Gå til innhold

Folk som tar med hunden på hotellferie...


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

...og lar hunden være alene på rommet mesteparten av dagen.

Hva er det med disse menneskene? Er det sånn at de ikke fant noen som kunne passe hunden og ikke ville bruke penger på kennel? Planla de ferie som ikke passer med hund, men gir faen i om hunden lider?

Var nettopp noen netter på hotell og der var det en hund som bjeffet hele dagen inne på rommet. Tror ikke eierene var der for da hadde nok ikke hunden bjeffa så mye. Hver minste lille lyd fra utsiden så bjeffet hunden høyere og det hørtes ut som om den håpet på at det var eierene som kom.

Jeg gav beskjed i resepsjonen, men de kunne visst ikke få kontaktet eieren fordi de ikke hadde telefonnr (booket gjennom et annet ledd).

Syns synd på de hundene som blir dratt med på ferier uten å få være med på resten. Når eierene bare setter hunden på rommet og lufter den innimellom aktivitetene sine. Hvorfor har de hund?

Anonymous poster hash: c334d...68f

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tja, kanskje fordi hundeeiere har et liv utenom hundeholdet også? Og kanskje de har hund fordi at en feriehelg er en unntakstilstand og ikke slik de holder på de resterende 360 dagene i året de ikke er på ferie?
Mine hunder sitter i bilen når jeg er på ferie og gjør mine greier om dagen. Da blir det kun korte lufteturer med jevne mellom. Har dem også med på jobb en del dager i året og da sitter de i bilen. Ser virkelig ikke hvor lidelsen er jeg? De fleste hunder er alene hjemme i +- 8 timer hver dag, jeg tviler på at de tar skade av å være alene litt når det er ferie også.

Å la ei bikkje med separasjons-angst sitte alene en hel dag er ikke greit, men da handler det om en bikkje med angst og ikke om å la hunder være alene generelt, være seg på ferie eller hjemme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Cevita

Tja, kanskje fordi hundeeiere har et liv utenom hundeholdet også? Og kanskje de har hund fordi at en feriehelg er en unntakstilstand og ikke slik de holder på de resterende 360 dagene i året de ikke er på ferie?

når jeg er på ferie og gjør mine greier om dagen. Da blir det kun korte lufteturer med jevne mellom. Har dem også med på jobb en del dager i året og da sitter de i bilen. Ser virkelig ikke hvor lidelsen er jeg? De fleste hunder er alene hjemme i +- 8 timer hver dag, jeg tviler på at de tar skade av å være alene litt når det er ferie også.

Å la ei bikkje med separasjons-angst sitte alene en hel dag er ikke greit, men da handler det om en bikkje med angst og ikke om å la hunder være alene generelt, være seg på ferie eller hjemme.

Sitter i bilen :sjokkert: ? Hva med varme dager?

Jeg mener at har man tatt valget om å ha hund, så har man hun 365 dager i året, i opptil 15 (++)år. Det må man også ta hensyn til i feriene i disse 15 årene.

Jeg og samboer løser det slik:

  • Nyte feriedagene hjemme med hundene.
  • Ferie på hytta, hvor hundene kan være med og stortrives med fjellturer og uteaktivieter hele dagen.
  • Dagsturer i nærheten av hjemmet, hvor hundene er hjemme etter en god tur om morgenen og kvelden, pluss en nabo som stikker innom i løpet av dagen.
  • Jeg og samboer drar på ferie hver for oss, slik at en av oss kan være hjemme med hundene"
  • Vi betaler for dyrepensjonat (men dette er de vi gjør mest sjeldent, og med mindre det er virkelig helt nødvendig. Type bryllup i nær familie på andre siden av landet)
  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, ikke bra.

Og til den ene taleren her oppe, det er klart de fleste hunder tåler å ligge på vent noen timer, men når hunden forlates på et fremmed sted og står og bjeffer hele dagen, så har den det ikke bra. Da et den gjerne stresset og engstelig. For ikke å snakke om den manglende omtanken for andre hotellgjester.

Anonymous poster hash: 5b0e1...655

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja, kanskje fordi hundeeiere har et liv utenom hundeholdet også? Og kanskje de har hund fordi at en feriehelg er en unntakstilstand og ikke slik de holder på de resterende 360 dagene i året de ikke er på ferie?

Mine hunder sitter i bilen når jeg er på ferie og gjør mine greier om dagen. Da blir det kun korte lufteturer med jevne mellom. Har dem også med på jobb en del dager i året og da sitter de i bilen. Ser virkelig ikke hvor lidelsen er jeg? De fleste hunder er alene hjemme i +- 8 timer hver dag, jeg tviler på at de tar skade av å være alene litt når det er ferie også.

Å la ei bikkje med separasjons-angst sitte alene en hel dag er ikke greit, men da handler det om en bikkje med angst og ikke om å la hunder være alene generelt, være seg på ferie eller hjemme.

Så du tenkte ikke over dette da du bestemte deg for å få hund?

Hvis noen hadde latt barnet sitt være alene på hotellrommet eller i bilen slik at de kunne gjøre ting som ikke barna kunne være med på, ville det vært greit?

Man har et ansvar som hundeeier, akkurat som foreldre har. Når man velger å få hund så påtar man seg et ansvar og det bør følges opp, samme når man velger å få barn. Får man ikke noen til å passe hunden så bør man kanskje planlegge ferie som kan inkludere hunden?

Og er du klar over hvor varmt det blir i en bil? Trenger ikke mange minuttene før det koker over inni der, selvom den står i skyggen

Anonymous poster hash: c334d...68f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sitter i bilen :sjokkert: ? Hva med varme dager?

Jeg mener at har man tatt valget om å ha hund, så har man hun 365 dager i året, i opptil 15 (++)år. Det må man også ta hensyn til i feriene i disse 15 årene.

På varme dager har vi noe som kalles parkeringshus. Ingen parkeringshus under bakken når det er varmt, = ingen besøk der med hunder med. Nå er det kun storbyferier som bikkjene må sitte en del i bilen på, så det er sjeldent et problem å finne kjølige nok parkeringshus.

Selvsagt, men hva som er hensyn kan vel diskuteres? Hva er den store forskjellen på å smekke hunden inn på et helt ukjent sted hvor de blir dårlig luftet med x-antall ukjente hunder, mot å få være med eieren sin, luftes skikkelig flere ganger for dag men må tilbringe litt tid alene i en bil/hytte/hotellrom i stede for et kennelanlegg?

Uff, ikke bra.

Og til den ene taleren her oppe, det er klart de fleste hunder tåler å ligge på vent noen timer, men når hunden forlates på et fremmed sted og står og bjeffer hele dagen, så har den det ikke bra. Da et den gjerne stresset og engstelig. For ikke å snakke om den manglende omtanken for andre hotellgjester.

Anonymous poster hash: 5b0e1...655

Helt enig, derav det siste avsnittet mitt i forrige post.

Så du tenkte ikke over dette da du bestemte deg for å få hund?

Hvis noen hadde latt barnet sitt være alene på hotellrommet eller i bilen slik at de kunne gjøre ting som ikke barna kunne være med på, ville det vært greit?

Man har et ansvar som hundeeier, akkurat som foreldre har. Når man velger å få hund så påtar man seg et ansvar og det bør følges opp, samme når man velger å få barn. Får man ikke noen til å passe hunden så bør man kanskje planlegge ferie som kan inkludere hunden?

Og er du klar over hvor varmt det blir i en bil? Trenger ikke mange minuttene før det koker over inni der, selvom den står i skyggen

Anonymous poster hash: c334d...68f

Hunder er ikke barn. Å forlate et barn i en bil/hotellrom ville for det første være uansvarlig og grense til omsorgssvikt da barn ikke er i stand til å ta vare på seg selv som en hund kan. For det andre har barn en helt annen bevissthet og forståelse for ting. Om jeg forlot barnet mitt ville det være bevisst ekskludering, da barnet ville visst at jeg gjorde noe morsomt og at barnet ikke var inkludert, med alt det følelsesmessige som medfølger.

Hundene mine derimot, har ikke noen forståelse for hva jeg gjør og hva det betyr at de ikke får være med når jeg går ut av bilen. Det eneste de kobler er bilkjøring = nytt sted = tur.

Jeg ser ikke likhetstegnet mellom ansvarlig hundeeier og å være med hunden sin 24/7. Hundene mine er svært så inkludert i livet mitt hver dag, selv på ferier hvor de tilbringer noen timer i bilen. At de sitter i bilen en og annen arbeidsdag er rett og slett fordi jeg synes det er kjekt å kunne lufte dem flere ganger så de slipper å sitte å holde seg en hel dag, + at jeg som regel har vært på tur allerede før jobb eller skal på tur rett etter. For dem er det nok ikke store forskjellen på å sitte i bilen når jeg er på jobb kontra når jeg er på ferie.

Jeg synes at jeg er mer inkluderende når jeg har dem med meg og faktisk får luftet og ordnet med dem selv hele dagen, enn å forlate dem hjemme en hel dag eller på en kennel. Det er ikke som om jeg parkerer dem i bilen i 6 timer og glemmer dem fullstendig til jeg er ferdig med ærendet.

At det er uforsvarlig å ha hunder i bilen på varme dager er jeg fullstendig klar over, derfor bruker jeg uten unntak parkeringshus på varme dager og planlegger heller ikke ferier hvor hundene skal sitte i bilen på sommeren til steder som ikke har kjølige parkeringshus.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det du beskriver virker veldig uansvarlig, jeg mener at når man drar på ferie med hund er det MED hunden, ikke med bare mennesker og hunden er tilfeldigvis med. Vi har vært på en ukes hotellferie på Vestlandet, og det løste vi på følgende måte:

* Vi sjekka på forhånd om hotellene tillot hund og sørga for at de visste vi kom med ham.

* De hotellene der det var mulig å sitte på uteservering gjorde vi det, uansett vær.

* Vi hadde ham i bilen i én time to dager på et hotell som ikke hadde muligheten til å spise middag ute. Da var det kjempekaldt og surt vær (så det var kaldt nok for ham til å være i bilen.) I bilen hadde han burvifte.

* Andre steder var det for varmt, så da spurte vi om det var noe sted vi kunne sitte. Det ene hotellet tilbød oss å sitte i baren til frokost, så da gjorde vi det - og gikk på omgang for å hente mat fra buffeten. Samme med de stedene som tilbød middagsbuffet. Vi spurte om hjelp til å finne fine løsninger, og fikk det.

* Vi spiste frokost på omgang når det var for varmt for bilen og ingen utemulighet.

* Vi valgte restauranter med uteservering generelt.

* Vi gikk turer på steder han kunne være med, i hans tempo, med medbrakt vann til ham.

* Vi valgte å feriere et sted i landet der det ikke var så varmt, så det ikke skulle bli så ille for ham. Det ble imidlertid veldig varmt siste dagene, da ble det aircondition, åpne vinduer, mange stopp, mye vann.

* Vi hadde rom på alle stedene med balkong eller uteplass, så han kunne få luft og utsikt.

* Vi sov ikke over mange steder, og vi var alltid mer enn én natt pr sted så det ikke skulle bli så mye flytting og mas.

Vi dro på en familieferie. Meg, kjæresten og hunden. Alt var egentlig lagt opp til at han skulle ha det best mulig, og han var aldri alene på rommet. Hva hvis han ble redd, usikker, hoppa på døra og skrapte den opp, at det skjedde noe når vi ikke var der... Jeg tenker at selv om ting går greit er det ikke nødvendigvis det lureste, og folk som forlater hunden i timesvis på et hotellrom hvis den tydeligvis ikke liker å være der burde tenkt på en annen ferieløsning.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aldri opplevd! Jeg er mye ute å reiser, og har ikke sett en bikkje sitte på et hotellrom hele dagen, så neppe et reelt problem du beskriver! Hvor ofte har du opplevd det? En gang?

Anonymous poster hash: 4a37b...b4c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aldri opplevd! Jeg er mye ute å reiser, og har ikke sett en bikkje sitte på et hotellrom hele dagen, så neppe et reelt problem du beskriver! Hvor ofte har du opplevd det? En gang? Anonymous poster hash: 4a37b...b4c

Det samme tenkte jeg.

Jeg reiser veldig mye, har ca 250 hotelldøgn i året og har aldri opplevd det ts beskriver.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja, kanskje fordi hundeeiere har et liv utenom hundeholdet også? Og kanskje de har hund fordi at en feriehelg er en unntakstilstand og ikke slik de holder på de resterende 360 dagene i året de ikke er på ferie?

Mine hunder sitter i bilen når jeg er på ferie og gjør mine greier om dagen. Da blir det kun korte lufteturer med jevne mellom. Har dem også med på jobb en del dager i året og da sitter de i bilen. Ser virkelig ikke hvor lidelsen er jeg? De fleste hunder er alene hjemme i +- 8 timer hver dag, jeg tviler på at de tar skade av å være alene litt når det er ferie også.

Å la ei bikkje med separasjons-angst sitte alene en hel dag er ikke greit, men da handler det om en bikkje med angst og ikke om å la hunder være alene generelt, være seg på ferie eller hjemme.

:sjokkert::hakeslepp:

Anonymous poster hash: 60fca...1da

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stakkars hunder med eiere som ikke eier hjerne.:(

Jeg har også hund, og før jeg fikk meg hund så tenkte jeg nøye og godt over det, så jeg vet hva jeg går til.

Nå har jeg hatt ha i 6 år og han er mitt liv. Drar ikke noe sted uten å ta ham med.

Bortsett fra ferier. Det er kun svigerforeldrene som jeg kan overlate ham til, de er de eneste jeg kan stole på når det gjelder han. Skal jeg og mannen på ferie så passer de på ham. Men veldig ofte så må vi være hjemme rett og slett. Nå har vi ikke vært på ferie på to år, fordi det ikke har klaffet med oss og svigers.

Men da er vi bare hjemme og koser oss, nå er sommeren herlig også så det er nesten som å være i Syden. :)

Jeg kunne aldri reist på ferie og tatt hunden med, det passer seg bare ikke.

Anonymous poster hash: 3cb3e...dca

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...