Gå til innhold

Damer i dag: Feige


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Ikke noe fan av slike tråder, men ja damer er for feige. Man kan si at menn også er feige, men greia er jo at det er mange flere kvinner som ønsker seg kjæreste og de ønsker det sterkere enn menn.

Er selvsagt ikke alle kvinner som er feige og ser kvinner og har full sympati for de som prøver aktivt å få kjæreste uten å lykkes, men jeg ser jo på omgangskretsen min at mange av de single damene ikke gjør noe som helst for å få kjæreste eventuelt bare prøver seg på menn i vennegjengen sin(som de får avslag fra).



Anonymous poster hash: 48b25...15c
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så utrolig orginalt å ikke lage sin egen tråd, men kopiere fra en annen og vri den over til å gå fra menns til kvinnens synspunkt.

Anonymous poster hash: 85fc6...8c6

3e3.jpg

Anonymous poster hash: 6b3a4...827

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Menn som har passert 40 år lever fremdeles i det gamle rollemønsteret. Desto eldre de er desto mindre er de begeistret for kvinner som jager. Hver gang jeg har visst interesse for en av disse mennene, ved å ta initiativ til førstedate, har det gått skeis. De som har takket ja, hører jeg aldri noe mer fra, sikkert fordi jeg betraktes som en alfahunn og er uinteressant for de.

Kan ikke uttale meg for de som er i 20-30 årene. Muligens det er lettere for kvinner å jage i den aldersgruppen uten at det spiller noe rolle.

Helt enig

Som en (godt passert 40) som tar jeg kontakt er jeg bra nok til hva som helst, men ikke kjæreste.... tror/føler jeg. Jeg er ikke desperat og oppfører meg ikke som det heller. Bare en dame med initiativ. Men jeg er mer "tilgjengelig" liksom, fordi jeg jo tar initiativ. Jeg blir så usikker. Skriver med en nå som jeg tok kontakt med. Vi skriver og skriver. Jeg aner ikke om jeg kommer til å klare å be han ut. Det virker så feil. Håper han tar initiativ.

"Man hunter", er jo ikke meg..

Anonymous poster hash: 43e51...992

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette her blir jo helt feil vinkling. Skjønner at du lager tråden som motvekt til den om menn som er feige.

Men, rollemønsteret har jo vært i alle år at menn skal være jegeren og den som tar initiativ. Det er derfor den forrige tråden ble laget, med spm om de har blitt feige siden det egentlig skal ligge i menns natur å være jegeren og ta intiativ.

Det har tradisjonelt sett ikke vært kvinnen som tar initiativ og kontakt. Og derfor har ikke kvinner heller blitt sett på som feige når de ikke har gjort det.

Så - hvis det skal snues så må jo menn også vise at det er greit. Men, gang på gang hører vi om kvinner som tar kontakt, tar initiativ og viser seg interessert. Og så trekker mannen seg unna. Fordi han skulle være jegeren.

Og så er det selvfølgelig noen menn som ønsker at kvinnen tar initiativ. Men, det er fortsatt den største gruppen kvinner hører om. Menn som fader ut, menn som ikke tar kontakt, menn som ikke svarer på initiativ.

Så det blir feil å bruke "feig" om kvinner som ikke tar kontakt. Syns jeg.

Anonymous poster hash: 85fc6...8c6

Jeg er enig i dette.

Endret av Hypnotica
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syntes du har et forskrudd syn på dating og romanse om du mener det handler om jegere, bytte/offer og jakt.

Det er lenge siden vi bodde i huler med jeger og sanking samfunn. Faktisk 10 000 år siden. Uansett så tror jeg aldri at kvinner var de som ble jaktet av jegerne (med mindre stammer kriget mot hverandre, da ble damene enten drept, voldtatt eller tatt som slaver)..

Uansett la oss nå legge denne jeger modellen din til side. Vis det er slik at menn og kvinner skal leve etter gamle utdaterte rollemønster hvor kvinner ikke har lov til å ta initiativ eller ta kontakt først med menn, hva skal vi da egentlig med likestilling? Om det bare er menn som har lov til å være handlekraftige og dominante så burde det jo bare være menn i lederen stillinger og i jobber som krever handlekraft ifølge din utdaterte logikk

Du har ikke skjønt det. Det har ikke noe med viljestyrt likestilling å gjøre. Det har med hva som sitter i ryggmargen til menn og kvinner.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har ikke skjønt det. Det har ikke noe med viljestyrt likestilling å gjøre. Det har med hva som sitter i ryggmargen til menn og kvinner.

Det som sitter i ryggmargen til menn er å spre genene sine til så mange som mulgi, har jo ingenting med vilje å gjøre... alle menn burde få pule hvem de vil, i forhold eller ei, fordi dette er jo sånn vi originalt kan ha vært?

Anonymous poster hash: fca06...2e0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg tror damer i dag er mindre feig enn hva damer var før i alle fall.

Synes innlegget ditt var helt greit men lurer på akkurat denne setningen.

Hvor langt tilbake i tid tenker du på når du sier at damer var feigere før?

Anonymous poster hash: 0d905...cb0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg anser ikke meg selv som feig, kanskje rett og slett den rake motsetningen..

For tøff, og burde opparbeidet ett par filtre.

Liker jeg noen så sier jeg det, og jeg gjør noe med det..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1.

Betyr dette at kvinner er, og alltid har vært feige?

Hvis det er slik at mannen skal ta initiativ, hvordan kan menn og kvinner likestilles i arbeidslivet? Når de har grunnleggende forskjellig atferdsmønster, og når menn har større evne til handlekraft, hvorfor skal kvinner da kvoteres inn som ledere?

2.

Dette tror jeg ikke noe på.

Anonymous poster hash: 26f05...36b

Jeg kan bekfrefte at nummer 2 er en sannhet. Selv om du selvfølgelig vil komme med motargumenter om at jeg ikke kan snakke for hele norges befolkning eller bla bla bla så kan jeg i det minste fortelle meg at jeg blir kontaktet av kvinner fordi de blir "lurt" til å ta initiativ og så når de gjør det så mister mennene interessen fordi han ikke fikk la jegeren i seg leke.

Sannheten er at dere begge har rett..

Datingmarkedet i Norge spesielt er helt på bærtur. Vi vet ikke hva vi skal gjøre og oppfører oss som harer som hopper fra å gjøre en ting til å gjøre en annen ting bare fordi det vi gjorde sist ikke fungerer.

Skal ikke damer ta initiativ? Jo det skal de. Men de må lære seg å roe egga sine når de først har tatt initaitiv. Skal ikke menn ta initativ? Ja det skal de, men samtidig ikke kvele den stakkars dama som også trenger tid til å finne ut av ting.

Dere må begge slappe mer av! Er dere desperate så vil dere ikke treffe noen som dere faktisk kan få det fint med. Da hiver dere dere ut i forhold med mennesker dere ikke kjenner bare fordi det føltes såååå rett der og da, eller fordi de rette tingene ble sagt. Dette gjelder BEGGE kjønn.. Når dere blir betatt av noen så tror dere at dere vet alt, men det gjør dere ikke.

Dette er en oppskrift for deg som virkelig vil finne en som vil være kjæresten din:

1. Ta initativ og skap en mulighet til å treffe en person. Snakk med folk, gi ut nummeret ditt, be om nummeret til folk)

2. Gå på en date, eller treff hverandre i en sosial setting.

(Hvis det føles rett, avtal ny date PÅ DATEN! Hvis det ikke går så send en melding i løpet av uka etter å inviter hjem på noe mat. Hvem av dere som gjør det har ikke betyding. Sier den andre ja, så flott, kan peronen ikke og kommer ikke med noe forslag? Ikke interessert - gå videre!!)

3. La noe mat hjemme hos en av dere og slapp av og bli kjent.

(Etter dette lar den som sist inviterte til date telefonen ligge. Nå er det den andre partens tur til å vise initiativ. Kommer personen med forslag om ny filmkveld så kom heller med et forslag om en sosial greie med felles venner. Vil personen ikke det så er ikke personen nok interessert - gå videre)

4. Gjør noe med felles venner slik at dere ser hvordan dere samhandler med andre.

5. Hvis dere fortsatt liker hverandre så fortsett å treff hverandre og se hva som skjer.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg anser ikke meg selv som feig, kanskje rett og slett den rake motsetningen..

For tøff, og burde opparbeidet ett par filtre.

Liker jeg noen så sier jeg det, og jeg gjør noe med det..

Men det er ikke feil, fordi det er deg! Selv om flertallet vil reagere så har ikke det noe med at du er feil og de er rett. Plutselig treffer du en av de som faktisk digger damer som deg og da har dere en fin match. Hadde du tilpasset deg ville jo ikke HAN falt for deg fordi han hadde synes du hadde vært for "vanlig".

Fortsett å være som du er og plutselig..... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Minesveiper

Synes innlegget ditt var helt greit men lurer på akkurat denne setningen.

Hvor langt tilbake i tid tenker du på når du sier at damer var feigere før?

Anonymous poster hash: 0d905...cb0

Jeg ser for meg at damer i dag er mer frempå enn for for eksempel 50-60 årsiden. Kjønnsrollene har endret seg og det er langt flere arenaer for sjekking nå. Blant annet internett :)

Endret av Minesveiper
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Eurodice

Synes at damer i dag er så ekstremt feige. De tør aldri å ta kontakt og spør om date. Jeg personlig har lyst å føle meg spesiell, ganske mennesklig. Søkt etter :)

Noen andre som synes damer i dag er feige?

Anonymous poster hash: 26f05...36b

Hvis de spør om date, tar de jo nettopp kontakt. Hvordan kan du da si at de er feige?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg ser for meg at damer i dag er mer frempå enn for for eksempel 50-60 årsiden. Kjønnsrollene har endret seg og det er langt flere arenaer for sjekking nå. Blant annet internett :)

Takk for svar.

Vet ikke hvordan det var for seksti år siden men på 1970-tallet var det ganske vanlig at kvinner tok initiativet.

Var i grunnen derfor jeg spurte. :)

Anonymous poster hash: 0d905...cb0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Minesveiper

Takk for svar.

Vet ikke hvordan det var for seksti år siden men på 1970-tallet var det ganske vanlig at kvinner tok initiativet.

Var i grunnen derfor jeg spurte. :)

Anonymous poster hash: 0d905...cb0

Kanskje det ikke var så annerledes :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

He he. Det var et morsomt bilde. En mann som sitter på barstolen og venter på at damer skal komme bort og be om date.



Anonymous poster hash: 76d9e...497
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

He he. Det var et morsomt bilde. En mann som sitter på barstolen og venter på at damer skal komme bort og be om date.

Anonymous poster hash: 76d9e...497

Det er faktisk ikke så uvanlig som du tror. Er man kjekk nok så skjer det.

Anonymous poster hash: aca58...759

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Feige? Alltid vært mener du? Eller feigere?



Anonymous poster hash: c228a...201
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tar sjelden insj til noe med menn fordi jeg rett og slett er kresen og sjelden møter noen jeg har lyst til å date. Møter jeg derimot noen jeg kjenner jeg må bli bedre kjent med, så gir jeg uttrykk for det på ene eller andre måten. Er ikke redd for å begynne å prate med folk (menn/kvinner) jeg ikke kjenner.

En del av mine venninner er som meg, en del er nødt til å være dritings før de tør å ta kontakt med menn, en del tør aldri tilnærme seg menn (fordi de er redd for avslag/ikke føler seg pene nok).

Når dette er sagt- vi kan være feige eller tilbakeholdne ja, sikkert i større grad enn menn. Handler nok mye om at vi ikke trenger å være så frempå, menn har en tendens til å ta den rollen og det er såpass behagelig for oss at det er lett å hvile seg litt på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, enig. Her er enda et bevis:

http://forum.kvinneguiden.no/index.php?showtopic=929811

Det er absolutt ingen som tok kontakt med meg. Ser ut som folk trenger hele livshistorien, bilder og bankkontoutskrifter før de tør å ta kontakt. Hva med å være romantisk og å møte noen i blinde?

Hva med å bytte ut spill-avataren din?

Du er 28, ikke 15.

Anonymous poster hash: 26f05...36b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...