Gå til innhold

Folk som fester hver bidige helg når de er 30++


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg tenker også at folk må få gjøre som de vil i livet, så lenge de ikke skader seg selv eller andre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tror generelt folk med fordel kan roe litt ned på å forklare interesser, eller mangel på sådanne, med negative følelser. Sett dette her altfor ofte, og det virker vekselvis som hersketeknikk og manglende empati.

  • Liker han ikke å danse? Det er fordi han er feig.
  • Liker hun å dra ut og feste hver helg? Det er fordi hun er umoden.
  • Vil han ikke spille sjakk? Det er fordi han er dum.
  • Er hun ikke interessert i politikk? Det er fordi hun ikke bryr seg om verden.
  • Vil han ikke ha barn? Det er fordi han er egoistisk.

Jeg tror ikke alltid man treffer blink med disse fordommene.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva synes dere om dette? Jeg personlig synes det blir for mye, da spesielt alkohol. Tenker også at de er litt uansvarlige og umodne? Jeg ville ikke gått inn i et forhold med noen som holdt på slik, men det er kanskje fordi jeg er veldig rolig selv og koser meg uten alkohol.

Anonymous poster hash: 3e4de...4ed

Er det slik at du koser deg uten alkohol fordi du er rolig mens de andre ikke er rolig/kan kose seg uten alkohol?

Anonymous poster hash: 4379d...252

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror generelt folk med fordel kan roe litt ned på å forklare interesser, eller mangel på sådanne, med negative følelser. Sett dette her altfor ofte, og det virker vekselvis som hersketeknikk og manglende empati.

  • Liker han ikke å danse? Det er fordi han er feig.
  • Liker hun å dra ut og feste hver helg? Det er fordi hun er umoden.
  • Vil han ikke spille sjakk? Det er fordi han er dum.
  • Er hun ikke interessert i politikk? Det er fordi hun ikke bryr seg om verden.
  • Vil han ikke ha barn? Det er fordi han er egoistisk.

Jeg tror ikke alltid man treffer blink med disse fordommene.

Enig i denne. Det er mange grunner til at folk ikke vil ditt og datt, eller oppfører seg slik og sånn.

Vi kan godt tenke oss til ting, men som regel er det noe helt annet enn det vi tenker oss.

Jeg har selv blitt klok av skade, og det er jo sånn vi lærer og forstår.

Det er ikke alltid man forstår, men så lærer man etterhvert.

Sånn er vel livet, det er lov og prøve og å feile, for sånn lærer man.

Ingen er jo perfekt, selv om noen tror de er det, eller at de tror andre er det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når du er 30 år ser du de på 20 år som prøver så godt de kan å være voksne. De skal ha kjæreste, leilighet med "fotballfrue" interiør med en gang og poste det på instagram. Jeg var selv en av de som fort ville leve voksenlivet og fikk meg type, katt og leilighet tidlig i 20 årene. Var "rolig og flink pike". Så fikk jeg nok! Jeg er singel, 30 år og reiser mye. I utlandet er det mange i min situasjon. Vi spiser god mat, drikker vin, går på konsert eller arrangement. I Norge bør man helst finne en fyr/dame, få barn så fort som mulig og jobbe. De 30åringene som er single og sier neitakk til et vinglass innimellom, opplever jeg ikke som rolige...de liker å strikke, sitte inne, være på internett.

Generalisering.



Anonymous poster hash: 4379d...252
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er over 30 og fester veldig ofte. Men så er jeg student og blir invitert til fester hele tiden. Er det feil av meg å være sosial? :(



Anonymous poster hash: 9755f...9f3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Når du er 30 år ser du de på 20 år som prøver så godt de kan å være voksne. De skal ha kjæreste, leilighet med "fotballfrue" interiør med en gang og poste det på instagram. Jeg var selv en av de som fort ville leve voksenlivet og fikk meg type, katt og leilighet tidlig i 20 årene. Var "rolig og flink pike". Så fikk jeg nok! Jeg er singel, 30 år og reiser mye. I utlandet er det mange i min situasjon. Vi spiser god mat, drikker vin, går på konsert eller arrangement. I Norge bør man helst finne en fyr/dame, få barn så fort som mulig og jobbe. De 30åringene som er single og sier neitakk til et vinglass innimellom, opplever jeg ikke som rolige...de liker å strikke, sitte inne, være på internett.

Generalisering.

Anonymous poster hash: 4379d...252

Jeg lever litt som deg :) Menn har aldri vært interessert i meg så da må jeg bare leve livet best mulig. Jeg reiser ofte rundt i USA/Latin-Amerika og konserter/etc her i Norge. Betyr ikke at jeg drikker meg dritings hver gang jeg går ut (selv om det kan skje) men jeg elsker å dra ut og spise middag og drikke vin f.eks. Hva andre syns om at jeg gjør det bryr meg ikke så mye.

Anonymous poster hash: 9e61a...52d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal single mennesker bare sitte hjemme alene og sture i helgene????

Det er jo ikke sånn at våre venner som er i et par så veldig ofte inviterer oss dit bort, de vil helst dyrke sosialt liv med andre par i helgene. Ergo, vi må ta ansvar for egne sosiale liv og det foregår ute på pub, konsert, disco og diverse andre utesteder. Og hva er galt med det da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal single mennesker bare sitte hjemme alene og sture i helgene????

Det er jo ikke sånn at våre venner som er i et par så veldig ofte inviterer oss dit bort, de vil helst dyrke sosialt liv med andre par i helgene. Ergo, vi må ta ansvar for egne sosiale liv og det foregår ute på pub, konsert, disco og diverse andre utesteder. Og hva er galt med det da?

Hvor gammel er du?

Anonymous poster hash: 495cf...f55

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor gammel er du?

Anonymous poster hash: 495cf...f55

Gammel nok til å ikke blande meg så mye opp i hva andre mennesker gjør i helgene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gammel nok til å ikke blande meg så mye opp i hva andre mennesker gjør i helgene.

Men det sier ingenting om alderen din, for både eldre og yngre blander seg inn.

Anonymous poster hash: 495cf...f55

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men det sier ingenting om alderen din, for både eldre og yngre blander seg inn.

Anonymous poster hash: 495cf...f55

Spørsmålet blir jo: Hvilke mennesker blander seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal single mennesker bare sitte hjemme alene og sture i helgene????

Det er jo ikke sånn at våre venner som er i et par så veldig ofte inviterer oss dit bort, de vil helst dyrke sosialt liv med andre par i helgene. Ergo, vi må ta ansvar for egne sosiale liv og det foregår ute på pub, konsert, disco og diverse andre utesteder. Og hva er galt med det da?

Spot on!

Anonymous poster hash: 51c58...169

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er det slik at du koser deg uten alkohol fordi du er rolig mens de andre ikke er rolig/kan kose seg uten alkohol? Anonymous poster hash: 4379d...252

Jeg skjønte ikke spørsmålet, beklager.

Anonymous poster hash: 3e4de...4ed

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror generelt folk med fordel kan roe litt ned på å forklare interesser, eller mangel på sådanne, med negative følelser. Sett dette her altfor ofte, og det virker vekselvis som hersketeknikk og manglende empati.

  • Liker han ikke å danse? Det er fordi han er feig.
  • Liker hun å dra ut og feste hver helg? Det er fordi hun er umoden.
  • Vil han ikke spille sjakk? Det er fordi han er dum.
  • Er hun ikke interessert i politikk? Det er fordi hun ikke bryr seg om verden.
  • Vil han ikke ha barn? Det er fordi han er egoistisk.
Jeg tror ikke alltid man treffer blink med disse fordommene.

Hvis det er slik at du mener jeg TS har lite empati fordi jeg mener folk som drar på grisefylla hver helg når de er over 30 er umodne, så har du nok misforstått hva begrepet empati innebærer. Tror nok jeg har mer empati enn de fleste, denne tråden var heller ikke et forsøk på å bidra til å provosere. Jeg ville kun ha meningene til folk hva dem mente om saken. At folk tar seg nær av problemstillingen var ikke intensjonen.

Anonymous poster hash: 3e4de...4ed

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hvis det er slik at du mener jeg TS har lite empati fordi jeg mener folk som drar på grisefylla hver helg når de er over 30 er umodne, så har du nok misforstått hva begrepet empati innebærer. Tror nok jeg har mer empati enn de fleste, denne tråden var heller ikke et forsøk på å bidra til å provosere. Jeg ville kun ha meningene til folk hva dem mente om saken. At folk tar seg nær av problemstillingen var ikke intensjonen.

Anonymous poster hash: 3e4de...4ed

Jeg tror ikke du helt vet hva empati er, isåfall. Modenhet er et karaktertrekk du må vurdere på sinnelag, og det er ganske umulig å generell basis. "Hvis du gjør slik, så er det fordi du føler sånn" er en feilslutning som nærmest krever manglende empati.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest celine

Hva jeg syns? At folk skal få lov til å gjøre som det passer best for dem. Hvis det innebærer å dra på byen eller på fest i helgene, er det helt greit for meg :) Jeg syns ikke de er umodne fordi de velger denne måten å være sosial på. Det ligger ikke for alle å sitte hjemme alene og se på gullrekka.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes folk på 30+ må få feste så mye de vil.Men flatfylla hver helg kan tyde på at de er alkoholikere. Hadde aldri blitt kjæreste med en sånn type.

Det jeg reagerer mest på,er alenemødre som setter bort barna i helgene for å feste og jakte på nye mannfolk. Kjenner en sånn,og nesten hver helg er det statusoppdateringer på fbook av typen "party i helga", "vors hos xxxx" "gleder meg til fest i morgen" osv....Synes veldig synd i datteren hennes.En 10-åring skal slippe en mor som fester nesten hver helg.



Anonymous poster hash: f01fa...20e
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...