Gå til innhold

*bakepulver*s hevebok


*bakepulver*

Anbefalte innlegg

Hrm, jeg synes hun siger sånn ned i cabooen. Hun ender liksom opp med hodet 10-15 cm nedenfor der jeg plasserte henne :klo: ser det er flere på nett som klager på det samme. Så lenge hun ikke klager, er det noe å bry seg om? (tenker ergonomi og sånt) :vetikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jammen urgh?

Startet med sprutgulp ved midnatt i går. Ny pysj, ny pute, nytt sengetøy hos henne. Jeg minner meg selv på det der digre badehåndkledet jeg har hatt planer om å ha i senga for å dekke til. Banning og sverging på høyt nivå. Men hun sovnet da til slutt, til tross for at en gammel sjøulk tilsynelatende hadde tatt bolig i mora hennes.

Og så sov hun i nesten 4,5 time. De siste nettene har det gjerne ikke vært mer enn 2 av gangen. Flink pike. Så fikk hun mat...og nektet å sovne igjen. La henne på madrassen og prøvde å kose og hysje. Etter 5 minutter sprellet hun som om senga ble angrepet av geriljamygg med ADHD. Og sutrelydene jeg har skjønt at betyr "jeg kødder ikke. Det klikker for meg snart.". Opp igjen. Bysse litt. Venstre til høyre. Opp og ned. Hun sovner. Legger henne i senga. Og på'n igjen med sprelling og trusler. Bysser igjen. Fail. Skifter en bæsjebleie jeg er sikker på at hun produserte i trass. Prøver å amme liggende sånn at hun kan sovne i senga. Fail. Lover henne en ponni til 10-årsdagen. Fail. Repeter i 1,5 timer. Til slutt sovner hun, liggende oppå meg. Jaja, ikke optimalt - men kos, og jeg får jo sovet litt selv også.

Joda. I en time. Så begynte bygningsarbeiderne utenfor blokka arbeidsdagen. Skrapelyder, lemping av ting, og gauling på noe som sikkert var polsk, men der og da hørtes det fryktelig italiensk ut. Lille sover gjennom rabalderet. Jeg gjør det ikke. Sur. Prøver i et svakt øyeblikk å se for meg at stemmene tilhører en gjeng halvnakne, støvete og svette italienske undertøysmodeller som hiver murstein til hverandre. Kommer på at jeg synes halvnakne italienere er jækla ekkelt. Ser for meg at et kompani bestående av en dementor, en håndfull orker, et par daleker, en ninja, Thor, The Bride, Gandalf, Brienne of Tarth og Optimus Prime kommer for å rydde opp i disse bråkete, uanstendige søreuropeerne. Det blir blodig. Og hjelper litt på en frynsete sjel. Også blir det stille der ute sånn etterhvert.

...og SÅ starter naboen som har verdensrekord i oppusningsprosjekt å borre i veggen. BoRRRRRRe. FØKK. ÅFF.

Prøver å sove, gir opp, ammer litt, og DER produserer det søte, uskyldige lille nurket nok en sprutgulp av episke proporsjoner. Badehåndkledet ligger fortsatt i skuffen.

Kan hun flytte hjemmefra snart?

Endret av *bakepulver*
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

:hoho: Humoren er i hvert fall intakt.

Hvor var det mannen hadde fått jobb? Er det roligere der? ;) Savner Oslo hakket mindre etter den beskrivelsen der. Minnes naboen som bodde over oss i en bygård i Gamlebyen, de som hadde en guttunge på 3-4 år og lekte med ball hver morgen. Og voldtekten i bakgården.. Memories :hjerte:

Her jeg bor nå er det SÅ stille og deilig, og jeg kan fortsatt reise inn til Oslo på relativt kort tid. :Nikke: Men kan ikke garantere at utkant-Norge kurerer sprutgulp og hissige havfruer altså.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Voldtekt i bakgården :blink: Fytti. Jeg er egentlig veldig glad i Oslo altså, og vi bor midt i ett av de områdene folk er litt redd for :P meeen jeg er litt lei av å bo i murhus med masse folk. Ikke at det er så spesielt bråkete her egentlig, men jeg liker stille og rolig ;) Vi har nok planer om å flytte ut av byen etterhvert :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stakkars, det var litt av en natt :hug:

Men du skriver hvertfall om det på en måte som får det til å høres litt komisk ut :ler:

P.S.: DOCTOR WHOOOO :nigo::danse:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blondie65

Uffda. Ikke noe godt med oppkast. Jeg hater lukten så inderlig.

Har også bodd i høy murblokk. Med migrene - og nabo uten respekt for ro og ordensregler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I det minste sparte du pengene til ponni! :opplyser:

:skratte:

Hvem var det som foreslo som prevensjonsundervisning i skolen: spille av opptak av baby med kolikk i en 4-5 timer mens en disneyfilm går på repeat? Mener å ha lest det i løpet av de siste dagene, og det er bare ... så treffende. :fnise:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

:tunge1:

I natt var hun ganske medgjørlig (vel, hun produserte en imponerende mengde bæsjebleier. ...men det er jo pappans jobb å skifte. Mulig et slag for likestillingen fra den unge frøkna? :ler: )

Men de oppusningsarbeidene... :blink: Altså, de har satt opp nabovarsel og holder seg til husordensreglementet og alt mulig, så jeg kan jo ikke klage. Det er bare så utrolig kjipt å våkne til. Gjorde det i dag og, igjen en time etter at snuppa hadde sovna sist. HØY borrelyd fra to uike bor. Startet i 9-tiden, og både mannen og Lille sov i en time gjennom bråket. Ble rimelig sur på dem :ler: Og litt trist etterhvert. Typisk hormonell overreaksjon: siden kveldene er litt bråkete og morgnene typisk har vært mye roligere føler jeg bråket "tar fra meg" noen av de gode stundene hvor jeg faktisk får kjent litt på at dette er kos og fint og alt det der. Så det ble et lite sammenbrudd, gitt.

Menmen. Det ble stille et par timer senere og har vært det resten av dagen. Fikk sovet en time etter frokost og nå har jeg henne i bæresjalet og står foran PCen Surfer og redigerer bilder fra sykehuset. Verden er ganske fin akkurat nå, skulle ønske hodet mitt ikke gikk i katastrofemodus så lett.

Endret av *bakepulver*
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Blondie65

:klem:

Foreslår en prat med naboene - finn ut hvor lenge de skal holde på og om det er mulig å legge boring til midt på dagen. Kommunikasjon hjelper ofte. Er det "bare et kjøkken som skal opp" er det jo begrenset hvor lang tid det tar.

Alle blir kårni i hodet av søvnmangel - spesielt når det er litt panikk i bildet også (nå må jeg sove for ellers ... Borrrrrrrrrrrrrrrrrr ...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, vi har prøvd på det. Problemet er at det er intet mindre enn fem leiligheter i nærheten som pusser opp. Og det er arbeider i heissjakta. Vi tror vi vet hvilken leilighet som det bråker mest fra, har sendt en mail og spurt om tidsplanen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og takk for sympatier og klemmer og sånt, dere. Det varmer :klemmer:

Ble litt mye sutring nå, men det er greit å få det ut et sted. Og det er mye fint og, tross kjip start på dagen så har resten av dagen vært ganske så fin!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Lyst til å starte dagen på en litt annerledes måte? Tips fra Lille: nys pappan din rett i fjeset mens du har melk i munnen. Stor moro for hele familien. Ok, stor moro for ho mor. :ler:

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selv om lille kaver litt med soving osv så ser det ut som om dere storkoser dere!!! Blir så hæppi av å lese her, for du skriver så morsomt og ærlig :hjerte: GLEDER MEG TIL MIN KOMMER UT!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lyst til å starte dagen på en litt annerledes måte? Tips fra Lille: nys pappan din rett i fjeset mens du har melk i munnen. Stor moro for hele familien. Ok, stor moro for ho mor. :ler:

:hoho:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...