Gå til innhold

Ta gym som privatist


Persephone

Anbefalte innlegg

Jeg begynner VG3 på studiespesialisering nå til høsten, og jeg hadde tenkt til å ta opp gym som privatist siden jeg ikke har noen mulighet til å få mer enn 3. Bør jeg få gjort dette så fort som mulig for å få brukt denne karakteren når jeg søker på universitetet eller er det vanskeligere å komme inn om man tar opp fag?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så lenge du tar faget som privatist mens du går på vgs så kommer karakteren på førstegangsvitnemålet. Du kan velge å ta den både til jul og til våren, men jeg ville kanskje valgt nå til jul, det er nok å gjøre i de andre fagene til våren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så lenge du tar faget som privatist mens du går på vgs så kommer karakteren på førstegangsvitnemålet. Du kan velge å ta den både til jul og til våren, men jeg ville kanskje valgt nå til jul, det er nok å gjøre i de andre fagene til våren.

Strålende! Jeg kan vel bare spørre lærere om hvordan jeg får gjort dette praktisk. Og det er nok lurt å få det unnagjort til jul som du sier.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan da ikke bare ta eksamen i gym som privatist mens du fortsatt har faget på VGS. Du må først avmelde deg i faget. Da er du deltidselev. Da kan du gå opp til eksamen.

Det er en noe omfattende prosess og jeg tror det har blitt vanskeligere å avmelde seg i gym. Det er noen skoler som ikke har lyst til å ha deltidselever.



Anonymous poster hash: 01565...309
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...