Gå til innhold

Bikinitruser - liten, mindre, minst.


Upadiela

Anbefalte innlegg

Alle trusene dekker rumpesprekken - de bare varierer i hvor mye av den øvrige huden som vises. Man viser jo lår, rygg, mage og alt annet, så ser ikke hvorfor en string skulle være så fryktelig mye verre enn de andre alternativene.

Jeg foretrekker brasiliansk eller shorts. Den første modellen blir så fort bleieaktig, synes jeg.

Vel, stringen dekker jo ikke rumpesprekken... Ikke heeele ihvertfall... Det blir jo "omtrent" som å gå uten noe bak. Men jeg skjønner hva du mener, da. Den greit dekker foran, og det er hundre ganger viktigere, synes nå jeg.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det hele handler jo mye om sosiale normer osv.

I Norge er det endel som soler seg topplose, men det er som regel bare hvis man ligger og soler seg, ikke slik at man spretter rundt.

Min amerikanske eks var imot topplos soling fordi det er et "no" i USA, selv om vi var andre steder.

Jeg vokste opp delvis i Syd-Frankrike og franske kvinner spretter rundt paa stranden topplose og/eller i string bikinitruse hele tiden. Skal sies at det er lengre mellom hvalrossene enn andre steder.

Jeg synes det ser saa mye bedre ut med en truse som har litt "cut" enn en normal hipster eller sloggi-formet truse. Det hele kommer selvsagt an paa kroppen, men selv en fin rumpe ser langt bedre ut der man ser litt rumpeball - jeg har sett pene rumper se flate ut i den forste varianten.

Naa soler jeg meg/bader ikke i Norge lenger saa handler enten string eller brasiliansk. Liker ogsaa komfort paa stranden og er vant til aa gaa med string eller liten truse ellers. Liker heller ikke bh-topper med spiler og greier.

Gjor det du er komfortabel med :)

Endret av Marie90
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du er mann ja

Anonymous poster hash: 57f3b...b65

Det der var ikke pent sagt... Lite hyggelig av deg å rakke ned på andres valg av badetøy, synes jeg.

Så jeg som er jente har ikke lov til å dekke meg litt mer enn de andre hvis jeg ønsker det?

Jo! :) Jeg synes det var en fin badeshorts, jeg, fresh farge. Poenget med tråden er jo selvfølgelig ikke å utelukke at man kan bruke andre ting. Takk for at du deler, sier jeg, så har vi flere modeller å se på (men ukult når folk skal komme med usaklige kommendarer da) :)

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det hele handler jo mye om sosiale normer osv.

I Norge er det endel som soler seg topplose, men det er som regel bare hvis man ligger og soler seg, ikke slik at man spretter rundt.

Min amerikanske eks var imot topplos soling fordi det er et "no" i USA, selv om vi var andre steder.

Jeg vokste opp delvis i Syd-Frankrike og franske kvinner spretter rundt paa stranden topplose og/eller i string bikinitruse hele tiden. Skal sies at det er lengre mellom hvalrossene enn andre steder.

Jeg synes det ser saa mye bedre ut med en truse som har litt "cut" enn en normal hipster eller sloggi-formet truse. Det hele kommer selvsagt an paa kroppen, men selv en fin rumpe ser langt bedre ut der man ser litt rumpeball - jeg har sett pene rumper se flate ut i den forste varianten.

Naa soler jeg meg/bader ikke i Norge lenger saa handler enten string eller brasiliansk.

Gjor det du er komfortabel med :)

Ah, nemlig. Jeg er i Frankrike, så det er kanskje ikke så rart at det er så mye små bikinitruser her! Jeg er enig i at det ser penere ut med en underdel som er mer tilpasset og har mer cut. Det gjelder jo egentlig alle slags plagg - når noe blir posete er det ikke alltid fint (med mindre det er hele meningen med plagget, da, men det er vel ikke det når det gjelder bikinitruser! :) )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor er det du har kjøpt disse :)? Har vært på leting etter slike, men finner ingen steder, utenom på utenlandske nettbutikker da!

Til TS

Jeg syntes de to øverste er greie å bruke, men ikke string, det blir litt for nakent for min del.

På Asos! Billig og fri frakt. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ah, nemlig. Jeg er i Frankrike, så det er kanskje ikke så rart at det er så mye små bikinitruser her! Jeg er enig i at det ser penere ut med en underdel som er mer tilpasset og har mer cut. Det gjelder jo egentlig alle slags plagg - når noe blir posete er det ikke alltid fint (med mindre det er hele meningen med plagget, da, men det er vel ikke det når det gjelder bikinitruser! :) )

Enig. Jeg synes selvsagt kvinner kan bruke hva de vil - man ser jo alltid best ut dersom man er komfortabel. Men jeg tror også noen ikke er risky nok i sine valg. En bikinitruse som har litt cut bak og er skåret litt oppover (som forlenger bena) er mer flatterende. Det er ikke slik at man kan gjemme bort så mye i bikini, så det er egentlig best å gjore det beste ut av fasongen man har.

En venninne som var misfornoyd med lårene pleide alltid velge hotpants/shorts og rumpa ble storre og beina kortere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Uff, de bikini toppene som ikke har stropper over skuldrene ser så utrolig forferdelig ut. Har aldri sett at de ser bra ut på noen. Uffuffuff.



Anonymous poster hash: 6aac5...eea
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Imaginary

Vel, stringen dekker jo ikke rumpesprekken... Ikke heeele ihvertfall... Det blir jo "omtrent" som å gå uten noe bak. Men jeg skjønner hva du mener, da. Den greit dekker foran, og det er hundre ganger viktigere, synes nå jeg.

Vel, om man bøyer seg fremover viser man iallfall ikke frem rumpehullet. Det er litt alfa omega for meg. Så lenge jeg ikke får et brunøye i fleisen på stranda spiller det ingen rolle om de har dekket til to eller ti cm av den øvrige rumpa.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skulle til å anbefale masse butikker, men jeg er jo ikke i Norge! Glemmer det hele tiden! Har kjøpt noe som likner på bikbok en gang, da, kanskje du kan finne det der?

På Asos! Billig og fri frakt. :)

Tusen takk :D

Eneste problem med asos er jo den 200 kr grensen da...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Eurodice

Hei!

Jeg befinner meg for tiden i utlandet, og nå har butikkene begynt å få inn bikinier! :danse:

Jeg vil gjerne kjøpe meg noe fint, og da pleier jeg som regel å sjekke internettsidene til de butikkene jeg vil innom, for å gjøre litt research. Og da fant jeg ut at det faktisk finnes flere typer bikinitruser... Snakk om utvalg!

Har du levd i fullstendig isolasjon ettersom dette var nytt for deg? :fnise: Så lenge jeg kan huske, har både bikinitruser og overdeler funnes i mange varianter.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk :D

Eneste problem med asos er jo den 200 kr grensen da...

Hmm, men kan det ikke lønne seg likevel? Du må betale 25% moms, men til gjengjeld er plaggene billigere enn i Norge. Det blir vel mest et regnestykke... Tenk på, for å handle i norge, må du ha bensinpenger/busspenger/osv. mens når du handler fra nettet, så sitter du hjemme! (Hehe, kanskje et tynt argument når jeg tenker meg om! :fnise: )

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du levd i fullstendig isolasjon ettersom dette var nytt for deg? :fnise: Så lenge jeg kan huske, har både bikinitruser og overdeler funnes i mange varianter.

Haha, nei huff, jeg har jo selvsagt ikke det! Men det er liksom ikke noe jeg har lagt merke til så mye når jeg er i butikkene, i og med at man ikke kan prøve dem, og på kleshengeren så ser alt likt ut. Her så jeg liksom at det har navn, og at det så veldig forskjellig ut. Og så var det egentlig for å understreke poenget i hovedinnlegget, litt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk :D

Eneste problem med asos er jo den 200 kr grensen da...

Problem og problem.. Jeg har sikkert lagt 20-25 bestillinger hos Asos - ikke én av de har kostet mer enn 200,-. Med fri frakt er det jo bare å regne litt på det, så finner du ut hvilke varer som matcher for å komme tett oppunder 200,- og bestille i flere omganger. Dette gjelder så klart kun for billige varer, sånn som bikinitruser. :biggrin:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hmm, men kan det ikke lønne seg likevel? Du må betale 25% moms, men til gjengjeld er plaggene billigere enn i Norge. Det blir vel mest et regnestykke... Tenk på, for å handle i norge, må du ha bensinpenger/busspenger/osv. mens når du handler fra nettet, så sitter du hjemme! (Hehe, kanskje et tynt argument når jeg tenker meg om! :fnise: )

Kan handle fra norske nettbutikker da, da slipper man jo reisekostnader :fnise: Men når jeg sitter hjemme og handler så blir det jo ekstra strømutgifter + internett. hehe! Og beklager TS, på ingen måte mening å spore av tråden din!!

Problem og problem.. Jeg har sikkert lagt 20-25 bestillinger hos Asos - ikke én av de har kostet mer enn 200,-. Med fri frakt er det jo bare å regne litt på det, så finner du ut hvilke varer som matcher for å komme tett oppunder 200,- og bestille i flere omganger. Dette gjelder så klart kun for billige varer, sånn som bikinitruser. :biggrin:

Det er jo sant! Sitter å titter litt der inne nå :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan handle fra norske nettbutikker da, da slipper man jo reisekostnader :fnise: Men når jeg sitter hjemme og handler så blir det jo ekstra strømutgifter + internett. hehe! Og beklager TS, på ingen måte mening å spore av tråden din!!

Det er jo sant! Sitter å titter litt der inne nå :)

Hahah, strømutgifter, shit! Det går forresten fint for min del (vet ikke med KG-reglene, da...), mente tråden som en inspirasjon og diskusjon, og den har tydeligvis fungert som en liten inspirasjon for deg! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hahah, strømutgifter, shit! Det går forresten fint for min del (vet ikke med KG-reglene, da...), mente tråden som en inspirasjon og diskusjon, og den har tydeligvis fungert som en liten inspirasjon for deg! :)

hihi ja! Har fått litt kjeft før, siden jeg spurte om noe inni tråden! Men har lett etter slike bikinitruser så lenge, så jeg måtte bare spørre!!

Håper du finner deg noen fine bikinier da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Chlorophyll

Det der var ikke pent sagt... Lite hyggelig av deg å rakke ned på andres valg av badetøy, synes jeg.

Jo! :) Jeg synes det var en fin badeshorts, jeg, fresh farge. Poenget med tråden er jo selvfølgelig ikke å utelukke at man kan bruke andre ting. Takk for at du deler, sier jeg, så har vi flere modeller å se på (men ukult når folk skal komme med usaklige kommendarer da) :)

Takk for støtten :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hihi ja! Har fått litt kjeft før, siden jeg spurte om noe inni tråden! Men har lett etter slike bikinitruser så lenge, så jeg måtte bare spørre!!

Håper du finner deg noen fine bikinier da :)

Jo takk! Hopper nok på metroen en dag snart, og kjøper meg en fin bikiniunderdel! Fant nemlig en flott topp da jeg var på en veldig kul shoppegate idag, men var så usikker på underdel til... Tror jaggu meg jeg kommer til å kjøpe en brasiliansk en, etter å ha lest litt hva dere tenker! :):danse:

Takk for støtten :)

Skulle bare mangle! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest earthquake

Går med string i syden, synes ikke nødvendigvis det er så fint, mest fordi jeg vil ha så lite skille som mulig.
Men i norge går jeg i helt normal bikinitruse, fordi jeg rett og slett ikke vil at masse kjente skal se hele ræva mi, hahah!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo takk! Hopper nok på metroen en dag snart, og kjøper meg en fin bikiniunderdel! Fant nemlig en flott topp da jeg var på en veldig kul shoppegate idag, men var så usikker på underdel til... Tror jaggu meg jeg kommer til å kjøpe en brasiliansk en, etter å ha lest litt hva dere tenker! :):danse:

Skulle bare mangle! :)

Ja gjør det :D Syntes de brasilianske sitter mye finere på rumpa. De dekker jo i grunn like mye som sånne vanlige også, siden de har en tendens til å krølle seg og gli langt opp i sprekken når man går, det skjer hvert fall med meg, og det ser jo ikke så veldig lekkert ut heller akkurat. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...