Gå til innhold

Er jeg mindre verdifull?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei!

Nå er jeg veldig spent på om noen kan relatere seg til min situasjon her inne.

Jeg er en jente på 27. Jeg har utseendet med meg, personligheten min er blid og omgjengelig, jeg er langt ifra dum. Jeg er også snill og omsorgsfull, og gjør alt jeg kan for venner og familie.

MEN...

Jeg føler meg mindre verdifull fordi jeg har 10 kg. ekstra. Jeg føler bare at jeg ikke har like mye jeg skulle ha sagt som andre. Jeg føler at jeg ikke fortjener å gå i fine klær. Og jeg frykter at om jeg får meg kjæreste så er det en selvfølge at han kommer til å både se på og fantasere om andre. Jeg trykker meg selv så vanvittig ned. Har slitt med spiseforstyrrelser i flere år, og skal nå endelig få hjelp til både dette og synet mitt på meg selv. Men er jeg virkelig den eneste som føler meg mindre verdt pga. at man er litt overvektig?



Anonymous poster hash: 6ff6d...7c2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så klart er du ikke mindre verdifull pga vekta. Men hvis du føler vekten er ett stort problem i livet, så kanskje begynne å gjøre små endringer i livet som gjør at du går ned litt(jeg kjenner ikke deg så jeg bare gir deg ett tips)?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det høres nesten ut som at du beskriver MEG, bare at jeg er litt yngre..

Helt ærlig, i mine øyne er du like mye verdt som alle andre!

Men jeg skjønner tankegangen så godt, for det er sånn jeg ser på meg selv. Man har gjerne sine egne leveregler når det gjelder en selv, og andre regler for alle mennesker rundt seg...

Masse lykke til <3

Du må gjerne sende meg en PM om du føler for det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Honeyblossom

Nei, du er ikke den eneste.

Jeg har så lenge jeg kan huske alltid hatt en større kropp. Har ikke vært feit, men har vært større enn alle andre vennene mine osv. så jeg har alltid følt at jeg ikke betyr like mye eller er like viktig, men selvfølgelig så er det bare tull. Alle er like mye verdt uansett hvordan vi ser ut!

I desember fant jeg ut at nok er nok, jeg var drittlei av å føle det slik! Jeg endret kostholdet mitt, begynte å trene og har nå gått ned 8kg og jeg har aldri følt meg så lykkelig. Jeg følte meg så bra at jeg turte å begynne å date og har funnet en herlig fyr. Nå tør jeg si at jeg er stolt av kroppen min og digger den!

Syns det er bra du skal få hjelp og jeg håper du kan føle det samme som jeg en gang snart.

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Nå er jeg veldig spent på om noen kan relatere seg til min situasjon her inne.

Jeg er en jente på 27. Jeg har utseendet med meg, personligheten min er blid og omgjengelig, jeg er langt ifra dum. Jeg er også snill og omsorgsfull, og gjør alt jeg kan for venner og familie.

MEN...

Jeg føler meg mindre verdifull fordi jeg har 10 kg. ekstra. Jeg føler bare at jeg ikke har like mye jeg skulle ha sagt som andre. Jeg føler at jeg ikke fortjener å gå i fine klær. Og jeg frykter at om jeg får meg kjæreste så er det en selvfølge at han kommer til å både se på og fantasere om andre. Jeg trykker meg selv så vanvittig ned. Har slitt med spiseforstyrrelser i flere år, og skal nå endelig få hjelp til både dette og synet mitt på meg selv. Men er jeg virkelig den eneste som føler meg mindre verdt pga. at man er litt overvektig?

Anonymous poster hash: 6ff6d...7c2

Jeg veier 10-15 kg for mye, syns jeg selv. Andre sier jeg ser bra ut. Tenkte på det når jeg gikk opp, men nå bryr jeg meg ikke stort. Jeg trener og er aktiv, har et pent ansikt og få vil nok si jeg er overvektig Tross at jeg selv syns det. Jeg går på piller som gjør at jeg går veldig mye opp i vekt.

Hvor mye veier og du hvor høy er du?

Du må jo huske at det å føle seg bra har med så mye mer enn med utseendet å gjøre!! Jeg jobber mye med meg selv nå, akseptere hvem jeg er og bli et bedre menneske. Trenger ikke speil for det.

Men å finne klær som sitter like pent som når en er petit, er vanskelig ja... Så skjønner deg på en måte..

Anonymous poster hash: f1d30...cd0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jean Valjean

I teorien er alle mennesker like mye verd. Men om vi sjekker virkeligheten så viser det seg at alle mennesker er ikke like mye verd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei!

Nå er jeg veldig spent på om noen kan relatere seg til min situasjon her inne.

Jeg er en jente på 27. Jeg har utseendet med meg, personligheten min er blid og omgjengelig, jeg er langt ifra dum. Jeg er også snill og omsorgsfull, og gjør alt jeg kan for venner og familie.

MEN...

Jeg føler meg mindre verdifull fordi jeg har 10 kg. ekstra. Jeg føler bare at jeg ikke har like mye jeg skulle ha sagt som andre. Jeg føler at jeg ikke fortjener å gå i fine klær. Og jeg frykter at om jeg får meg kjæreste så er det en selvfølge at han kommer til å både se på og fantasere om andre. Jeg trykker meg selv så vanvittig ned. Har slitt med spiseforstyrrelser i flere år, og skal nå endelig få hjelp til både dette og synet mitt på meg selv. Men er jeg virkelig den eneste som føler meg mindre verdt pga. at man er litt overvektig?

Anonymous poster hash: 6ff6d...7c2

Hun som skrev over.

Såg ikke at du skulle få hjelp. Hvordan hjelp skal du få med selvbildet Og selvfølelsen? Min psykolog bagatelliserer mine problem. Jeg er også en kung i å trykke meg selv langt LANGT LANGT ner.....

Anonymous poster hash: f1d30...cd0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I teorien er alle mennesker like mye verd. Men om vi sjekker virkeligheten så viser det seg at alle mennesker er ikke like mye verd.

Dust! Konstruktivt....

Anonymous poster hash: f1d30...cd0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja, det er jo et litt svevende spørsmål. Mener du mindre verdt som i menneskelig verdi? Da vil jeg si det korte svaret er "nei, selvsagt ikke", og det litt lengre svaret "menneskelig verdi er en meningsløs floskel." :P

Mindre verdt på sjekkemarkedet enn om du hadde vært ti kilo lettere? Det kan være. Spørsmålet er vel om hva slags menn du er interessert i, og om det hadde gjort deg noe om han hadde 10 kilo for mye (eller 10 centimeter for lite i høyden; kvinner bryr seg etter sigende mer om det enn om vekt).

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg føler meg mindre verdifull fordi jeg har 10 kg. ekstra. Jeg føler bare at jeg ikke har like mye jeg skulle ha sagt som andre. Jeg føler at jeg ikke fortjener å gå i fine klær. Og jeg frykter at om jeg får meg kjæreste så er det en selvfølge at han kommer til å både se på og fantasere om andre. Jeg trykker meg selv så vanvittig ned. Har slitt med spiseforstyrrelser i flere år, og skal nå endelig få hjelp til både dette og synet mitt på meg selv. Men er jeg virkelig den eneste som føler meg mindre verdt pga. at man er litt overvektig?

Anonymous poster hash: 6ff6d...7c2

Jeg har 10-15 kg for lite og føler meg som deg! Jeg føler meg ikke en gang verdifull nok til å snakke med mennesker, gå på stranden eller gå i kjole og greier ikke å holde på en gutt fordi jeg konstant tenker at alle andre er så mye bedre og vakrere enn meg. Ville mye heller hatt 10 kg for mye enn 10 kg for lite! Former er flott og kvinnelig! Jeg må fortsatt vise leg for å kjøpe røyk som 31 åring og ser syk ut.... Bytte?

Anonymous poster hash: 19549...476

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja, det er jo et litt svevende spørsmål. Mener du mindre verdt som i menneskelig verdi? Da vil jeg si det korte svaret er "nei, selvsagt ikke", og det litt lengre svaret "menneskelig verdi er en meningsløs floskel." :P

Bingo. Helt meningsløst å snakke om "verdi". Nei, TS er ikke mindre verdt, men det finnes heller ingen objektive mål på hva mennesker er verdt. Det blir omtrent like nyttig og mulig som å diskutere om vinden er grønn eller blå. Å begynne å vurdere ens egen verdi kan jo ikke føre til noe som helst godt, det blir bare å gå seg bort i abstrakte idéer uten noen svar.

Anonymous poster hash: 34d5d...d02

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis ikke du spiller for kostbar, er sikkert kiloprisen grei, den.

Når en fyr velger deg (menn er generelt styrt av synsinntrykkene) så kan du være trygg på at han synes du er deilig akkurat sånn som du er. Hvis ikke ville han heller valgt en annen.

Håper ikke tvangstanker og vrangforestillinger får deg til å mistro ham, slik at han går fra deg, ikke på grunn av utseendet, men oppførselen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...