Gå til innhold

Beckys dagbok


Becky1

Anbefalte innlegg

Sorry, jeg har vært dårlig på å oppdatere. Jeg er så dårlig form og har så mye å gjøre på jobb. Har og skjedd litt av hvert med mine nærmeste som har opptatt meg. Er stadig bekymret, men det hjalp det dere skrev om at symptomene varierer. Velger å være rolig for nå. Fant forresten ut at nabodama er akkurat like langt på vei som meg. Gøy. Hun er forresten i god form. Ganske irriterende ;)

Jeg spottet 3 dager før ikm etter MA'en. Hadde en pp der jeg spottet en uke før, men da var el forsinket, så var en surreperiode. Spottet aldri før jeg hadde MA. Spottet ikke den gangen jeg var gravid. Hadde masse mensmurringer. Har lest om folk som blir gravide med lutealfase på 9 dager. Kanskje det går saktere fordi du er eldre denne gangen. Skjønner at det er ekstremt frustrerende. Jeg var jo gæren da jeg prøvde ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så bra å høre at du er litt roligere mht bekymringer.. Man vil alltid ha en viss frykt for at det skal skje noe, og ekstra ille er det for oss som har vært gjennom en MA tror jeg.. Alltid på vakt og tar det som ekstrem fare dersom formen skulle være litt bedre en dag med mindre symptomer osv :sjenert: leste et sted at dersom man har sett hjerteaktivtet og man har passert 8 uker, så er risiko for at det skal gå galt særs liten.. Jeg trøstet meg hvertfall veldig med det. Håper du har noen fine dager og uker frem til 12 uker er passert. Tiden har gått fort synes jeg fra 12 til 25 uker, nyyyt tiden og kos deg :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Typisk med sånne som er i super form når man selv føler seg som en inntørket hundelort! Trøsten er at det kan jo hende hun får igjen i neste trimester (sånn som meg!).. :lur:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt å høre at det går bra med deg, selv om formen kanskje ikke er den beste. Nå er du jo et stykke på vei (?) så du har oddsen på din side! I tillegg har du jo vært på ul, så dette kommer til å gå bra :hjerte:

Takk for at du gidder å svare en stressa og "gærn" prøver! Jeg syns jo selv jeg har beholdt roen sånn noenlunde selv om jeg så klart skulle vært gravid for lenge siden.. nå får vi bare se hvordan det går, glad jeg er i systemet i det minste. Og ja, jeg har blitt noen år eldre - men jeg føler meg relativt ung egentlig, sikkert fordi så mange jeg kjenner på +/- 40 får barn, og jeg har mange venninner på min alder som ikke har fått nr 1 engang! Satser på at det ordner seg :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ul i morgen. Spent. Har hatt litt blødninger, men håper det bare kommer av at vi har hatt :sengekos: klamrer meg fast til det + at jeg blødde litt med M og. Men er selvfølgelig bekymret og.

Etter mine beregninger så er jeg 10+1 i dag. Ved forrige UL lurte legen på om jeg kunne være 6 dager lengre, men hun holdt muligheten åpen for at hun kunne ha målt feil. Så hjertelyd, mest sannsynlig, før uke 8. Legen mente at myye kunne skje de siste ukene. Hu var ganske spess.

Lily:

vet ikke hvor gammel du er jeg. Tenkte bare litt sånn generelt. Jeg har hele tiden hatt i bakhånd at vi nå nesten er 4 år eldre enn sist og at der muligens kan påvirke. Samtidig så vet jeg jo at det er mulighet til å få kid leeenge ennå. Teoretisk sett ihvertfall. Plutselig er du gravid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tusen takk, jenter :klemmer: alt gikk bra i dag. Masse liv i magen. Begynner å tro at dette går veien og at jeg ikke bare later som jeg er gravid ;) blødningene skyldes nok :sengekos: . Så holder meg borte fra sånt no en stund til. Legen var enig i at jeg er drøye 10 uker på vei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, nå begynner jeg å tro at det faktisk skjer ihbertfall :jepp: 11+3 i dag. Skal på UL om to uker. Venter med å fortelle alle til da. Skal sjekke nakkefold. Vil helst ikke måtte fortelle andre enn mine nærmeste om vi velger å ta bort et sykt barn.

Hjemme fra jobb i dag. Nå har jeg bitt tenna sammen i drøye 2 mnd og det har vært skikkelig tungt. Har hatt ekstremt mye å gjøre på jobb + at mye av arbeidet er veldig krevende. Hadde vært noe annet om jeg satt på et kontor. I dag gikk det bare ikke. Har nok presset meg selv for hardt til tider. Blir til at jeg vil gjøre en ekstra god jobb, fordi jeg vet at jeg ikke holder 100 % frem til termin. Nå ser det ut til at jeg må starte gradert sykemelding tidligere enn jeg trodde. Bekkenet er allerede kranglete. Jeg ble jo kjempedårlig sist. Da jeg var gravid med M fikk jeg et par fine uker mellom kvalmen og bekkenvondten. Denne gangen overlapper de. Jaja, får se det sånn at jeg er veldig glad for å være gravid og for at jeg har mulighet til å kunne bli sykemeldt. Samtidig, det er ikke så lett når man er flink pike. Samtidig så gruer jeg meg til hvordan formen kommer til å bli, så får nok bare lytte til kroppen. Kjenner at det er helt uaktuelt å ofre helsa mi for jobben. Slet jo så lenge etter mitt første svangerskap. Jeg får fortsette å si dette til meg selv hver gang jeg kjenner den dårlige samvittigheten komme. Dette blir mitt siste svangerskap (forhåpentligvis), så har mange år igjen i arbeidslivet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra at alt går fint, til tross for bekkenvondt og sånn... Nei, man bør ikke presse seg. Jeg hørte på deg og sykmeldte meg før det ble for ille, og det er jeg veldig glad for nå! Tror ikke jeg hadde vært mye tess til noe om jeg fortsatt skulle jobbet som jeg gjorde. Den flinke piken får komme tilbake senere, når det passer bedre en gang! :) Blir spennende med UL da!! :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ja, jeg er flink til å si det til andre ;) jeg er ikke like god i jobben nå nei. jeg ser at jeg kjefter fortere nå enn ellers. Noen ganger har jeg kjent meg så sint at jeg tenker at dette ikke er bra. Sinnet kommer heldigvis ikke så ofte ut. Det gir meg mest hodepine. Men er som sagt i dårlige humør nå enn ellers. Prøver meg nok på en gradert sykemld først. Å gå hjemme frem til april blir veldig lenge. Men må man så må man. Ja, gleder meg til den ultralyden er overstått og alt forhåpentligvis er bra. Da slipper jeg å prøve å skjule det mer og kan begynne å glede meg. Lurer så veldig på hvem dette er. Spent på kjønn :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe... Ikke noe særlig med masse temperament i din jobb! Men å gå hjeme til i april det går jo ikke an.. Gradert er sikkert en god ide, hvis du kan få det slik at du jobber dager og har fri dager i stedet for å jobbe litt hver dag. Prøvde det sist gang, men det blir jo til at man jobber fulle dager om man alt er på jobb.. Plutselig skjer det noe uforutsett eller det dukker op noe som må ordnes, og vips har du vært der hele dagen..

Tenk at det er et lite menneske der allerede!! Superspennende!! Jeg er veldig fascinert selv...! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Da er jeg 13+2 og har sett et friskt foster på UL :strix: nå kan jeg endelig glede meg på ordentlig.

Vi har allerede begynt å planlegge å ordne småting. Må ommøblere litt her for å få plass til ting som er på roterommet som skal bli nytt rom for m. Babyen må få rommet hennes, siden det er vegg i vegg med vårt. Sånn må det bare bli. Får ordne det nye rommet fint. Gøy å planlegge og ordne sånt.

Mye bekkenvondt, så er grader sykemeldt. Har en dag fri og fire kortere. Skal virkelig prøve å komme meg hjem i tide de dagene. Det sa rektor og.

Gleder meg til å fortelle det til m etterpå :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...