Gå til innhold

Er menn redde for kjæreste "stempel" ?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Ikke den du siterte men det er da fullt mulig å bli enige om å være eksklusive uten å annonsere det for "hele verden". Selv om man har definert forholdet så kan man likevel vente litt med å si fra til alt av venner og familie om man f.eks. definerte det ganske tidlig.

Så syntes jeg ikke utgangspunktet bør være "livet ut" heller. For det første fordi de færreste faktisk greier å fremskrive begivenheter så lang tid frem, for det andre fordi de fleste forandrer seg uansett om han/hun fremstår som den perfekte partneren nå. Det er mange som helt oppriktig trodde at de skulle ha hverandre livet ut for så å vokse fra hverandre.

Anonymous poster hash: 155cc...e7e

Klart man kan vente med annonseringa,men det er ikke alltid så lett. Når man har gått inn i forhold så kommer jo gjerne en del ønsker og forvetninger til hva man skal gjøre sammen, det seg være henge med venner eller reise på ferie sammen der familien er involvert. Selvsagt er det bare en merkelapp som ikke setter styringer for hva en kan og ikke kan, men for noen betyr det faktisk en hel del mer enn å være eksklusive.

Når det gjelder vare livet ut er jeg klar over at ting kan endre seg. Men jeg tenker det å finne ut av om en passer sammen som kjærester på flere områder er en prosess som tar tid - ulike situasjoner en kommer opp i og må håndtere sammen slik at forholdet kan vare - Nei, det trenger ikke nødvendigvis å vare livet ut, men man vil jo gjerne være sammen en stund når en først engasjerer seg. Poenget er å unngå at det blir et mislykket og kortvarig forhold. Og det har man best forutsetninger for om man tar seg tid til å bli skikkelig kjent.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du tenker ikke på at ikke alle er som deg? NOEN bruker faktisk litt tid på å lære personen å kjenne før man får inn i et forhold med den personen. Det betyr IKKE at man er på utkikk etter noen andre.

Jo da, det er sikkert folk som er mer tålmodig enn meg. Som synes det er stad å være ekslusive og sette livet sitt på vent for å se om den andre personen finner en verdig nok.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har bare opplevd motsatt. Det er alltid gutta som vil ha et forhold og jeg holder igjen.

Da jeg traff mannen min for 6 år siden så brukte jeg vel ca 6 mnd på å takle å si til omverdenen at "vi er kjærester" Fikk litt noia av "stempelet" var ikke klar for å binde meg enda. Jeg var veldig opptatt av at neeei vi er ikke kjærester, kun på datern. Jeg holdt ikke på med andre menn, men trengte tiden til å forsone meg med tanken.

Nå 6 år senere skal vi gifte oss i sommer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klart man kan vente med annonseringa,men det er ikke alltid så lett. Når man har gått inn i forhold så kommer jo gjerne en del ønsker og forvetninger til hva man skal gjøre sammen, det seg være henge med venner eller reise på ferie sammen der familien er involvert. Selvsagt er det bare en merkelapp som ikke setter styringer for hva en kan og ikke kan, men for noen betyr det faktisk en hel del mer enn å være eksklusive.

Når det gjelder vare livet ut er jeg klar over at ting kan endre seg. Men jeg tenker det å finne ut av om en passer sammen som kjærester på flere områder er en prosess som tar tid - ulike situasjoner en kommer opp i og må håndtere sammen slik at forholdet kan vare - Nei, det trenger ikke nødvendigvis å vare livet ut, men man vil jo gjerne være sammen en stund når en først engasjerer seg. Poenget er å unngå at det blir et mislykket og kortvarig forhold. Og det har man best forutsetninger for om man tar seg tid til å bli skikkelig kjent.

Men disse ønskene og forventningene til at man f. eks. skal feriere sammen med familien med den nye partneren eller introdusere han/henne i vennegjengen eksisterer jo faktisk ikke før man annonserer forholdet, det jeg mente er at man ikke behøver å annonsere forholdet før man er mer sikker på at det er noe å satse på :) Selv om man venter med annonseringen så kan en likevel definere seg som eksklusive før annonsetidspunktet, da får en både tryggheten om at man i utgangspunktet satser på hverandre og kan bli bedre kjent med hverandre samtidig som man heller ikke risikerer å skuffe venner og familie.

Anonymous poster hash: 155cc...e7e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men disse ønskene og forventningene til at man f. eks. skal feriere sammen med familien med den nye partneren eller introdusere han/henne i vennegjengen eksisterer jo faktisk ikke før man annonserer forholdet, det jeg mente er at man ikke behøver å annonsere forholdet før man er mer sikker på at det er noe å satse på :) Selv om man venter med annonseringen så kan en likevel definere seg som eksklusive før annonsetidspunktet, da får en både tryggheten om at man i utgangspunktet satser på hverandre og kan bli bedre kjent med hverandre samtidig som man heller ikke risikerer å skuffe venner og familie.

Anonymous poster hash: 155cc...e7e

Da er vi jo helt enige :) Og så vidt jeg har forstått er TS og daten eksklusive, slik at jeg mener at hun ikke trenger å bekymre seg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo da, det er sikkert folk som er mer tålmodig enn meg. Som synes det er stad å være ekslusive og sette livet sitt på vent for å se om den andre personen finner en verdig nok.

Så ifølge deg burde man egentlig bare bruke en måneds tid og så like greit gifte seg med vedkommende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da er vi jo helt enige :) Og så vidt jeg har forstått er TS og daten eksklusive, slik at jeg mener at hun ikke trenger å bekymre seg :)

På generelt grunnlag er vi nok det :)

Men jeg syntes likevel at det er merkelig at han sier han ikke vil hoppe inn i noe når de har datet siden før jul. Selvsagt forskjell på folk, men jeg syntes da at man som regel er forholdsvis avklart da.

Anonymous poster hash: 155cc...e7e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så ifølge deg burde man egentlig bare bruke en måneds tid og så like greit gifte seg med vedkommende.

Skrev jeg det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skrev jeg det?

Nei. Du skrev at man bør vite etter kort tid om man vil være sammen med en person eller ikke. Poenget er at det er ikke opp til deg å bestemme hvor lang tid det skal ta. Endret av Fame
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei. Du skrev at man bør vite etter kort tid om man vil være sammen med en person eller ikke. Poenget er at det er ikke opp til deg å bestemme hvor lang tid det skal ta.

Men det er opp til meg hvor lang tid det skal ta for meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men det er opp til meg hvor lang tid det skal ta for meg.

Det er jo bare bra, men du kan ikke bare si til andre at når en annens date oppfører seg sånn så må han dumpes fordi han ikke er interessert. Det er ikke alltid tilfelle. Min har jeg holdt på med i 7 måneder og vi er fortsatt ikke offisielle kjærester, men jeg kjenner han og vet hvordan han tenker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo bare bra, men du kan ikke bare si til andre at når en annens date oppfører seg sånn så må han dumpes fordi han ikke er interessert. Det er ikke alltid tilfelle. Min har jeg holdt på med i 7 måneder og vi er fortsatt ikke offisielle kjærester, men jeg kjenner han og vet hvordan han tenker.

7 måneder, du eier jo ikke respekt for deg selv... :daane:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har ikke noe med at ingen vil være i forhold i dag. Det handler om at folk vil bruke litt tid og ikke forhaste seg inn i noe. Spesielt ikke om man har bikket 25 år.

Anonymous poster hash: 6af8a...c84

Ikke den du siterte men det er da fullt mulig å bli enige om å være eksklusive uten å annonsere det for "hele verden". Selv om man har definert forholdet så kan man likevel vente litt med å si fra til alt av venner og familie om man f.eks. definerte det ganske tidlig.

Anonymous poster hash: 155cc...e7e

Anonymous poster hash: b6929...bb6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Begynner å bli heftig lei av det oppgulpet ditt av og til.

Anonymous poster hash: 19064...f27

Tipper O.G traff deg midt i planeten jeg.

Anonymous poster hash: df7a2...588

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...