Gå til innhold

Flere og flere menn forblir barnløse, og jeg hater norske damer for det


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

"- En vei å gå er å være tydelige overfor guttene fra de er små. Lær dem å forstå betydningen av egne valg, som konsekvensen av å droppe ut av skolen og velge bort høyere utdanning. Vi må også lære dem å bli ansvarlige og omsorgsfulle, og ikke minst må vi gi disse guttene språk. Å kunne snakke om følelser er helt nødvendig. Hvis ikke blir de valgt bort av kvinnene."

Ganske håpløs holdning og en del av problemet. I stedet for å fortelle dem hvordan de skal bli akseptert av kvinner, så må vi sørge for å la gutter utvikle seg i den retningen de vil og gi dem rom til å ekskludere jenter om det skulle passe seg. Å omstille seg til det annet kjønns krav, som stadig er i endring, skaper man jo bare en masse usikre, feige menn uten egenverdi, akkurat som i dag. Hvorfor skal gutter stresses ned til å måtte kommunisere på måter som ikke er naturlige for dem i frykt for å ikke bli akseptert som voksne? Tilbake med ekskludering av jenter, så mener jeg at vi må få vekk disse kvinnekvotene i utdanning og arbeidsliv, og vi må tåle at det mannlig uttrykk kommer til syne i kultur og underholdning. Det betyr at slike feminister som prøver å demonsiere gamingkultur fordi noen av de kvinnelige karakterene har for store pupper eller at det er for få kvinnelige hovedkarakterer blir kastet på dynga, hånet og ignorert, i stedet for at folk donerer til feministdogmene deres.

Vi må la menn få skape en verden med sine egne visjoner igjen, og gjerne jentebarn hvordan de kan respektere menn på en måte som utelykker syting, klaging, stigmatisering osv når de ikke får være med i hytta guttene har bygd.

Videre bør vi stille høyere krav til alenemødre. Det skal ikke være mulig for en kvinne dra til danmark å få et barn på egenhånd. Disse mødrene skal ikke ha rett på norsk velferdsstøtte og skal måtte klare seg på sin egen inntekt uten at mannlige skattebetaler skal måtte belastes når kvinner velger befruktningsmetoder som ekskluderer dem fulltendig fra barnet. Jeg har også foreslått en kvinnelig avgift for å kunne benytte seg av abort eller som trenger økonomisk støtte som singelmor, men dette skal ikke menn betale for. Det vil medføre litt svaker kvinnelig økonomi, som er rettmessig mht til de ekstra rettighetene og mulighetene de har, som også vil føre til at det blir flere aktuelle partnerkandidater for kvinner iom at menn vil ha litt bedre økonomi igjen.

Men å gutter ennå mere feministiske krav om hvordan de må skoleres til å tilpasse seg kvinner, det skaper bare flere løse kanoner som blir sinte på samfunnet og etterhvert drar en eliot rodgers. Vi må begynne å respektere menns integritet og stille krav til kvinner.

Jeg tror du trenger litt livserfaring og litt kontakt med virkeligheten. Snakk med dine foreldre.

Hilsen en mann som er VOKSEN.

Anonymous poster hash: 81308...b81

  • Liker 23
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest lillelarve

"Jeg hater enkelte norske kvinner" bør du heller si. Ikke alle kvinner er sånn og sånn. Vi er alle forskjellige. At folk ikke forstår det nå...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det er ikke feil, fordi disse kvinnene betaler for egne rettigheter til å få et barn forsørget uten at de trenger en mann, forstår du? De betaler for å si fra seg et foster gjennom abort. De betaler for muligheter menn ikke har. Lamborghini eksempelet ditt er helt malplassert, da dette går på økonomiske muligheter, og ikke muligheter du har som mann alene.

Jeg sa ikke at det var det samme. Jeg sa det var like ulogisk.

Jeg skjønner at dette er en hjertesak for deg siden du alltid drar fram de samme tynnslitte argumentene dine i hver eneste tråd hvor du ser ditt snitt til å dytte de inn, men sannheten er at det aldri kommer til å bli tilfellet.

Om du ikke ønsker å betale for andres barn, sykdom, ferie og annet som betales av statens ordninger og lønninger har du egentlig ikke så mye du skulle sagt så lenge du også får lønn-, syke- og feriepenger.

Du står jo helt fritt til å flytte inn i skogen og leve og nære deg selv helt uten å ofre andre mennesker en eneste tanke.

Anonymous poster hash: 80a9a...0e1

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ehm? Trolling igjen? Det står jo i artikkelen, at grunnen til det er at menn ofte venter lengre med å få barn mens kvinner venter ikke, de FÅR barn med andre menn. Og når de som ventet, passerer 40 og finner ut at nå ville det vært på tida med barn, så finner de ut til sin store overraskelse at kvinner på 20 ønsker dem ikke, mens kvinner i 30 og 40-årene har allerede fått barn med andre, og ønsker ikke flere barn. Jeg kjenner typen, har mange mannlige bekjente (pga jobben) i slutten av 30-årene som fortsatt tror at det er for tidlig med familie og tror de har fortsatt god tid til å feste.

Anonymous poster hash: e4d57...b6a

Veldig enig med deg! Erfarer det selv i vennegjengen, midt i 30-årene. Flere av oss har begynt å tenke på å ta turen til Stork, for guttene vi treffer på vår alder er jo ikke interessert i å slå seg til ro.

Blir spennende å se tallene for kvinner i 40-årene om en ti års tid. Hvor mange som har skaffet barn på egen hånd, evt er forblitt barnløse...

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig enig med deg! Erfarer det selv i vennegjengen, midt i 30-årene. Flere av oss har begynt å tenke på å ta turen til Stork, for guttene vi treffer på vår alder er jo ikke interessert i å slå seg til ro.

Blir spennende å se tallene for kvinner i 40-årene om en ti års tid. Hvor mange som har skaffet barn på egen hånd, evt er forblitt barnløse...

Er det noe i veien for at også menn skaffer seg barn på egen hånd, f.eks gjennom adopsjon?

Anonymous poster hash: 558d6...1ab

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har ingen ting å si om du betaler skatt når du arbeider med noe som ikke har noen betydning. Slik som i det offentlige. Stort sett alle kvinner arbeider med det, og ikke i faktisk produktive næringer. Når du arbeider der kvinner gjør, er det en plass som faktisk bare tar penger av andres arbeid.

Anonymous poster hash: 6a393...b83

Det var da svært så generaliserende du var (er)! Hvor får du det fra at stort sett alle kvinner jobber i det offentlige? Selv er jeg snart ferdiguttannet sivilingeniør (og kvinne), og i min klasse er ca. 45 % av medstudentene mine kvinner. Flere av studieretningene på Gløshaugen har enda større jenteandel. Flesteparten av oss ender opp i det private, da det er få ledige stillinger i det offentlige for nyutdannede sivilingeniører, i tillegg til at det er bedre lønninger og ofte mer spennende arbeidsoppgaver i det private næringslivet.

At flere og flere menn forblir barnløse får de ta på sin egen kappe. Å skylde på oss kvinner blir bare for dumt.

Anonymous poster hash: 3bec8...a03

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er det noe i veien for at også menn skaffer seg barn på egen hånd, f.eks gjennom adopsjon?

Anonymous poster hash: 558d6...1ab

Nei, ikke for meg. Men vet ikke hvordan reglene er i land man adopterer fra. Har hørt at man ikke får adoptere som singel dame, så da antar jeg det ikke er mulig for single menn heller. Litt lettere for oss som kan bli gravide selv, selv om det er en omfattende og dyr prosess.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, ikke for meg. Men vet ikke hvordan reglene er i land man adopterer fra. Har hørt at man ikke får adoptere som singel dame, så da antar jeg det ikke er mulig for single menn heller. Litt lettere for oss som kan bli gravide selv, selv om det er en omfattende og dyr prosess.

Det hadde vært fint om det gikk an for single å adoptere

Anonymous poster hash: 558d6...1ab

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Corto Maltese

Om man ikke er i stand til og finne seg en kvinne som vil ha barn med dem så har man bare seg selv å takke.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om man ikke er i stand til og finne seg en kvinne som vil ha barn med dem så har man bare seg selv å takke.

Det er jo ikke helt sant da når det ene kjønnet blir tildelt kvoter for å sikre seg god økonomi og utdanning. Når kvinner kvoteres inn ved så mange studier og arbeidsliv går jo det utover menns muligheter til samme utdanning. Når man da også vet at kvinner sjeldent er villige til å inngå et samliv med en svakerestilt mann så må det jo nødvendigvis bli sånn at menn vil fortsette å tape på relasjonsmarkedet når samfunnet legger opp til at et minimum av kvinner skal ha visse samfunnsposisjoner og et vist minimums utdanningsnivå og økonomi.

"Lære unge gutter å vise omsorg å snakke om følesler?" For en nedlatende, primitiv og feilslått holdning. Først og fremst så behøver ikke gutter å tillæres relasjonell ferdigheter noe mer enn det jenter gjør. For det andre så bør man slutte å forvente at "kvinner skal være den ledene økonomien i fremtiden. Dette hadde aldri vært mulig hvis det ikke var for diverse tiltak, kvoter og tilrettelegginger som nettopp har hjulpet kvinner opp og frem som gruppe på bekostning av menn, Målet må jo være å få slutt på akkuat dette å innse at man har latt dette feministprosjektet gå så langt at vi begynner å få en tapt generasjon menn.

Problemet til menn er ikke at de ikke kan snakke om følelser. Problemet er at konsensusen om at menn skal tilpasse seg kvinner, og at samfuent skal tilrettelegge for kvinners ønsker. Dette er grunnen til at menn faller ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må bare le av enkelte menn her inne på forumet... Enten er kvinner manipulative kjerringer som lurer menn til å gjøre dem gravide eller så er de vanskelige drittkjerringer som nekter menn å bli fedre. På ene siden skal kvinner selv ta alt ansvar for prevensjon og sørge for at de ikke blir gravid før de omtrent har skriftlig samtykke fra mannen til å bli gravid, mens på den andre siden skal de senke kravene til menn og stille seg til disposisjon for de stakkars mennene som sliter med å finne seg en fødevillig kvinne.

Damned if we do and damned if we don't. Tror ikke jeg bommer helt når jeg påstår at det ligger et ønske om å dominere og holde kvinner på plass under all klagingen over oss forferdelige kvinner. Det ser ut som at menn som er uenige i raljeringen deres også burde holdes nede (helst med hersketeknikker og tullprat), så ikke damene skulle våge å velge dem over dere. Som de jo ofte gjør, av naturlige grunner. Og så blir dere sinte og så baller det på seg til dere eksploderer i testosteron og metangass.



Anonymous poster hash: 72d6c...0e8
  • Liker 23
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lurer i likhet med andre her på hvordan det er mulig for TS m.fl. å tolke artikkelen (linken i hi) dithen at det er begått urettferdighet mot menn som ikke får barn? Det minner om trolling dette.

Og til dere som i tråd etter tråd fremstiller mannen som en stakkarslig, undertrykt skapning. Det hender at ting blir en selvoppfyllende profeti, så vært forsiktig.



Anonymous poster hash: b11c9...918
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest KeyserSoze

Damer blir da barnløse også fordi menn vil leve livet og ikke slå seg til ro.

Jeg er derimot frivillig barnløs og jeg elsker det ;)

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg lurer i likhet med andre her på hvordan det er mulig for TS m.fl. å tolke artikkelen (linken i hi) dithen at det er begått urettferdighet mot menn som ikke får barn? Det minner om trolling dette. Og til dere som i tråd etter tråd fremstiller mannen som en stakkarslig, undertrykt skapning. Det hender at ting blir en selvoppfyllende profeti, så vært forsiktig. Anonymous poster hash: b11c9...918

Du tenker at dersom en framstiller mannen som dårligerestilt i enkelte områder, så blir han det? Eller dersom noen kvinner velger å få barn med mange av de samme eller andre, så gjør de det enda mer?

Anonymous poster hash: 6a393...b83

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg foreslår at menn tar litt ansvar selv, og slutter å få barn med mer enn en dame. Vær litt solidariske med hverandre, og slutt og si ja til hver eneste kvinne som maser om unger, så løser dette seg.



Anonymous poster hash: 0e569...168
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

"Jeg hater enkelte norske kvinner" bør du heller si. Ikke alle kvinner er sånn og sånn. Vi er alle forskjellige. At folk ikke forstår det nå...

Ok, enig med det :) Noen kvinner hadde vert bedre.

Anonymous poster hash: 6a393...b83

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Snuppi

Jeg har aldri hatt noe i mot kvinner før jeg hørte om dette, og aldri drevet på å skrivet noe stygt på internett om dem. Men en ting er sikkert, jeg har lagt norske kvinner helt for hat etter jeg hørt om dette. Håper ingen gidder å bo i dette landet av de med hankjønn! Nok er nok, først får dere hjelp og hjelp og mere hjelp. Så att på til dette. Må djevel ta dere!

http://www.aftenposten.no/nyheter/iriks/Hva-skjer-om-de-ikke-far-barn-7584732.html#.U4nlxvl_vgc

Anonymous poster hash: 6a393...b83

Mange menn venter med å få barn for å lykkes både hjemme og i yrkeslivet. Fordi menn slipper å tenke på den biologiske klokken, kan de prioritere karrière og egne interesser så lenge de vil. Dermed utsettes det å starte familie så lenge at de ender opp som barnløse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest brutal_mann

Det som savnes er jo hva det gjør med samfunnet at flere og flere menn forblir barnløse. Vi vet jo at disse oftere enn andre ender opp med depresjoner. Det har en kost for samfunnet! En skal heller ikke se bort fra at disse mennene aldri opplever det å være i et parforhold. Å ha interesse for hva som skjer med følelseslivet til disse mennene er noe som burde blitt forsket på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det som savnes er jo hva det gjør med samfunnet at flere og flere menn forblir barnløse. Vi vet jo at disse oftere enn andre ender opp med depresjoner. Det har en kost for samfunnet! En skal heller ikke se bort fra at disse mennene aldri opplever det å være i et parforhold. Å ha interesse for hva som skjer med følelseslivet til disse mennene er noe som burde blitt forsket på.

Klart det har en del negative samfunnsøkonomiske konsekvenser, og veldig store for dem det gjelder kan jeg tenke meg.

Anonymous poster hash: 6a393...b83

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...