Gå til innhold

Hva mener dere om dette badet?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg synes det er fint, men skal man selge snart er det kanskje best å være litt kjedelig i valgene sine. Ellers sier jeg kjør på! Det er det samme med bil.

Personlig kommer jeg aldri til å få meg noe annet enn våtromstapet og gulvbelegg på bad, med mindre jeg flytter til et sted hvor det er noe annet fra før. Det er viktigst at det skal være praktisk og tett, og gjerne billig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg synes det er fint, men skal man selge snart er det kanskje best å være litt kjedelig i valgene sine. Ellers sier jeg kjør på! Det er det samme med bil.

Personlig kommer jeg aldri til å få meg noe annet enn våtromstapet og gulvbelegg på bad, med mindre jeg flytter til et sted hvor det er noe annet fra før. Det er viktigst at det skal være praktisk og tett, og gjerne billig.

Tapet på veggene og gulvbelegg er noe som gjør at folk blir skeptiske til å kjøpe pga de ser for seg å måtte ta hele badet på nytt.

Skal det være salgbart så bør det være fliser på minst gulvet. Det trekker folk. Og det trenger heller ikke være dyrt.

Masse mønster på både vegger og gulv blir gjerne litt for spesielt for de fleste som er ute etter å kjøpe så det ville jeg holdt meg laaangt unna. Gjør det personlig og stilfullt ved bruk av interiørdetaljer som speil, en krakk, lysestaker, eller såpedispenser. Men ikke ta det helt ut på gulv og vegger. Sannsynligheten for å treffe på en kjøper som har nøyaktig lik smak som en selv er lik null om det er såpass spesielt som det gulvbelegget TS linket til.

Anonymous poster hash: 8834d...93a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tapet på veggene og gulvbelegg er noe som gjør at folk blir skeptiske til å kjøpe pga de ser for seg å måtte ta hele badet på nytt.

Anonymous poster hash: 8834d...93a

Hvorfor i all verden skulle folk måtte ta hele badet på nytt fordi det har våtromstapet og gulvbelegg? Nå snakker jeg selvfølgelig om et pent, nøytralt bad i lyse farger.

Fliser er tungvint å vaske, og det gir mye kaldere gulv på vinteren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker gulvbelegget og vurderer selv å bruke det på badet. Jeg synes at det passer i et eldre hus med litt landlig innredning.

Som her:

http://bramaling.no/produkter/gulv/gulvbelegg/gulvbelegg-tarkett-trend-200-istanbul-medium-grey/

Anonymous poster hash: fb0c0...1d4

Anonymous poster hash: fb0c0...1d4

Anonymous poster hash: fb0c0...1d4

post-37809-0-49638600-1432395969_thumb.j

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du tenker å selge om noen år, gjør du lurt i å velge noe som er mer nøytralt/enkelt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes gulvvelegget var fint :)

Vi skal også pusse opp badet på en rimelig måte, og da blir det gulvbelegg på gulvet, og fliser på veggene tenker vi. Har ikke helt bestemt oss for veggene, men det blir uten tvil gulvbelegg på gulvet! Så deilig med synlig godkjent membram :)

Anonymous poster hash: 1cc65...def

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvorfor i all verden skulle folk måtte ta hele badet på nytt fordi det har våtromstapet og gulvbelegg? Nå snakker jeg selvfølgelig om et pent, nøytralt bad i lyse farger.

Fliser er tungvint å vaske, og det gir mye kaldere gulv på vinteren.

Jeg sa ikke at de må ta alt på nytt. Men nyoppussede bad er som oftest med fliser på gulvet i det minste. Og det er det folk vil ha. Skal du selge om et par år så gjør du lurt i å ikke tenke på hva du liker, men hva andre ser for seg å ha.

Og til du andre anonyme: Og fliser med varmekabler blir ikke kalde. Da er det bare til å skru opp temperaturen...

Anonymous poster hash: 8834d...93a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sa ikke at de må ta alt på nytt. Men nyoppussede bad er som oftest med fliser på gulvet i det minste. Og det er det folk vil ha. Skal du selge om et par år så gjør du lurt i å ikke tenke på hva du liker, men hva andre ser for seg å ha.

Og til du andre anonyme: Og fliser med varmekabler blir ikke kalde. Da er det bare til å skru opp temperaturen...

Anonymous poster hash: 8834d...93a

Jeg har faktisk 3 venninner som pusset opp badet i løpet av 2014, og alle valgte gulvbelegg og tapet, med våtromsgaranti så klart. Ingen av dem valgte dette for å få billigste løsningen, de valgte det for at de ikke ønsket fliser.

Mulig det handler litt om hvor man bor i landet. Her jeg bor har det bare vært grønt på trærne i en ukes tid nå, så vinteren er lang og kald.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har faktisk 3 venninner som pusset opp badet i løpet av 2014, og alle valgte gulvbelegg og tapet, med våtromsgaranti så klart. Ingen av dem valgte dette for å få billigste løsningen, de valgte det for at de ikke ønsket fliser.

Mulig det handler litt om hvor man bor i landet. Her jeg bor har det bare vært grønt på trærne i en ukes tid nå, så vinteren er lang og kald.

Men det betyr ikke at det blir like salgbart som et hus eller en leilighet med fliser på badet når den tid kommer.

Folk velger det som har det lille ekstra. Hadde jeg hatt valget mellom et bad med fliser på gulvet eller et bad med gulvbelegg så hadde jeg lett valgt det med fliser.

Gulvbelegg har så mange "porer" ofte som det fester seg skitt i og som ikke blir ordentlig rent at det er ingen tvil om hva som er mest renslig og hygienisk.

Anonymous poster hash: 8834d...93a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blondie65

Gulvbelegg har så mange "porer" ofte som det fester seg skitt i og som ikke blir ordentlig rent at det er ingen tvil om hva som er mest renslig og hygienisk. Anonymous poster hash: 8834d...93a

Du kan velge et helt flatt linoleumsgulv uten porer og bone dette. Dette slår fliser med fuger når det gjelder renhold.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men det betyr ikke at det blir like salgbart som et hus eller en leilighet med fliser på badet når den tid kommer.

Folk velger det som har det lille ekstra. Hadde jeg hatt valget mellom et bad med fliser på gulvet eller et bad med gulvbelegg så hadde jeg lett valgt det med fliser.

Gulvbelegg har så mange "porer" ofte som det fester seg skitt i og som ikke blir ordentlig rent at det er ingen tvil om hva som er mest renslig og hygienisk.

Anonymous poster hash: 8834d...93a

Jeg er faktisk helt uenig med deg. Har to bad i mitt hus, hvor det ene er fliselagt, både gulv og vegger. Det andre har glatte platevegger og gulvbelegg.

Det er et strev å holde flisebadet rent - skitten setter seg i fugene. Det andre badet er mye enklere, kun vanlig vegg- og golvvask.

Du kan jo prøve å Google "rengjøring av fliser", så vil du se hvor mange som synes det er et stor problem..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg pusset det ene badet vårt opp for bare hundrelapper, og er veldig fornøyd. Om jeg selger tror jeg en kjøper vil se mulighetene til å få det akkurat som han/hun vil.

Taket er panel, som jeg har malt hvitt. Veggene er platelagt, også malt i hvitt. Linoleumsgulvet (med varme i) var opprinnelig brunmønstret, men jeg malte det i skifergrå.

Badet ser rent og delikat ut, og har en enkel stil. Jeg tror at en kjøper vil se at muligheten for å få det akkurat som han/hun vil er enkel og lettvint.



Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Problemet med romantisk stil er at det vil skremme vekk eventuelle mannlige kjøpere av leilighet... Just sayin'



Anonymous poster hash: 70fed...4c6
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...