Gå til innhold

Damer i dag: Feige


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Synes at damer i dag er så ekstremt feige. De tør aldri å ta kontakt og spør om date. Jeg personlig har lyst å føle meg spesiell, ganske mennesklig. Søkt etter :)

Noen andre som synes damer i dag er feige?



Anonymous poster hash: 26f05...36b
  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så utrolig orginalt å ikke lage sin egen tråd, men kopiere fra en annen og vri den over til å gå fra menns til kvinnens synspunkt.



Anonymous poster hash: 85fc6...8c6
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så utrolig orginalt å ikke lage sin egen tråd, men kopiere fra en annen og vri den over til å gå fra menns til kvinnens synspunkt.

Anonymous poster hash: 85fc6...8c6

Målet var ikke å lage en original tråd.

Anonymous poster hash: 26f05...36b

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette her blir jo helt feil vinkling. Skjønner at du lager tråden som motvekt til den om menn som er feige.

Men, rollemønsteret har jo vært i alle år at menn skal være jegeren og den som tar initiativ. Det er derfor den forrige tråden ble laget, med spm om de har blitt feige siden det egentlig skal ligge i menns natur å være jegeren og ta intiativ.

Det har tradisjonelt sett ikke vært kvinnen som tar initiativ og kontakt. Og derfor har ikke kvinner heller blitt sett på som feige når de ikke har gjort det.

Så - hvis det skal snues så må jo menn også vise at det er greit. Men, gang på gang hører vi om kvinner som tar kontakt, tar initiativ og viser seg interessert. Og så trekker mannen seg unna. Fordi han skulle være jegeren.

Og så er det selvfølgelig noen menn som ønsker at kvinnen tar initiativ. Men, det er fortsatt den største gruppen kvinner hører om. Menn som fader ut, menn som ikke tar kontakt, menn som ikke svarer på initiativ.

Så det blir feil å bruke "feig" om kvinner som ikke tar kontakt. Syns jeg.



Anonymous poster hash: 85fc6...8c6
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1.

Men, rollemønsteret har jo vært i alle år at menn skal være jegeren og den som tar initiativ. Det er derfor den forrige tråden ble laget, med spm om de har blitt feige siden det egentlig skal ligge i menns natur å være jegeren og ta intiativ.

Det har tradisjonelt sett ikke vært kvinnen som tar initiativ og kontakt. Og derfor har ikke kvinner heller blitt sett på som feige når de ikke har gjort det.

2.

Så - hvis det skal snues så må jo menn også vise at det er greit. Men, gang på gang hører vi om kvinner som tar kontakt, tar initiativ og viser seg interessert. Og så trekker mannen seg unna. Fordi han skulle være jegeren.

Anonymous poster hash: 85fc6...8c6

1.

Betyr dette at kvinner er, og alltid har vært feige?

Hvis det er slik at mannen skal ta initiativ, hvordan kan menn og kvinner likestilles i arbeidslivet? Når de har grunnleggende forskjellig atferdsmønster, og når menn har større evne til handlekraft, hvorfor skal kvinner da kvoteres inn som ledere?

2.

Dette tror jeg ikke noe på.

Anonymous poster hash: 26f05...36b

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette her blir jo helt feil vinkling. Skjønner at du lager tråden som motvekt til den om menn som er feige.

Men, rollemønsteret har jo vært i alle år at menn skal være jegeren og den som tar initiativ. Det er derfor den forrige tråden ble laget, med spm om de har blitt feige siden det egentlig skal ligge i menns natur å være jegeren og ta intiativ.

Det har tradisjonelt sett ikke vært kvinnen som tar initiativ og kontakt. Og derfor har ikke kvinner heller blitt sett på som feige når de ikke har gjort det.

Så - hvis det skal snues så må jo menn også vise at det er greit. Men, gang på gang hører vi om kvinner som tar kontakt, tar initiativ og viser seg interessert. Og så trekker mannen seg unna. Fordi han skulle være jegeren.

Og så er det selvfølgelig noen menn som ønsker at kvinnen tar initiativ. Men, det er fortsatt den største gruppen kvinner hører om. Menn som fader ut, menn som ikke tar kontakt, menn som ikke svarer på initiativ.

Så det blir feil å bruke "feig" om kvinner som ikke tar kontakt. Syns jeg.

Anonymous poster hash: 85fc6...8c6

Hallo, vi lever ikke i 1950 tallet lenger. Slutt å nevn gamle rollemønster. Forventer du også at kvinnen skal gå hjemme eller? Vi er likestilte og da kan også damer jakte. Damer er sterkere enn aldri før, og da syns jeg det er dumt at du skylder på noe så eldgammelt som rollemønster.

Anonymous poster hash: aca58...759

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest AnonGangerTo

Hallo, vi lever ikke i 1950 tallet lenger. Slutt å nevn gamle rollemønster. Forventer du også at kvinnen skal gå hjemme eller? Vi er likestilte og da kan også damer jakte. Damer er sterkere enn aldri før, og da syns jeg det er dumt at du skylder på noe så eldgammelt som rollemønster. Anonymous poster hash: aca58...759

Menn som har passert 40 år lever fremdeles i det gamle rollemønsteret. Desto eldre de er desto mindre er de begeistret for kvinner som jager. Hver gang jeg har visst interesse for en av disse mennene, ved å ta initiativ til førstedate, har det gått skeis. De som har takket ja, hører jeg aldri noe mer fra, sikkert fordi jeg betraktes som en alfahunn og er uinteressant for de.

Kan ikke uttale meg for de som er i 20-30 årene. Muligens det er lettere for kvinner å jage i den aldersgruppen uten at det spiller noe rolle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AnonGangerTo

Til TS: Jeg er langt fra å være feig. Spørsmålet er om du både tåler og takler det, uten å løpe din vei fordi du er feig. Skulle gjerne sett hvor tøff du var om jeg spurte deg om å dra på date med meg. Tipper at du ville freaket ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Menn som har passert 40 år lever fremdeles i det gamle rollemønsteret. Desto eldre de er desto mindre er de begeistret for kvinner som jager. Hver gang jeg har visst interesse for en av disse mennene, ved å ta initiativ til førstedate, har det gått skeis. De som har takket ja, hører jeg aldri noe mer fra, sikkert fordi jeg betraktes som en alfahunn og er uinteressant for de.

Kan ikke uttale meg for de som er i 20-30 årene. Muligens det er lettere for kvinner å jage i den aldersgruppen uten at det spiller noe rolle.

Jeg syntes du har et forskrudd syn på dating og romanse om du mener det handler om jegere, bytte/offer og jakt.

Det er lenge siden vi bodde i huler med jeger og sanking samfunn. Faktisk 10 000 år siden. Uansett så tror jeg aldri at kvinner var de som ble jaktet av jegerne (med mindre stammer kriget mot hverandre, da ble damene enten drept, voldtatt eller tatt som slaver)..

Uansett la oss nå legge denne jeger modellen din til side. Vis det er slik at menn og kvinner skal leve etter gamle utdaterte rollemønster hvor kvinner ikke har lov til å ta initiativ eller ta kontakt først med menn, hva skal vi da egentlig med likestilling? Om det bare er menn som har lov til å være handlekraftige og dominante så burde det jo bare være menn i lederen stillinger og i jobber som krever handlekraft ifølge din utdaterte logikk

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Føler meg ikke særlig truffet. Da jeg og han som er samboeren min nå datet, bodde vi evig langt fra hverandre. Så vi måtte naturlig nok snakke sammen med chat og slikt. Det gikk over en måned fra første date til andre date, så jeg ba han på date hjemme hos meg en hel helg. Jeg sa han kunne overnatte osv.

Så er jeg mann jeg da eller hva er greia? Vet om mange andre jenter som tar initiativ.

Anonymous poster hash: d2598...a6b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Minesveiper

Jeg tror damer i dag er mindre feig enn hva damer var før i alle fall.

Damer tar dessuten initiativ de også, men det er ikke alle menn som får oppleve det. De menn som skriver mest om dette temaet er vel dem som opplever minst initiativ og eller ingen. Jeg har ikke tellingen lenger på hvor mange ganger jeg har blitt sjekket opp, sluttet å telle for noen år siden. Føler meg ikke super kjekk heller, men helt normal. De fleste kompisene mine har også opplevd å bli sjekket opp.

Så lenge man er sosialt oppegående og hyggelig er det bound to happen før eller senere. Det er klart, jeg tror damer generelt opplever å bli sjekket opp mer enn jeg gjør, men slik er det bare. Jeg har innfunnet meg i at jeg er den som må være mest frempå sån generelt.

Endret av Minesveiper
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes i hvert fall det er ganske feigt når man finner på dårlige unnskyldninger for å avlyse, og i tillegg kalle det "utsettelse" :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest HarryDotter

Kan vi ikke alle sammen bare digge hverandre, bli kåte og ligge med den personen vi har lyst til og som har lyst på en selv da?

Istede for å følge slaviske kjønnsmønster og drit! Syntes det er et lite mirakel jeg at menneskeheten har klart å forplante seg :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alternativt:

De som klager på feige kvinner eller feige menn er enten for stygge slik at de står på sidelinjen og venter mens alle går forbi, eller for pene slik at det motsatte kjønn uansett ikke gidder ta seg bryet kun for å bli avvist.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Alternativt:

De som klager på feige kvinner eller feige menn er enten for stygge slik at de står på sidelinjen og venter mens alle går forbi, eller for pene slik at det motsatte kjønn uansett ikke gidder ta seg bryet kun for å bli avvist.

Det er jo slik det er. Det beste man kan være i Norge er gjennomsnittlig... i alt. :D

Anonymous poster hash: aca58...759

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo slik det er. Det beste man kan være i Norge er gjennomsnittlig... i alt. :D

Anonymous poster hash: aca58...759

Med andre ord, er man ikke gjennomsnittlig den ene eller den andre veien, så ta initiativ selv.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke noe fan av slike tråder, men ja damer er for feige. Man kan si at menn også er feige, men greia er jo at det er mange flere kvinner som ønsker seg kjæreste og de ønsker det sterkere enn menn.

Er selvsagt ikke alle kvinner som er feige og ser kvinner og har full sympati for de som prøver aktivt å få kjæreste uten å lykkes, men jeg ser jo på omgangskretsen min at mange av de single damene ikke gjør noe som helst for å få kjæreste eventuelt bare prøver seg på menn i vennegjengen sin(som de får avslag fra).



Anonymous poster hash: 48b25...15c
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke noe fan av slike tråder, men ja damer er for feige. Man kan si at menn også er feige, men greia er jo at det er mange flere kvinner som ønsker seg kjæreste og de ønsker det sterkere enn menn.

Er selvsagt ikke alle kvinner som er feige og ser kvinner og har full sympati for de som prøver aktivt å få kjæreste uten å lykkes, men jeg ser jo på omgangskretsen min at mange av de single damene ikke gjør noe som helst for å få kjæreste eventuelt bare prøver seg på menn i vennegjengen sin(som de får avslag fra).



Anonymous poster hash: 48b25...15c
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...