Gå til innhold

Nummer 2 er nå på vei :)


Ripsy

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gratulerer så mye med ei lillesøster på vei! Ganske greit med 2 av samme kjønn, synes iallfall jeg. Trives veldig godt som jentemamma! :)

Storesøster høres veldig omsorgsfull ut ;) Tror du hun er stor nok til å forstå litt hva det går i nå?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åååh! :hjerte: Gratulerer med enda ei lita jente på vei! Så heldig snuppa di er som får ei søster, det har jeg alltid ønska meg. :)

Takk :hjerte:

Ja, har selv en søster og setter veldig stor pris på det nå!

Gratulerer med en lillesøster i magen :hjerte:

Takk :hjerte:

Ååå så koselig med lillesøster! Må være herlig å være ferdig med uvissheten. :) Jeg blir gaaal av å ikke vite :fnise:

Ja, jeg var veldig klar for å finne ut av hva det var :) Glad hun kunne se det!

Gratulerer med jenta i magen :hjerte:

Takk :hjerte:

Gratulerer så mye med ei lillesøster på vei! Ganske greit med 2 av samme kjønn, synes iallfall jeg. Trives veldig godt som jentemamma! :)

Storesøster høres veldig omsorgsfull ut ;) Tror du hun er stor nok til å forstå litt hva det går i nå?

Takk! Jeg er veldig fornøyd med to jenter. Mannen også, han har jo ønsket seg en jente til. Men samtidig tror jeg det gikk opp for han at han kanskje aldri vil få en sønn, noe som jo også vill vært stort.

Ja, hun er veldig omsorgsfull, så tror det skal gå fint. Litt sjalu kan hun kanskje bli, er veldig mammajente. Men hun er jo så stor nå at vi kan snakke ordentlig om hva som kommer og hvordan det blir. Vi har allerede startet med den boken jeg nevnte og snakket om sjalusi og at storesøster noen ganger må vente menslillesøster får melk. Ser ut som hun skjønner mye av det faktisk :)

I dag tidlig da hun våknet spurte hun om hun kunne kose litt med babye :hjerte: Da strøk hun meg så fint på magen :rodmer:

I dag har vi en lat morgen, jeg har tydd til "barnetv", noe jeg sjelden gjør på morgenen…. Og mannen sitter og jobber litt. Skal finne på noe gøy etterhvert. Men enn så lenge koser jeg meg med kg og kaffe :kaffekopp:

Ha en fin søndag, dere som er innom!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så koslig! Gratulerer med jente i magen (og hurra for at jeg tippa rett) :hoppendeglad: Det blir nok et skikkelig radarpar, de søstrene der :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå vokser magen :gravid: endelig er det tydelig hvorfor og jeg synes bare det er kost å vise den frem :)

Har kjøpt inn et par ting :hjerte: . Ny himmel og stativ til sprinkelsenga, for deler av stativet har forsvunnet i flyttinga sist. Også kjøpt noen gasskluter til gulpinga o.l. Sist hadde jeg bare hvite, men denne gangen har jeg lyst på noen litt finere :). Får jeg en baby som gullet like mye som sist så trenger jeg mange!! Kjøpte nameit sine nå og blir nok å kjøpe fler også. Så noen søte med ugler på på barnas hus bla.

Er en tur på kjøpesenteret nå og skal ta en tur innom kappahl og se om de har noe søtt fra newbie :hjerte: må jo unne oss noe nytt også. Åhh som jeg gleder meg!!

Spurte mannen her om dagen hvilken alder han har likt spesielt godt frem til nå med storesnuppa. Han sa den helt ferske nyfødtbabyen var veldig spesiell! Og selvfølgelig veldig gøy nå også da!! Vi hadde jo en rolig sovebaby og ingen andre masete barn, så det var jo en fantastisk tid! Blir nok uansett litt annerledes denne gangen. Men Åhh, som jeg gleder meg!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det blir aldri nok gulpekluter synes jeg. :fnise: Her brukes de mest til å samle opp melkesprut, men. :P IKEA har faktisk noen veldig store og gode.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så koselig med innkjøp! Greit å ha en del gulpekluter ja. Vi hadde et sted mellom 20 og 30 :P

Ja, vet ikke hvor mange vi hadde siste, men det var mange ja :) Har jo fortsatt de, men fint med noen nye syns jeg. Så kan jeg ha de gamle som backup.

Det blir aldri nok gulpekluter synes jeg. :fnise: Her brukes de mest til å samle opp melkesprut, men. :P IKEA har faktisk noen veldig store og gode.

Takk for ikeatips, det var jeg ikke klar over.

Ble ikke noen klær til babyen i dag. Husker det var sånn sist og at det liksom er litt vanskelig å kjøpe det første plagget :) . Uansett morsomt å titte og drømme litt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Nåååå, så koselig med babyinnkjøp! Vi hadde også en sovebaby, og jeg syns nyfødttiden var kjempefin. Koste oss masse, og skulle gjerne hatt det samme en gang til. Vi trengte ikke så mange gulpekluter, hun gulpet utrolig lite, men de er greie å ha til mye annet også (mat, snørr, generelt griseri.. :fnise: ). Sitter og sikler på den nye Nøstebarn katalogen, hvis (når*bank-i-bordet*) jeg blir gravid igjen skal jeg kose meg med babyshopping der. Siden vi har alt av utstyr + endel klær syns jeg det er greit å kjøpe litt nytt også :ler: Ull/silke er så deilig til små babyer! Strikker du noe, eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åhh, håper det virkelig ordner seg for dere også snart, Lilly!!!! :hjerte:

Strikking er jeg desverre veldig dårlig på :( kanskje jeg kan få ferdig mor Signe teppet jeg ble omtrent halvveis ferdig med da jeg gikk gravid førstegang.....

Enig i at nøstebarn har veldig mye fint!!! Heldigvis er mamma veldig glad i å strikke :)

Dagens klage: lurer på om jeg har fått bekkenlåsning. Har fått mer og mer vondt bak på bekkenet ved halebeinet :( værst etter jeg har gått en del på hardt underlag. Lurer på å prøve kiropraktor hvis det ikke blir bedre ut i neste uke og skal passe på å bruke bedre sko! Håper det ikke eskalerer!!

Ellers i fin form og nyter forsåvidt 2. Trimester! Deilig å ha lyst på litt sunn mat igjen f.eks :) .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

herlig å høre om fin form... ;) Nå kan du bare kose deg, men håper at bekkenet ditt roer seg litt. hvil deg masse, og gå til behandlinger! ;) noen øvelser du kan gjøre kanskje?

Hvis du øver deg litt mer på strikking blir du sikkert bedre!! Synes absolutt du skal få ferdig mor signe teppet! Deilig å ha til babyen vet du,,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, må bli flinkere til riktig trening også!!

Ellers hjelper det å legge seg ned litt i løpet av dagen, det er værst når jeg har gått litt.

Ja, fikk to andre mor Signe tepper til førstemann og de har blitt brukt MYE! Var absolutt favoritteppene her!

Rolig lørdag her så langt, venter gjester i kveld så må straks ut og handle litt. Men blir enkel mat i dag :)

Magen vokser veldig nå og jeg ser absolutt gravid ut. Har kjøpt meg et par nye plagg og det føltes godt! Kjenner nå liv daglig og også spark utenpå :hjerte: det er virkelig en fantastisk følelse!

Ha en god helg dere som titter innom! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Annonse

[1] Category widget

Gleder meg til å kjenne spark utenpå. :)

God helg :)

Ja, det er gøy :) Ikke lenge til du kjenner det heller tenker jeg.

Det er så magisk å gå gravid... den glade ventetid!

:hjerte: Ja, det er virkelig en spesiell tid. Veldig glad jeg får oppleve det igjen! Må nyte det ekstra nå, for tror vi kommer til å stoppe etter to.

Hatt en fin og rolig helg. Ikke noe spennende å fortelle egentlig. Bare kost oss og hatt noen små ærend.

Sitter og funderer på om jeg skal kjøpe en moseskurv for å ha inne i stua denne gangen. Kommer til å bruke vogna til soving, men på kveldene de første månedene er det kanskje greit å ha i starten siden vi nå har et stort hus med soverom oppe. Hmmm…. :klo:

Eller kanskje jeg bare klør i fingrene til å starte redebyggingen allerede og leter etter noe å kjøpe :fnise: .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Hva med babynest? :) Det kan du jo ta med deg opp på soverommet også uten at baby våkner så lett. :)

Ja, det kunne jo vært et alternativ. Jeg er fortsatt litt i tankeboksen :) . Ikke diskutert med mannen enda heller.

Hengevugge! *misjonere* Den kan flyttes mellom stua og soverommet. :jepp:

Har dere stativ? Eller kroker i taket? Hva slags type?

Blir ofte lang tid mellom innleggene her ser jeg. Har ikke så mye nytt å meddele. Magen og jeg vokser. Er fortsatt litt deprimert i forhold til vekta, men samtidig føler jeg meg bittelitt bedre nå som jeg ser mer og mer gravid ut og ikke bare tjukk.

Nå skal jeg i gang med litt baking her. Sunn baking altså! Skal lage noen havrekjeks som kan være greit å ha i fryseren hvis jeg vil ha litt ekstra godt i matpakka til snuppa for eksempel. Fant en spennende oppskrift på småbarnsforeldre.no http://www.smabarnsforeldre.no/familiemat-appelsinhavrekjeks/

Jeg skal kutt mer på sukkermengden, egentlig lyst til å kutte alt, men første gang kommer jeg nok til å nøye meg med å halvere. Håper bare jeg har huska å handle inn alt nå da, for jeg glemte å skrive huskeliste før jeg dro og handla.

Oppdaterer senere om hvordan de ble :) .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...