Gå til innhold

Hva er det med katten?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Passer en katt noen uker nå. Han er veldig snill, kosete og god. Det som plager meg er at han ikke ser frisk ut. Øyet renner veldig og så det var en del væske i øret også. Den ser ut til å være litt plaget med øye siden det alltid blir holdt litt på gløtt. Det andre lukker han igjen. Hva kan jeg gjøre for han? Har aldri hatt katt, bare hund.

Anonymous poster hash: e58ce...84a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dette er ikke normalt. Ta han til legen, men ta kontakt med eier først

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Få en resept på øyedråper.



Anonymous poster hash: 92e29...4d3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eier er klar over det og har ikke tattmed katten til veterinær. Jeg har ikke mulighet til å ta den med da det er to timer å gå. Har ikke bil. Drar hvis det er helt krise selvfølgelig. Kan man ikke bruke øyedråper?

Anonymous poster hash: e58ce...84a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bruk kamillete til å vaske øyet med noen ganger om dagen. Viktig at det er kamille uten sukker, gjerne kjøpt på apoteket. Kok opp noen desiliter og la det stå og kjølne og vask med bomullspadder. La det stå i kjøleskapet det du ikke bruker. Fungerer utrolig godt og du burde se bedring innen 2-3 dager



Anonymous poster hash: d20ca...951
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Få noen til å kjøre deg, fordi pus kan ikke ha det sånn. Og hvis eieren visste om dette før ho dro. Så burde du ihvertfall dra til dyrlegen og kreve at ho betaler dyrlegeregningen når ho kommer hjem. Har den råd til å reise på ferie, har dem ihvertfall råd til å betale for en dyrlege regning,



Anonymous poster hash: 2fb1e...de4
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lille-pus

Eier er klar over det og har ikke tattmed katten til veterinær. Jeg har ikke mulighet til å ta den med da det er to timer å gå. Har ikke bil. Drar hvis det er helt krise selvfølgelig. Kan man ikke bruke øyedråper?Anonymous poster hash: e58ce...84a

Og hvilke øyedråper tenkte du bruke, om jeg må få spørre.

Er det ikke en idé å gi korrekte dråper mot det som plager katten... Øyedråper er ikke øyedråper like lite som en sprøyte er en sprøyte.

*sint*

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lille-pus

- og øret da... Skal du helle øyedråper eller kamillete i øret også?

Om du ikke tar katten til veterinær så blir det du som må leve med de lidelsene du nå påfører katten, og jeg finner ikke en unnskyldning i verden for hverken deg eller eieren.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel. Om du selv våkner med rennende øyne du knapt klarer å åpne, stoler jeg på at du vil gå på på butikken etter kamillete, heller enn å dra til legen? Trodde ikke det, nei.

Jeg kan ikke fatte og begripe at en katteeier kan være såpass uansvarlig, å ikke ta med sykt dyr til dyrlege er dyremishandling i min bok. Går det ikke buss der du bor? Evt kan du spørre på facebook om noen kan kjøre deg, om du så må betale for bensinen.



Anonymous poster hash: 28a92...bec
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...