Gå til innhold

Jeg er så DRITT LEI nettdating


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Men du velger jo selv å snakke med 10 om gangen, så du har ingen andre å skylde på...

Det er fordi frafallet er så stort. På Tinder dabber praten av med minst 50% ila et par dager. Og kanskje 1-2 av 10 spør om treff. Da kan man ikke satse alt på et par stk. Man må ha flere kort på hånden om man skal ha sjanse til å lykkes.

Jeg har hatt sikkert 400 matcher totalt ila tiden jeg har vært singel. Pratet med 100, møtt 15. Og av dem 15 er det 3 som jeg har truffet over tid/datet.

Grovt regnet "blir det noe av" 1% av de man matcher med.

Anonymous poster hash: b3db8...65e

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er fordi frafallet er så stort. På Tinder dabber praten av med minst 50% ila et par dager. Og kanskje 1-2 av 10 spør om treff. Da kan man ikke satse alt på et par stk. Man må ha flere kort på hånden om man skal ha sjanse til å lykkes.

Anonymous poster hash: b3db8...65e

At frafallet på Tinder er stort er det ingen tvil om. Selv er det et par jeg har snakket med som jeg mest sannsynlig kommer til å kutte ut, selvfølgelig på en ordentlig måte (som i "det var hyggelig å prate med deg"). Å bruke tid på å treffe dem er liten vits.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker også å være ute nå om våren/sommeren. Senest i går var jeg på en 8-mils sykkeltur. Jeg lager også middag fra bunnen av, trener og har ellers et så sosialt liv som jeg liker.

Hvorfor skriver du dette her? Høres nærmest ut som info man ville presentert i en kontaktannonse.

Anonymous poster hash: c24db...935

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor skriver du dette her? Høres nærmest ut som info man ville presentert i en kontaktannonse.

Anonymous poster hash: c24db...935

Les det jeg svarte på, så skjønner du hvorfor jeg skrev det jeg skrev. Forresten, er her for å diskutere, ikke for å sjekke ;)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Les det jeg svarte på, så skjønner du hvorfor jeg skrev det jeg skrev. Forresten, er her for å diskutere, ikke for å sjekke ;)

Sånn sett ville KG eller et annet diskusjonsforum fungert bedre for meg enn de tradisjonelle nettdatingstedene. Man blir jo "kjent" på en annen måte, uten baktanken om at alle du snakker med skal være en potensiell partner.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn sett ville KG eller et annet diskusjonsforum fungert bedre for meg enn de tradisjonelle nettdatingstedene. Man blir jo "kjent" på en annen måte, uten baktanken om at alle du snakker med skal være en potensiell partner.

Her er jeg totalt blottet for alt som heter baktanker ang. dating. Føles ganske befriende å kunne poste det man vil uten å tenke strategisk på noen som helst måte. Hvis noen her synes jeg er en idiot, greit nok. Så lenge jeg kan stå for det jeg poster, så er det det som teller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Her er jeg totalt blottet for alt som heter baktanker ang. dating. Føles ganske befriende å kunne poste det man vil uten å tenke strategisk på noen som helst måte. Hvis noen her synes jeg er en idiot, greit nok. Så lenge jeg kan stå for det jeg poster, så er det det som teller.

Nettopp. Og så er det da noen som etter hvert skiller seg ut med gode meninger og god humor som man kanskje får et godt øye til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes absolutt du skal opplyse i profilen om at du ikke "orker" å svare daglig, hvis det tydeligvis er for slitsomt for deg :P

Nei, herregud, det syns jeg lyser desperat. Jeg har satt skikkelig pris på å snakke med en fyr som bruker et døgn på å svare, for jeg har fått lange og fine meldinger. Virker som han har brukt litt tid på det og dessuten håper jeg det betyr at han ikke sitter og snakker med et dusin av gangen. Gleder meg masse til å møte han om et par dager.

Anonymous poster hash: 2fdf4...525

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner meg litt igjen, ja. Jeg fant ut at det var viktig å møte folk flere ganger. Jeg har aldri noensinne blitt forelsket ved første øyekast, så hvorfor skal jeg forvente det skal skje med folk fra nettet? Det gikk bedre når jeg møtte folk for å se på dem som venner som kanskje kunne bli noe mer. Ikke lete etter kjemi og følelser og slikt, bare finne ut om vedkommende var en grei og likande kar.

Det fant jeg til slutt :) Etter sikkert 20-30 forsøk har jeg nå vært sammen med kjæresten min i et halvt år, etter at vi traff hverandre på Sukker.



Anonymous poster hash: 0efb2...f4e
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter sikkert 20-30 forsøk har jeg nå vært sammen med kjæresten min i et halvt år, etter at vi traff hverandre på Sukker.

Anonymous poster hash: 0efb2...f4e

Gratulerer! :) Hvor mange ganger møtte du kjæresten før du skjønte at her var det noe mer? Blir litt matt av tanken på å treffe 20-30 mennesker. Hvis jeg skal gi hver person en måned, så snakker vi jo minimum et par år..

Anonymous poster hash: 2fdf4...525

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nettopp. Og så er det da noen som etter hvert skiller seg ut med gode meninger og god humor som man kanskje får et godt øye til.

Ja, jeg merker ofte (eller ofte og ofte fru blom...)at jeg tenker sånn "jøss for en fin fyr med gode meninger". Det er sånne ting jeg tiltrekkes av :fnise:

Anonymous poster hash: d563e...e60

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om man er pålogget, ja. Men det vanlige for mange er å være avlogget til vanlig, og så logge på i ny og ne for å sveipe/svare på meldinger. Av og til kan det gå noen dager mellom, om man har annet å drive med.

Vil råde deg til å gjøre det samme, man blir nok sett på som desp om man alltid svarer nokså fort. Logg på 1-2 ganger om dagen.

Anonymous poster hash: c24db...935

Nja, den er jeg litt uenig i. Det kommer mer an på hva man skriver, enn hvor raskt man svarer.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil råde deg til å gjøre det samme, man blir nok sett på som desp om man alltid svarer nokså fort. Logg på 1-2 ganger om dagen.

Anonymous poster hash: c24db...935

Forresten, da jeg var på tur så jeg at jeg hadde fått en melding da jeg tok en pause. Og da hadde det gått en time siden jeg mottok meldingen. Men jeg svarte ikke på den før jeg hadde kommet hjem, langt over en time senere. Synes du det er å være desperat?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg tror det er at den spenningen som burde bygge seg opp i begynnerfasen, uteblir. Man møtes for første gang med en hensikt, å finne ut om man passer sammen. Det blir så klinisk.

Men jeg tenker, at hvis det er en man har et godt øye til, som man har sett på bussen eller butikken flere ganger f.eks., hvor man jo ikke bare kan begynne å snakke - det kan jo hende man kan finne hverandre på Tinder. Noen som har opplevd noe sånt? For i et slikt tilfelle så er jo spenningen bygd opp allerede. :)



Anonymous poster hash: d23db...783
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forresten, da jeg var på tur så jeg at jeg hadde fått en melding da jeg tok en pause. Og da hadde det gått en time siden jeg mottok meldingen. Men jeg svarte ikke på den før jeg hadde kommet hjem, langt over en time senere. Synes du det er å være desperat?

Hæ? Du bruker ett eksempel hvor du brukte litt lengre tid enn vanlig? Du skjønte vel hva jeg skrev, de som stort sett svarer nesten med en gang virker nokså desp.

Anonymous poster hash: c24db...935

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hæ? Du bruker ett eksempel hvor du brukte litt lengre tid enn vanlig? Du skjønte vel hva jeg skrev, de som stort sett svarer nesten med en gang virker nokså desp.

Anonymous poster hash: c24db...935

Hvis du ser en melding, drøyer du med å svare med hensikt? Fordi du føler du må spille en slags form for spill? Som sagt, jeg for min del er vant med å svare hvis jeg ser en melding på tlf. Er du sånn mot venner også?

Edit: Og en ting til, har jeg sendt en melding sender jeg ikke en ny med mindre jeg får svar eller jeg evt. skal avslutte pga at samtalen døde ut, som jeg gjorde nå nettopp.

Endret av sjonkelrolf
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hvis du ser en melding, drøyer du med å svare med hensikt? Fordi du føler du må spille en slags form for spill? Som sagt, jeg for min del er vant med å svare hvis jeg ser en melding på tlf. Er du sånn mot venner også?

Edit: Og en ting til, har jeg sendt en melding sender jeg ikke en ny med mindre jeg får svar eller jeg evt. skal avslutte pga at samtalen døde ut, som jeg gjorde nå nettopp.

Jeg er ikke pålogget til vanlig, men logger meg på enten etter jobb og/eller på kvelden.

Hvorfor skal du sende en melding for å si at du avslutter samtalen? Det må oppleves rart for mottaker.

Anonymous poster hash: c24db...935

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er slitsomt når folk forventer svar med en gang (samme dag),men min erfaring er at de fleste aksepterer at det går en dag imellom hvert svar.De har jo gjerne jobb og andre ting å gjøre på selv, og da sitter man ikke og venter på svar hele dagen.

Hadde i fjor kontakt med en fyr som ville skrive hele tiden.På lørdagskveldene liker jeg å enten være med venner eller slappe av hjemme uten å være foran pc'en.Han på sin side hadde sittet hele lørdagskvelden og ventet på at jeg skulle svare...Slikt blir en dealbreaker for meg.Viktig med et liv utenom nettet;)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ikke pålogget til vanlig, men logger meg på enten etter jobb og/eller på kvelden.

Hvorfor skal du sende en melding for å si at du avslutter samtalen? Det må oppleves rart for mottaker.

Anonymous poster hash: c24db...935

Du svarte ikke på det jeg spurte om.

Hvorfor? Normal (eller god, gammeldags høflighet). Å bare bli borte uten et ord synes jeg ikke så mye om, egentlig. Og har jeg snakket med noen, tonen har vært god, men ikke sånn at jeg ser det er noen vits i å fortsette kontakten, så synes jeg det er på sin plass å avslutte på en ordentlig måte. Å la ting dø ut, slette match uten forvarsel er ikke en ordentlig måte å avslutte på. Handler om å ha respekt for den man har snakket med. Men ting som respekt og høflighet er vel kanskje verdier som er ukjent for deg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer! :) Hvor mange ganger møtte du kjæresten før du skjønte at her var det noe mer? Blir litt matt av tanken på å treffe 20-30 mennesker. Hvis jeg skal gi hver person en måned, så snakker vi jo minimum et par år..

Anonymous poster hash: 2fdf4...525

Jepp, tok meg noen år å finne fyren. Men han var verdt å vente på :)

Jeg fikk en god følelse allerede etter første date. Men ikke mer enn jeg har fått med noen andre andre ganger. Den Vanskelig Andredaten gikk utrolig mye bedre enn med noen andre, og da tredje date også gikk bra begynte jeg å få forhåpninger. Det tok vel nærmere 10 møter før jeg tenkte at her har vi han som skal bli kjæresten min.

Anonymous poster hash: 0efb2...f4e

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...