Gå til innhold

Vil spiren sitte denne gangen da mon tro?


cinderella_h

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hmm... Hørtes merkelig ut at det skulle være for tidlig å fylle ut helsekortet! Jeg var hos jordmor i uke 8 eller noe, og hun fylte ut med en gang. Kanskje legen din har det mer travelt enn jordmoren min! ;) Håper det går bra med pusekatten din, lurt å få time til dyrlege for å finne ut! :Nikke:

Endret av Mayami
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja trodde også dette var vanlig nå! Leser jo om andre som gjør dette rundt uke 10. Men var visst for tidlig for meg. Rart jeg blir bekymra ??

Pus stod opp fra sengen. Kom litt ned. La seg. Stod opp igjwn og åpnet klesskapet og la seg der. Der får han egentlig ikke ligge men syk Pus får lov til alt! Skulle bare ønske han fikk i seg litt næring.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De har nok forskjellige måter å gjøre det på legene.. Jeg fikk fyllt ut helsekort i uke 6.. Men han sa at blodprøver var det ingen vits i å ta før uke 12. Tok en blodprosent eneste, men det er jo bare et stikk i fingeren. Ellers så var det ikke så hrundig han fyllte kortet ut, jordmor tok resten når jeg var hos henne:p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tok ikke blodprosent før sist jeg var til kontroll, ca uke 26! Så det er nok forskjellig praksis ja... Bare pass på om du er rhesus negativ (som meg), da er det noen prøver som må tas ca uke 10 og ca uke 28.. Ellers spiller det vel ikke den store rollen sikkert, i og med at de ikke er enige med seg selv! Syk pus får gjøre som han vil ja - blir sikkert bedre av å ligge oppå alle de hvite sengesettene! :fnise: Stakkars liten...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syk Pus beveget seg ut av skapet og satte swg foran hagedøren. Han er vant med å få gå i Hagen. Han ville ut. Satt litt ute, myste litt mot solen og luktet. På vei inn tok han den vanlige rutinen med å strekke seg litt, klore litt på møblene og lukte ... Rutinen når han kommer inn er å få litt god mat - msn det ville han ikke ha nei! Men han la seg nede på stolen! Han sover jo hele dagen til vanlig sånn ellers også - men jeg blir jo skikkelig skeptisk når jeg vet han er pjusk ! Men skal la han slappe av. Tenker at det er et godt tegn at han beveger seg litt rundt og er litt oppe. Bedre enn totalt sengeliggende.

Jeg fikk med meg en haug med informasjonsblader vedr graviditet hjem fra legen da. Lest dem alle på sofaen nå. Sovna litt innimellom da 🙈

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så ringer fastlegen og forteller at hcg prøvene mine er kjempe gode. De viste 112 på dag 1 - altså en uke før ikm. Så 2000 på ikm dagen.

Det var HØYE verdier. Har de fortsatt å stige så mye?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har faktisk ikke tatt flere prøver ettersom jeg får så rett ultralyd. De mener at ultralyd er sikrere sånn sett. Men ja det var høyt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har faktisk ikke tatt flere prøver ettersom jeg får så rett ultralyd. De mener at ultralyd er sikrere sånn sett. Men ja det var høyt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi postet litt fort ... Ble fortalt at hcg sier veldig lite egentlig og det finnes ingen fasit

Vi dro tiø veterinær med Pus da. Tenkte en gang for mye enn for lite. Men huff det er en grunn til at vi ikke er der så ofte. Han blir så redd. Gjemmer seg i halsgropen min og begynner å skumme :( så fprt vi kom inn på rommet hveste og knurret han! Så fort dama forsvant var han rolig! Ettersom de ikke fikk tatt på han fikk de ikke gjort mye. Hun sa at de må legge han i narkose ofså

Fortalte hun metoden de bruker! De tar noe over hodet hans pg stikker han. Ev putter han i en stor pose og stikker han i rumpa. Det var så brutalt !!!! Så jeg fikk alternativ to,

Kvalmestillende medisiner og håpe på bedring ! Hun sa at dersom han ikke spiser eller drikker til i morgen må han inn.

Hvordan skal jeg følge med på det ?

Nå håper jeg såååååå inderlig lille baby pusen min kvikner til!! Alle blir jo slappe av lite næring pg mye energi i sinne. Men please please please trenger en opptur nå 🙏🙏🙏🙏🙏 jeg blir jo så bekymret at jeg ikke orker mat selv og blir uggen :( vil sovne og våkne til frisk Pus!!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi postet litt fort ... Ble fortalt at hcg sier veldig lite egentlig og det finnes ingen fasit

Vi dro tiø veterinær med Pus da. Tenkte en gang for mye enn for lite. Men huff det er en grunn til at vi ikke er der så ofte. Han blir så redd. Gjemmer seg i halsgropen min og begynner å skumme :( så fprt vi kom inn på rommet hveste og knurret han! Så fort dama forsvant var han rolig! Ettersom de ikke fikk tatt på han fikk de ikke gjort mye. Hun sa at de må legge han i narkose ofså

Fortalte hun metoden de bruker! De tar noe over hodet hans pg stikker han. Ev putter han i en stor pose og stikker han i rumpa. Det var så brutalt !!!! Så jeg fikk alternativ to,

Kvalmestillende medisiner og håpe på bedring ! Hun sa at dersom han ikke spiser eller drikker til i morgen må han inn.

Hvordan skal jeg følge med på det ?

Nå håper jeg såååååå inderlig lille baby pusen min kvikner til!! Alle blir jo slappe av lite næring pg mye energi i sinne. Men please please please trenger en opptur nå jeg blir jo så bekymret at jeg ikke orker mat selv og blir uggen :( vil sovne og våkne til frisk Pus!!!!!

Vei maten du legger i skålen hans og mål opp i dl vannet du har oppi skålen. Så får du så rett som mulig ifht om han spiser eller drikker:) håper det ordner seg med kvalmestillende :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har faktisk ikke tatt flere prøver ettersom jeg får så rett ultralyd. De mener at ultralyd er sikrere sånn sett. Men ja det var høyt.

Ok :) Det står overalt at høyt nivå er et veldig godt tegn da så! :danse: Var bare nysgjerrig siden det var så høyt :)

Håper pusen din blir fort bra igjen :blomst: Stakkars liten :hug:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi liker at det står det altså :)

I går kjente jeg ikke nye til symptomer annet enn trøtthet og tissatrengt. Ikke strekt så mye heller. Men på en annen side så var jeg ganske stresset med Pus da.

Vi kom hjem i går fra vet og han fikk denne medisinen han ikke likte. Mannen kom hjem fra jobb og sa at den katten må ha i seg væske! Han syntes også jeg hadde vært litt rask med veterinær besøk ettersom katten pleier å bli sånn her av og til. Katten var Oppmerksomhetssyk og ville være i nærheten men ville ikke ha mat. Så mannen prøvde gi han vann i form av sprøyte men det var en kamp. Så

Til slutt tok han hele Pus i dusjen og

Gjorde han søkk våt ( han er vant med å dusje ). Vi tørket han ikke og mot han sleike og sleike. Innimellom prøvde Pus og tisse på do men med lite væske i kroppen kom det enda mindre ut

To ganger fuktet vi Pus. Da vi la oss kom han opp i sengen og søkte kos hos mannen. Han virker takknemlig på sin måte. Så gikk han å la seg på varmekablene. Nå når jeg stod opp på do snakket jeg til Pus og jeg fikk respons 👏👏👏 han mjauet tilbake og begynte å male masse. Jeg ba han komme og han ble med i sengen og malte og kose. Vi stod opp igjen og prøvde gi han litt mat og han spiste masssssssssse våtfor drakk tilogmed litt fra vasken og tisset i sin do! Herlig

!!!!!!!!!! ❤️❤️❤️💖💖💖🙈🙈🙈🙏🙏🙏👏👏👏👏👏👏👏.

Kjenner en litt mer ro i kroppen nå - midt i natten. Håper han holder seg sånn. Han begynner hvertfall å ligne seg selv igjen stegvis.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som o. Pus har følt seg litt pjusk i det siste men at han begynner å komme seg! :) Kanskje du slipper tur til dyrøegen igjen da! Narkose-greiene er ikke så ille som det høres ut (har hatt flere katter i narkose), men det er jo helt greit å slippe! :Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er han tilbake til seg selv. Han spiser masse ( men nå får han litt ekstra også ) og vekket oss med mjauing og har gjort rutinene sine sånn som han pleier om morningen! 🙏🙏🙏 det hjalp med en dusj ja! Mannen skulle vært veterinær!

Tror ikke jeg blir å utsette han for veterinær så redd som han er når han spiser drikker og er på do --- og tilogmed bøller 🙏🙈🙈

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Helt enig og veldig takknemlig !

I dag skal vi kose oss hjemme med telys og teppet i sofaen. Vi skal prøve å ikke tenke så mye på morgen dagens ul. Gruer meg mer enn før faktisk .... Men sitter med den følelsen av at går det bra i morgen også så kan jeg slappe av for da har vi sett så mange ganger og kommet langt. 🙏

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, så bra at pus er tilbake til seg selv!! :hoppe: Kanskje jeg skal prøve en dusj jeg også når jeg føler meg litt matt i pelsen! ;) Må bare regne med at det går fint i morgen på UL også - ingen grunn til å tro noe annet! Men forstår godt at du er nervøs... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...