Gå til innhold

Negativ eggløsningstest ved ikm, likevel gravid?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg og min mann har vært prøvere i 11 mnd og for hver måned som går, innser vi mer og mer, at det blir vanskelig for oss å få til dette uten hjelp.

Denne måneden trodde jeg faktisk at vi hadde lykkes. For første gang på 11 måneder har jeg vært oppblåst, vært svimmel og hatt såre brystvorter. Jeg har ikm i morgen. Jeg tok en graviditetstest i går og synes jeg den var svaaak positiv, men man blir jo gal av å tolke streker og mulig ønsketenkningen spilte meg et puss. Jeg har tidligere lest at om man er gravid så vil eggløsningstester også være positive rundt ikm. Tok en cb digital eggløsningstest nå og den var negativ.

Trenger ikke remsa om at bare en test kan fortelle meg om jeg er gravid (skal ta en cb digital i morgen tidlig), men lurer på om noen har opplevd å få negativ eggløsningstest rundt ikm og likevel vært gravid? Må stille inn psyken litt før jeg får en endelig avklaring i morgen tidlig.

Setter pris på alle som måtte ha noe å komme med.

Takk:)



Anonymous poster hash: e8c9b...a26
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Solstråla88

Hei!

Jeg og min mann har vært prøvere i 11 mnd og for hver måned som går, innser vi mer og mer, at det blir vanskelig for oss å få til dette uten hjelp.

Denne måneden trodde jeg faktisk at vi hadde lykkes. For første gang på 11 måneder har jeg vært oppblåst, vært svimmel og hatt såre brystvorter. Jeg har ikm i morgen. Jeg tok en graviditetstest i går og synes jeg den var svaaak positiv, men man blir jo gal av å tolke streker og mulig ønsketenkningen spilte meg et puss. Jeg har tidligere lest at om man er gravid så vil eggløsningstester også være positive rundt ikm. Tok en cb digital eggløsningstest nå og den var negativ.

Trenger ikke remsa om at bare en test kan fortelle meg om jeg er gravid (skal ta en cb digital i morgen tidlig), men lurer på om noen har opplevd å få negativ eggløsningstest rundt ikm og likevel vært gravid? Må stille inn psyken litt før jeg får en endelig avklaring i morgen tidlig.

Setter pris på alle som måtte ha noe å komme med.

Takk:)

Anonymous poster hash: e8c9b...a26

Det kan godt hende du er gravid, men at urinen ikke var konsentrert nok til at testen slo ut. Jeg fikk negativ g test 3 dager før ikm, og positiv på ikm 11 juli. Så det er fullt mulig..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg testet med eggløsningsstrimler frem til ikm hver pp og den pp'en som det endelig gikk på så ble det bittelitt sterkere, men absolutt ikke positiv! :) Helt positiv ble den ikke før noen dager etter ikm! så det er fortsatt håp :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ang g-test ville jeg nok heller tatt en cb pluss i morgen, de slår ut på mindre mengder hcg enn det digital gjør :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 9 år senere...

Frisker opp denne tråden, da det kanskje kan være til nytte eller trøst for andre i hvileløs googling og søking på diverse forum.

Testene under er tatt fra ca ikm og frem til 5+0 (fra øverst til nederst). Tok eggløsningstester litt på måfå en ukes tid da jeg hadde en hel haug liggende (noen er tatt morgenurin, andre på kvelden, enkelte er tatt med to dagers mellomrom). Sist gang jeg ble gravid var den mye sterkere ved ikm. Denne gangen trodde jeg eggløsningen hadde vært fryktelig sein. Først på ca 4+6 var eggløsningstesten positiv (nederste testen). Første og eneste graviditetstest er tatt uke 5+0.

Disse eggløsningstestene er noen lunefulle skapninger ☺️

IMG_2431.thumb.jpeg.9d1f8f1ad4dfb225fa5195fec90ca0a9.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Amalse skrev (3 timer siden):

Frisker opp denne tråden, da det kanskje kan være til nytte eller trøst for andre i hvileløs googling og søking på diverse forum.

Testene under er tatt fra ca ikm og frem til 5+0 (fra øverst til nederst). Tok eggløsningstester litt på måfå en ukes tid da jeg hadde en hel haug liggende (noen er tatt morgenurin, andre på kvelden, enkelte er tatt med to dagers mellomrom). Sist gang jeg ble gravid var den mye sterkere ved ikm. Denne gangen trodde jeg eggløsningen hadde vært fryktelig sein. Først på ca 4+6 var eggløsningstesten positiv (nederste testen). Første og eneste graviditetstest er tatt uke 5+0.

Disse eggløsningstestene er noen lunefulle skapninger ☺️

IMG_2431.thumb.jpeg.9d1f8f1ad4dfb225fa5195fec90ca0a9.jpeg

Er virkelig ikke nødvendig å blåse liv i denne tråden.. Eggløsningstester er ikke beregnet for å brukes som graviditetstester. EL tester slår ut på både LH og HCG. Lh har man i kroppen naturlig hele syklusen og nivåene kan variere fra person til person igjennom syklusen og kan derfor ikke stoles på i bruk som graviditetstest. Graviditetstester reagerer kun på HCG og er det man skal benytte.

Anonymkode: a2697...b84

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta en graviditetstest.. negativt.. vent flere dager... ikke bruk eggløsning tester..om de slår ut pga du er gravid..sp vil gravid test slå ut positivt 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...