Gå til innhold

Lønn på 400 000


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gjest bustyvel

Jeg har også hørt at man stiger fortere i staten som jurist, men det er jo en annen diskusjon igjen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hakke peiling på hvorfor du påstår vi rakker ned på dere? Når det faktisk er dere som rakker ned på oss såkalt "friske" jeg selv er ikke perfekt. Har for eksempel permanent vondt i ryggen(kronisk) og kunne faktisk fått penger av staten for å sitte på røva, men velger heller å jobbe 100%.

Du må lære deg å skille mellom de som virkelig trenger trygd og de som kunne gjort noe i samfunnet! Mange kunne faktisk funnet seg en 20% stilling eller 50% etter hvordan uføre de var.

Jeg vet at det ikke er så lett å få uføretrygd uten en form for skade, defekt osv, men det er dessverre de som ikke nødvendigvis trenger trygd som har gjort det sånn. Da blir det vanskelig for de som er ærlige og virkelig trenger det.

Anonymous poster hash: d65dd...e10

Tviler på at det er så mange som mottar uføretrygd uten grunn, det er faktisk veldig vanskelig å få i gjennom en slik søknad. Selv var jeg så "heldig" å få hjernesvulst i en alder av 30år og måtte slutte i drømmejobben. Etter 7 år er jeg fortsatt ikke uføretrygdet, jeg har selv valgt omskolering. Uføretrygd er siste utvei. Blir overrasket over hvor mange som tror at slikt ikke kan skje dem selv og at ofte høyt oppegående mennesker sitter med slike meninger. Skam dere!

Anonymous poster hash: 3bb62...4a3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Tjente 630 000,- i fjor. jobber som avdelingsleder i butikk



Anonymous poster hash: c168f...833
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tjente 430 000,- inkl. bonus da jeg jobbet fullt. Har nå begynt på studier for å fylle på med utdannelse, men hadde ingen utdanning før jeg tjente det jeg gjorde. Hadde 1 års ansiennitet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

390.000 netto i butikk, krever ingen utdannelse (selv om jeg egentlig har det da).

Får også bonus på 20.000 i året.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Overrasket over hvor mye ingeniører tjener i forhold til mange andre. Får vel selv satse på en karriere innen oljebransjen :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg får inntrykket at du ikke bryr deg noe særlig? at du kjører på uskyldige skapninger..

Hvordan føles det å ikke ha empati for andre levende individer?? Jeg blir kvalm...

Anonymous poster hash: 53c05...755

kjære vene.. Du er litt hårsår du!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jobber innen administrasjon, 3 års ansiennitet, 150 studiepoeng innen økonomi og administrative fag, men har ikke noen innvirkning på lønna, siden de mener det ikke er relevant for stillingen, har vel nå 435000 i året + overtid.

Anonymous poster hash: a960f...472

Lenke til kommentar
Del på andre sider

680.000... Master innen et økonomisk fag. Den høye basislønna kommer av at det er en mindre utbredt mastergrad.

Det lønner seg å ta høyere utdanning, men man skal velge det man liker å holde på med!



Anonymous poster hash: 8429c...c4d
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du "bare" gått fagskole etter vgs?

Gikk to år på VGS innenfor Salg og Service, så rett ut i lære.

Jobbet videre i samme bedrift i et halvt år som kontorassistent, dette var et privateid stort oljeselskap (som assistent hadde jeg 380.000 i året).

Begynte så i nytt firma nå i år og har da 427.000 som grunnlønn. Inkludert årlig bonus i firmaet og overtid (i grunnen kun opp til meg selv hvor mye jeg orker å jobbe overtid) så bikkes 500.000 fort i året :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Silverstream

Norge er vel nesten det eneste landet i verden der det ikke lønner seg å ta høyere utdanning når det kommer til lønn! Hvertfall ikke ut fra det andre skriver her inne ....

Man taper mange år med lønn når man er student, bøker skal kjøpes inn til mange tusen inkludert skrivesaker + får stort lån som må nedbetales i det uendelige. Samtidig går han/hun uten utdanning rett i jobb, tjener MYE penger, ikke noe lån i det hele tatt.

Det er feil når en som ikke har noe utdanning tjener mer på å være på oljeplattform enn en som har studert mange år til å bli noe viktigere(ja, beklager det) som aadvokat eller lege.

Og selvfølgelig, jo mer penger man har, jo gjerrigere blir man er det noe som heter(og det er faktisk sant).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Norge er vel nesten det eneste landet i verden der det ikke lønner seg å ta høyere utdanning når det kommer til lønn! Hvertfall ikke ut fra det andre skriver her inne ....

Man taper mange år med lønn når man er student, bøker skal kjøpes inn til mange tusen inkludert skrivesaker + får stort lån som må nedbetales i det uendelige. Samtidig går han/hun uten utdanning rett i jobb, tjener MYE penger, ikke noe lån i det hele tatt.

Det er feil når en som ikke har noe utdanning tjener mer på å være på oljeplattform enn en som har studert mange år til å bli noe viktigere(ja, beklager det) som aadvokat eller lege.

Og selvfølgelig, jo mer penger man har, jo gjerrigere blir man er det noe som heter(og det er faktisk sant).

Det er bare tull at man ikke kan få en ganske god lønn om man tar høyere utdanning. _Rett_ høyere utdanning vel og merke. Det skal selvsagt ikke være slik at man kan ta en hvilken som helst utdanning og tjene fett. Det er markedet som styrer og tar man f. eks. en humanistisk utdannelse må man regne med at det er vanskeligere å få jobb enn som f. eks ingeniør.

Viktigere? Norge er allerede overbyråkratisert nok. Personlig vil jeg nok si at bidraget til de som jobber på plattform er ennå viktigere fordi det bidrar til den desidert viktigste enkeltinntektskilden Norge har. Utover det så behøver man folk i alle yrker, alle kan ikke være leger og jurister. For øvrig er det ikke bare å gå rett i jobb på en plattform, man må gjennom en del kursing og nåløyet er faktisk trangt, det er mange om beinet for disse jobbene rett og slett fordi lønnen er såpass god. Husk også at mye av lønnen er forhandlet frem fordi det er en ulempe å jobbe turnus.

Anonymous poster hash: 450ff...ad6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Norge er vel nesten det eneste landet i verden der det ikke lønner seg å ta høyere utdanning når det kommer til lønn! Hvertfall ikke ut fra det andre skriver her inne ....

Man taper mange år med lønn når man er student, bøker skal kjøpes inn til mange tusen inkludert skrivesaker + får stort lån som må nedbetales i det uendelige. Samtidig går han/hun uten utdanning rett i jobb, tjener MYE penger, ikke noe lån i det hele tatt.

Det er feil når en som ikke har noe utdanning tjener mer på å være på oljeplattform enn en som har studert mange år til å bli noe viktigere(ja, beklager det) som aadvokat eller lege.

Og selvfølgelig, jo mer penger man har, jo gjerrigere blir man er det noe som heter(og det er faktisk sant).

Det er ikke feil å tjene bra med penger uten utadannelse, nei.

Dette samfunnet er på meget kort tid blitt slik at man SKAL ta utdannelse. Dette passer ikke for alle. Dermed er det også en selvfølge at man skal kunne tjene bra med penger også uten utdannelse.

Noen vil ta utdannelse. Greit.

Andre vil ikke ta utdannelse. Også greit.

Begge disse partene skal ha lik rett til å tjene like mye på det de gjør. Fordi utdannelse er frivillig. Det er rett i jobb også. Slik dette er blitt, er det nesten en tvang at man MÅ ta utdannelse.

Forbanna tull.

Anonymous poster hash: 90982...8de

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ingen form for utdannelse (ikke vgs heller), jobber 14/14 på båt og 410000 i fastlønn.

Anonymous poster hash: 700db...1be

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Silverstream

Det er ikke feil å tjene bra med penger uten utadannelse, nei.

Dette samfunnet er på meget kort tid blitt slik at man SKAL ta utdannelse. Dette passer ikke for alle. Dermed er det også en selvfølge at man skal kunne tjene bra med penger også uten utdannelse.

Noen vil ta utdannelse. Greit.

Andre vil ikke ta utdannelse. Også greit.

Begge disse partene skal ha lik rett til å tjene like mye på det de gjør. Fordi utdannelse er frivillig. Det er rett i jobb også. Slik dette er blitt, er det nesten en tvang at man MÅ ta utdannelse.

Forbanna tull.

Anonymous poster hash: 90982...8de

Da skulle de tjent mindre ellers gidder ikke folk mer og hva skjer da!?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da skulle de tjent mindre ellers gidder ikke folk mer og hva skjer da!?

Da får vi roet ned disse sinnsyke tilstandene med utdanningshysteriet.

Tenk på hvordan dette har eskalert de siste 20 årene. Tenk så på hvordan det vil eskalere de neste 20. Kan umulig gå bra eller være bra for folk og samfunn.

Snart må vi ha mastergrad for å tørke oss i rassen.

Anonymous poster hash: 90982...8de

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sykepleier. Full ansiennitet. 100% stilling i tredelt turnus, med ekstravakter og overtid: 600 000,-



Anonymous poster hash: 91773...ec0
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...