Gå til innhold

Prøverør 2014


Bossom

Anbefalte innlegg

Så trist Solstråle89 :(

Vi fikk heller ikke innsett, og da teller det ikke som et forsøk. Vi betalte bare egenandelen (320,-). + medisinutgiftene da (mange tusen), men vi har nettopp oversteget grensen på medisinutgifter, så vi skal sende inn til HELFO så snart vi får har samlet alle kvitteringer.

Det kjedelige er at vi må ha en "normal" blødning før vi får starte opp igjen, så vi har nytt forsøk i oktober igjen, men da skal vi prøve ICSI.

Klem til deg!

Okei. Godt å høre! Blir oktober her og vil jeg tru. Får tlf senere i dag for å avtale mer om neste forsøk. Han snakket om microgreier sist. Vil tru han mente icsi? Også blir det mer stimulering. Jeg var så forberedt på at det ikke gikk denne gang så:-) ble skuffet over bare to egg ut og null befruktning, men nå tenker jeg ikke slik lengre. Dette var mere et prøveforsøk for å se hva kroppen trengt for å bli gravid tenker jeg;-) skulle ønske man kunne starte ved første mens, men kroppen må vel komme seg litt først.

Klem til deg å:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så trist Solstråle89 :(

Vi fikk heller ikke innsett, og da teller det ikke som et forsøk. Vi betalte bare egenandelen (320,-). + medisinutgiftene da (mange tusen), men vi har nettopp oversteget grensen på medisinutgifter, så vi skal sende inn til HELFO så snart vi får har samlet alle kvitteringer.

Det kjedelige er at vi må ha en "normal" blødning før vi får starte opp igjen, så vi har nytt forsøk i oktober igjen, men da skal vi prøve ICSI.

Klem til deg!

Okei. Godt å høre! Blir oktober her og vil jeg tru. Får tlf senere i dag for å avtale mer om neste forsøk. Han snakket om microgreier sist. Vil tru han mente icsi? Også blir det mer stimulering. Jeg var så forberedt på at det ikke gikk denne gang så:-) ble skuffet over bare to egg ut og null befruktning, men nå tenker jeg ikke slik lengre. Dette var mere et prøveforsøk for å se hva kroppen trengt for å bli gravid tenker jeg;-) skulle ønske man kunne starte ved første mens, men kroppen må vel komme seg litt først.

Klem til deg å:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her ble det ikke noe befruktning. Innsett imorgen avlyst, så starer opp nytt så snart som mulig. Telles det som et forsøk? 7000.- rett i vasken:-( blir snnerdeles ved neste forsøk. Litt lei meg men det går bra. Skjønte det med bare to egg.

Så kjedelig...:(. Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg vært på ultralyd og ting så veldig bra ut. Jeg var visst godt stimulert sa han. Egg-uttak til mandag :) Han gjettet på +/- 20 egg på meg, men jeg har jo forstått at mange egg ofte også er ensbetydende med dårlige egg. Er det egentlig noe sammenheng på hvor mange egg de får ut og hvor mange de tror du har på ultralyden? Litt kjipt å bare få ut to liksom så er begge dårlige fordi man hadde så mange inn der i utgangspunktet.....Gruer meg såååååå til egg-uttaket å nå er jeg pessimist til tusen i tillegg :bond:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg vært på ultralyd og ting så veldig bra ut. Jeg var visst godt stimulert sa han. Egg-uttak til mandag :) Han gjettet på +/- 20 egg på meg, men jeg har jo forstått at mange egg ofte også er ensbetydende med dårlige egg. Er det egentlig noe sammenheng på hvor mange egg de får ut og hvor mange de tror du har på ultralyden? Litt kjipt å bare få ut to liksom så er begge dårlige fordi man hadde så mange inn der i utgangspunktet.....Gruer meg såååååå til egg-uttaket å nå er jeg pessimist til tusen i tillegg :bond:

Så spennende!! Grattis! Du må holde oss oppdatert om hvordan det gikk på uthentingen. Blir man sykemeldt etterpå forresten? Forstår at man ikke er på jobb den dagen....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så spennende!! Grattis! Du må holde oss oppdatert om hvordan det gikk på uthentingen. Blir man sykemeldt etterpå forresten? Forstår at man ikke er på jobb den dagen....

Skal oppdatere :) Jeg aner ikke om man blir sykemeldt, men jeg vil tro det. Man blir visst veldig øm i ettertid. I mitt tilfelle så tar jeg ikke ut sykemelding siden jeg har hjemmekontor og får betalt kun etter timene jeg jobber. Så er jeg frisk nok til å sitte oppreist i sofaen foran pcn så kan jeg like så greit sitte oppreist foran pcn på kontoret å jobbe :) Men fy fader å jeg gruer meg til det egg-uttaket altså.....Fikk med meg piller hjem jeg skulle ta føre (bla noe valium liknende) og de fortalte meg at jeg også kom til å ha veneflon mens de holder på. Mannen min sa at de ga noe morfin liknende (noe jeg ikke fikk med meg) så satser på at det går bra. Jeg har tatovert mere eller mindre hele kroppen, operert ut eggledere og opplevd komplikasjoner i etterkant, samt hatt sånn forferdelig gastroskopi, så om jeg kom meg igjennom det der så kommer jeg meg vel igjennom dette å. Det tar visst ikke så lang tid så de.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Skal oppdatere :) Jeg aner ikke om man blir sykemeldt, men jeg vil tro det. Man blir visst veldig øm i ettertid. I mitt tilfelle så tar jeg ikke ut sykemelding siden jeg har hjemmekontor og får betalt kun etter timene jeg jobber. Så er jeg frisk nok til å sitte oppreist i sofaen foran pcn så kan jeg like så greit sitte oppreist foran pcn på kontoret å jobbe :) Men fy fader å jeg gruer meg til det egg-uttaket altså.....Fikk med meg piller hjem jeg skulle ta føre (bla noe valium liknende) og de fortalte meg at jeg også kom til å ha veneflon mens de holder på. Mannen min sa at de ga noe morfin liknende (noe jeg ikke fikk med meg) så satser på at det går bra. Jeg har tatovert mere eller mindre hele kroppen, operert ut eggledere og opplevd komplikasjoner i etterkant, samt hatt sånn forferdelig gastroskopi, så om jeg kom meg igjennom det der så kommer jeg meg vel igjennom dette å. Det tar visst ikke så lang tid så de.

Da antar jeg at du fikser denne biffen lett så tøff som du er :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da antar jeg at du fikser denne biffen lett så tøff som du er :)

Tviler.......er skikkelig feig på smerter.....Hehe....men ofte så er det jo ventingen på å ha vondt som ofte er værre enn selve vondtet :) Og så sitter man jo forhåpentligvis igjen med en fin premie i etterkant :) Og blir det ikke noe premie så har allerede jeg og mannen finne ut av en "trøstepremie" i ventetiden til neste forsøk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal oppdatere :) Jeg aner ikke om man blir sykemeldt, men jeg vil tro det. Man blir visst veldig øm i ettertid. I mitt tilfelle så tar jeg ikke ut sykemelding siden jeg har hjemmekontor og får betalt kun etter timene jeg jobber. Så er jeg frisk nok til å sitte oppreist i sofaen foran pcn så kan jeg like så greit sitte oppreist foran pcn på kontoret å jobbe :) Men fy fader å jeg gruer meg til det egg-uttaket altså.....Fikk med meg piller hjem jeg skulle ta føre (bla noe valium liknende) og de fortalte meg at jeg også kom til å ha veneflon mens de holder på. Mannen min sa at de ga noe morfin liknende (noe jeg ikke fikk med meg) så satser på at det går bra. Jeg har tatovert mere eller mindre hele kroppen, operert ut eggledere og opplevd komplikasjoner i etterkant, samt hatt sånn forferdelig gastroskopi, så om jeg kom meg igjennom det der så kommer jeg meg vel igjennom dette å. Det tar visst ikke så lang tid så de.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns ikke egguttaket er noe særlig vondt, men er vondt etterpå. Jeg hadde ikke fungert på jobb de første 3-4 dagene. Det kommer nok også an på jobben man har.

Var først på jobb i går og nå er det snart en uke siden uttak.

Jeg ville sørget for sykemelding/ferie/egenmelding uttaksdagen og minst en dag etterpå.

Endret av Askmeagain89
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er vel rutine med sykemelding fra den dagen uthentingen finner sted og frem til dagen for innsett? I alle fall sånn de gjør det på St. Olavs :) De skriver ut sykemeldingen mens man ligger og slapper av etter uthentingen ;)

Jeg var sykemeldt fra mandag (uthenting) til onsdag (innsett) ved begge våres forsøk. Tilbake på jobb torsdag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag fikk jeg mensen, noe som betyr at "siste sjanse" før vi kommer inn i prøverørs-karusellen ikke førte til noe...

Om mindre enn to uker skal vi på forundersøkelse, og jeg håper vi blir godkjent og får komme kjapt i gang.

Er det noen her som er overvektige? I papirene vi har fått til å lese gjennom på forhånd, står det at man ikke blir godkjent om BMI er over 32. På nettsidene til sykehuset står det at "BMI bør ikke være over 32". Jeg vet ikke hvor strenge de er på det?

Jeg har 31, så jeg er livredd for at jeg skal gå over grensen. Må bare legge meg på en streng linje mtp kostthold frem til undersøkelsen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja da har jeg hatt egg-uttak og det gjorde ikke vondt i det hele tatt. Gruet meg masse for ingenting :)

De fikk ut 11 egg, men gynekologen hadde en mistanke om at jeg var overstimulert så jeg fikk resept på blodfortynnende medisiner også skal jeg inn å ta en blodprøve på onsdag. Først når svarene på den foreligger vet jeg om det blir innsett. Nå går jeg spent å venter på telefon over hvor mange som ble befruktet. Litt kjipt om alle er tomme skall liksom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg synes ikke innsettet var noe condt i det hele tatt! Ikke var det vondt senere heller. Var vel heldig:-)

Ellers bar jeg fått snakket med legen på st.olavs. Han sa at jeg ble satt på kort regime fordi jeg er ung og slank. Men siden jeg bare fikk to egg av dette, så blir det lang stimulering neste! Til min unge alder, så produkserer ikke jeg nok egg, så derfor blir det anderledes denne gang. Skal ringe når jeg får mens neste gang som er om 2 små uker. Da skal vi avtale litt mer. En uke etter det starter jeg med nesespray. Håper det funker denne vang da:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er vel rutine med sykemelding fra den dagen uthentingen finner sted og frem til dagen for innsett? I alle fall sånn de gjør det på St. Olavs :) De skriver ut sykemeldingen mens man ligger og slapper av etter uthentingen ;)

Jeg var sykemeldt fra mandag (uthenting) til onsdag (innsett) ved begge våres forsøk. Tilbake på jobb torsdag :)

Jeg fikk ikke tilbud om sykemelding, heller ikke for uttaksdagen, som var rød dag, men egentlig arbeidsdag for meg. Jeg var på jobb mellomdagen, og tok fri en time for å rekke innsettet, tilbake på jobb etterpå.

Er vel rutine med sykemelding fra den dagen uthentingen finner sted og frem til dagen for innsett? I alle fall sånn de gjør det på St. Olavs :) De skriver ut sykemeldingen mens man ligger og slapper av etter uthentingen ;)

Jeg var sykemeldt fra mandag (uthenting) til onsdag (innsett) ved begge våres forsøk. Tilbake på jobb torsdag :)

Riktig sykemeldingspraksis er at en sykemeldes hvis en ikke er i stand til å jobbe, ikke som en standard. Jeg fikk ikke tilbud om sykemelding, og sykepleier sa at de fleste kunne jobbe. Jeg hadde uttak på rød dag, skulle egentlig jobbe da, men fikk byttet den mot en søndagsvakt. Jeg jobbet mellomdagen og hadde en time fri for å gjøre innsettet (bor med andre ord rimelig nær behandlingssted ;-)) Det var ikke smertefritt, men ikke vondere enn en kraftig gangsperr. Noen har flyavstand og da er det nok lett å skrive ut sykemelding for 3 dager i stedet.

Anonymous poster hash: 5807f...35e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ja da har jeg hatt egg-uttak og det gjorde ikke vondt i det hele tatt. Gruet meg masse for ingenting :)

De fikk ut 11 egg, men gynekologen hadde en mistanke om at jeg var overstimulert så jeg fikk resept på blodfortynnende medisiner også skal jeg inn å ta en blodprøve på onsdag. Først når svarene på den foreligger vet jeg om det blir innsett. Nå går jeg spent å venter på telefon over hvor mange som ble befruktet. Litt kjipt om alle er tomme skall liksom.

Så spennende!! Jeg må gå på Gonal tom fredag, ny UL da. Forventet egguttak er på mandag....Kjempe skummelt når det går så fort syns jeg....men veldig kjekt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg får ikke sykemelding for noen av dagene. Tar meg fri/timer forsøket

Har du spurt og fått nei? Eller hatt utenlandsforsøk? Min arbeidsgiver har styringsrett for ferie, så jeg får ikke ta løse feriedager. Det er heller ikke så aktuelt å få permisjon. Og absolutt ingen av delene på kort varsel :-(

Anonymous poster hash: 5807f...35e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du spurt og fått nei? Eller hatt utenlandsforsøk? Min arbeidsgiver har styringsrett for ferie, så jeg får ikke ta løse feriedager. Det er heller ikke så aktuelt å få permisjon. Og absolutt ingen av delene på kort varsel :-(

Anonymous poster hash: 5807f...35e

Spurte og fikk nei. Utenlandsforsøk, men legen sa det ikke hadde spilt noen rolle for han sykemelder ikke uansett.

Det er veldig kjipt, har du mulighet for å ta deg ferie da?

Første gangen var jeg veldig "heldig" og fikk skikkelig influensa så ble sykemeldt pga det. Andre og tredje gangen måtte jeg ta meg fri/time det slik at det kom utenom jobb.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja da har jeg hatt egg-uttak og det gjorde ikke vondt i det hele tatt. Gruet meg masse for ingenting :)

De fikk ut 11 egg, men gynekologen hadde en mistanke om at jeg var overstimulert så jeg fikk resept på blodfortynnende medisiner også skal jeg inn å ta en blodprøve på onsdag. Først når svarene på den foreligger vet jeg om det blir innsett. Nå går jeg spent å venter på telefon over hvor mange som ble befruktet. Litt kjipt om alle er tomme skall liksom.

Masse lykke til :) Dette skal gå bra :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...