Gå til innhold

Er menn redde for kjæreste "stempel" ?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei! :) Jeg er en 24 år gammel kvinne som holder på med en kjekk og snill mann på 27 år. Vi hadde vår første date rett før jul, noe som vil si at vi nå har datet i fire måneder.

I starten møttes vi ikke så hyppig, men etterhvert som ting har utviklet seg mellom oss har vi møttes jevnt 1-3 ganger pr. uke. Vi har blitt enige om å være ekslusive og ikke treffe andre.

Når vi møtes gjør vi alt kjærester gjør. Vi drar på kino, går turer, koser, lager middag, går ut å spiser, har sex and you name it. Jeg har ikke fått inntrykk av at han bare ute etter sex, for vi har flere ganger møttes uten at han har prøvd seg seksuelt. F.eks så kan han be meg ut på café før han skal på jobb.

Problemet er vel at jeg egentlig ikke helt vet hvor jeg har han. Vi hadde en prat om kjærester og forhold for en ukes tid siden, og da sa han at han liker meg veldig godt og at han synes jeg har kjempe mange gode kvaliteter. Men så la han til at han vil bruke god tid til å bli godt kjent, og at han ikke tror det er lurt å hoppe inn i noe for tidlig.

Han har kun hatt et seriøst og langvarig forhold før og jeg vet det forholdet endte med utroskap fra eksen sin side, noe som såret han. Kanskje det er grunnen for at han holder litt igjen med meg? Jeg vet han har datet flere etter det, men da har det ikke blitt noe forhold av ukjente årsaker.

Eller kanskje han rett og slett ikke har nok følelser for meg enda? Kanskje han vil holde mulighetene åpne med andre kvinner? Nei, jeg aner ikke...

Hva tenker dere? Er det vanlig at menn bruker så lang tid fra dating til kjærester?
:vetikke:

Må bare legge til at han er en veldig fornuftig og oppegående mann. Ikke en "bad boy".



Anonymous poster hash: 05fe0...49f
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Sleeve

Tror ikke de fleste menn som har nådd over midten på tyvårene er så redde for kjæreste "stempel", og får egentlig bare inntrykk av at han er fornuftig.

Nå ble jeg sammen men min mann når han var 19 og jeg 16 år, og husker faktisk at jeg ønsket at han skulle være litt "roligere". Han var veldig opptatt av og kalle oss kjærester raskt, men kan i og for seg ikke sammenlignes da vi var så unge og barnslige da :ler:

Uansett, jeg syns det høres ut som om han ønsker å være sammen med deg, men som du sier, er kanskje litt "mer forsiktig" med å hoppe inn i noe etter et dårlig siste forhold?

Menn blir like mye påvirket av utroskap, så det er forståelig om han generellt er litt usikker fordi han kanskje er redd for å bli såret, og vil derfor ikke forhaste seg? :)

Og dere er jo unge, men også i en alder hvor de fleste tenker "mer" langsiktig når det kommer til kjærester, så han vil jo sikkert ta det rolig og legge et godt grunnlag for et liv sammen. Tror heller ikke han hadde orket bryet med å være så mye sammen med deg hvis han ikke tenker at dere har en framtid :)

Du kan jo snakke litt med han om hva han faktisk tenker om framtiden, og dere? :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har det samme med min som jeg har vært med siden oktober. Må nok bare gi de den tiden de trenger. Det er vel bare bra at de er forsiktige egentlig ^_^

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg forstår ikke hvorfor dere har behov for et kjæreste stempel selv? Dere oppfører dere som kjærester og har det fint sammen, hva mer trenger dere? 4 måneder er den tiden hvor man starte å bli kjent, og virkelig ser hvem den andre er. Istedenfor å bruke tiden din på å lure på hva han tenker og føler så bruk den til å bli kjent med han og la han bli kjent med deg.

Hva har du vist han av deg selv i løpet av disse 4 månedene? Hvilke sider av deg har han sett som kan gjøre deg verdifull i hans øyne? Har dere tilbragt tid med felles venner? Vært ute blant folk sammen? Har du gjort ting uten han så han fikk kjenne litt på det at du er ute med andre uten han og koser deg?

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er egentlig forskjellen på å date, være eksklusiv og å være kjærester? Jeg sliter veldig med overgangene der, og hvordan tar man den praten uten at det blir.. vel, fremprovosert sånn at det fremstår som om det kommer fra usikkerhet?

Med eksen ble det gjort på den klassiske ungdomsskole-måten, vi oppførte oss som kjærester, uten å ha definert det, og ei venninne ble tilslutt lei av å vente på at vi skulle finne ut av det selv og spurte "Ja, er dere kjærester eller?" jeg og eksen så på hverandre, smilte, ventet litt, jeg sa "er vi?" og han sa ja.. Det er det nermeste jeg har kommet kjærestepraten.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Folk som holder på sånn er fremdeles på utkikk.

Jepp, også tenker jeg at det er veldig mange menn (ikke alle, men en god del) som ikke vil ha forhold, de er fornøyd med å flørte og få oppmerksomhet, helst fra så mange damer som mulig. Menn elsker å tømme seg i flest mulig damer,det vet jo alle. De vil EGENTLIG ikke ha forhold. En liten andel, men de fleste vil nok ikke det sånn egentlig. Jeg har snakket med så mange menn om dette her.

Anonymous poster hash: f112a...d32

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Usminket

Jeg tror ikke det har noe med at han kikker etter andre. Han hadde aldri giddet å være ekslusiv med deg om han ikke var seriøs og ute etter forhold.

Hadde han f.eks sagt han ville sett det ann og datet andre imens så kunne du vært skeptisk.

Endret av Usminket
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Folk som holder på sånn er fremdeles på utkikk.

Jepp, også tenker jeg at det er veldig mange menn (ikke alle, men en god del) som ikke vil ha forhold, de er fornøyd med å flørte og få oppmerksomhet, helst fra så mange damer som mulig. Menn elsker å tømme seg i flest mulig damer,det vet jo alle. De vil EGENTLIG ikke ha forhold. En liten andel, men de fleste vil nok ikke det sånn egentlig. Jeg har snakket med så mange menn om dette her.

Anonymous poster hash: f112a...d32

Herlighet. Nå må dere slutte å skremme TS her. Det har dere ingen grunn til. Her er det viktig å lese handlingene til fyren. Dere oppfører dere som kjærester og har blitt enige om å være eksklusive. Det er et veldig godt tegn. Han virker fornuftig med at han ikke vil forhaste seg. 4 mnd er ikke så mye. Men det har det bra, så dette går nok i riktig retning. Bare slapp av :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er selv av den oppfatningen at kjæreste *stempel* er relativt unødvendig. Skjønner ikke hvorfor alt skal settes merkelapper på, fordi det knytter masse forventninger til forholdet. Med en gang man setter merkelapper på et forhold og kaller seg kjærester sniker det seg inn en hel haug kulturelle normer og regler for hvordan et forhold *skal være*, overfor andre men også i deres egne underbevissthet.

Kontrollbehov, sjalusi og den type ting melder ofte sin tilstedeværelse som et resultat av disse merkelappene's påvirkning på vår underbevissthet's assosiasjon og påfølgende forventninger til den nye sivilstatusen, selv om det i praksis kanskje bare er en offisiell kunngjøring av det dere har sammen.

Det er min begrunnelse. Mann 26.



Anonymous poster hash: 356e8...1a0
Lenke til kommentar
Del på andre sider

He's just not that into you..

Du kan fint finne menn som ikke er redde for å binde seg. Han burde faktisk vært istand til å kalle seg kjæresten din på dette tidspunktet.

Anonymous poster hash: 573f1...df2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner et par gutter som er "ekslusive", og de er fortsatt på utkikk.

De har ikke sex med andre jenter, men de forteller dem at de er single og går inn for å lete og flørte.

Det er et smart trekk å ikke være i et forhold, da får de sex men de kan fortsatt være single og leve singellivet.



Anonymous poster hash: d974f...9c7
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest mainbitch

Hvis dere har blitt enige om å være eksklusive har dere jo kommet et godt stykke på vei. Jeg ville iallefall heller ikke hastet inn i noe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser ikke problemet, jeg er jente, og sist forhold ble jeg på en måte presset inn i et forhold etter 5 mnd. For meg var det alt for tidlig. Ikke fordi jeg ville ha noen andre, men det føltes for tidlig.

Anonymous poster hash: 2bb95...dda

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg er selv av den oppfatningen at kjæreste *stempel* er relativt unødvendig. Skjønner ikke hvorfor alt skal settes merkelapper på, fordi det knytter masse forventninger til forholdet. Med en gang man setter merkelapper på et forhold og kaller seg kjærester sniker det seg inn en hel haug kulturelle normer og regler for hvordan et forhold *skal være*, overfor andre men også i deres egne underbevissthet.

Kontrollbehov, sjalusi og den type ting melder ofte sin tilstedeværelse som et resultat av disse merkelappene's påvirkning på vår underbevissthet's assosiasjon og påfølgende forventninger til den nye sivilstatusen, selv om det i praksis kanskje bare er en offisiell kunngjøring av det dere har sammen.

Det er min begrunnelse. Mann 26.

Anonymous poster hash: 356e8...1a0

Men sex vil du ha....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns 4 måneder er ganske fort, jeg kan være exclusive med noen i alt fra 8 mnd til 1,5 år før jeg føler meg trygg på å kalle meg kjæresten dems. Jeg kan føle jeg vil bli kjæresten dems fra starten av men er redd for å bli såra og driti ut med å publisere et forhold og bli dumpa et år senere.



Anonymous poster hash: ae807...52f
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er en mann tiltrekkelig intetessert går det maks en mnd. Par uker med intens kontakt har gjort susen i mine seriøse forhold og man har da glad og stolt av sin kjære erklært seg som et par. Går det over en mnd kan det umulig være nok spenning og forelskelse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er en mann tiltrekkelig intetessert går det maks en mnd. Par uker med intens kontakt har gjort susen i mine seriøse forhold og man har da glad og stolt av sin kjære erklært seg som et par. Går det over en mnd kan det umulig være nok spenning og forelskelse.

Seriøst? Det er ikke vanlig å bli sammen med noen så raskt! Man får da umulig bli godt kjent med vedkommende på så kort tid.

Anonymous poster hash: 6af8a...c84

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...