Gå til innhold

Dumt å droppe fadderuke?


Samulita

Anbefalte innlegg

Jeg skal starte på et studie som er veldig praktisk. Mindre lesing av pensum, mer praktisk jobbing i grupper. Jeg er en selvstendig person som ikke føler at jeg MÅ bli BFF med alle. Men så kom jeg til å tenke på dette med fadderuke og gruppearbeid...

Jeg føler meg nemlig ALTFOR gammel til fadderuke (29 år! Dinosaur!). Jeg er ikke interessert i fylla en uke i strekk, og har dessuten vært med på to fadderuker allerede.

Men er det sant at de fleste "klikker" dannes i fadderuken? Jeg er som sagt ikke så opptatt av å få meg nære venner, men desto mer opptatt av å bli kjent med dyktige studenter som jeg kan jobbe sammen med.

Noen innspill?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Tekola

Så lenge du er med på gruppearbeider og seminarer så skulle jeg tro at du ikke vil ha problemer med å bli kjent med likesinnede, det er i hvert fall min erfaring fra fadderukene/oppstartsukene mine :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville vært med på de aktivitetene på dagtid som ikke bare er fokusert på drikking(hvis det finnes)



Anonymous poster hash: ad93b...ddd
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg droppet all festingen i fadderuken og deltok kun på det faglige (hadde liten valp som ikke kunne være mye alene hjemme). Jeg fikk raskt gode venner likevel. De aller fleste er åpne for å bli kjent med flere og mange av de litt eldre dropper festingen i fadderuken så det vil du neppe være alene om. Gjør det du har mest lyst til.

Endret av LedigNavn
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så lenge du er med på gruppearbeider og seminarer så skulle jeg tro at du ikke vil ha problemer med å bli kjent med likesinnede, det er i hvert fall min erfaring fra fadderukene/oppstartsukene mine :)

Sant. Og det er vel gjerne slik at de eldre studentene dropper fadderuka, og blir kjent med hverandre ved studiestart?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må jo ikke være på fylla i en uke, selv om du deltar på fadderuka :) Selv har jeg tenkt å være med på det meste av aktivitetene, men ikke drikke særlig mye (går jo an å være til stede selv om man ikke er den fulleste). Selv om man sikkert finner seg gode studievenner uten å være med på fadderuka, er det for min del ikke god nok grunn til å droppe den. Men så er jeg veldig sosial osv. da, kunne aldri tenkt meg å sitte hjemme istedet for å være med de andre på studiet mitt :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du må jo ikke være på fylla i en uke, selv om du deltar på fadderuka :) Selv har jeg tenkt å være med på det meste av aktivitetene, men ikke drikke særlig mye (går jo an å være til stede selv om man ikke er den fulleste). Selv om man sikkert finner seg gode studievenner uten å være med på fadderuka, er det for min del ikke god nok grunn til å droppe den. Men så er jeg veldig sosial osv. da, kunne aldri tenkt meg å sitte hjemme istedet for å være med de andre på studiet mitt :)

Det skjønner jeg! :) Vi er alle forskjellige. Men jeg har tre barn som skal følges opp i barnehage og skole, i tillegg til et hus og en mann som trenger litt vedlikehold. Så for meg handler det ikke om å "bare sitte hjemme".

Jeg skal se an programmet, tenker jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det skjønner jeg! :) Vi er alle forskjellige. Men jeg har tre barn som skal følges opp i barnehage og skole, i tillegg til et hus og en mann som trenger litt vedlikehold. Så for meg handler det ikke om å "bare sitte hjemme".

Jeg skal se an programmet, tenker jeg.

Hvis du er i en situasjon med mann og barn, forstår jeg godt at du ikke har samme nytten av fadderuka som mange andre har :) Da ville heller ikke jeg vært med på alle aktivitetene, men kanskje bare de mest faglige og de jeg har aller mest lyst til å delta på. Tror nok ikke det skal være noe problem å finne noen flinke studenter å jobbe sammen med resten av året, selv om du ikke er med på alt på fadderuka!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blir med på opplegget første dagen, for å møte noen andre jeg skal gå i klasse med og kanskje allerede der starte med å skaffe noen til en kollokvie ;) Blir nok ikke det helt store opplegget på meg, fyller jo snart 30, men greit å ha noen ansikter man kjenner igjen, tenker jeg.

I fjor var jeg ikke med, men det var et språkstudie der man må snakke med hverandre uansett, så jeg følte vi fort ble en sammensveiset gjeng.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hos oss var det tydelig at de som ikke deltok på fadderuken falt utenfor. Men det var ikke sånn at alle var der hele tiden. Så delta litt du slik at det er lettere å få kontakt senere =)



Anonymous poster hash: 3e36f...8ff
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...