Gå til innhold

Drømmejenta skal bli storesøster!


Drømmeren

Anbefalte innlegg

7. Juni ble testen positiv, bare 3 uker og 4 dager på vei! Overraskelsen var mildt sagt stor da vi sluttet å prøve for et lite års tid siden, men denne måneden var vi kanskje litt mer beviste på hva vi gjorde.

Med pcos har ikke syklusene vært så stabile tidligere. I fjor sommer tok jeg av en del kilo som virkelig skulle være utslagsgivende for akkurat dette problemet :) etter nyttår i år har syklusene vært relativt stabile, bare noen dager i forskjell og har vært veldig fornøyd med dette :)

I slutten av Mai tok jeg en eggløsningstest. Jeg hadde sånn omtrent kontroll på når den skulle være, men ble likevel litt overrasket at det var riktig. Jeg ringte til drømmemannen som snudde på vei til jobb for å bidra... dette hadde vi prøvd før, med å time til eggløsning og det har aldri klaffet tidligere, men denne gangen gjorde det, det! :)

I dag er jeg 10 fullgåtte uker, og har foreløpig termin 20. februar :) Var på ultralyd i uke 7 pga. blødninger der jeg fikk se en bitteliten reke med bankende hjerte :) blir spennende å se når jeg skal iveg igjen når jeg er akkurat uke 12 :) regnet fra eggløsning :)

Foreløpig har formen vært veldig opp og ned, men mest ned.. mye kvalme og oppkast, og håper sterkt at dette vil gi seg etterhvert! :)

Har en jentunge på snart 5 år fra før som nå har mast leenge om å bli storesøster :) hun vet ingenting enda, men regner med at gleden blir meget stor den dagen vi velger å fortelle det. tenker å holde det unna henne en stund til enda, slik at ventetiden ikke blir så lang :)

----------------------------------------- Milepæler-----------------------------------------

27.05.14 Unnfangelsen finner sted omkring

21.06.14 Hjertet begynner å slå

03.07.14 Legetime og tidlig ultralyd

24.07.14 Embryotiden er over og den lille er nå et foster

04.08.14 Første svangerskapskontroll

05.08.14 Tidlig ultralyd

05.08.14 Uke 12

19.08.14 Kjønnet begynner å bli tydelig

29.08.24 Toppen av livmor er høyere enn hoftebena

16.09.14 Tid for ultralyd

20.09.14 Fosterets finger- og fotavtrykk formes

23.09.14 Time til ordinær ultralyd

30.09.14 De fleste kjenner fosterets bevegelser nå

01.10.14 Halvveis!

24.10.14 Blir barnet født nå, vil man forsøke å redde det

22.11.14 Åpner øynene

02.12.14 Tid for å fylle ut papirene om permisjon og foreldrepenger

08.01.15 Dårlig plass

02.02.15 Fødselspermisjonen begynner

22.02.15 Termindato

Endret av Drømmeren
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gratulerer med spire :)

Vi er vel ca. like langt på vei :)

Tusen takk! :) så spennende at vi er omtrent like langt på veg! Er morsomt å være flere :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Embryoperioden er nå over og del lille er blitt et foster!" HURRA! :) kjenner på at jo nærmere jeg kommer uke 12, desto mer gleder jeg meg! :)

Hadde en SA for en stund tilbake siden, og har nå hele tiden vært veldig nervøs for at jeg skulle miste igjen. Var på en ultralyd i uke 7 som sagt, og det var veldig beroligende, men det er alltid noe å bekymre seg over finner jeg ut.. Mange tanker som surrer..; burde jeg begynne å kjenne toppen på livmor nå? burde det ikke murre og strekke mer der nede nå?.. Det eneste som gjør at jeg kjenner meg gravid er denne sabla kvalmen!

Heldigvis har jeg hatt fire uker med ferie som kom akkurat perfekt i forhold til inntoget av kvalmen og håper at jeg har fått gjort unna det værste av den dårlige formen nå, men har vært hjemme fra jobb de to siste dagene på grunn av kvalme, oppkast og dårlig form! Jobber rundturnus og skulle egentlig ha tre nattevakter denne uka. DET var ikke kroppen enig i og det ble med ei. Dårlig samvittighet som fy, men var helt utslått etter den ene. Den var fra mandagskveld til tirsdagsmorgen og det er først i dag at jeg kjenner formen holder på å komme seg. At jeg faktisk klarer å gjøre noe.

Fikk ringt og bestilt min første svangerskapskontroll i går :) blir ikke før 4.august og det irriterer meg litt i forhold til at jeg har en del spørsmål om hva som er gunstig i forhold til jobb osv, og er jo selvsagt spent på om det fortsatt er liv inni der, men det er bare å smøre seg med tålmodighet :) skal også den 5. august til en ny ultralydkontroll på grunn av disse blødningne jeg har hatt. Er ei stund siden jeg har hatt nå, men alltids greit med en sjekk :)

Har foreløpig ingen planer for dagen. Jentungen er i barnehagen og drømmemannen er på jobb :) Blir sikker med litt rydding, vasking av klær og kanskje litt sløving ute i sola med ei bok eller noe :) Ja, å så må jeg på butikken. Har verken brød eller gjær, så har ikke noe å spise eller bake av :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Endelig! 12 uker er nådd! :)

Var på første svangerskapskontroll i går og fikk en liten sniktitt på det som ligger inni magen :) alt så fint ut :) gjorde ingen målinger eller noe da, bare så at den lille har det bra :) Fikk med meg sykmelding slik at jeg slipper å jobbe nattevaktene jeg har i turnus. Kontrollen var litt stressende, da legen stresset veldig, noe jeg synes var litt ubehagelig. Følte at det ikke var rom for spørsmål. Litt kjedelig. Blitt henvist til OUL, og venter nå i spenning på brev og dato :) Etter det blir det time til jordmor :)

Dro direkte på jobb etter timen i går, stresset ikke, gjorde alt som jeg pleier å gjøre. Etter omtrent 3 timer på jobb oppdager blod i klærne ved toalettbesøk. og ja, det var ikke noe tvil om at det kom fra det stedet man ikke vil at det skal komme blod i et svangerskap! snakket med en kollega om det, slik at jeg kunne reise hjem.

Hadde i utgangspunktet time til gynekolog i dag, og tenkte at jeg fikk reise hjem, slappe av og dra på timen i dag, men de jeg jobbet sammen med var ikke helt enige med meg og ringte på føden for å høre, (ja, jeg jobber i sykehus:)) og fikk komme på kontroll ganske med en gang :) ble undersøkt og det viser seg at jeg blør fra livmorhals, men at den er helt lukket. ultralyd viser ingen tegn til blødning i selve livmor og den lille kroppen sprellet godt, hjertet slo og størrelsen tilsvarer at jeg nå i dag skal være 11+6. Forholder meg til min egen termin til jeg har vært på OUL :)

Fikk beskjed om å dra hjem å ta det med ro, fikk ikke lov til å jobbe så lenge jeg blør. Nå er jeg da litt usikker på hva jeg skal gjøre fremover. skal jeg sykmelde meg mer? skal jeg bare jobbe videre? Jeg har virkelig ikke lyst til å bli sykmeldt mer enn for nattevaktene. Skal uansett iveg å levere den jeg allerede har fått og får vel snakket litt med sjefen om dette.

Håper dere der ute har hatt en fin helg og start på uka! :) her var det skikkelig ruske vær i går ettermiddag og kveld, med masse torden og lyn ;):regn:

Endret av Drømmeren
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sannelig ble jeg sykemeldt ut måneden og dagene er trege! Jeg er stort sett så sliten at jeg holder senga mye av dagen. Er jeg oppe er det for å spise, hvis jeg ikke er så kvalm at jeg klarer å spise da, eller et nødvendig besøk på toalettet. Jeg orker ikke! Jeg er bare så hinnsides sliten! Skjønner ikke at dette skal være mulig!

Drømmemannen tenkte han skulle spørre om jeg kunne klippe håret hans i går kveld, men etter en runde med oppkast så lot han det være. 12+5 og kaster opp! æsj! Er ikke det at det var så mye, men er det noe jeg er særdeles dårlig på, så er det nemlig dette med oppkast! Jeg er så sliten å lei, ja allerede, at jeg skulle ønske det var Februar nå! Foreløpig har denne graviditeten medført lite gleder. Bare kvalme, oppkast og total utslitthet. Likevell så er jeg heldig. Vi har faktisk klart å blitt gravide etter mye om og men, jeg har en samboer som hjelper meg med akkurat det jeg trenger hjelp til og det elsker jeg han for :yvonne: Ønsker bare at formen skal bli bedre slik at jeg klarer å bidra mer i hverdagen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer!!

Du er akkurat en uke lengre på vei enn meg.

Håper kvalmen forsvinner etter hvert! Du får prøve å slappe av så godt du kan.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

Huff for en turbulent tid du har vært igjennom 👎 det er skrekkelig skummelt med blødninger, men det er godt du har fått sjekket det ut og at alt står bra til med nurket. Ingenting bedre enn det. Jeg synes du skal holde deg i ro, være sykemeldt og slappe av. Jobben kommer i andre rekke nå. Nå skal du passe på deg selv og den lille du har i magen din :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kvalme er slitsomt! Når jeg er hjemme og på jobb er jeg stortsett uggen hele dagen og brekker meg gjerne bare ved tanken på mat.. For noen dager siden hang jeg over doskåla i 5 min pga tanken på innholdet i en oppblåst pakke med skinke.

Ellers må det være deilig å ha fått sett mini i magen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Her er det sannelig lenge siden jeg har vært!!

Kom meg tilbake i jobb etter sykmeldinga og koser meg med det :) jobber fullt nå, men kjenner det kan være litt i det tyngste laget av og til :) har ferie denne uka, og det styres godt på stua :) vi pusser opp! for min del syntes jeg det var de to første dagene, da vi holdt på med å rive, som var det morsomste.. Nå er det ikke så veldig mye jeg kan bidra med :) Fikk kjøpt meg nye gardinstenger i går, og nå er det bare å jakte på de perfekte gardinene :) er usikker på om jeg bare skal kline til med julegardinene med det samme eller om det blir et sett med høstgardiner :) vi får se :)

Har plutselig fått vært på rutine ultralyd i dag :) alt så kjempeflott ut :) har fått ny termin til 22.02.15, så er 18+5 i dag :) Formen er mye bedre enn forrige gang jeg var innom her :) og glad er jeg for det :) bank i bordet og kryss i taket for det :) synes det er litt rart å tenke på at jeg faktisk er gravid og at vi blir en liten familie på 4 til neste år.. Har det jo så godt som vi har det nå også :) Storesøster har fått vite om graviditeten nå og jeg kjenner at gleden er større nå som hun også vet om den lille i magen :) Vi har fått vite kjønn, men foreløpig har vi ikke tenkt å si det til noen :) blir spennende å se hvor lenge jeg klarer å holde tåta :P gubben tror nemlig ikke at jeg klarer det så veldig lenge :)

Håper dere har en flott høstdag! :) Første natt med minusgrader her i natt! Brr! :fryser:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...