Gå til innhold

Folk som fester hver bidige helg når de er 30++


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hva synes dere om dette? Jeg personlig synes det blir for mye, da spesielt alkohol. Tenker også at de er litt uansvarlige og umodne? Jeg ville ikke gått inn i et forhold med noen som holdt på slik, men det er kanskje fordi jeg er veldig rolig selv og koser meg uten alkohol.

Anonymous poster hash: 3e4de...4ed

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kjenner mange som gjør dette, det blir vel en livsstil. Merker selv jeg har mye mindre behov for dette nå som jeg nærmer meg 30. Festet mye da jeg var student, og det er jeg ikke lenger.

Men syns folk skal få gjøre det de vil. For mange er det en sosial greie, og en fin måte å koble av fra jobben på. Syns ikke det henger sammen med å være uansvarlig så lenge en kommer seg på jobb på mandagen.



Anonymous poster hash: 2b222...be7
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har da ikke tenkt å slutte å leve selv om jeg fyller 30! :laugh:

Etter en hard arbeidsuke fortjener jeg da å kose meg med å treffe venner å drikke. Hva er uansvarlig og umodent ved det? Det er jo bare en annen livsstil.

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har mest erfaring med at de (gutta, eller mannfolka da) som holder på sånn når de er 30+, gjerne finner seg damer som er en del yngre, rundt 18-20 år gamle ;) Kjenner et par stykker blant annet som er i seriøse forhold, men de er altså 30 og 32 og har damer på 19 og 21. Jeg tenker nok det er litt enklere sånn :P enn hvis de skulle vært sammen med en på samme alder som dem selv, som er klar for å settle down og slikt..

(Nå snakker jeg generelt, finnes massevis av folk på 30++ som er single og happy med det, uten noen planer om å stifte familie eller ligge på sofaen å slappe av på lørdagskveldene)



Anonymous poster hash: 4ae28...37b
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva synes dere om dette? Jeg personlig synes det blir for mye, da spesielt alkohol. Tenker også at de er litt uansvarlige og umodne? Jeg ville ikke gått inn i et forhold med noen som holdt på slik, men det er kanskje fordi jeg er veldig rolig selv og koser meg uten alkohol. Anonymous poster hash: 3e4de...4ed

Vel, kjenner mange på over 30+ som fester hver eneste helg men det har lite med hvor uansvarlige og umodne dem er. De har ikke barn, gode jobber og ellers alt på stell så hva så om de fester i helgene?

Kjenner mange edruelige mennesker som hverken er modne eller ansvarlige, selv om de både er mødre og fedre

Anonymous poster hash: 8e482...a1b

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest HeiHade

Hva har det å si? Folk er forskjellige og har andre interesser og ting de liker å bruke tiden sin på. Noen vil sitte hjemme med barn eller mann når de er 30, andre vil drikke med venner.

Hvis jeg en dag er 30+ og fremdeles har lyst til å ute og more meg i helgene så skal jeg ikke avstå fra det jeg trives med bare pga tallet på alderen min.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg tolket det litt som at TS tenkte på om dere ville gått inn i et forhold med noen som festet hver fredag og lørdag og som var over 30 år... mulig jeg er helt på viddene.



Anonymous poster hash: 4ae28...37b
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva legger du i "å feste"?

Har det ordet så veldig mange betydninger?

Anonymous poster hash: 54113...ad7

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har det ordet så veldig mange betydninger?

Anonymous poster hash: 54113...ad7

Ja. Mener du feste som i vors og ut på et utested typ Hard Rock Cafe der man tar helt AV på dansegulvet, mener du pub for å ta noen drinks etter jobb, mener du konsert eller hva?

Jeg har vært og tatt 2 øl i kveld, har jeg festet da? Og jeg er attpåtil 33, fysjameg bør vel ta fram nyeste nummer av Hjemmet, strikketøy og kamferdrops i følge mange her. Jeez Louise.

Anonymous poster hash: 9e61a...52d

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har det ordet så veldig mange betydninger?

Anonymous poster hash: 54113...ad7

Ja, det vil jeg si. Snakker man om å drikke seg dritings på karsk, eller å gå i middagsselskap med vin og drinker, eller møtes ute for noen øl?
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja. Mener du feste som i vors og ut på et utested typ Hard Rock Cafe der man tar helt AV på dansegulvet, mener du pub for å ta noen drinks etter jobb, mener du konsert eller hva?

Jeg har vært og tatt 2 øl i kveld, har jeg festet da? Og jeg er attpåtil 33, fysjameg bør vel ta fram nyeste nummer av Hjemmet, strikketøy og kamferdrops i følge mange her. Jeez Louise.

Anonymous poster hash: 9e61a...52d

Jeg er ikke TS, men hvordan i all verden får du å ta 2 øl til å bli det samme som å feste? Å feste er vel å dra på fylla eller? Ble du full av 2 øl? Du er tydeligvis hjemme nå, de fleste som fester drar vel først på vors, blir dritings, går på byen og blir enda mer dritings, er ute til utestedene stenger og står drita fulle i taxikø halv fire på Oslo S. De går ikke i middagsselskap å tar seg ett glass vin og legger seg ved midnatt..?

Anonymous poster hash: 4ae28...37b

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ikke TS, men hvordan i all verden får du å ta 2 øl til å bli det samme som å feste? Å feste er vel å dra på fylla eller? Ble du full av 2 øl? Du er tydeligvis hjemme nå, de fleste som fester drar vel først på vors, blir dritings, går på byen og blir enda mer dritings, er ute til utestedene stenger og står drita fulle i taxikø halv fire på Oslo S. De går ikke i middagsselskap å tar seg ett glass vin og legger seg ved midnatt..?

Anonymous poster hash: 4ae28...37b

Det var jo derfor jeg spurte, da jeg lurte på hva ts mente med å feste. Jeg tenker også som deg at å feste innebærer både vors og en heftig bytur med mye alkohol. Jeg har ikke vært det minste full i kveld nei... har sett på gullrekka så det ble en rolig kveld gitt.

Anonymous poster hash: 9e61a...52d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er ikke TS, men hvordan i all verden får du å ta 2 øl til å bli det samme som å feste? Å feste er vel å dra på fylla eller? Ble du full av 2 øl? Du er tydeligvis hjemme nå, de fleste som fester drar vel først på vors, blir dritings, går på byen og blir enda mer dritings, er ute til utestedene stenger og står drita fulle i taxikø halv fire på Oslo S. De går ikke i middagsselskap å tar seg ett glass vin og legger seg ved midnatt..?

Anonymous poster hash: 4ae28...37b

Man kan da vel for søren feste uten å bli dritings! :hoho:

Endret av Cordelia
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva synes dere om dette? Jeg personlig synes det blir for mye, da spesielt alkohol. Tenker også at de er litt uansvarlige og umodne? Jeg ville ikke gått inn i et forhold med noen som holdt på slik, men det er kanskje fordi jeg er veldig rolig selv og koser meg uten alkohol.

Anonymous poster hash: 3e4de...4ed

Heller en som fester hver bidige helg enn en av de som sitter hjemme hele tiden og det er langt flere av dem.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som TS trenger...en real fest!



Anonymous poster hash: 1fee4...f87
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Over halve kretsen min gjør dette (30-45 år), og det kommer vel av at det er det de liker å gjøre for å få et avbrekk fra en seriøs og anstrengende jobbhverdag.
Noen liker å gå tur i marka i helgene, noen liker å slappe av, noen liker å henge med venner på byen.
Syns ikke det er noe umodent med det om man virkelig liker det, men om man gjør det bare for å "prøve å fortsatt henge med i ungdommen" så er det vel litt barnslig og teit.



Anonymous poster hash: ba50d...3fc
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om det ikke er uansvarlig kommer vel ann på om det går utover noen?

Ellers synes jeg folk får gjøre som de vil :) Jeg synes det blir kjedelig å gå på byen hver helg, men jeg elsket det i slutten av tenårene/ begynnelsen av tyveårene! Men folk har forskjellige prioriteringer. Om de blir lykkelige av å feste hver helg- hvorfor ikke?

Edit- tror ikke jeg ville blitt sammen med en mann som bare tenkte på festing fra fredag til mandag. Mye annet gøy man kan finne på når man har fri fra jobb, og om han skulle være konstant dårlig/ på fylla nesten halve uka hadde det ikke fungert mellom oss. Hadde tenkt at han heller burde finne seg en likesinnet :)

Endret av Wonderbitch
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ikke TS, men hvordan i all verden får du å ta 2 øl til å bli det samme som å feste? Å feste er vel å dra på fylla eller? Ble du full av 2 øl? Du er tydeligvis hjemme nå, de fleste som fester drar vel først på vors, blir dritings, går på byen og blir enda mer dritings, er ute til utestedene stenger og står drita fulle i taxikø halv fire på Oslo S. De går ikke i middagsselskap å tar seg ett glass vin og legger seg ved midnatt..?

Anonymous poster hash: 4ae28...37b

Jeg kaller det "festing" selvom jeg ikke drikker, om jeg er ute på byen å danser og mingler.

Og når jeg drar på fylla er det sjeldent at jeg går på vors OG byen , da greier jeg meg enten med en hjemmfest/vors, ELLER byen, drikker meg dritings og sørger for å ta nattbussen hjem til 02.10

Syns det er helt greit om en fyr jeg likte hadde festa mye så lenge det hadde vært på pub og ikke bare på klubb for klubbing anser jeg som litt sånn ut på jakt og ut å vise seg fram sted.

Anonymous poster hash: ba50d...3fc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser ikke problemet, la folk gjøre som de vil. Ser ikke på de som fester hver helg som uansvarlige, og kunne gått inn i et forhold med de. Det jeg derimot ikke hadde orket var om de fortsatte å feste hver helg mens de var i forhold med meg (for all del 1-2 ganger i mnd eller noe er helt greit, men noen helger vil jeg ha kjæresten min for meg selv). Jeg begynner å nærme meg 30 og er ute på byen omtrent hver helg det lar seg gjøre (jobber turnus, så naturlig nok blir det hvite helger når det er jobbhelg 1-3 ganger i mnd).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...