Gå til innhold

Hund og sommer, han sliter i varmen


MalloryK

Anbefalte innlegg

Gjest Funky Punk

Litt isbiter er helt greit, men man burde ikke gi de (eller mennesker egentlig) iskaldt vann. Da bruker de mye energi siden det blir altfor kaldt for kroppen.

Vanlig, lunkent vann er det beste å drikke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 år senere...

Fortsetter under...

På'an igjen. Jeg bruker sånn kjølebånd rundt halsen (anbefales, det er fantastisk!), gir han masse vann og isbiter, og han får ligge hvor han vil, jeg har også på vifte. Og bare korte gjøre-fra-seg turer om dagen, lengre tur om kvelden

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er deres beste tips for at hunden skal ha det bra i varmen? Min er langhåret, idag gikk det nesten gale med heteslag.

Jeg har sett på kjøledekken, noen erfaringer med det? Evt barbere han? Har aldri gjort det før. For vi må ut, han gjør ikke fra seg inne i en kasse som katter. Alle tips mottaes med takk!

Jeg har en liten tibbetansk spaniel med mye pels som sliter nå i varmen, jeg barberte mage/ bringe og spyler henne i kaldt vann, hun liker ikke å bli spylt men det hjelper på, nå hvet jeg ikke hvor stor din hund er men min passer jo i dysjen :) Ellers gir jeg riklig med vann og har hun nede i kjelleren hvor det er det kjøligste rommet i huset, prøver å bare gå rett utforbi så hun får gjøre fra seg så inn i gjenn i kjøligheten, hun får selfølgelig gå ut vist hun vill det og, så går jeg heller lenger ute med hun når det er blitt kaldere på kvelden :) vist du ikke har kjeller/kaldt rom kan du jo prøve med et rom med en vifte som blåser kaldt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser det har blitt foreslått allerede, men å fryse ned godbiter og våtfor sammen med litt vann fungerer bra med labben min. Han får kjølt seg ned og får brukt hodet litt :)

Ellers er han inne midt på dagen, siden vi ikke har noen steder med skygge ut på terrassen. Vi går heller flere korte turer, slik at han ikke skal bli så rastløs.

Han elsker vann, så har tenkt å kjøpe basseng/balje. Men hvor får jeg kjøpt et lite basseng av hardplast?



Anonymous poster hash: f1441...477
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke greit for de pelskledde nå i varmen. Jeg stod opp tidlig og gikk tur, men det var likevel utrolig varmt, så det ble en kort tur. Viktig med tilgang til vann. Nå ligger voffen rett ut på gulvet og snorker :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Et lite basseng er verdt å prøve. Jeg har et både i hagen og på verandaen, og plutselig har jeg endt opp med en badeglad hund! Jeg startet med å bare ha det stående, og da gikk hunden og drakk av det. Så tok jeg vann fra bassenget i min egen hånd og fuktet hunden på buk og labber. Nå går hunden i bassenget selv, og dypper til og med snuten under for å kjøle seg ned når det er varmt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...