Gå til innhold

Hvordan bør/skal/må en 50 åring gå kledd? - utfordring


Gjest Lille-pus

Anbefalte innlegg

Gjest Lille-pus

Tråden om hva som er typisk kjerring stil var så morsom, og spriker såpass kraftig, at jeg herved kaster en liten utfordring ut til befolkningen:

Kle opp en kjerring på 50 slik du mener hun bør gå kledd.

- og lenker til utenlandske og norske blogger er forbudt.

Kle henne fra inderst til ytterst, og gi henne smykker og fottøy du mener passer.

Antrekkene skal representere din egen oppfatning..

Bruk som utgangspunkt at hun er 169cm høy, 60 kilo (mao. normalvektig), bh størrelse 70E, kobberrødt hår ned til skuldrene.

(-jepp. Lettest å bruke meg selv som utgangspunkt).

Jeg er spent :fnise:

Edit: Høyst påkrevet måleenhet for høyde påført.

Endret av Lille-pus
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tråden om hva som er typisk kjerring stil var så morsom, og spriker såpass kraftig, at jeg herved kaster en liten utfordring ut til befolkningen:

Kle opp en kjerring på 50 slik du mener hun bør gå kledd.

- og lenker til utenlandske og norske blogger er forbudt.

Kle henne fra inderst til ytterst, og gi henne smykker og fottøy du mener passer.

Antrekkene skal representere din egen oppfatning..

Bruk som utgangspunkt at hun er 169, 60 kilo (mao. normalvektig), bh størrelse 70E, kobberrødt hår ned til skuldrene.

(-jepp. Lettest å bruke meg selv som utgangspunkt).

Jeg er spent :fnise:

Lillepus, du er morsom…..

170 kilo 50 åring med bh 70E. Hvor sitter fettet da? Rundt lårene?

Jeg satser på Gothstilen, med "flytebryggene" godt snurpet inn i korsett.

Jeg mener….Med det håret og vekta og DE puppene finnes vel ikke noe alternativ? :fnise:

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tigress

Der fekk du verkeleg mykje tyn for å ikkje setje eininga, Lille-pus...

Eg trur du kan satse på omtrent den stilen du har, eg trur du er kjempestilig, men det er ein del som set likskapsteikn mellom klassisk stil og kjerringstil. Eg er kjerring (eg er jo over 35 må vite), så eg meiner dei tek feil. Det herlege med å bli eldre er at ein tidvis rett og slett veit at alle dei andre tek feil!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville kledd henne i følgende:

Topp/overdel

Sort blazer
brand-women-suit-black-women-suit-one-bu

Enkel topp inni

white-top.jpg

Underdel

rs81805.jpg

Sko

Christian%20Louboutin%20Platform%20Pump%

Smykker

Enkle rene smykker i sølv eller hvitt gull.

Undertøy

I god kvalitet tilpasset brystene og fasong, samt hva den enkelte hadde følt seg vel i. Sorte strømper/strømpebukser i 20 denier :)

Hilsen dame i midten av 20-årene ;)

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tråden om hva som er typisk kjerring stil var så morsom, og spriker såpass kraftig, at jeg herved kaster en liten utfordring ut til befolkningen:

Kle opp en kjerring på 50 slik du mener hun bør gå kledd.

- og lenker til utenlandske og norske blogger er forbudt.

Kle henne fra inderst til ytterst, og gi henne smykker og fottøy du mener passer.

Antrekkene skal representere din egen oppfatning..

Bruk som utgangspunkt at hun er 169, 60 kilo (mao. normalvektig), bh størrelse 70E, kobberrødt hår ned til skuldrene.

(-jepp. Lettest å bruke meg selv som utgangspunkt).

Jeg er spent :fnise:

Dette var som å lese om meg selv, bare trekk fra 20 år. (følger med andre ord spent med for tips som skal lagres)

Anonymous poster hash: bf2da...d4c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg tenker en stil som på bildene Nanne viste i 40-åringtråden ville være fint.



Anonymous poster hash: 2725e...9c7
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nanne70

Man kan f.eks. kle seg sånn som dette:

269944e65dbb404766bb89aa4cc29883.jpg

Jeg har tatt utgangspunkt i et par klassiske, rette jeans fordi jeg selv bruker mye jeans. Undertøyet er behagelig, velsittende og hudfarget, fordi det ikke skal synes under den hvite toppen i silkejersey. Både toppen og jakken er valgt med tanke på TS' beskrivelse, og framhever en kvinnelig figur. Den lilla vesken tar opp de små, lilla trådene i jakken og er nydelig til rødt hår. Ankelbootsene er feminine og samtidig behagelige, uten for tynn hæl. Klassisk armbåndsur og øredobber, da jeg er tilhenger av ganske få smykker.

(Undertøy fra Dolce & Gabbana, topp fra Issa, jakke fra Vivienne Westwood).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I og med at du er slank og virker som du har trening med high heels, tenker jeg at du godt kan kle dette, kombinert med litt mer løstsittende overdel, typ svart blazer med casual snitt og en ikke tilkneppet hvit skjorte. F.eks jakke og skjorte á la vakre Helena Christensen (46) på dette bildet:

http://www.verycool.it/2011/09/19/helena-christensen-ole-lynggaard/

Hun er jo overlesset med smykker pga at dette er reklame for Ole Lyngaard, så se litt bort fra den delen av antrekket (selv om det kan være flott flott med statements når smykkene er av den ekstraordinære sorten).



Anonymous poster hash: d6a03...6da
Lenke til kommentar
Del på andre sider

PS. AB over her.. jeg glemte jeans - meningen er ikke at du skal kle deg i kun heels, blazer og skjorte :-)



Anonymous poster hash: d6a03...6da
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Olivia Palermo har også plenty classy antrekk som passer like godt på en flott 50-åring, som en yngre person. Det er jo ikke alder alene som er avgjørende for hva slags antrekk som passer. Classy er classy og styling er viktig.

Det er heller ingenting som sier at 50-åringer (eller 40-åringer) må unngå bruk av farger, selv om det ser sånn ut i eksemplene vi har gitt i postene over her. Mye fungerer for en 50-åring som ser flott ut, på samme måte som for folk i alle aldersgrupper.



Anonymous poster hash: d6a03...6da
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man kan f.eks. kle seg sånn som dette:

269944e65dbb404766bb89aa4cc29883.jpg

Jeg har tatt utgangspunkt i et par klassiske, rette jeans fordi jeg selv bruker mye jeans. Undertøyet er behagelig, velsittende og hudfarget, fordi det ikke skal synes under den hvite toppen i silkejersey. Både toppen og jakken er valgt med tanke på TS' beskrivelse, og framhever en kvinnelig figur. Den lilla vesken tar opp de små, lilla trådene i jakken og er nydelig til rødt hår. Ankelbootsene er feminine og samtidig behagelige, uten for tynn hæl. Klassisk armbåndsur og øredobber, da jeg er tilhenger av ganske få smykker.

(Undertøy fra Dolce & Gabbana, topp fra Issa, jakke fra Vivienne Westwood).

Det var skikkelig gammel-dame truser! Ikke engang min mor på nærmere 60 ville valgt det undertøyet der. Får bestemor-følelse (altså kvinner 70++) av hele settet. Usj.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan du ikke gå og få hjelp av en personal shopper eller en stylist?



Anonymous poster hash: 50c52...1fa
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Lille-pus

Kan du ikke gå og få hjelp av en personal shopper eller en stylist?

Anonymous poster hash: 50c52...1fa

Tok bare egne data for å lage en realistisk modell som kunne benyttes for en slik tråd.

Jeg trenger ingen ny stil, men det er gøy å se forslagene for en kjerring i den utgaven som er beskrevet.

Husk at det er kun fysiske data, det sier ingenting om mennesket... kunne like gjerne vært en utstillingsdukke til oppkledning.

Innspill mottas.

Det er jo en lik tråd her: http://forum.kvinneguiden.no/index.php?showtopic=822927

Anonymous poster hash: 50c52...1fa

Nei nei, den er så langt fra maken.

Nevnte tråd er helt generelt for kjerringer, - og de kommer i en mengde ulike utgaver.

Jeg ønsket en helt egen tråd for en definert kjerringmodell :nigo:

- og synes modellen kles flott av dem som gir innspill.

Spesielt artig er det å se ulikhetene og hva som er ganske ens.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var skikkelig gammel-dame truser! Ikke engang min mor på nærmere 60 ville valgt det undertøyet der. Får bestemor-følelse (altså kvinner 70++) av hele settet. Usj.

Men sånne truser gir jo mye bedre fasong gjennom klærne? Ok, kanskje ikke med jeans som ble vist her, men til skjørt og kjoler synes jeg sånne er et must. Gjerne i en sprekere farge, men det er bare hvis stoffet på tøyet er så mørkt/tykt at det ikke synes gjennom.

Gleder meg til hipstertrusene går av moten, trusemerker er IKKE fint på noen.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Kremt....den trusa. :fnise:

Her er det tydelig at folk over femti, i unges øyne, aldri er i nærheten av noe som kan kalles seksuelle tilbøyeligheter.

Det er faktisk feil. Ikke alle legger sex på hylla, og vi er heller ikke en ensartet grå masse. Så det er sikkert noen som bruker slike truser, men jeg ville ikke hatt dem i naboens sitt søppelspann, for å si det slik. Håper ikke jeg fornærmer noen nå, da, det er sagt med et glimt i øyet!

Noen er livstrøtte og orker ikke noe, andre er sprudlende og nyter livet. Og så har du alle som er midt imellom dette. Noen kler seg flott og passer det, andre kler seg ungdommelig og passer det overhode ikke. Mange gir blaffen og bare tøfler rundt.

Men for å si noe positivt; trange jeans og dressjakke er en slager her i huset.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var skikkelig gammel-dame truser! Ikke engang min mor på nærmere 60 ville valgt det undertøyet der. Får bestemor-følelse (altså kvinner 70++) av hele settet. Usj.

Da tror jeg du får sjokk når du ser hva bikinimoten for unge jenter er i sommer.

  • Liker 25
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enklere å forklare med bilder:

2f2ed58879347384724c362c286b6a25.jpgb586bc7d5d58588afefc607693629cb9.jpg

d6e3926a08ea75dbb8c2b35524669057.jpg

Jeg "stjal" noen bilder fra tråden din, Nanne. Håper ikke det var frekt. :sjenert:

Dette er en stil jeg liker godt og som er ganske nøytral mtp alder.

En avslappet, praktisk klesstil som er veldig lik måten jeg kler meg.

Endret av pantertante
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lille-pus

Om jeg skal våge blande meg inn (jeg burde vite bedre, men klarer ikke la være :fnise:)

Den som bruker strømper ser alle fordeler ved retrotruser som dekker strømpebeltet 'in the american way' (og dermed også gir et tydelig sexy uttrykk når skjørtet er tatt av) fremfor en hipster som bare gir et 'rotete' uttrykk

Ergo ville jeg personlig velge den høye, retro trusen fra Dolce Gabana.

The sexiness is within what's almost seen, but not revealed.

Edit: Her hagler det inn med flotte eksempler :klappe:

Jeg tror vi hadde behov for en slik tråd nå damer :)

Endret av Lille-pus
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...