Gå til innhold

Mirakelbarnet er på vei <3


Gjest Solstråla88

Anbefalte innlegg

Gjest Solstråla88

Hurra! Endelig kom brevet fra gynekologen! Fungere ikke dobbel pergo blir det ivf:-)) det er sikkert ikke mye og juble over, men når vi har vært prøvere såpass lenge, skal det bare bli godt og komme igang. Håper jo selvfølgelig at dobbel pergo skal fungere, har jo ikke akkurat lyst til og gå på så mye medisiner. Men sånn blir det jo bare. Blir godt og få dette overstått, og få svar på om vi egentlig kan få barn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så flott! 😃 Nå ble jeg ordentlig glad på deres vegne!

Når begynner du på dobbeltkur?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Solstråla88

Så flott! Nå ble jeg ordentlig glad på deres vegne!

Når begynner du på dobbeltkur?

Tusen takk Sprinkles :) Var ferdig med provera i går, og utrolig nok reagerte jeg ikke på den denne gangen, har sovet som en stein, håper det går så greit på Pergo også. Hvis jeg har regnet riktig blir det Pergo start neste fredag. Så vi får se. Fikk med remisser til blodprøver for meg og mannen, hepatitt og hiv bla som må følges ved søknaden til IVF. Sinnsykt skummelt dette altså..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Solstråla88

Lenge siden sist nå! Jeg er skikkelig dårlig på dette, men greit og ha et sted og skrible ting ned når man har behov! Da jeg var på kg treff i Oslo med noen av disse fantastiske jente her inne trodde jeg TR var på vei, men det kom jo ingenting. Så for 14 dager siden valgte jeg og sette det igang med provera, Tr meldte sin ankomst på Søndag og i morgen starter jeg på dobbel pergo. Kjenner jeg grugleder meg, tenk hvis jeg får 100 bivirkninger og ingen EL? Vi har jo fått klar signal til søknad om IVF om dette ikke er vellykket, men vil jo helst ikke det! Anyway, var og tok de siste blodprøvene som må sendes med søknaden, hiv, hepatittc, rubella osv. Tror jo ikke jeg har dette, tok en sånn prøve etter jeg kom hjem fra usa for 7 år siden, og de var negative. Så, tror disse også er negative.

Nå har jeg fullt opp helt frem til Søndag, Dåpskake og dåps cupcakes skal forberedes og lages til sønnen til venninnen min, gleder meg stort!

I tillegg planlegger vi 60 års lag for pappa til høsten, så har mange baller i luften på engang!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Solstråla88

Dette er helt fantastisk! Tok de to første Pergo pillene i går kveld, og per nå har jeg null bivirkninger! Dette er for godt til og være sant!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er helt fantastisk! Tok de to første Pergo pillene i går kveld, og per nå har jeg null bivirkninger! Dette er for godt til og være sant!

Neida; det er ikke det :hjerte: Det betyr bare at ting går riktig vei nå :jepp:
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Solstråla88

Neida; det er ikke det :hjerte: Det betyr bare at ting går riktig vei nå :jepp:

Håper du har rett missdior:-))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette blir bra! Håper hele perioden bare holder seg symptomfri til etter EL og at det da kanskje kommer noen symptomer vi alle ønsker oss ;):klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Solstråla88

Jaa:-)) det hadde vært knall! Foreløpig kjenner jeg ingenting av bivirkningene, så da blir det nytt spørsmål: fungerer den? Håper det, de to siste pillene skal tas i kveld, startet med monitoren i dag, fikk lav på dag 9. Så håper på max denne gangen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Annonse

Gjest Solstråla88

Hvordan har det gått med monitoren?

Det har ikke gått i det heletatt. Jeg har vel innsett at jeg ikke får EL uansett hvor mye jeg prøver. Blir nok IVF på oss. Kjedelig men sånn er det. Nå er det fullt fokus på og komme seg litt ned i vekt, slik at dette går smertefritt. I tillegg har jeg fått en betent visdomstann som må opereres ut, og det var kjempe lang ventetid: November kunne jeg få time! Det er lenge og gå med vond tann. Heldigvis kunne hun sette meg opp på akutt listen, så håper den er ute før sommeren.. Åssen går det med dere da spiremor?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi, november? :O Har du ikke mulighet til å bestille time ved privat klinikk tidligere? Jeg fikk fjernet visdomstennene mine bare en uke etter at det ble oppdaget at de burde bli trukket.

Her går det fint, i form av at vi så langt ikke har begynt å gå på veggene under prøvingen, hehe. TR er forsinket igjen, så selv om jeg egentlig har prøvd siden slutten av januar er jeg fremdeles inne i pp2. Tok g-test i går, den var negativ, så jeg regner ikke med at det er noen spire denne runden heller. Håper foreløpig på mer normal syklus enn sist!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Solstråla88

Vi har bare en kirurg her i området, eller vi har en klinikk noen øst europere jar etablert, de er litt billigere, men de snakker ikke norsk, og jeg har skillelig tannlege skrekk, etter trekkong av melketann uten bedøvelse som 10 åring. Så han jeg er henvist til er visstnok uttolig flink, alle jeg kjenner som er operert for visdomstenner av venner, familie og kollegaer skryter han her opp i skyene, så jeg har ingenting og grue meg for, but guess what, jeg gruer meg skikkelig!

Jeg var og tok siste progesteron prøven i dag, den er 99% sikkert negativ og henvisningen til IVF er realitet. Regner ikke med det skjer noe mer på denne fronten før til høsten.

Hadde jeg vært deg hadde jeg dratt på volvat for en undersøkelse og få tatt blodprøver samt prøver av mannen, så vet dere at alt er bra med dere. Kjipt det der når syklusen henger seg helt, husker hvordan det var.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Solstråla88

Hurra! Da var visdomstannen ute! fikk en akutt time i dag kl 14:45. Ventet en time, så var tannen ute på 20 minutter. Begynner og kjenne at bedøvelsen går ut, for det sprenger i hele kjeven, men dette er bare en midlertidig smerte og går over.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra at tannen er ute! :D

Synd det ikke ble noe denne gangen heller :( Dere kan i alle fall få en liten pause fra hormonkurene mens dere venter på veien videre. Så får dere prøve å nyte sommeren på best mulig vis.

Vi har jo bare prøvd i noen mnd, men jeg tenker at jeg drar til undersøkelser dersom det går et halvt år uten noenting. Jeg vet jo at legen min støtter meg da, samtidig vil jeg ikke gjøre noe mer før den tid ettersom det er ganske vanlig å ha rare sykluser like etter pilleslutt. Vi får se hvor lenge jeg klarer å holde meg zen, hehe!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Gjest Solstråla88

Da var det faktum, det blir IVF på oss! søknaden ble sendt på mandag, så nå tar jeg en hormonfri sommer, regner jeg med ihvertfall. Tror ikke vi kommer inn til Ullevål før sommeren!

Jeg ønsker dere lykke til med prøvingen og håper dere snart sitter med en liten spire. Jeg tar en velfortjent KG pause og prøvepause!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kos deg med pausen! Nyt det å ikke gå rundt og vente på datoer og å måtte teste konstant :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...