Gå til innhold

Gaming kan vi kalle det for en hobby i 2015?


Shamkriss92

Anbefalte innlegg

Det har seg at jeg liker å holde på med gaming og hardware på pc. Men det er visst veldig upopulært å snakke om når du kommer i kontakt med jenter. Og hvis du nevner "at der er en hobby argumentet" så avskyr de meg. Hva er det med gaming som skremmer vekk jenter?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er en hobby, og jeg liker å game selv. Det som skremmer vekk jenter er overdreven gaming vil jeg tro. Jeg finner det ekstremt turn off, for det er ikke særlig sunt og kult å sitte foran PC-en 6 timer i strekk i et svett rom med masse godteri og energidrikke. Eksen min holdte på slik, og han valgte ofte gaming fremfor meg. Så ja, jeg velger ihvertfall å styre unna de som gamer mye pga. det :P



Anonymous poster hash: 13b50...47b
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er en hobby, og jeg liker å game selv. Det som skremmer vekk jenter er overdreven gaming vil jeg tro. Jeg finner det ekstremt turn off, for det er ikke særlig sunt og kult å sitte foran PC-en 6 timer i strekk i et svett rom med masse godteri og energidrikke. Eksen min holdte på slik, og han valgte ofte gaming fremfor meg. Så ja, jeg velger ihvertfall å styre unna de som gamer mye pga. det :P

Anonymous poster hash: 13b50...47b

6t, svett rom, masse godteri og energidrikke. jeg er vel rundt 3-4t etter middag så går resten til tv serier. Her er det fult utlufting når hverdag. Godteri og energidrikke perioden er jeg heldigvis ferdig med, erstattet det med frukt og grønt.

Hva han valgte gaming framfor deg? Så lavt har jeg ikke tenkt å synke, vet at det er greit med luftrom men dette er vel for mye igjen.

Så jeg vil ikke si at jeg er den som har overdreven gaming, men det vet jo ikke de jeg treffer ut på byen om.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil helt klart kalle det en hobby, men som med alle hobbyer er det en uting når det tar overhånd. Å spille et par timer daglig burde være maks i mitt hode - og da bør det gjerne følges opp med noe litt mer fysisk enn å flytte seg fra pc'en til sofaen for å se tv.

Når det gjelder at damer ikke finner det veldig flatterende å være gamer, så vil jeg tro det langt på vei skyldes bildet på den stereotypiske gameren - en overvektig kar med dårlig hud som sitter hele natta i et svett rom med x antall pizzaesker og energidrikk stående, gjerne i kjelleren til foreldrene sine. Har all verdens forståelse for at damene styrer unna. Selv om jeg også kan like et godt dataspill i ny og ne er jeg veeldig var med å presentere det på en date - nettopp fordi det er dette de da ser for seg.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil helt klart kalle det en hobby, men som med alle hobbyer er det en uting når det tar overhånd. Å spille et par timer daglig burde være maks i mitt hode - og da bør det gjerne følges opp med noe litt mer fysisk enn å flytte seg fra pc'en til sofaen for å se tv.

Når det gjelder at damer ikke finner det veldig flatterende å være gamer, så vil jeg tro det langt på vei skyldes bildet på den stereotypiske gameren - en overvektig kar med dårlig hud som sitter hele natta i et svett rom med x antall pizzaesker og energidrikk stående, gjerne i kjelleren til foreldrene sine. Har all verdens forståelse for at damene styrer unna. Selv om jeg også kan like et godt dataspill i ny og ne er jeg veeldig var med å presentere det på en date - nettopp fordi det er dette de da ser for seg.

Nå som jeg bor på en hybel så er det ikke mye fysiske aktiviteter en gåturer til og fra bussen og butikken. Heldigvis så jeg gode gener slik at jeg ikke veier mer en slank person ville ha gjort. Men regner med at det blir mer fysisk aktiviteter når jeg eier noe selv, slik at jeg kan bruke min arbeidshender til noe fornuftig enn å klikke på mus og taste på tastaturet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest HarryDotter

Gaming er svært vanlig idag blandt begge kjønn og alle aldere....(Bortsett fra de rundt 80år da :fnise: )

Husker den tiden hvor man ikke turte si at man spillte dataspill i frykt for at damene trodde man var totalt usosial og nerdete.

Nå er det nesten flere damer enn menn som spiller.....Artig hobby det. Er stort utvalg av det idag også så alltid noe for enhver smak...MEN det bør brukes med måte...enig med Nevian her...spille litt gjør ikke noe..værre om det blir 5-7 timer hver dag :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

jeg synes det blir like teit som å si at det er en hobby å se på tv eller surfe på nettet..

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg synes det blir like teit som å si at det er en hobby å se på tv eller surfe på nettet..

Enig . Det er noe med det og komme seg ut . Samtidig ikke den rette til og snakke noe som helst om hobbyer , som bruker mye tid på min , men .... Det er noe med det og sitte hjemme med sitt,..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Enhjørning

Jeg ser på det som en hobby da jeg driver med det selv. Men har også hatt en samboer som heller ville spille enn å gjøre noe med meg :P Da snakker jeg ikke om innimellom eller ofte, men alltid. Så om en jeg dater fort presenterer seg som en gamer kan jeg bli litt skeptisk da jeg vet hvor mye tid som kan brukes på det, men gir de en sjanse :) Tror det er redselen for at det tar helt over som kan være litt for mye for mange.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser på gaming som en hobby, gamer selv.

4-6t dagen seg jeg ikke på noe stort problem, så lenge man husker å avveksle mellom dette og kommer seg på jobb og om man har partner, huske på å bruke tid på h*n og spise :fnise:

Også er det jo noen som tjener penger på å spille spill også :)
Men for å få til det, så må du nesten sette av all din tid til spillet og det gidder ikke jeg :fnise:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har seg at jeg liker å holde på med gaming og hardware på pc. Men det er visst veldig upopulært å snakke om når du kommer i kontakt med jenter. Og hvis du nevner "at der er en hobby argumentet" så avskyr de meg. Hva er det med gaming som skremmer vekk jenter?

Flere og flere jenter spiller, og det vil bare bli enda flere etterhvert. Det er bare at det er sett på som litt nerdete og de vet ikke hvor gøy det er til tider.

Rart med spilling for min del egentlig selv om jeg er en mann, spilte masse før når er par år tilbake men nå er det kun et par timer i uken kanskje mindre

Endret av Mannin
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det får varsellampene til å skru seg på hos alle jenter. Litt som hvis vi skulle skrevet "Elsker å shoppe, helst med andre folk sine penger. Er forresten periodedranker, og trives med det!"

Poenget med nettprofiler er jo å trekke frem sine beste sider, og ikke på død å liv fortelle om alle sine guilty pleasures

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mythic

jeg synes det blir like teit som å si at det er en hobby å se på tv eller surfe på nettet..

Akkurat det tenkte jeg å svare også! Da kan en like gjerne si at en har som hobby å se på tv eller serier på netflix, lissom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akkurat det tenkte jeg å svare også! Da kan en like gjerne si at en har som hobby å se på tv eller serier på netflix, lissom.

Det er jo absolutt ikke det samme, det ene er aktivt det andre er passivt.

Anonymous poster hash: 7e991...220

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg synes det blir like teit som å si at det er en hobby å se på tv eller surfe på nettet..

Er dette fordi man sitter i ro? I gaming er man svært aktiv mentalt, dersom dette ikke skal kunne kalles en hobby kan vel ikke ting som strikking, hekling, maling og lignende kalles en hobby heller? Det er jo på ca samme nivå bevegelsesmessig og langt under mentalt sett.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mener det er nivået av engasjement som skiller hobby fra tidsfordriv. Dere som mener spill ikke kan være en hobby, hvordan definerer dere begrepet?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Det får varsellampene til å skru seg på hos alle jenter. Litt som hvis vi skulle skrevet "Elsker å shoppe, helst med andre folk sine penger. Er forresten periodedranker, og trives med det!"

Poenget med nettprofiler er jo å trekke frem sine beste sider, og ikke på død å liv fortelle om alle sine guilty pleasures

Rare sammenligninger, ser heller ikke ut som du har forståelsen av begrepet guilty pleasures.

Anonymous poster hash: 7e991...220

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3-4 timer med gaming + tv i tillegg hver dag?? Det er skikkelig turn-off og latmannsliv. Jeg ønsker ikke en mann som bruker så mye tid på en "hobby" og som med det velger bort et aktivt liv med friluftsliv og aktivitet.



Anonymous poster hash: 516c3...911
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3-4 timer med gaming + tv i tillegg hver dag?? Det er skikkelig turn-off og latmannsliv. Jeg ønsker ikke en mann som bruker så mye tid på en "hobby" og som med det velger bort et aktivt liv med friluftsliv og aktivitet.

Anonymous poster hash: 516c3...911

Så dersom man gamer så gjør man automatisk det hele dagen?

Anonymous poster hash: 264d4...ca7

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så dersom man gamer så gjør man automatisk det hele dagen?

Anonymous poster hash: 264d4...ca7

Nei, h*n refererer til trådstarter, som sier han spiller 3-4 timer og ellers ser på TV-serier.

Men som svar til det: Det er ikke alle som han en hel mengde aktivitetsvenner eller trives med trening seks dager i uka (nei, det er ikke nødvendig for å holde seg i form), så da blir det fort en del hjemmeaktivitet. Det er ikke gitt at slikt fortsetter i et forhold.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...