Gå til innhold

Ord man er lei av!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

I second that! Ingenting verre en nyfrelste lavkarbojunkies som tagger all mat de spiser som #sunn, #havrevafler, #lowcarb. Holder på å dø av bølgen som har tatt over mine nærmese venner og som jeg føler kommer mellom oss, da alt de er interesserte i er å snakke lavkarbo og jeg bare ikke er interessert i det hele tatt.

Anonymous poster hash: fdb0d...e20

Havre er ikke lavkarbo eller sunt. Fail.

Anonymous poster hash: 53b24...d67

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Definitivt Dealbreaker.

Og en idiotblogg skrevet av en far, der han kaller sønnen sin for "Plutten".

Fy faen...

Anonymous poster hash: 65bf8...f3b

Uansett ikke verre med folk som sitter og leser blogger. Herregud, hvorfor sitte og klikke og gi disse navlebeskuende narsissistene flere reklamekroner........

Anonymous poster hash: 12617...f05

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Biomor og biofar. (høres ut som noe fra en dokumentar om insekter)

Bonusbarn (høres ut som barn på salg)

Disse ordene.

Anonymous poster hash: c82a8...2c5

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter å ha lest litt blogger og forum så kom jeg fram til disse, som ofte går igjen:

-Vtterlig

-Fitspiration

-Inspirasjon

-sambo (På norsk heter det samboer)

-Vesla (som i jenta mi)

-Work hard, train hard

-Beast mode on (haha, denne er fæl)

-Outfit

-Mammahjerte

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter å ha lest litt blogger og forum så kom jeg fram til disse, som ofte går igjen:

-Vtterlig

-Fitspiration

-Inspirasjon

-sambo (På norsk heter det samboer)

-Vesla (som i jenta mi)

-Work hard, train hard

-Beast mode on (haha, denne er fæl)

-Outfit

-Mammahjerte

:ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Misunnelig.

Lei av å ikke kunne være kritisk til en persons væremåte uten å bli stemplet som misunnelig!

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mammahjertet. "Får så vondt i mammahjertet"

Anonymous poster hash: 2a4e7...cdf

Eller enda verre: "Mammahjertet blør". Faen så kleint, ass! Men nå må jeg stikke, spiser brekkie, og skal skru på beast mode på SATS, squatte så jeg blir fit og ta noen selfies insta, for jeg må jo se fab ut til spiren i magen kommer ut. Elsker beste prinsenmin <3 Jeg skal ringe biomor til bonusbarnet til meg og sambo, for å fortelle henne at hun er en forbanna slut! Jævla jantelov! Alle er bare sjalu og bitre bitcher. Jeg er hvertfall tæn og hot. Sykt lættis! Nå skal jeg kjøpe noen friske roser, så min kjære blir lykkelig. Så skal jeg blogge om det.

Anonymous poster hash: 0236d...8af

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vintage, gammelt skrot blir ikke mer verdifullt av et moderne ord.

Joa, en del gammelt "skrot" blir faktisk bare mer og mer verdifullt ettersom årene går. Og ordet "vintage" er da ikke et moderne ord, det har da eksistert i det engelske vokabularet i alle tider. Det blir ikke automatisk moderne bare fordi en del yngre nordmenn (mis)bruker det i tide og utide ifbm hvordan de ønsker å innrede sitt urbane krypinn i Oslo sentrum :ironi:

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjæreste, det er irriterende når man er singel på 3året :P

og det orde Malin sier i bigbrother aner ikke hva det er, men høres ut som vigri eller noe, høres teit ut:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

"Seriøst."

Jeg er dritt lei seriøst. I nesten alle tilfeller der folk bruker det, heter det på godt norsk "alvorlig". Å bruke "seriøst" her er en moderne og dum, dum, dum anglisisme. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Seriøst."

Jeg er dritt lei seriøst. I nesten alle tilfeller der folk bruker det, heter det på godt norsk "alvorlig". Å bruke "seriøst" her er en moderne og dum, dum, dum anglisisme. :P

Seriøst er ikke moderne, det er ikke vanlig å si alvorlig talt asså i 2014. Sikker på at både seriøst og alvorlig er like gamle begge orda

Anonymous poster hash: 2a111...b95

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Seriøst er ikke moderne, det er ikke vanlig å si alvorlig talt asså i 2014. Sikker på at både seriøst og alvorlig er like gamle begge orda

Anonymous poster hash: 2a111...b95

I 2014 er "seriøst" normen. I 2004 var det få som brukte det, i 1994 nesten ingen. Jeg tenker spesifikt på fraser som "er du seriøs?", som betyr noe helt annet nå enn det gjorde for 10-20 år siden. Litt av grunnen til at jeg misliker det, er at dette har delvis før til at den tidligere betydningen har blitt mer eller mindre skvist ut av dagligtalen, som igjen betyr et noe fattigere språk. Det synes jeg er litt synd.

En annen lignende anglisisme jeg vet enkelte irriterer seg over er bruken av "å vite" intransitivt. Dette er normen på engelsk, men dukket først opp i norsk ved årtusenskiftet. Husker mange av lærerne på videregående, og forsåvidt senere universitetet, stusset veldig på det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

I 2014 er "seriøst" normen. I 2004 var det få som brukte det, i 1994 nesten ingen. Jeg tenker spesifikt på fraser som "er du seriøs?", som betyr noe helt annet nå enn det gjorde for 10-20 år siden. Litt av grunnen til at jeg misliker det, er at dette har delvis før til at den tidligere betydningen har blitt mer eller mindre skvist ut av dagligtalen, som igjen betyr et noe fattigere språk. Det synes jeg er litt synd.

En annen lignende anglisisme jeg vet enkelte irriterer seg over er bruken av "å vite" intransitivt. Dette er normen på engelsk, men dukket først opp i norsk ved årtusenskiftet. Husker mange av lærerne på videregående, og forsåvidt senere universitetet, stusset veldig på det.

Jeg kan godt se at alvorligtalt forsvinner for godt, nyere tider og nyerer ord ikke at seriøst er nytt nå lenger. Blir teit å bruke gamle ord som nesten ingen bruker lengre

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan godt se at alvorligtalt forsvinner for godt, nyere tider og nyerer ord ikke at seriøst er nytt nå lenger. Blir teit å bruke gamle ord som nesten ingen bruker lengre

Snakker ikke bare om frasen "alvorlig talt", men ordet i seg selv. At både du og den anonyme bruker dette eksemplet er kanskje et tegn at folk ikke lenger vet hvordan de bruker det på andre måter? Interessant at denne språkendringen har skjedd så fort, egentlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snakker ikke bare om frasen "alvorlig talt", men ordet i seg selv. At både du og den anonyme bruker dette eksemplet er kanskje et tegn at folk ikke lenger vet hvordan de bruker det på andre måter? Interessant at denne språkendringen har skjedd så fort, egentlig.

Ab var meg, trykte ab med et uhell :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...