Gå til innhold

Loette 28 - umulig å utsette mensen.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hver jækla gang eg prøver å utsette mensen på disse pillene ender det opp med at eg begynner å blø likevel. Eg utsatte sist gang eg skulle ha mensen, 2 uker siden, og eg begynte å blø i går. Går det ikkje an å utsette med disse pillene eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har du brukt andre piller før? det kan rett og slett være at de ikke fungerer optimalt til den kropp.

Jeg hadde Loette 28 i et års tid, fikk aldrig regelmessige blødninger, på det meste gikk jeg å blødde 6 uker i strekk. de kom og gikk etter egen fri vilje.

Du kan bare ta en tlf til legen og be om å få en annen sort.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du brukt andre piller før? det kan rett og slett være at de ikke fungerer optimalt til den kropp.

Jeg hadde Loette 28 i et års tid, fikk aldrig regelmessige blødninger, på det meste gikk jeg å blødde 6 uker i strekk. de kom og gikk etter egen fri vilje.

Du kan bare ta en tlf til legen og be om å få en annen sort.

Brukte trionetta for noen år siden før eg slutta på pillen og der funka alt fint når det gjaldt usetting osv, begynte på loette for ca 1 år siden, har hatt stort sett regelmessige blødninger (bortsett fra første mnd, da blødde eg 4 uker i strekk).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest idakaroline

Jeg har selv brukt Loette, og aldri om jeg bruker den typen igjen! Helt håpløst - hver gang jeg utsatte, blødde jeg i to uker i strekk. Ble bare styr med di pillene, så er glad for at jeg fikk noe annet! Idag bruker jeg Yasmin 28 og er super fornøyd ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Problemet" med Loette er at disse p-pillene har et veldig lavt hormoninnhold. Dette er veldig fint i forhold til bivirkningene ved bruk av p-piller, det minsker for eksempel sjansene for å få blodpropp og lignende, men det gjør også at pillene ikke vil være sterke nok til å utsette mensen hos alle. Tror nok det beste for deg vil være å bytte til en p-pille med høyere hormoninnhold.

Jeg bruker forøvrig Loette, har gjort det i fem år nå, og de funker som bare det! Har aldri hatt problemer med å utsette mensen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjesteberta

I motsetning til de fleste andre her så er jeg strålende fornøyd med Loette 28! Har brukt dem i 4-5 år og har utsatt mensen flertallige ganger. Noen ganger bare med fra et par dager opp til en uke, og andre ganger hoppet helt over den, hvis jeg har skullet reise på sydentur eller noe sånt. Har aldri begynt å blø da og har ellers alltid hatt regelmessig mens med lite blod og lite smerter i den tiden jeg har gått på dem. Har opplevd små mellomblødninger to ganger i løpet av disse 4-5 årene.

Man må vel bare prøve seg frem for å finne en pille som passer for seg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg opplevde det samme etter 2-3 på loette. Jeg skiftet til microgynon, og nå er alt som det skal være. Jeg MÅ utsette i minst 3 mnd., og microgynon har ikke sviktet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Hver jækla gang eg prøver å utsette mensen på disse pillene ender det opp med at eg begynner å blø likevel. Eg utsatte sist gang eg skulle ha mensen, 2 uker siden, og eg begynte å blø i går. Går det ikkje an å utsette med disse pillene eller?

Jeg får mellomblødninger uansett hvilket merke jeg bruker når jeg skal utsette mensen. Har ikke prøvd Loette men regner med at jeg også vil merke det samme der... Har ellers ingen mellomblødninger eller spotblødninger med piller. Noen av oss er bare sånn kan hende?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...