Gå til innhold

Bor i blokk, slippe inn "fremmede"?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Du kan jo si til han at "Vet du, jeg har fått beskjed om å slutte å slippe inn fremmede i blokken så dette er siste gang jeg gjør det. Jeg håper du husker det til neste gang"

Og så slipper du han inn en siste gang, trekker for gardiner godt slik at han ikke kan se inn vinduene på noen som helst slags måter og så lar du være å svare de neste gangene. Blir han for forbanna så ringer du selvsagt politiet.

Du kan jo også kontakte de han skal til eller evt styret om du vet hvilken leilighet det er.

Anonymous poster hash: 867fa...917

Jeg kan gjøre det neste gang. får håpe det funker. Jeg slapp han inn første gangen uten noen spørsmål, alle kan jo glemme nøkkelen.

Andre gangen så spurte jeg, og da fikk jeg til svar at ringeklokken ikke funker.

Vi har vaktmester her, som stiller opp på sekundet. Så det at ringeklokken ikke funker er en ganske dårlig unnskyldning.

Og som sagt, han bruker hunden som unnskyldning :S Han sa han skulle hente den i går kveld også.

Hele greia er som tatt ifra en dårlig film :fnise:

Han ringte på rett før jeg lagde denne tråden, og da sa han "hei det meg igjen, ringeklokken funker ikke og jeg skal opp i ** etasje og hente hunden min, kan du åpne?".

synes det er en merkelig ting å si.

Neste gang så skal jeg be han om å komme til vinduet, for jeg det å holde en samtale via dere boksen er klin umulig. Jeg prøvde å si "sorry jeg kan ikke" og da sa han bare "hæ?" og gjentok det første han sa. Tok tre runder med Hæ? *blablabla*" ring, ring, "hei ......", "jeg kan ikke åpne", "Hæ?*blablabla*". så ga jeg opp å låste han inn.

Får be han komme til vinduet så sier jeg at jeg ikke får lov til å låse inn fremmede, og at dette blir siste gangen.

ts

Anonymous poster hash: 9c539...307

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bare koble fra din egen dørtelefon! Enkelt og greit. Og si til han at din ikke virker heller... ;)



Anonymous poster hash: 15614...dd3
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare koble fra din egen dørtelefon! Enkelt og greit. Og si til han at din ikke virker heller... ;)

Anonymous poster hash: 15614...dd3

Det går ikke :S da må jeg jo fjerne hele boksen... men kan prøve å late som at jeg ikke er hjemme. selv om at han banker på ruten og slikt. Men det føles så himla frekt.

ts

Anonymous poster hash: 9c539...307

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette går du til styreleder i borettslaget/blokken med, fordi det er helt uakseptabelt, på alle måter!

Anonymous poster hash: 93372...23b

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette går du til styreleder i borettslaget/blokken med, fordi det er helt uakseptabelt, på alle måter!

Anonymous poster hash: 93372...23b

Det er et firma som eier blokken, med 4 blokker til som er "naboer".

Kan ringe de i morgen å høre hva de har å si...

men de kan jo ikke akkurat hjelpe meg på noen som helst måte..

ts

Anonymous poster hash: 9c539...307

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei man slipper ikke fremmede i blokka si. Det kan potensielt være livsfarlig. Kanskje det er en grunn til at "ringeklokka ikke virker" for alt du vet, det kan meget vel hende at vedkommende er uønsket og derfor velger ikke låse han inn.

Om han blir synt eller hamrer på vindu ditt så gir du han en advarsel - om du slår på vindu mitt igjen så ringer jeg politi.

Ikke innled noen dialog eller diskusjon - vær kort, presis og kontant. Informer om at du ikke kan slippe han inn og politiet blir koblet inn om vedkommende ikke slutter trakassere deg - Så avslutter du samtalen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei man slipper ikke fremmede i blokka si. Det kan potensielt være livsfarlig. Kanskje det er en grunn til at "ringeklokka ikke virker" for alt du vet, det kan meget vel hende at vedkommende er uønsket og derfor velger ikke låse han inn.

Om han blir synt eller hamrer på vindu ditt så gir du han en advarsel - om du slår på vindu mitt igjen så ringer jeg politi.

Ikke innled noen dialog eller diskusjon - vær kort, presis og kontant. Informer om at du ikke kan slippe han inn og politiet blir koblet inn om vedkommende ikke slutter trakassere deg - Så avslutter du samtalen.

Det jeg tenker å, at det er en grunn til at han ikke kommer seg inn.

å om han gjør noe mot noen, så er det min skyld som slapp han inn.

ts

Anonymous poster hash: 9c539...307

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er han her igjen!

Jeg later som at jeg ikke er hjemme, hysj ikke si noe!

omg han banker og banker på ruten. Ringt på to ganger allerede. Jeg trur han er der med noen andre, hører flere som prater.

Jeg feiget ut, jeg tørr ikke å snakke med han. :fnise:

ts



Anonymous poster hash: 9c539...307
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så kalde nordmenn er! Jeg hadde selvsagt sluppet inn den stakkaras mannen. Herregud.



Anonymous poster hash: 52c67...32d
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så kalde nordmenn er! Jeg hadde selvsagt sluppet inn den stakkaras mannen. Herregud.

Anonymous poster hash: 52c67...32d

Har du lest alt?

Dette er nå 4... eller 5. dagen på rad han ringer på. Og unnskyldningen hans er "ringeklokken funker ikke" og "Jeg skal bare opp å hente hunden min".

Om jeg ikke svarer så blir han sint. Han banker på ruten min gang på gang, og roper!

Om noen glemmer nøkkelen sin, så åpner jeg så klart. Men ikke to ganger for dagen, flere dager på rad!

ts

Anonymous poster hash: 9c539...307

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du lest alt?Dette er nå 4... eller 5. dagen på rad han ringer på. Og unnskyldningen hans er "ringeklokken funker ikke" og "Jeg skal bare opp å hente hunden min". Om jeg ikke svarer så blir han sint. Han banker på ruten min gang på gang, og roper! Om noen glemmer nøkkelen sin, så åpner jeg så klart. Men ikke to ganger for dagen, flere dager på rad! ts Anonymous poster hash: 9c539...307

Veldig merkelig, et engangstilfelle er en ting, men at han kommer regelmessig er ekkelt. Ikke slipp han inn mer! Har han gått nå?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Coolaid

Jeg bor i første etasje i en blokk. Og de siste dagene så har en mann banket på ruten min, for å få meg til å åpne døren til han.

Han sier ringeklokken ikke funker, så han får ikke ringt oppe til de som er hjemme for å komme seg inn.

Synes det er ubehagelig å slippe inn en jeg ikke er sikker på om bor her eller ikke. Det har skjedd 4 dager på rad nå. Så han kjenner noen som bor her, ellers så bor han her selv.

Om jeg ikke svarer, så blir han sint og står å roper og banker på i lang tid. Han gir seg ikke! Er redd for å avvise han, siden han vet hvor jeg bor (no shit).

Hva skal jeg gjøre? Han har nå fått det som vane å banke på ruten min, eller bare ringe på. Og da svarer han alltid "hei det er meg, kan du åpne?". Om jeg ikke gjør det så stiller han seg utenfor ruten min og roper og banker på.

Jeg orker ikke å slå av alle lysene og late som at jeg ikke hjemme! Det er jo mitt hjem! Jeg må jo få lov til å ha lysene på.

Det har skjedd 5-6 ganger tidligere at noen har ringt på, og jeg har trudd at det var broren min eller mamma. Men så kommer de ikke, og jeg ringer å hører med de om det var de som ringte på. Noe det så klart ikke var.

Det kan ha vært han som gjorde det før også. Men så sluttet jeg med å svare døren om jeg ikke viste at jeg fikk besøk. Det er sjeldent at jeg får uanmeldt besøk. Og da startet han med å banke på ruten min.

Det var to stk som skulle inn i blokken før i dag, og de dro opp til samme etasje som han drar til. Har sjekket heisen etter at han har dratt.

Har sett han sammen med han ene fyren også, så aner ikke om de bor her sammen eller om de er kompiser. Det er ganske.. ubehagelige fyrer btw, de går rundt med en kamphund (husker ikke hva rasen heter), han stinket marihuana da han sto ut vinduet mitt her om dagen, og han snøvlet om noe om en fyr han skulle banke opp, men han kunne ikke gjøre det selv for da havnet han i fengsel (han var full).

Så jeg føler meg ikke så tøff når han står der og kjefter og smeller fordi jeg ikke åpner døren.

Jeg er litt redd for å få kjeft fra utleiefirmaet for å slippe inn randome folk.

Burde jeg bare slippe han inn og slutt å tenke på det. Eller.. hva skal jeg gjøre?

Synes det er ubehagelig, for han blir så sint om jeg ikke åpner til han.

Anonymous poster hash: 98ab8...e76

At ringerklokken ikke virker er ikke et problem. Alle har mobil i disse dager. Ikke slipp noen inn, du ødelegger sikkerheten for alle i blokken.

Slipp kun inn ditt eget besøk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig merkelig, et engangstilfelle er en ting, men at han kommer regelmessig er ekkelt. Ikke slipp han inn mer! Har han gått nå?

Trur han ble sluppet inn av noen andre. Så en mann kom gående mot blokken, og nå er han borte.

Han sto der i godt over et kvarter å banket på ruten min og ringte på. Men jeg latet bare som at jeg ikke var hjemme, ja jeg er feig. Men vil ikke at han skal bli sint og aggressiv. Så jeg går for "spill død" metoden :fnise:

Tenkte først det var en engangstilfelle jeg også. Men 5 dager på rad, det er ikke normalt.

Hadde planer om å si nei andre gangen, men da var han beruset, og sto å pratet om at han hadde banket opp en fyr som hadde hatt sex med søsteren i 12 timer (wtf), og at han kunne ikke banke han mer for da havnet han i fengsel igjen. Også helt utav det blå så ropte han "SE! Jeg har fått meg tatovering", var heeelt på bærtur. Etter den lange historien så sa jeg "beklager, jeg får ikke lov til å slippe deg inn" og da ble han skikkelig sur og hamret på vinduet, kattene mine ble vettskremt. Etter en halvtime med roping og banning, hamring og ringe på om å om igjen, så var det noen andre som slapp han inn. Trur han ringte på til mange randome folk.

De to første gangene var i 2-3 på kvelden. De tre siste har vært på dagtid.

Det at han ikke har nøkkel er ikke det største problemet. Men det at han blir så sint og aggressiv.

Jeg bor her alene, så føler meg ikke så trygg når han vet hvor jeg bor. Og når han står der med rasert hånd og legger ut om at han har vært i fengsel og nettopp banket opp en fyr, så blir jeg ikke akkurat så tøff i trynet heller.

Nok det at han er slitsom. Men om han gjør noe mot noen i blokken, så er det jo min skyld! Siden jeg slapp han inn, og det ønsker jeg ikke å ha på samvittigheten.

ts

Anonymous poster hash: 9c539...307

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Trur han ble sluppet inn av noen andre. Så en mann kom gående mot blokken, og nå er han borte. Han sto der i godt over et kvarter å banket på ruten min og ringte på. Men jeg latet bare som at jeg ikke var hjemme, ja jeg er feig. Men vil ikke at han skal bli sint og aggressiv. Så jeg går for "spill død" metoden :fnise: Tenkte først det var en engangstilfelle jeg også. Men 5 dager på rad, det er ikke normalt. Hadde planer om å si nei andre gangen, men da var han beruset, og sto å pratet om at han hadde banket opp en fyr som hadde hatt sex med søsteren i 12 timer (wtf), og at han kunne ikke banke han mer for da havnet han i fengsel igjen. Også helt utav det blå så ropte han "SE! Jeg har fått meg tatovering", var heeelt på bærtur. Etter den lange historien så sa jeg "beklager, jeg får ikke lov til å slippe deg inn" og da ble han skikkelig sur og hamret på vinduet, kattene mine ble vettskremt. Etter en halvtime med roping og banning, hamring og ringe på om å om igjen, så var det noen andre som slapp han inn. Trur han ringte på til mange randome folk.De to første gangene var i 2-3 på kvelden. De tre siste har vært på dagtid. Det at han ikke har nøkkel er ikke det største problemet. Men det at han blir så sint og aggressiv. Jeg bor her alene, så føler meg ikke så trygg når han vet hvor jeg bor. Og når han står der med rasert hånd og legger ut om at han har vært i fengsel og nettopp banket opp en fyr, så blir jeg ikke akkurat så tøff i trynet heller. Nok det at han er slitsom. Men om han gjør noe mot noen i blokken, så er det jo min skyld! Siden jeg slapp han inn, og det ønsker jeg ikke å ha på samvittigheten. ts Anonymous poster hash: 9c539...307

Så utrolig ubehagelig :(!! Jeg ville ringt å drøftet det med politiet. Du kan jo ringe det nr som ikke er nødnr til politiet?

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

At ringerklokken ikke virker er ikke et problem. Alle har mobil i disse dager. Ikke slipp noen inn, du ødelegger sikkerheten for alle i blokken.

Slipp kun inn ditt eget besøk.

Tenkte akkurat det samme. Han får sannsynligvis ikke komme inn til vedkommende han prøver å komme inn til. Kanskje han har besøksforbud?

Ts , du skriver at han har vært i fengsel. Synes du skal ringe politiet så de vet om dette, i tilfelle han kommer igjen, blir aggressiv mot deg, f.eks på natta. Du må og ta det opp med borettslaget.

Du må aldri slippe han inn igjen.

Anonymous poster hash: 603dc...07a

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne mannen høres ikke god ut. Han tar ikke nei for et nei. Han har vært i fengsel. Han har en kamphund. Han kommer nå regelmessig. Ta kontakt med politiet så de vet, så kan de gi deg råd for hva du bør gjøre videre.



Anonymous poster hash: 603dc...07a
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Har du noen andre naboer du kan kontakte, hvis det skjer igjen?



Anonymous poster hash: 603dc...07a
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenkte akkurat det samme. Han får sannsynligvis ikke komme inn til vedkommende han prøver å komme inn til. Kanskje han har besøksforbud?

Ts , du skriver at han har vært i fengsel. Synes du skal ringe politiet så de vet om dette, i tilfelle han kommer igjen, blir aggressiv mot deg, f.eks på natta. Du må og ta det opp med borettslaget.

Du må aldri slippe han inn igjen.

Anonymous poster hash: 603dc...07a

Jeg skrev det tidligere å, men han kjenner noen som bor her, eller bor her selv. For han har jo vært her minst 2 ganger om dagen. For noen måneder siden så var det noen som ringte på også, men det var ingen jeg kjente (ringte til de to som viste at jeg bor her) så jeg åpnet ikke.

Det var to menn på hans alder som skulle inn i går, eller dagen før det, som banket på døren da jeg gikk forbi. Skulle bare ute med søpla. Hele gjengen ser ut som wannabe badboys fra en film :fnise:

Caps bakfrem, buksa langt nede på knærne, store t-skjorter. De er rundt midten av tyveårene og begynnelsen av tredveårene. De går rundt med en kamphund-rase, husker ikke hvilken rase men det er en pitbull rase. De dro opp til samme etasje som han drar til. Så trur de kjenner hverandre.

Neste gang han gjør dette på kveldstid så må jeg bare ringe. Har nummeret klart.

For det er veldig ubehagelig å må slukke lysene før midnatt for å late som at jeg ikke er hjemme.

ts

Anonymous poster hash: 9c539...307

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du noen andre naboer du kan kontakte, hvis det skjer igjen?

Anonymous poster hash: 603dc...07a

Broren min bor i naboblokken. Men ellers så har jeg ikke noe kontakt med naboene.

Det flytter inn nye vær uke, folk kommer og går uten at du merker at de har hvert her en gang :fnise:

ts

Anonymous poster hash: 9c539...307

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skrev det tidligere å, men han kjenner noen som bor her, eller bor her selv. For han har jo vært her minst 2 ganger om dagen. For noen måneder siden så var det noen som ringte på også, men det var ingen jeg kjente (ringte til de to som viste at jeg bor her) så jeg åpnet ikke.

Det var to menn på hans alder som skulle inn i går, eller dagen før det, som banket på døren da jeg gikk forbi. Skulle bare ute med søpla. Hele gjengen ser ut som wannabe badboys fra en film :fnise:

Caps bakfrem, buksa langt nede på knærne, store t-skjorter. De er rundt midten av tyveårene og begynnelsen av tredveårene. De går rundt med en kamphund-rase, husker ikke hvilken rase men det er en pitbull rase. De dro opp til samme etasje som han drar til. Så trur de kjenner hverandre.

Neste gang han gjør dette på kveldstid så må jeg bare ringe. Har nummeret klart.

For det er veldig ubehagelig å må slukke lysene før midnatt for å late som at jeg ikke er hjemme.

ts

Anonymous poster hash: 9c539...307

Hvis han bor der selv, skurrer det veldig at han ennå ikke har skaffet seg nøkler...

Tipper han skal til noen som han egentlig ikke er velkommen hos?

Han hadde mld til vedkommende ( da han garantert har mobil 9, ikke dratt hver gang og banket på hos andre...

Anonymous poster hash: 603dc...07a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...