Gå til innhold

Vanlig at leietaker pusser opp?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Helt vanlig, og også vanlig at man får trekk i husleie. Huseier får fradrag på skatten for oppussing av utleieenhet.

Men som utleier bør du selvfølgelig godkjenne farger, og arbeid.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er vanlig at utleieren betaler for oppussing, ikke leieboere selv om det er de som står for det. Om de vil ha en nøytral og grei løsning, ser jeg ikke problemet? Det hjelper jo deg å gjøre boligen mer attraktiv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har sett mye stygt og slurvete hvor folk som ikke har peiling har pusset opp selv. Så med mindre leiligheten ser helt elendig ut fra før, så hadde jeg nok vært svært skeptisk til å slippe løs noen med malingskosten med mindre jeg visste at de var flinke. Om de var flinke og hadde god smak, hadde jeg betalt for materialene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi leier hus, har leid det nå i 4 år og planen er hvert fall å leie i 5-10 år til. Her trives vi utrolig godt, vi har stor hage til dyra og ligger veldig fint til, med masse plass. Kjøkkenet derimot er fra 70 tallet og ute så det ikke ut. Vi har til nå malt alle rom inne, malt kjøkkenskapene, slått ned ene veggen i stua og tetta igjen en annen, bygd platting, satt opp gjerde og ordnet bedd. I år skal vi bygge tak på plattingen, fylle på grus og gro gress. Neste år skal vi sette opp nytt kjøkken og det gleder jeg meg til :)

For meg handler det ikke om at jeg taper penger på noe som ikke er mitt, men jeg innvesterer i vår trivsel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...