.. :klo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å herregud, for en spennende tråd!! Kom med mer on dere har noe! Mer mer! :gjeipe: :popcorn: :popcorn:

Jeg har i løpet av mitt 19-årige liv aldri opplevd noe sært på denne måten. Må vel være fordi jeg har bodd i forholdsvis "nye hus" hvor ingen har dødd på mystisk vis. Jeg er vel heldig? :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En gang i September/Oktober ifjor, da romkameraten min hadde dratt på skolen og jeg enda lå og sov, ble jeg vekket av at det var noen som rotet i kjøleskapet og/eller skuffene i fryseren. Soverommet mitt er rett ovenfor kjøkkenet, og dette er en liten og veldig dårlig lydisolert hybel - så man hører ting veldig godt gjennom veggene.

Jeg lå og hørte litt på det en stund, og lurte på hva det kunne være... Hørtes ut som noen hadde det travelt; pga. skuffende ble dratt fort ut, hørte poser og ting som ble rotet litt rundt i, før skuffene ble stengt igjen. Deretter var det på'n igjen med en ny skuff.

Først tenkte jeg at det kunne være huseieren, (han bor i nabohuset,) som kanskje hadde fått lov av romkameraten min å låne noe. Eller at det var en rørlegger eller noen som skulle fikse noe, også hadde huseieren glemt å si ifra til meg. Jeg sto opp og kledde på meg, og jeg passet på å bråke så mye jeg kunne så personen som var nede ikke skulle bli skremt da jeg kom gående ned trappa. (Jeg hørte fortsatt denne personen mens jeg kledde på meg.)

Men da jeg kom ned, var det ikke en sjel å se her. Alle lysene var av, døra var låst, og kjøleskapet/fryseren var stengt.

Forsatt så har jeg ikke funnet ut hva dette var, men har ikke hørt det siden.

REDIGERT: Kan vel også legge til at dette er et helt nytt bygg, og at jeg og romkameraten min er de aller første som bor her. Et spøkelse eller noe sånt virker da litt usannsynlig, og gjør det hele mye mer uforståelig og "overnaturlig" for min del. :sjenert:

Endret av Starchild91
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Solsmil

Jeg husker en gang jeg satt vakt i en idrettsbygning på en skole, som hadde svømmehall og gymsal som var utleid på kveldstid. Jeg måtte være der til klokken ni (fordi døra ble låst da) men de siste dro klokken åtte. Han som var "leder" for de som hadde leid den siste timen, sa til og med til meg før han gikk at da var alle dratt, og garderobene var tømt. Jeg var nede og sjekket alle garderober og haller, og alt så ok ut. Det var ingen andre innganger til bygningen enn der jeg satt, bortsett fra inni svømmehallen, men det var et vindu mellom hallen og der jeg satt, så det kunne jeg se. Den var dessuten en nødutgang som alltid var låst.

Jeg hadde vært der mange ganger før, også når det ikke var folk der. Men nå begynte jeg plytselig å høre lyder. Jeg er HELT sikker på at det var noen som gikk fram og tilbake i gangen nede, det var overhodet ikle til å ta feil av. Så var det plutselig slamring med dørene nede, og med vandring fram og tilbake i gangen. Så ble det satt på musikk over et anlegg, før den ble slått av like etterpå. Jeg var så pissredd at jeg ikke turte å gå å sjekke, men gikk heller ut (i ti minus) og ventet der den siste halvtimen på at faren min skulle hente meg). Da jeg fortalte det, bare lo han og trodde ikke på meg. Jeg fikk han til å gå ned å sjekke, men det var ingenting der.

Det er ingen som har trodd meg på denne episoden i ettertid, bortsett fra kjæresten, men han mener det sikkert fantes en naturlig forklaring. Jeg tror ikke det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...