Gå til innhold

Ka e det for feil på meg?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Eg jobbe i resepsjon på hotell. Hadde dodsfall i familien i mars som tok hardt på meg. Har angst hver dag. Hvis eg gjor noe feil får eg panikk, angst nivåene trappes opp og eg griner så fort eg komme meg hjem. Foler meg heilt uduglig. Startet i ny jobb 1. juni og lobbyen av hotellet er under renovasjon. Sjefen har sagt til alle at vi må huske at fortelle alle som booker rom på telefon at d pågår ein renovasjon. Eg glemte å si dette igår kveld, provde å ringe opp gjesten uten svar og sendte et meil istedet for å informere gjesten som skal komme om 1,5 uka når renovasjon e i slutfasen. Angstnivåene mine e kjempe hoy nå og eg er så redd for at sjefen skal synes eg ikkje gjor jobben min pågrunn av at eg glemte å si dette på telefon. Eg gruer meg hver dag til å gå på jobb for eg vet at eg gjor noe feil for eller seinere. Eg har jobbet i bransjen i 3 år og har aldri vart slik tidligere. Hadde kjempefine referenser. Nå foles det som at alt går åt skogen. Hva ska eg gjore? Eg kan ikkje direkte si meg opp etter 2 måneder. Der e jobbe nå er ein fantastiske arbeidsgiver å ha på cv sin. Spiser angst medisin hver dag som ikkje hjelper. Har vanskelig å sove om natta fordi eg klarer ikkje å slappe av........



Anonymous poster hash: 57469...c4e
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ta det med ro, det er naturlig og normalt med en liten forglemmelse i ny og ne. Det som da er viktig, er å forsøke å rette opp i feilen etter beste evne; det er det som avgjør om du er en god arbeidstaker eller ei. Nå har jo du både ringt og sendt mail, så jeg vil absolutt si du har ditt på det tørre.



Anonymous poster hash: e6055...65a
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Søk ytterligere hjelp. Du har antakelig vært hos legen allerede siden du spiser angstmedisin, men du trenger mer hjelp enn dette. Kanskje trenger du andre medisiner, kanskje trenger du henvisning til psykolog. Kanskje trenger du sykemelding eller tilrettelegging på jobb, så sjefen din skjønner at du ikke "bare roter litt", men at du faktisk er syk.

Bestill time hos legen.



Anonymous poster hash: e45a5...71e
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes du skal fortelle dette til sjefen din. Alle forstår at dødsfall er vanskelige. Du blir sikkert roligere når han/hun vet og forstår at du egentlig ikke er sånn. Veldig vanskelig å fortelle sånt, det vet jeg, men det blir som regel så utrolig mye lettere etterpå!

Og har du samtaletimer i tillegg til medisin?

Anonymous poster hash: 965c9...4a8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Søk ytterligere hjelp. Du har antakelig vært hos legen allerede siden du spiser angstmedisin, men du trenger mer hjelp enn dette. Kanskje trenger du andre medisiner, kanskje trenger du henvisning til psykolog. Kanskje trenger du sykemelding eller tilrettelegging på jobb, så sjefen din skjønner at du ikke "bare roter litt", men at du faktisk er syk.

Bestill time hos legen.

Anonymous poster hash: e45a5...71e

Ka er tilrettelegging?

Eg har bestilt time hos legen. Det tidligeste d hadde var 7/8 og det foles som ein evighet til dess. Eg er på provetid nå på jobbet hvilket gjor at eg legge mer press på meg sjol enn vanlig. Har sport sjefen om oppfolgingssamtale men hver dag vi har avtalen sier hu at vi får ta det nestkommende uka. Eg gruer meg til å fortelle sjefen om hvorfor eg jobbe som eg gjor og mine eventuelle reaksjoner når feil skjer. Eg e redd for de skal synes eg er heilt uduglig og at de skal angre at d ansatte meg.

Anonymous poster hash: 57469...c4e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes du skal fortelle dette til sjefen din. Alle forstår at dødsfall er vanskelige. Du blir sikkert roligere når han/hun vet og forstår at du egentlig ikke er sånn. Veldig vanskelig å fortelle sånt, det vet jeg, men det blir som regel så utrolig mye lettere etterpå!

Og har du samtaletimer i tillegg til medisin?

Anonymous poster hash: 965c9...4a8

Eg har kun fått medisin fra legen uten henvisning til psykolog....

Anonymous poster hash: 57469...c4e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ka er tilrettelegging?

Anonymous poster hash: 57469...c4e

Tilrettelegging er hva enn du trenger for å fungere i jobb. For noen med vondt i ryggen er tilrettelegging at arbeidsdagen legges opp slik at de ikke trenger å gjøre tunge løft, for deg er det kanskje at du får mulighet til å koble ut og gå og sette deg for deg selv litt, eller ringe en venn og snakke litt, eller løpe en tur, eller hva nå enn du kan trenge som kan gjøre at du takler arbeidsdagen bedre. Det må du finne ut av i samarbeid med både lege, psykolog og sjef.

Det er bra at du har bestilt legetime, men siden det enda er en stund til synes jeg du bør si fra til sjefen din at du har det vondt på grunn av dødsfall i familien, sånn at hvis sjefen reagerer på noe du gjør, så skjønner h*n at det sannsynligvis har sammenheng med dødsfallet.

Anonymous poster hash: e45a5...71e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tilrettelegging er hva enn du trenger for å fungere i jobb. For noen med vondt i ryggen er tilrettelegging at arbeidsdagen legges opp slik at de ikke trenger å gjøre tunge løft, for deg er det kanskje at du får mulighet til å koble ut og gå og sette deg for deg selv litt, eller ringe en venn og snakke litt, eller løpe en tur, eller hva nå enn du kan trenge som kan gjøre at du takler arbeidsdagen bedre. Det må du finne ut av i samarbeid med både lege, psykolog og sjef.

Det er bra at du har bestilt legetime, men siden det enda er en stund til synes jeg du bør si fra til sjefen din at du har det vondt på grunn av dødsfall i familien, sånn at hvis sjefen reagerer på noe du gjør, så skjønner h*n at det sannsynligvis har sammenheng med dødsfallet.

Anonymous poster hash: e45a5...71e

Er ein slik tilrettelegging mulig og i provetid? Eg skal prove å snakke med hu idag. Eg har vart på grensen for å grine heile kvelden og morgonen så eg håpe eg klarer å sitte ned med sjefen uten å bli heilt til meg. Er det nodvendig å nevne at eg glemte å oppgi informasjonen igår men sendte et meil?

Anonymous poster hash: 57469...c4e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ein slik tilrettelegging mulig og i provetid? Eg skal prove å snakke med hu idag. Eg har vart på grensen for å grine heile kvelden og morgonen så eg håpe eg klarer å sitte ned med sjefen uten å bli heilt til meg. Er det nodvendig å nevne at eg glemte å oppgi informasjonen igår men sendte et meil?

Anonymous poster hash: 57469...c4e

Jeg er usikker, men det skal uansett gjøres i samarbeid med lege, så du får spørre om det når du kommer deg til legetime. Hvor lang er prøvetiden din?

Anonymous poster hash: e45a5...71e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er usikker, men det skal uansett gjøres i samarbeid med lege, så du får spørre om det når du kommer deg til legetime. Hvor lang er prøvetiden din?

Anonymous poster hash: e45a5...71e

Provetiden er 6 måneder. Ble sykemeldt i 3 dager i juli pågrunn av ein maginfeksjon. Provetiden legger ekstra stress på meg når eg gjor feil og folelsene av at vare "uduglig". Det er kun av legen du kan få tilrettelegging?

Anonymous poster hash: 57469...c4e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...