Gå til innhold

Hva er det frekkeste du har opplevd?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har delt denne historien her før, i en eller annen tråd for flere år siden. Men noe av de frekkeste jeg har opplevd er følgende:

Jeg følte meg bra, og var pent kledd og sminket. Og ute på shoppingtur i Bogstadveien i Oslo, på en av mine høyst sjeldne og elskede fridager. Følte meg vel, og gledet meg til å shoppe klær og kosmetikk. Kom inn i et parfymeri, og sa jeg ønsket en foundation for litt blek hud. Den oversminkede, middelaldrende dama som jobbet der, hadde følgende kommentar: Men du er jo ikke blek? Du er alldeles grå i huden? Åh, hva skal vi finne til deg, da. Siden du har en så grå og fæl hudfarge."

Og det var slutten på den "fine" dagen.



Anonymous poster hash: 5c8a1...127
  • Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Da jeg var relativt ny i en telefonjobb, og hadde en samtale. Måtte sjekke opp noe med en kollega, og sa det som det var at jeg skulle hjelpe han, men at jeg måtte sjekke slik at jeg ikke gjorde noe feil siden jeg var under opplæring. Mannen sier da "Men hva er det du holder på med? Du kan da ikke dytte DINE problemer over på noen andre? Er du gammel? Du har nok ingen fremtid i jobben din, så det er bare å dra på NAV med en gang" mens han lo og noen andre i bakgrunnen gjorde det samme.

Jeg har også fått høre at jeg har NULL kontroll på økonomien min da jeg måtte utsette en regning en gang.



Anonymous poster hash: 1ba64...a20
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

- For et par år siden på videregående fikk jeg alltid høre av en overvektig jente i klassen om at jeg var så tynn, og måtte spise mer osv. Jaha, skal folk jeg knapt kjenner blande seg i hvordan kroppen min ser ut? :rolleyes: Jeg innrømmer at jeg er undervektig, men har dessverre høy forbrenning og det er vanskelig å legge på seg. Allikevel synes jeg det er frekt å kommentere andre sine kropper. Hun som alltid kommenterte kroppen min hadde ikke akkurat en bra kropp selv (vil tippe hun veide rundt 150 kilo)... Jeg sa sjeldent noe tilbake, men da jeg først turte å ta igjen var det JEG som var den slemme fordi det er stygt å kommentere de overvektige, men greit å kommentere undervektige folk. :rolleyes:

- Da kjæresten min hadde vært hos meg en helg og tok bussen hjem, sa hun høfflig "student til Oslo". Da sa bussjåføren med en sur stemme: "Hvor mange ganger er jeg nødt til å fortelle at vi ikke bruker student lengre? Det heter UNGDOMSBILLETT nå!"

- Husker jeg var hos ei psykolog i håp om at det skulle hjelpe meg. Så spurte psykologen om jeg hadde tatt lappen (jeg var 18 år, altså 3 år siden). Og jeg sa "nei, det har jeg ikke gjort ennå". Og hun kunne ikke skjønne hvorfor jeg ikke hadde tatt lappen fordi "alle" 18-åringer har lappen. For det er billig å ta lappen nå til dags. Drittkjerring...

- Har en kamerat av meg som blir skikkelig irritert over skriveleifer. Skriver jeg f.eks at jeg er "forskjøla" blir han skikkelig sur og skriver: "Det skrives "forkjøla", er jo ikke noe S i det ordet -.-" Synes det er frekt å rette på andres skrivefeil (med mindre du er norsklærer). Beklager at jeg skrev et ord feil, verden går under...

Endret av kenpet
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Belle âme

Eg og ein kompis sto i ein kø.

Så kom det ein veldig gammal mann og sto der. Eg drar kompisen min litt bak slik at mannen kunne gå forbi oss, men nei da! Mannen stiller seg foran oss i køa? Vi bare:"Whaat?" Men sa ingenting til han.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De fleste i Oslo denne helga. Egoister og selvsentrerte mennesker... Men igjen finnes de overalt. :/

Anonymous poster hash: c1271...1d0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg og ein kompis sto i ein kø.

Så kom det ein veldig gammal mann og sto der. Eg drar kompisen min litt bak slik at mannen kunne gå forbi oss, men nei da! Mannen stiller seg foran oss i køa? Vi bare:"Whaat?" Men sa ingenting til han.

Husker da jeg var på Tusenfryd, og en mann snek i køen. Da ble en dame i samme køen forbanna og begynte å skjelle han ut og sa at han værsågod fikk stille seg i kø som alle andre. Han ble bare helt stille og gikk noen skritt tilbake igjen. :fnise:

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

jeg har tydeligvis vært litt uheldig med eldre mennesker.. to ganske like situasjoner

den ene gangen var jeg vel rundt 16 år og satt på banen. støttet bena på den benken midt imot meg. Hele vognen var så og si tom. fikk stygge blikk av to eldre damer. så stoppet banen ved stasjonen og rett før dørene åpnet seg kom hun ene bort til meg og dro ned beina mine, kjeftet løs og slo og stakk meg med paraplyen om hverandre. jeg rakk ikke si noe før de bare løp ut døra.

Andre gangen var jeg og 15-16 og satte med ned i en rulletrapp, som forøvrig også var nesten tom. en eldre mann stod ganske langt lenger opp enn meg, men da han så meg bråsnudde han og kom ned til meg og slo meg med stokken sin + prøvde å presse meg ned fra "setet" med stokken. han var så opptatt med dette at jeg måtte si fra til han om at 'nå må du snu seg og gå av snart, hvis ikke kommer du til å snuble.'

Naiv som jeg var fikk jeg litt sjokk der og da, haddelevd i troen om at alle gamle mennesker var

høflige :ler2:

Hadde jeg vært med banen kan det hende du hadde opplevd enda en frekk en. Noe av det mest provoserende jeg kan tenke meg er drittunger med beina i setet. Jeg er drittlei å få skitnet til klærne mine av at noen søplefolk slenger sølete sko dit de ikke skal være.

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

ble så sint at jeg begynte å gråte (ikke mitt "finest moment") Da en av besteforeldrene på juletrefesten sa til min gutt(om er halvt Chilensk), da de skulle få godtepose av nissen at "du får stille deg bakerst du, negerunge!"

Anonymous poster hash: ebc6d...c82

Jeg hadde klikka, er redd jeg hadde smekket til de!

Jobbet i en restaurant hvor det på sommeren var mange turister blant kundebe. En tysk familie kom inn, to voksne og fire barn. De spiste forrett, hovedrett, dessert, så bare reiste de seg og gikk uten å betale. Jeg løp etter dem, fikk atoppet moren i familien og sa at "dere har visst glemt å betale, jeg må be deg bli med inn igjen slik at dere får betalt" (på engelsk altså). "Nei", svarer hun bare. "Dere har ikke betalt", gjentar jeg, "du må komme innijen og betale". Da smekker hun til meg med flat hånd rett i ansiktet, og roper "bar eglem det! Vi betaler ikke!" Så går familien bare videre.

Anonymous poster hash: 5a05f...d11

Og den tyske tøsa hadde jeg nok smekket tilbake. Frekkere enn flatlusa jo :sjokkert:

Dårleg erfaring med NAV?

Er det noen som ikke har dårlig erfaring med NAV? ;)

Jeg har en sønn som ikke fikk den ekstraundervisningen hun hadde krav på i grunnskolen,dvs han trengte matteundervisning med konkretiseringsmateriele for å tilegne seg undervisningen best mulig.,

Jeg gjorde i et møte med rektor undervisningsinspektør,ppkoordinator og kontordame på min sønns vegne krav om dette.

Jeg ventet i denne perioden på operasjon slik at jeg således hadde lagt på meg litt,jeg var i denne perioden litt overvektig siden jeg ikke fikk trent,i det hele tatt en tung tid,

Så måtte jeg fortelle dem om "Ut på tunet",et offisielt undervisningsopplegg de aldri hadde hørt om tidligere,dvs jeg måtte omtrent belære dem om hvilke muligheter som finnes slik at min skulle få et forsvarlig undervisningsopplegg.

Så idet vi diskuterer hvordan gutten kunne tilegne seg mattekunnskaper smeller det fra klasseforstanderen, "du kan jo ta med sønnen din hjem og måle omkretsen rundt låra dine!!!"

Anonymous poster hash: 8a2a6...5cd

For en idiot, det var det hun hadde å bidra med liksom. Bitch.

Anonymous poster hash: fbf1c...349

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde jeg vært med banen kan det hende du hadde opplevd enda en frekk en. Noe av det mest provoserende jeg kan tenke meg er drittunger med beina i setet. Jeg er drittlei å få skitnet til klærne mine av at noen søplefolk slenger sølete sko dit de ikke skal være.

hvis det har noe å si satt jeg på setet med sokkene da ikke skitne sko. så ingenting ble skittent. Og at de ble irriterte kan jeg jo forstå, som jeg skrev, men å begynne å slå på meg blir for dumt. også bare løpe av gårde?

Noen ganger jeg skal langt med toget og det er god plass hender det fortsatt jeg sitter med beina i setet uten sko såklart, så jeg får satse på at du ikke tar det samme toget ja :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvis det har noe å si satt jeg på setet med sokkene da ikke skitne sko. så ingenting ble skittent. Og at de ble irriterte kan jeg jo forstå, som jeg skrev, men å begynne å slå på meg blir for dumt. også bare løpe av gårde?

Noen ganger jeg skal langt med toget og det er god plass hender det fortsatt jeg sitter med beina i setet uten sko såklart, så jeg får satse på at du ikke tar det samme toget ja :)

Det blir jo litt annet med sokker enn med sko - det skrev du jo ikke noe om :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det blir jo litt annet med sokker enn med sko - det skrev du jo ikke noe om :)

forandra det nå så ikke det skal se sånn ut, men hadde jeg gjort det med skitne sko som du skrev vet jeg ikke om jeg hadde turt å klage på det de damene gjorde :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var student for noen år siden, pleide vanligvis å ta bena fatt for å komme meg til byen og skolen, men bestemte meg for å ta buss en dag det regnet. Måtte skrape sammen det jeg hadde av kontanter, og fikk nok til en bussbillett med en-kroninger.

Da jeg gikk på bussen og ga bussjåføren småpengene, ble han kjempesur og skriker ut forbanna; "Herregud, er du fattig, eller!?"

Jeg ble så satt ut at jeg bare gikk og satte meg... men ja, var ikke akkurat en rik student.

Frekt var det!

Endret av Hypnotica
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var student for noen år siden, pleide vanligvis å ta bena fatt for å komme meg til byen og skolen, men bestemte meg for å ta buss en dag det regnet. Måtte skrape sammen det jeg hadde av kontanter, og fikk nok til en bussbillett med en-kroninger.

Da jeg gikk på bussen og ga bussjåføren småpengene, ble han kjempesur og skriker ut forbanna; "Herregud, er du fattig, eller!?"

Jeg ble så satt ut at jeg bare gikk og satte meg... men ja, var ikke akkurat en rik student.

Frekt var det!

Ser at det er mange innlegg som inneholder sure/frekke bussjåfører (jeg skrev et slikt innlegg selv). Har opplevd flere sure bussjåfører. Skal man være sånn mot kundene får man finne seg en annen jobb. Blir irritert over folk som ikke klarer kundebehandling, uansett hvor stressende jobben er!

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ser at det er mange innlegg som inneholder sure/frekke bussjåfører (jeg skrev et slikt innlegg selv). Har opplevd flere sure bussjåfører. Skal man være sånn mot kundene får man finne seg en annen jobb. Blir irritert over folk som ikke klarer kundebehandling, uansett hvor stressende jobben er!

Ja, han ble nok irritert fordi han måtte telle over - men hallo, det var 20-og noe! Ikke akkurat en hundrelapp i småpenger!

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Jobber i en butikk hvor vi har post og banktkenester. En dag kom det en gammel dame for å få hjelp. Jeg hilser på henne, og hun "svarer": få noen menn hit, som kan det. Jeg spør hva hun trenger hjelp med, og hun sier det, og jeg sier at det går ikke. Så gjentar hun at hun ønsker å snakke med en mannlig ansatt. Jeg tilkaller en mannlig ansatt, og han bekrefter at jeg hadde rett. Først da stoler damen på det jeg sa i utgangspunktet.

Anonymous poster hash: 6fc5c...ac2

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jobber i en butikk hvor vi har post og banktkenester. En dag kom det en gammel dame for å få hjelp. Jeg hilser på henne, og hun "svarer": få noen menn hit, som kan det. Jeg spør hva hun trenger hjelp med, og hun sier det, og jeg sier at det går ikke. Så gjentar hun at hun ønsker å snakke med en mannlig ansatt. Jeg tilkaller en mannlig ansatt, og han bekrefter at jeg hadde rett. Først da stoler damen på det jeg sa i utgangspunktet.

Anonymous poster hash: 6fc5c...ac2

Jeg tror ikke jeg hadde kommet til å tilkalt en mannlig ansatt engang jeg, blir så matt av slike kjønnsfordommer i arbeidslivet. Hadde kanskje svart henne med at "med den stygge gammeldagse kvinneholdningen der er det ikke rart at arbeidsmarkedet (og lønna!) fremdeles er skjevfordelt den dag i dag. Takk for at du er sånn! Herlig!"

Hun skulle ikke fått noe hjelp hvertfall, det er nå sikkert. Dette er utrolig provoserende lesning. 2014 folkens! Argh

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Husker for noen år siden, jeg og ei venninne satt ute i en park, så kom det ett par 14-15 åringer fnisende forbi hvor hun ene stopper og bare "om du kler deg i vanlige klær...så vil du se ut som oss, det funker ikke å kle seg voksent om man ikke er det...!" -Ehm...FYI... jeg er 23...men takk!:D"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Jeg er opprinnelig fra innlandet, men er nå bosatt i en mindre by på Vestlandet. I hjembygda er det helt vanlig å bruke ordet "jævlig" som et kraftuttrykk for "veldig", uten at det blir ansett som banning. Når jeg stod i køa på butikken med ei venninne var kurven min fylt tilvranden, og venninna mi lo litt, og jeg svarte at "ja, den er jævlig full". Tror dere ikke at en gammel, prippen dame i den andre køa kom bort til meg og kjeftet meg ut for at jeg sto og bannet offentlig? Selv ble jeg helt forfjamset, for jeg var ikke klar over at jeg hadde bannet overhodet. Hadde skjønt det dersom jeg hadde stått i køa og bannet og svertet høylytt, men jeg førte bare en vanlig samtale. Angrer meg noe grådig for at jeg ikke svarte denne gamle bitre dama tilbake med samme mynt. Er man såpass hårsår burde man holde seg hjemme, vi begynner oss tross alt i 2014 :P

Anonymous poster hash: 5fff9...0e9

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wops, ble en del skrivefeil over. Vi befinner oss tross alt i 2014* :)

Anonymous poster hash: 5fff9...0e9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...