Gå til innhold

Mens vi venter på lillespire (ICSI)


Lilleløvetann

Anbefalte innlegg

Tenkte det kunne være greit med ei graviditetsdagbok mens vi venter

:rodmer:

Par i 20-årene

Har vært prøvere siden 2009

Gravid (naturlig) 2010 - SA

ICSI september/oktober 2013 - EXU

ICSI februar/mars 2014 - GRAVID :hjerte:

Fikk satt inn ett 8-delt egg 12/3

Første positive test 20/3

Testedag 26/3

(Fikk ingen egg på frys ved noen av forsøkene)

1. HCG - 807 (26/3)

2. HCG - 13358 (2/4)

Tidlig UL - 14 april

:bolledeig:

Endret av Lilleløvetann
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Neferet

Gratulerer så mye med spiren! :hjerte: Jeg vil gjerne følge deg her inne hvis jeg får, har smuglest litt sånn av og på hos deg uten å gi lyd fra meg før, men dette er så stas at jeg gjerne vil være litt mer aktivt med! Her ventes det også spent på testedag, riktignok etter inseminering og ikke prøverør... Håper jeg følger etter deg snart! :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så mye med spiren! :hjerte: Jeg vil gjerne følge deg her inne hvis jeg får, har smuglest litt sånn av og på hos deg uten å gi lyd fra meg før, men dette er så stas at jeg gjerne vil være litt mer aktivt med! Her ventes det også spent på testedag, riktignok etter inseminering og ikke prøverør... Håper jeg følger etter deg snart! :hoppe:

Tusen takk, og her er du hjertelig velkommen :laugh:

Leste litt inne på siden din! Såå spennende da :) Håper det klaffer nå! Testedag på fredag? Jeg krysser i alle fall alt som krysses kan for at dette går strålende :nigo: Alltid spennende og nervepirrende når man går og venter på å teste.. Har dere hatt mange forsøk? Så dere startet opp rundt november? :)

Lykke til :strix:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Neferet

Tusen takk, og her er du hjertelig velkommen :laugh:

Leste litt inne på siden din! Såå spennende da :) Håper det klaffer nå! Testedag på fredag? Jeg krysser i alle fall alt som krysses kan for at dette går strålende :nigo: Alltid spennende og nervepirrende når man går og venter på å teste.. Har dere hatt mange forsøk? Så dere startet opp rundt november? :)

Lykke til :strix:

Tusen takk :nigo: Dette er vårt tredje forsøk, men det første (i november) ble avbrutt på grunn av overstimulering. Hadde et forsøk med negativt resultat i januar og nå dette her. Oktober, desember og februar var det ikke plass til oss, det blir litt ekstra venting på grunn av sånne ting også. Så håper jo selvfølgelig å slippe flere :ler: Det blir veldig spennende å teste på fredag, jeg prøver å holde til da for å ikke bli skuffa ved negativt resultat... :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gratulerer :blomst::blomst::blomst: Vil gjerne følg deg her inne, da vi også er inne på tanken om å få mer hjelp en vi har hittil :hug:

Endret av fionel
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk :nigo: Dette er vårt tredje forsøk, men det første (i november) ble avbrutt på grunn av overstimulering. Hadde et forsøk med negativt resultat i januar og nå dette her. Oktober, desember og februar var det ikke plass til oss, det blir litt ekstra venting på grunn av sånne ting også. Så håper jo selvfølgelig å slippe flere :ler: Det blir veldig spennende å teste på fredag, jeg prøver å holde til da for å ikke bli skuffa ved negativt resultat... :sjenert:

Vel, alle gode ting er 3? :rodmer: Krysser fingrene for dere!

Dette er 3 gangen jeg er gravid, og nå ser det lovende ut enn så lenge :) Første gangen ble det SA, andre gangen var det utenfor livmoren - og nå håper vi virkelig at dette går veien :gravid:

Gratulerer :blomst::blomst::blomst: Vil gjerne følg deg her inne, da vi også er inne på tanken om å få mer hjelp en vi har hittil :hug:

Tusen takk :strix: Håper spiren sitter hos dere snart!

Hvor skal dere til behandling om dere velger å gå den veien? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det 1 uke siden testedag, og første HCG-prøve. Så idag dro jeg til legen for å sjekke HCG-stigningen, og får svaret imorgen. Også måtte jeg jo bare ta den siste CB testen min med ukeindikator for å se om HCG'en min var høy nok til å få utslaget 3+ nå.

Og det var den!

Jeg har hørt at HCG'en er på 20000 eller mer når testen viser 3+, men håper virkelig at det ikke stemmer. For en uke siden var den 807, så hvis den alt er på over 20000 blir jeg litt stressa! Da krysser jeg i alle fall fingrene for tvillinger. Om HCG'en er for høy kan det både tyde på at noe er galt, at det er mer enn 1 barn eller at jeg er en av de med veldig høy HCG. Svaret på prøven får jeg ikke før tidligst 14:00 imorgen, så det blir nervepirrende å vente!

Legger ved bilde av testene :)

Krysser fingrene for normal HCG-stigning

:gravid:

post-70003-0-42564500-1396434660_thumb.j

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Neferet

Det blir spennende å høre resultatet i morgen da! :jepp:

Selv har jeg begynt å leke med ideen om å snikteste i morgen.... :sjenert: Samtidig har jeg jo vært så flink helt til nå... :bond: Det er ikke lett. Vil liksom vite, men vil ikke bli skuffet... :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det blir spennende å høre resultatet i morgen da! :jepp:

Selv har jeg begynt å leke med ideen om å snikteste i morgen.... :sjenert: Samtidig har jeg jo vært så flink helt til nå... :bond: Det er ikke lett. Vil liksom vite, men vil ikke bli skuffet... :fnise:

Ja, absolutt! Skal gi lyd fra meg så snart jeg vet noe :smilorange:

Hihi, jeg så det når jeg var innom siden din tidligere idag ;) Jeg hadde sikkert ikke klart å vente.. Uhm, nå skal det jo sies at jeg startet å teste hele 7 dager for tidlig denne gangen også :hoho: Utålmodig sa du? ;)

Jeg krysser i alle fall alt som krysses kan for dere :strix:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg fått svar på HCG nr. 2, og jeg må jammen si den stiger fort!

13358 var den på!

Så nå veksler jeg mellom å være overlykkelig og å være redd. Overlykkelig fordi den faktisk stiger. Redd fordi den kanskje stiger litt for fort.. Høy HCG kan være tegn på flerlinger eller mola. Og om det er en av de som gir den høye HCG'en håper jeg virkelig på tvillinger..! Skal ta ny HCG neste onsdag, også blir det UL den 14 april.

Jeg gleder meg noe helt sinnsykt til UL, men er samtidig veldig redd..

:gravid:

post-70003-0-73773300-1396538500_thumb.j

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spennende! Vil gjerne følge deg jeg også :) Samboer og jeg har nettopp begynt å prøve og dette er da vår pp1 og vårt første barn. Begge i 20 åra. Spennende tider skal jeg si deg :laugh:

Håper på gode nyheter for deg da.Krysser fingre og tær! :danse::hug:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Neferet

Oj, det var litt av en stigning! :daane: Satser på at alt er bra der inne og at du er av de som produserer massevis av hcg fort! :jepp: Har du mye symptomer også eller?

Håper du får en fin dag, en dag nærmere UL nå! :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spennende! Vil gjerne følge deg jeg også :) Samboer og jeg har nettopp begynt å prøve og dette er da vår pp1 og vårt første barn. Begge i 20 åra. Spennende tider skal jeg si deg :laugh:

Håper på gode nyheter for deg da.Krysser fingre og tær! :danse::hug:

Velkommen Skyblue :blomst: Ønsker dere mye lykke til i prøvetiden!

Tusen takk! Teller ned til UL her nå :bolledeig: Utrolig spennende!

Oj, det var litt av en stigning! :daane: Satser på at alt er bra der inne og at du er av de som produserer massevis av hcg fort! :jepp: Har du mye symptomer også eller?

Håper du får en fin dag, en dag nærmere UL nå! :hoppe:

Ja, her går det fort i svingene gitt :) Har en del symptomer ja! Tenkte å skrive dem opp i ett eget innlegg snart, kvalmen er verst akkurat nå, men med Ritz i hus går det greit ;)

Tusen takk :klem: Håper du får en grei dag også, tross de dårlige nyhetene..

Så krysser jeg fingrene for at det går bedre neste gang :smilyblomst:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lykke til på tidlig ul :D kanskje det er to der inne :) dette går helt fint skal du se :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Neferet

Tusen takk :klem: Håper du får en grei dag også, tross de dårlige nyhetene..

Så krysser jeg fingrene for at det går bedre neste gang :smilyblomst:

Tusen takk :klemmer: Fredagen forsvant i menssmerter og hodepine, men rakk å kose meg litt likevel :jepp: Og med reservert plass i mai, ny hårsveis og helg har det gått greit å fordøye skuffelsen, torsdagen var verst og nå får vi se framover igjen. :jepp:

Håper du har en fin helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lykke til på tidlig ul :D kanskje det er to der inne :) dette går helt fint skal du se :D

Tusen takk :) Meget mulig det er to, så det blir utrolig spennende å se :rodmer:

Tusen takk :klemmer: Fredagen forsvant i menssmerter og hodepine, men rakk å kose meg litt likevel :jepp: Og med reservert plass i mai, ny hårsveis og helg har det gått greit å fordøye skuffelsen, torsdagen var verst og nå får vi se framover igjen. :jepp:

Håper du har en fin helg!

Så bra dere klarer å være så positive :klem: Håper det går bedre neste gang!

Helga har vært veldig fin, vært mye sammen med venner og kosa oss :)

Ønsker deg en fin søndag videre :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Neferet

Så bra dere klarer å være så positive :klem: Håper det går bedre neste gang!

Helga har vært veldig fin, vært mye sammen med venner og kosa oss :)

Ønsker deg en fin søndag videre :hjerte:

Foreløpig må vi prøve å være det, vi er jo forsåvidt fortsatt tidlig i løpet. Men håper jo selvfølgelig på at neste gang er den gangen det sitter! :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har tenkt på å lage ei liste over alle symptomene mine ei lita stund nå, men har rett og slett ikke kommet så langt pga tretthet og kvalme :fnise:

Men her kommer de;

  • Trøtt og sliten
  • Våkner veldig tidlig om morgenen
  • Må sove 1-2 ganger iløpet av dagen
  • Metallsmak i munnen
  • Ømme og store bryster
  • Stikkende/strekkende smerter i livmora
  • Tunge føtter
  • Kvalme og oppkast
  • Hadde økt matlyst til å begynne med
  • Nå frister nesten ingenting
  • Småvondt i rygg/bekken
  • Murring i livmor
  • Oppblåst
  • Forstoppelse / løs mage
  • Har fått mørke hår rundt navlen :overrasket:
  • Humørsvingninger
  • Hetetokter
  • Kviseutbrudd
  • God luktesans
  • Hyppige dobesøk
  • Svimmel

Dette var det jeg kom på i farta, kommer til å fylle på lista om jeg får flere symptomer.

Nå er det bare 4 dager igjen til UL!

:gravid:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...