Gå til innhold

hvilkenfarger er det på denne kjolen?


bobler

Anbefalte innlegg

Det er en stor debatt rundt om kring i verden for tiden. De som sier svart og blå, og de som sier hvit og gull. Hvilken farge ser du? Jeg ser blå og svart.

swiked.tumblr.com/image/112166688660

post-68976-0-67581000-1425006536_thumb.j

Endret av bobler
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Skulle akkurat til å lage en tråd om dette! Jeg ser hvit og gull.



Anonymous poster hash: 1a9fa...dd8
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenkte også å lage en tråd om den kjolen.

Jeg ser blå og svart og har vanskelig for å tro noe annet.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvitt og gull (på alle skjermene jeg har sjekket bildet på).



Anonymous poster hash: ebf21...8dc
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Viste den til mannen min istad på min mobil og han så også svart og blått, men så sjekka han på sin mobil og så hvitt og gull. Jeg så fortsatt svart og blått på hans mobil. Prøvde på forskjellige lyssettinger, men jeg så svart og blått uansett. Han så hvitt og gull på min mobil da jeg hadde full lysstyrke på.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har sett på den på to skjermer. Begge steder ser det ut som om bunnfargen er lyseblå og mønsteret er gull. Jeg kan forstå at noen kan oppfatte bunnfargen som hvit, det kommer an på skjermen og lyset bildet er tatt i osv. Men hvordan kan mønsteret oppfattes som svart? Det er da ikke spesielt mørkt, så selv om man har et fargestikk på skjermen som gjør bildet blåere enn det er (forutsatt at bunnfargen er hvit) evt hvitere enn den er (blå bunnfarge), så burde ikke det få gull til å se svart ut?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen tvil om at det er hvit og gull..

Litt blåskjær i det hvite ja, men skjønner ikke hvordan dere får resten til å bli svart?

Det er i hvertfall ikke svart.

Anonymous poster hash: 177e7...885

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg ser svart og blå, og klarer ikke se noe annet. Kan kanskje strekke meg til å forstå hvordan noen kan se gull i stedet for svart, men hvit? Nei, der virker utrolig (men tror på dere som sier dere ser det)

Anonymous poster hash: 958d9...de7

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På bildet så ser jeg hvit og gull. Men har sett bilder av de faktiske kjolene, og ingen av dem er hvit og gull. Det er en som er svart og blå.
Grunnen til at det er forskjellige farger kan være kombinasjonen av sterk blitz og lyset i rommet. Da blir fargene gjerne helt annerledes. For eksempel at blåfarge kan bli veldig lys, og svart kan se ut som brun/gull.

Edit:
Nå når strømmen ikke er koplet til PC'en så skrues lysstyrken ned på skjermen. Og da var den helt tydelig blå og svart.
Noe som bare viser at det kun har med lys å gjøre på både bildet og på skjermene.

Endret av daemonia
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Først så jeg bare gull og hvit. Nå ser jeg bare blå og svart uansett hvor mange bilder jeg ser eller hvor mye jeg skrur opp lysstyrken.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Nå ser jeg hvitt og gull. Freaky. Men jeg leste et sted at det handler om hvordan hjernen vår tolker lyset.

Mvh Yvonne :heiajente:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...