Gå til innhold

Er det MIN skyld at jeg er singel og barnløs?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Nå mener jeg ikke å regne på noens parade, men kjendiseksempler sier ikke veldig mye. Fordi;

- det er fullt mulig å likne på noen uten at man er like pen, eller bortimot det engang. Det er jo tilfeldig hvilke av en person trekk man har.

- kjendiser er stort sett stylet og oppshinet, og det er gjort det absolutt beste ut av utseendet de har. Det er der problemet ligger for de fleste kvinner. Det er jo noe som heter "det finnes ikke stygge kvinner, bare late". Mange rater seg selv utifra potensialet de har, men gidder sjelden kle seg opp eller sminke seg pent i det daglige. Mandy Moore ser bra ut på bildet mest utifra at hun har flott hår og er sminket pent.

Du kan nok, som de aller fleste, se bedre ut enn nå. Men det er nok mer der som spiller inn. Jeg ville hatt en oppriktig samtale med noen som kjenner deg godt, der du forsikrer dem om at de kan si det rett ut.



Anonymous poster hash: 9ee40...68c
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har fått høre det, men hjelper jo ikke at menn sier jeg er pen.. Jeg har vært mye i USA og er kanskje litt preget av det, i motsetning til TS er jeg veldig utadvendt og blir litt kjent med folk. Så jeg vet ikke om menn syns jeg er litt too much?

Anonymous poster hash: cbb8c...068

Når du er så utadvendt og kjenner mange folk, så synes jeg du kan spørre noen av mennene hva det kan være med deg som gjør at menn ikke viser særlig interesse. Si at du ønsker å ta det til etterretning når du skal møte nye menn.

Anonymous poster hash: 40c59...5bc

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan skal jeg vite det? Jeg er jo ikke mann.

Anonymous poster hash: cbb8c...068

Det går jo an å gjette. Har du noen helt åpenbare "svakheter", som du antar menn finner utiltalende?

Anonymous poster hash: 034f5...090

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det går jo an å gjette. Har du noen helt åpenbare "svakheter", som du antar menn finner utiltalende?

Anonymous poster hash: 034f5...090

Det vet jeg ikke. Uansett, ser damer som er veldig store og mindre pene enn meg med kjærester så jeg skjønner ikke hvorfor det skal være så vanskelig.

Anonymous poster hash: cbb8c...068

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det vet jeg ikke. Uansett, ser damer som er veldig store og mindre pene enn meg med kjærester så jeg skjønner ikke hvorfor det skal være så vanskelig.

Anonymous poster hash: cbb8c...068

Da tror jeg du burde spørre noen, eller i det minste tenke litt gjennom det. Jeg antar du kan komme med noen ideer, iallefall. Hvis ikke begynner denne tråden å ligne på "jeg prøvde å bake en kake, men det gikk ikke, hva er galt?" NOE informasjon må man nødvendigvis ha for å komme noen vei.

Anonymous poster hash: 034f5...090

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da tror jeg du burde spørre noen, eller i det minste tenke litt gjennom det. Jeg antar du kan komme med noen ideer, iallefall. Hvis ikke begynner denne tråden å ligne på "jeg prøvde å bake en kake, men det gikk ikke, hva er galt?" NOE informasjon må man nødvendigvis ha for å komme noen vei.

Anonymous poster hash: 034f5...090

Aner ikke. Kan jo ikke spørre random menn på gata heller, det virker jo rart.

Anonymous poster hash: cbb8c...068

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Aner ikke. Kan jo ikke spørre random menn på gata heller, det virker jo rart.

Anonymous poster hash: cbb8c...068

Nei, men du har vel en viss anelse om hvordan du ser ut, hvordan du er sosialt, hva du jobber med, hvilke interesser du har, hva du mener politisk og filosofisk, og så videre, og en slags vag idé om hva andre synes om disse tingene.

Anonymous poster hash: 034f5...090

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg får inntrykk av at mye av grunnen til at du er singel er at du ikke eier selvinnsikt (alle mennesker har dårlige sider - det viktige er at man er klar over dem og jobber med dem). I tillegg takler du kritikk dårlig (utifra svarene i tråden her), og du tar ikke initiativ selv. Jeg ville utifra tråden så langt konkludert med at jo, du er nok, iallefall delvis, skyld i det selv.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS, du virker noe giddeløs. Det nytter ikke å sette seg til og vente på at ting skal skje bare fordi du har blitt avvist en gang eller tre i fortiden. Det blir litt sånn stakkars meg.

De jeg kjenner som er kronisk singel er ikke noe styggere enn andre. Problemet er at de er sære. Noen bryr seg kun om kattene sine. Overdriver personlighetene deres i anekdoter og omtaler dem omtrent som om de var mennesker. Det er forbeholdt spesielt interesserte på partner-fronten, altså.

Andre har negative forventninger til alt og ender opp med å se drittsur ut hele tiden. De stakkars få som prøver å gjøre fremstøt blir kjapt avspist. Forklaringen er oftest "det var det jeg sa- han hadde sånn-og-sånn dårlig personlighet", men vedkommende skjønner ikke at det blir en selvoppfyllende profeti. Man tiltrekker seg det man fokuserer på i relasjoner, slik er det.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tviler på at det finnes menn som blir avvist enn meg. Bortsett fra han jeg jobber med som er 50 år og jomfru da (!). Jeg vet jo ikke hvorfor jeg blir avvist, kan jo ikke spør folk om det. Virker jo helt teit.

Anonymous poster hash: cbb8c...068

Hvordan vet du at han er jomfru?

Anonymous poster hash: 11d1f...29f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men det er greie for menn å bli avvist enn kvinner, sett fra naturens side. Menn er de som skal jakte og nedlegge bytte, og de kjemper gjerne,

mens kvinner kan velge og vrake og være selektiv i forhold til partner.

Det er ikke naturlig at kvinner skal jakte på en mann, selv om det er lov, så skjer det ikke så ofte. Kanskje en mann vil bli sjarmert, men det er jo han som vil ha denne moroa med jakten.

Anonymous poster hash: 24f29...e71

Dette er bare noe kvinner som ikke tør å ta initiativ trøster seg med. Ikke innbill deg at det er enklere for menn.

Det finnes ikke snev av sannhet i det.

Anonymous poster hash: 11d1f...29f

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har fått høre det, men hjelper jo ikke at menn sier jeg er pen.. Jeg har vært mye i USA og er kanskje litt preget av det, i motsetning til TS er jeg veldig utadvendt og blir litt kjent med folk. Så jeg vet ikke om menn syns jeg er litt too much?

Anonymous poster hash: cbb8c...068

Nei, men hvis du er besserwisser trekker det ned.

Anonymous poster hash: 11d1f...29f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan vet du at han er jomfru?

Anonymous poster hash: 11d1f...29f

Han har sagt det. Jeg syns veldig synd på han, han er mer håpløs enn han i the 40 year old virgin-filmen. Men det kunne vært håp for han og, om han ikke var så sjenert!

Anonymous poster hash: cbb8c...068

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Han har sagt det. Jeg syns veldig synd på han, han er mer håpløs enn han i the 40 year old virgin-filmen. Men det kunne vært håp for han og, om han ikke var så sjenert!

Anonymous poster hash: cbb8c...068

Han vil dø jomfru med andre ord :)

Anonymous poster hash: 11d1f...29f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men det er greie for menn å bli avvist enn kvinner, sett fra naturens side. Menn er de som skal jakte og nedlegge bytte, og de kjemper gjerne,

mens kvinner kan velge og vrake og være selektiv i forhold til partner.

Det er ikke naturlig at kvinner skal jakte på en mann, selv om det er lov, så skjer det ikke så ofte. Kanskje en mann vil bli sjarmert, men det er jo han som vil ha denne moroa med jakten.

Anonymous poster hash: 24f29...e71

Det er selvsagt ikke "greiere" for menn å bli avvist, det kan føles like sårt avhengig av hvor mye innsats man har lagt ned, forskjellen er bare at mange menn kanskje ikke viser det i samme grad fordi man vet at man må riste det av seg å gå videre på grunn av slike holdninger du viser her. Dessuten er det jo ikke alltid dette fungerer, du skriver jo selv at det ikke har fungert å være tilbakeholden og latt mennene komme til deg. Min ærlige mening er at tanker om at det nesten er kun menn som skal være frempå er en bjørnetjeneste for mange kvinner. Det at hun alltid skal ha mulighet til å velge seg de mest velutdannede og veltrente mennene kan føre til at man ikke oppnår særlig med resultater siden en slik man også vil stille en rekke krav tilbake. Noe av problemet er jo at de fleste kvinner ser etter de samme mennene, med veltrent kropp, bra jobb og/eller utdanning og som er sosialt oppegående, men for å konkurrere om disse så må man altså stille seg i køen.

For det andre så vitner en holdning om at "goder skal komme til meg uten at jeg skal behøve å jobbe så mye for det" man kanskje er litt tiltaksløs. Det er ikke kjipt ment, men når jeg treffer ei jente i datingsammenheng som ikke uttrykker at hun har noen spesiell drivkraft i forhold til noe som helst så er det et minus.

Anonymous poster hash: c6e16...ab9

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er TS

Hvorfor er det slik at alle menn ikke er interessert i meg da? Jeg må jo være veldig rar, da!

Jeg er så lei alt sammen. Skjønner ikke hvorfor jeg lever i det hele tatt!!!



Anonymous poster hash: 24f29...e71
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

For det andre så vitner en holdning om at "goder skal komme til meg uten at jeg skal behøve å jobbe så mye for det" man kanskje er litt tiltaksløs. Det er ikke kjipt ment, men når jeg treffer ei jente i datingsammenheng som ikke uttrykker at hun har noen spesiell drivkraft i forhold til noe som helst så er det et minus.

Anonymous poster hash: c6e16...ab9

Litt?

Anonymous poster hash: 11d1f...29f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er enig i det mange her skriver om att det er umulig for de som ikke kjenner deg å vite hvorfor du ikke har truffet noen. MEN jeg er helt uenig i att det nødvendigvis er din skyld, fordi du ikke kan komme opp med flere potensielle årsaker selv. Jeg syns det virker som du har selvinnsikt i forhold til att du er sjenert osv.

Min erfaring, basert på både meg selv og observasjoner av venninner er denne:

1.Utseende ser ikke ut til å spille noen nevneverdig rolle i forhold til hvem som finner noen. Ja, de pene tiltrekker seg flere menn, men det blir ikke nødvendigvis noe mer mellom de. De mindre pene tiltrekker seg gjerne i større grad menn som ser personligheten deres og har derfor en bedre forutsetning i utgangspunktet.

2. Utadvendthet gjør det helt klart lettere å treffe noen, men kun viss dette blir brukt i settinger der det er potensielle kandidater til stede. Noen venninner bruker f.eks all energien på jentekvelder og hobbyer der det er få menn til stede, eventuelt de samme mennene hver gang (og det hjelper jo lite viss det ikke er en match der).

3. Noen har en litt sær personlighet og er gjerne veldig opptatt av noe spesielt (gjelder spesielt for de som har vert singel veldig lenge). Dette redursere jo sjansen for å treffe noen en del. Viss det gjelder en interesse kan man prøve å treffe andre med samme interesse. Dersom det ikke har fungert bør man gjerne prøve å dempe denne interessen litt og finne noe annet man kan fokusere på når man prater med en potensiell kandidat. Jeg har f.eks hatt en tendens til å prate mye om en bestemt hobby, fordi det er lett å prate om, men det kan gi nye bekjente inntrykk av at jeg ikke har flere sider, og det har jeg jo så absolutt.

4. De har bare ikke møtt den rette enda.

Jeg traff mannen min på nettdating. Jeg holdt på med det av og på i ganske lang tid, og var på en del dater. Jeg tror ikke bildet mitt var så veldig fint, og en del så ut til å miste interessen etter å ha sett bildet. Han som nå er mannen min syntes i midlertid jeg var veldig skjønn. Utseende mitt har alltid vert rundt middels, men jeg har ikke vert så opptatt av klær og sminke. Jeg har nok glidd litt inn i mengden og har i grunn likt å ikke skille meg ut verken på den ene eller andre måten. Men det har nok ikke vert så heldig i forhold til å få interesse. Men med nettdating så fikk jeg blitt kjent med gutter/menn som jeg visste att var ute etter det samme som meg (pga. match prosent og profil) og jeg fikk i tillegg trent meg litt på det å prate med motsatt kjønn. Noe som gjorde meg mer og mer avslappet i forhold til det hele. Da jeg skulle møte mannen min hadde jeg ikke forventning om noe annet enn att det ville være gøy å finne på noe og bli kjent med en ny person, men der ble det full klaff. Vi giftet oss ett halvt år etterpå og har nå snart vert gift i 3 år :)

Vet ikke om det var noen hjelp i dette, men håper du kan få noe utav det!



Anonymous poster hash: 57bf0...221
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han vil dø jomfru med andre ord :)

Anonymous poster hash: 11d1f...29f

Han vil nok det! Han er også veldig kresen, han vil bare ha damer under 27 som ikke røyker/drikker fordi han mener de har sunnere egg :fnise:

Jeg har hvertfall ikke en liste med krav! Ser etter kjemi, humor, personlighet og at det er en person jeg syns er tiltrekkende. Men hvor finner jeg en mann som liker countrymusikk (ja jeg vet det er harry men jeg syns det er gøy), ski, reiser til Karibien og turer i fjellet? Er det helt umulig eller?

Anonymous poster hash: cbb8c...068

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han vil nok det! Han er også veldig kresen, han vil bare ha damer under 27 som ikke røyker/drikker fordi han mener de har sunnere egg :fnise:

Jeg har hvertfall ikke en liste med krav! Ser etter kjemi, humor, personlighet og at det er en person jeg syns er tiltrekkende. Men hvor finner jeg en mann som liker countrymusikk (ja jeg vet det er harry men jeg syns det er gøy), ski, reiser til Karibien og turer i fjellet? Er det helt umulig eller?

Anonymous poster hash: cbb8c...068

Jeg kjenner mange som er interesert i countrymusikk, ski og turer i fjellet. Tror ikke de ville hatt noe i mot turer til karibien heller ;) Countryfestivalen på Breim er jo en mulighet :) Ellers er de jeg tenker på fra mindre bygder, f.eks i Nordhordaland og sogn. Kanskje du kan dra på litt festivaler osv. på slike steder?

Anonymous poster hash: 57bf0...221

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...