Gå til innhold

blir gal av å være prøver


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg prøver å bli gravid men mensen kommer kikke sikkert som tiden går.. har vært prøver i 6 mnd. Jeg har lest masse på i Internett om forskjellige sykdommer man kan ha og jeg er sikker på jeg har alt! Jobber mye natt = mindre sjanse

Mannen min er 40 = mindre sjanse

Røyker = mindre sjanse

stress = mindre sjanse

Ofte plaget med uvi = mindre sjanse

Har hatt hormonspiral = mindre sjanse

Noen som vil komme med noen gode råd/oppmuntring?

Anonymous poster hash: 49b29...4be

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

6 mnd er ikke så lang tid å prøve. Det er faktisk ganske vanlig.

Noen av "problemene" dine kan du også gjøre noe med. F eks slutte å røyke, det gjelder også mannen din hvis han røyker.

Forsøk også å stresse mindre.

Ikke fokuser så mye på hva som kan forhindre at du blir gravid. Det er ikke vanlig å bli gravid på første forsøk, og som jeg allerede har nevnt, 6-12 mnd prøvetid er ganske vanlig.



Anonymous poster hash: e9ed7...145
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Wei Wei

Jeg prøver å bli gravid men mensen kommer kikke sikkert som tiden går.. har vært prøver i 6 mnd. Jeg har lest masse på i Internett om forskjellige sykdommer man kan ha og jeg er sikker på jeg har alt! Jobber mye natt = mindre sjanse

Mannen min er 40 = mindre sjanse Han bør få en sunnere livsstil

Røyker = mindre sjanse slutt å røyke

stress = mindre sjanse tilrettelegg til avslapping

Ofte plaget med uvi = mindre sjanse kle deg godt

Har hatt hormonspiral = mindre sjanse mange som brukte prevensjon og ble gravid

Noen som vil komme med noen gode råd/oppmuntring? Heia!!!

Anonymous poster hash: 49b29...4be

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 mnd er ikke så lenge i teorien. Men det er så skuffende hver gang mensen kommer.. vi har trappet veldig mye ned på røyken begge to.. jeg hadde nok forventet at det skulle skje med en gang vi startet prøvingen siden "alle" rundt oss som var gravide klarte det med en gang. Fikk spørsmål fra en venninne som venter sitt tredje barn om jeg var begynt på prevensjon igjen siden det tok så lang tid..

Ts

Anonymous poster hash: 49b29...4be

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Angående uvi, drikk tranebærjuice (eller evt appelsinjuice, det kan hjelpe siden den er sur), og husk ALLTID å tisse etter sex. Selv om du bare får ut noen dråper.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere kan like gjerne slutte å røyke med en gang, du kan uansett ikke røyke under svangerskapet så det er ikke noe poeng i å vente med det. Begge kan begynne å trene og spise sunnere, dette vil trolig også gi mer overskudd som vil minske følelsen av stress.

Hvor mye over 40 er mannen din, og hvor gammel er du? Er det første barn på dere begge?



Anonymous poster hash: ee2c8...b2d
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du har helt rett i at vi lån likså godt slutte med en gang! Men det skal sies at jeg gikkfra 15 sigaretter om dagen til 5 og nå er det kun 2 om dagen. Så det kommer seg :) min mann er 40 og jeg er 27 år. Han har ei jente på 10 år fra før. Jeg har vært gravid en gang for 10 år siden men tok det bort.

Livsstilen vår er som normalen tror jeg. Går tur med hunden sammen 2 gang pr dag og spiser mye husmannskost (kjøttkaker, fisk, kjøttsuppe osv) kan vel kanskje prøve å bli litt sunnere :) alltids forbedringspotensial;)

Jeg vet ikke helt hvordan jeg skal klare å ikke tenke på prøvingen! Jeg føler egentlig litt skam over kroppen min som ikke har klart det enda. Jeg vet jo egentlig at det er normalt å bruke tid på dette .. men har en stemme i hodet som sier at noe er feil med meg

Anonymous poster hash: 49b29...4be

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har helt rett i at vi lån likså godt slutte med en gang! Men det skal sies at jeg gikkfra 15 sigaretter om dagen til 5 og nå er det kun 2 om dagen. Så det kommer seg :) min mann er 40 og jeg er 27 år. Han har ei jente på 10 år fra før. Jeg har vært gravid en gang for 10 år siden men tok det bort.

Livsstilen vår er som normalen tror jeg. Går tur med hunden sammen 2 gang pr dag og spiser mye husmannskost (kjøttkaker, fisk, kjøttsuppe osv) kan vel kanskje prøve å bli litt sunnere :) alltids forbedringspotensial;)

Jeg vet ikke helt hvordan jeg skal klare å ikke tenke på prøvingen! Jeg føler egentlig litt skam over kroppen min som ikke har klart det enda. Jeg vet jo egentlig at det er normalt å bruke tid på dette .. men har en stemme i hodet som sier at noe er feil med meg

Anonymous poster hash: 49b29...4be

Jeg tror det kommer til å gå helt fint jeg, ut i fra hva du skriver her :)

-Er vel bare at du ønsker så sterkt, og at utålmodigheten tar overhånd :) Prøv å slapp litt mer av, er mitt beste råd. Og om du har en stemme som sier at det er noe galt, så skader det ikke å gå til lege/gynekolog :)

Tvitvi ! Heier på deg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg prøver å bli gravid men mensen kommer kikke sikkert som tiden går.. har vært prøver i 6 mnd. Jeg har lest masse på i Internett om forskjellige sykdommer man kan ha og jeg er sikker på jeg har alt! Jobber mye natt = mindre sjanse

Mannen min er 40 = mindre sjanse

Røyker = mindre sjanse

stress = mindre sjanse

Ofte plaget med uvi = mindre sjanse

Har hatt hormonspiral = mindre sjanse

Noen som vil komme med noen gode råd/oppmuntring?

Anonymous poster hash: 49b29...4be

Etter 6 mnd så har du jo egentlig så vidt startet.

Men her er det jo en mengde saker du med letthet kan ta tak i. Det første er å slutte å røyke. Det du uansett gjøre i det øyeblikket du får positiv test, så å prøve før du har sluttet synes jeg er uansvarlig og egoistisk av deg. Og det sier jeg fordi jeg har som slektning en mor for 4(!) barn som røkte når de var spedbarn og (sikkert) mens hun var tidlig gravid. 4 av 4 barn sliter med senvirkninger. Ingen av dem fungerer i hverdagen.

Neste er UVI. Her har du antagelig funnet ut om det skyldes en defekt i urinrøret eller ikke? Skyldes det ikke det er du slurven med hygienen. UVI skyldes tross alt bæsj i feil kanal, så her kan du gjøre mye selv. Skyldes det en deffekt må hygienen være prikkfri. Og du vil fortsatt få det, men sjeldnere. Husk at 6 av 10 kvinner slurver, så du er ikke på noe vis alene.

Å legge om arbeidssituasjonen din er heller ikke uoverkommelig i løpet av de 2 årene det statistisk tar før gjennomsnittskvinnen blir gravid. Å ha småbarn og jobbe natt er uansett et sabla slit (for å si det mildt).

Og stress finnes det så mange bøker og kurs for å mestre at her er det bare å ta for seg.

Når du innser at det er du som styrer gangen fremover og kontrollerer eget liv vil du bli mindre stresset som en del av prosessen. Og så tar det mye tid og krefter, så du rekker ikke gå å gnage og vente.

Anonymous poster hash: a7aa3...6ae

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Antar du at han har dårlig livsstil fordi han er 40?...

Anonymous poster hash: c8107...92c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Wei Wei

Antar du at han har dårlig livsstil fordi han er 40?...

Anonymous poster hash: c8107...92c

Det sa jeg aldri. Men man kan prøve å forbedre sædkvalitet ved å leve sunnere, uansett hvilket utgangspunkt man har (gå turer, ta vitaminer, spise bedre osv.) Jeg bare prøvde å komme med råd til hver av bekymringene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

At ts ofte er plaget med uvi, trenger ikke skyldes slurv med hygienen som enkelte påstår her.

Anonymous poster hash: 207ff...fa9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...