Gå til innhold

En ny lov som krever regelmessig samtykke under sex


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Litt paranoid å automagisk gå ut ifra at det rammer menn når det ikke står noe om det.

Forresten har det veldig mye å si at det er på en college campus i california. Alle kommer til å drite langt i slike lover, det er ganske utagerende tilstander der uansett. :danse::ol::kristin::smoke:

De siste årene så er det blitt mye roligere og mer kontrollert mange steder. På grunn av slike regler som dette så er det nærmest umulig for menn å forsvare seg mot anklager om seksuelle overgrep.

På mange colleger så tør ikke "frat-houses" lenger å arrangere de berømte festene vi kjenner fra diverse filmer, i frykt for at de skal bli saksøkt av ei jente som finner ut at hun har blitt utsatt for overgrep.

Anonymous poster hash: 76f27...d19

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er det ikke uansett normalt å kommunisere under sex? Bytte av stillinger osv pleier vel å kreve en slags form for samtykkende svar? Eller hva pleier du å gjøre?

Anonymous poster hash: b8bba...138

Kjøre på med overraskelsesex :buss:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøre på med overraskelsesex :buss:

Hei, vil du ha sex?

Vil du fremdeles ha sex?

Vil du fremdeles ha sex?

Vil du fremdeles ha sex?

Vil du fremdeles ha sex?

*gjenta hvert minutt

Ekte romantikk i feministers øyne.

Anonymous poster hash: 76f27...d19

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sexkjøpsloven er heller ikke "rettet mot menn" offisielt sett, men alle skjønner jo at den er det.

Absolutt alle sexlover i den vestlige verden er til fordel for kvinner og til menns ulempe.

Anonymous poster hash: 76f27...d19

Hvilke sexlover tenker du på da ?

At det ikke er lov å ha sex med barn ?

At det ikke er lov til å ha sex med en person som ikke vil ?

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

tdlr. Hvordan funker dette? Må man ha med seg penn og papir i senga?



Anonymous poster hash: ab62b...89f
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare meg som ikke skjønner hvordan man får ut av denne artikkelen at hun må si ja hele tiden? Det det står er jo bare at det ikke lenger er nok at man ikke sa nei, en må faktisk si ja. Dette er jo rett og slett for å unngå voldtekter av fulle og neddopede personer som ikke er i stand til å si nei.

Anonymous poster hash: 8d223...d46

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest brutal_mann

I praksis betyr dette at når en kvinne har lyst å straffe en mann så er det bare å ligge med fyren og så rope voldtekt.

Jeg merker at mine psykiske sperringer for å ha sex blir stadig kraftigere. Og jeg som tidligere har blitt latterliggjort for å foreslå at all seksuell kontakt skal ha en kontrakt signert av begge parter pluss et uavhengig vitne. Det er ikke langt igjen før vi er der.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilke sexlover tenker du på da ?

At det ikke er lov å ha sex med barn ?

At det ikke er lov til å ha sex med en person som ikke vil ?

Det er liten tvil om at det er menn som har vært målet for samtlige sexlover som er laget. Det er ikke dermed sagt at alle lover som omhandler sex er gale.

Anonymous poster hash: 76f27...d19

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare meg som ikke skjønner hvordan man får ut av denne artikkelen at hun må si ja hele tiden? Det det står er jo bare at det ikke lenger er nok at man ikke sa nei, en må faktisk si ja. Dette er jo rett og slett for å unngå voldtekter av fulle og neddopede personer som ikke er i stand til å si nei.

Anonymous poster hash: 8d223...d46

Nei, det er for at kvinner skal ha full rett til ansvarsfraskrivelse og å anklage menn uten at menn skal ha noen sjanse til å forsvare seg.

Det er slik mange ledende feminister vil ha det i Norge også.

Anonymous poster hash: 76f27...d19

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest brutal_mann

Bare meg som ikke skjønner hvordan man får ut av denne artikkelen at hun må si ja hele tiden? Det det står er jo bare at det ikke lenger er nok at man ikke sa nei, en må faktisk si ja. Dette er jo rett og slett for å unngå voldtekter av fulle og neddopede personer som ikke er i stand til å si nei.Anonymous poster hash: 8d223...d46

Slik loven er utformet så må mannen bevise sin uskyld. Med andre ord, en er komplett idiot om en som mann har sex der denne loven gjelder.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hooty McOwlface

Et lite spørsmål for deg, vet du hvem som blir mest rammet av voldtekt i USA?

Kvinner sier du? Vel, faktisk så er det menn.

TS

Anonymous poster hash: 5d311...f21

Å? Men da burde jo denne loven hjelpe menn da, siden de oftest er ofrene ;)

Du er altfor ekstrem TS og det er vanskelig å ta deg seriøst når du f.eks. begynner å dra inn det med at menn fremstilles som pappskaller i TV-serier som et feministisk prosjekt - det er jo akkurat sånne ting feminister tar opp og jobber mot hele tiden, educate yourself. Du fremstår bare som en sprøyte gal konspirasjonsteoretiker.

Selv om det må bli sagt at du overdriver som ville helvete, så er jeg også kritisk til denne loven. Meningen er vel å ta de voldtektene som har vært i gråsonen før eller umulige å bevise, lære college-guttene at man ikke ligger med en døddrukken kvinne som stritter litt fomlete og halvhjertet imot i halvsøvne. Her får kvinner ofte det kollektive ansvaret for voldtekt, vi drikker for mye og går i for korte skjørt og var våte mellom beina og har ikke sagt nei tydelig nok osv. Dette er selvsagt problematisk, men å legge alt ansvar over på menn som gruppe er jo også problematisk - de fleste voldtar ikke. Med denne loven så kan jo hvem som helst dømmes for voldtekt omtrent, på grunnlaget at de ikke innhentet dette tydelige "ja"-et først.

Som med alle lover så spiller det jo litt inn hvordan denne håndheves, da. Den er nok kanskje ment mer som et signal om at hvis du er i tvil om at det er samtykkende sex, hvis hun er bevisstløs eller har mumlet noe nei-lignende og du bare tenker som Robin Thicke "I know you want it" og har lyst å kjøre på, så er du ikke bare i en gråsone, det er etter (California-)lovens bokstav voldtekt, og du bør ikke gjøre det. De fleste lover er jo ment å ha en preventiv effekt mer enn å straffe, og også å oppdra samfunnet og få til endringer i kultur - jo mer respekt for kvinner, jo færre voldtekter. Men selv om det er veldig trist med alle ofrene som aldri får dømt sin voldtektsmann fordi det er så mye gråsoner og vi kvinner får deler av skylden fordi vi er slutty, så synes jeg denne loven er å gå hakket for langt andre veien.

Endret av Hooty McOwlface
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så rettssikkerhet for kvinner og menn er ikke så farlig ?

Voldtekt er greit ?

Loven er til for å beskytte. Så lenge man oppfører som som normale mennesker med normale sperrer er ikke dette et problem.

Ikke rart dere gutta sliter psykisk !!

Dere maler fanden på veggen. Snakk om å se glasset halvtomt.

Vi sitter å flirer oppgitt, både gubben og jeg

Endret av Pito
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trodde forresten slike MRA-menn var sterkt imot at jenter hadde sex utenfor forhold.
De mener jo jenters løssluppenhet er roten til alt ondt.

Så hvis denne loven fører til mindre sex, burde du ikke være kjempeglad, trådstarter?

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så rettssikkerhet for kvinner og menn er ikke så farlig ?

Voldtekt er greit ?

Loven er til for å beskytte. Så lenge man oppfører som som normale mennesker med normale sperrer er ikke dette et problem.

Ikke rart dere gutta sliter psykisk !!

Dere maler fanden på veggen. Snakk om å se glasset halvtomt.

Vi sitter å flirer oppgitt, både gubben og jeg

Hvorfor føler du at du trenger ekstern validasjon på ditt synspunkt ved å trekke "gubben" inn i diskusjonen? Kan det hende det er fordi du vet du ikke har noen gode argumenter?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er faktisk mange rare regler , er ikke noe sjokk at California tenker på og innføre

En slik regel..

California

· Forbudt å sette ut en musefelle om man ikke har jaktkort.

Nevada

· Forbudt å ri på kamel på motorveien.

· I Eureka er det ulovlig for en mann med bart å kysse en kvinne.

Utah

· Alle kjøretøyer har vikeplikt for fugler på motorveiene.

· I Tremonton kan ikke en kvinne og en mann ha sex i en ambulanse i fart.

Wyoming

· I Newcastle er det straffbart å ha sex i et fryserom i et slakteri.

Oklahoma

· Lovovertredere kan bli arrestert og bøtelagt eller fengslet for å skjære grimaser til en hund.

Texas

· Forbrytere er pålagt å gi sine ofre 24 timers varsel, der de underrettes om hvilken forbrytelse de skal utsettes for.

Arkansas

· En mann har rett til å banke kona si, men bare en gang i måneden.

Haha, takk for en god latter på morgenkvisten! :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Bekymrer ikke meg stort. Det er USA vi snakker om. Hvorfor skal dette ha innvirkning på oss i Norge? Vi trenger ikke jaktkort for å sette ut musefella, og vi har ingen rett til å banke kona vår. Så hvorfor tror du en lov som dette skal påvirke oss i noen som helst grad? Bare merkelig å lage en tråd som dette, når ingen av de latterlige lovene de har gjelder i Norge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest brutal_mann

Bekymrer ikke meg stort. Det er USA vi snakker om. Hvorfor skal dette ha innvirkning på oss i Norge? Vi trenger ikke jaktkort for å sette ut musefella, og vi har ingen rett til å banke kona vår. Så hvorfor tror du en lov som dette skal påvirke oss i noen som helst grad? Bare merkelig å lage en tråd som dette, når ingen av de latterlige lovene de har gjelder i Norge.

Fordi det finnes feministiske krefter som ønsker slike lover i Norge. Det er dessverre bare et tidsspørsmål før vi ser dette her også.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest daisydaisy

Fordi det finnes feministiske krefter som ønsker slike lover i Norge. Det er dessverre bare et tidsspørsmål før vi ser dette her også.

Da går jeg og slikker asfalten etter det har regnet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest brutal_mann

Da går jeg og slikker asfalten etter det har regnet.

Da blir det nok asfaltslikking på deg innen en ti år.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...