Gå til innhold

Hva mener dere om dette badet?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Skal pusse opp badet, helst billigst mulig. Har og planer om å selge om ca 5 år.

Jeg tenker panel på veggene, som blir malt hvitt med våtromsmaling, så hvit litt sånn romantisk innredning. Dusjkabinett i stål, enklest mulig.

Varmekabler og vinylbelegg. Tenker på dette: http://www.gulvdeal.no/gulvbelegg/vinylbelegg-bad/gulvbelegg-vatrom-herskapsgra/

Varmekabler og gulvbelegget blir det brukt fagfolk på. Panel og maling kan vi gjøre selv. Derfor blir det ganske billig.

Eller er det noen andre som har tips til å pusse opp bad billig?

Badet er ca 4,5 m2.



Anonymous poster hash: 08a3b...a2b
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Beklager, men jeg synes det gulvbelegget var helt forferdelig :/ Hvis dere skal selge om noen år burde dere velge en type gulv som er tidløst og nøytralt, noe som de fleste kan like.



Anonymous poster hash: c9d81...2ee
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det går iallfall an å kjøpe sånne våtromsplater som ser ut som fliser. Vet ikke om det er mulig å kjøpe til gulv også, eller om det kun er til vegger?

Jeg ville iallfall gått for plater som ser ut som fliser på veggen, og også på gulv om det går an. Ikke gjør det romantisk (usikker på hva du egentlig mener her), gjør det nøytralt.



Anonymous poster hash: 33a0b...b3a
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig i at det gulvbelegget ikke var noe særlig. Jeg hadde gått for noe ensfarget, kanskje en nøytral, mørk grå?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Knall fint belegg!!

Anonymous poster hash: e0bca...a9d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg synes belegget var fint, men er enig i at det kan være lurt å heller gå for noe mer nøytralt med tanke på hvor lett det blir å selge boligen senere. Om dere ikke har noen planer om å selge på mange år ville jeg dog ikke tenkt på slikt, det er verre om dere ser for dere å bo der i mindre enn fem år.



Anonymous poster hash: f5d02...831
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kombinasjonen panel/plastgulv kunne fort blitt en dealbreaker for min del. Med billigst mulig dusjkabinett oser det budsjettløsning lang vei. Gudene vet hva annet man har vært gnien på i samme slengen.

Anonymous poster hash: 6efdc...cd0

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for svar. Ser at det gulvbelegget kanskje ikke faller i smak hos alle. Har vurdert å ha fliser på gulvet også, kanskje bedre den dagen man skal selge.

Baderomsplater er jeg usikker på, for synes det ser ut som fake fliser. Og da synes jeg malt panel er mye penere. Men det er jo bare min mening.

Har ingen planer om billigst mulig dusjkabinett, skal ha et som ser bra ut. Men selvfølgelig ikke et av de dyrere heller. Finnes noe midt i mellom.



Anonymous poster hash: 08a3b...a2b
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for svar. Ser at det gulvbelegget kanskje ikke faller i smak hos alle. Har vurdert å ha fliser på gulvet også, kanskje bedre den dagen man skal selge.

Baderomsplater er jeg usikker på, for synes det ser ut som fake fliser. Og da synes jeg malt panel er mye penere. Men det er jo bare min mening.

Har ingen planer om billigst mulig dusjkabinett, skal ha et som ser bra ut. Men selvfølgelig ikke et av de dyrere heller. Finnes noe midt i mellom.

Anonymous poster hash: 08a3b...a2b

Det finnes fine baderomsplater som ikke ser ut som fliser. Jeg synes det ser finere ut, for da blir det ikke noe som later som det er noe annet enn det er.

Dusjkabinett er bra, for da blir risikoen for vannskade mye lavere. Hvis du legger litt penger i det kan du få veldig fine kabinett. Jeg tror mange motstandere av dusjkabinett bare har sett de aller billigste variantene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg likte faktisk det gulvet jeg, og klarer å se for meg stilen på resten av badet. Det fikk meg til å tenke på lite hvitt badekar med løveføtter ;)

Det er så fint:

http://2.bp.blogspot.com/-WjHuJl_7q3Q/UG2tGSzKOCI/AAAAAAAAF_0/83bef81IxFY/s1600/IMG_9940.JPG

Vet du vil ha det rimeligst mulig, men måtte bare vise deg :jepp:

Tenkte også på samme type gulvbelegg. Det ts la en link til var for rotete for min smak. Evt. gått for fliser på gulvet og våtromstapet som kan males.

Endret av Atea
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Elska det gulvbelegget TS!

Tror også det kunne blitt skikkelig fint med panel og "romantisk" stil.

Tenker forøvrig også løveføtter, kommode med servant oppå etc.

Takk for tips.

Anonymous poster hash: ec76e...853

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror du vil få mere igjen for leilgheten om du dropper plater på vegger og rull på gulvet. Vet du er på budsjett, men flis kan man få billig.

Anonymous poster hash: 07ffe...a82

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Coolaid

Jeg er helt enig i hvordan du tenker. Bad kan se knall ut, uten at det behøver å være flis på vegger og gulv. Syns gulvbelegget var greit, kanskje jeg hadde valgt et enklere, ensfarget... men liker du det så blir det fint.

Når det gjelder veggene så regner jeg med at du skal ha våtromsplater på hele badet, eller ihvertfall i sonen hvor badet er utsatt for vann/fuktighet ?

Jeg ville satt opp ferdige våtromsplater, ikke malt selv. Disse kan du få i mange utforminger og stiler.

Digg å lese at noen skal pusse opp badet og gjøre det på en nøktern og fornuftig måte.

Lykke til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Coolaid

Kombinasjonen panel/plastgulv kunne fort blitt en dealbreaker for min del. Med billigst mulig dusjkabinett oser det budsjettløsning lang vei. Gudene vet hva annet man har vært gnien på i samme slengen.

Anonymous poster hash: 6efdc...cd0

Gnien eller fornuftig? - eller økonomisk ? Som begge er positive ord i min ordbok.

Hvorfor er det gale med budsjettløsninger som ikke setter deg i luksusfellen? Generelt sett så tror jeg mange kunne ha godt av å læres seg litt nøktern livsstil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Blondie65

Det finnes fine baderomsplater som ikke ser ut som fliser. Jeg synes det ser finere ut, for da blir det ikke noe som later som det er noe annet enn det er.

Dusjkabinett er bra, for da blir risikoen for vannskade mye lavere. Hvis du legger litt penger i det kan du få veldig fine kabinett. Jeg tror mange motstandere av dusjkabinett bare har sett de aller billigste variantene.

Dette. De som ikke skal forestille fliser er mer rehabitileringsvennlog også: liker man ikke dekoren kan man male uten at man får ikke riller etter "fugene".

Men med baderomsplater trenger man ikke frykte vannskade og kan unngå dusjkabinett og heller ha dører.

Jeg ville valgt fliser eller et spraglet gulvbelegg i en nøytral farge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blondie65

Den store fordelen med våtromsplater er forøvrig at du slipper membran, denne er innebygget i platen. Her er det eneste å passe på forsegling i skjøten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gnien eller fornuftig? - eller økonomisk ? Som begge er positive ord i min ordbok.

Hvorfor er det gale med budsjettløsninger som ikke setter deg i luksusfellen? Generelt sett så tror jeg mange kunne ha godt av å læres seg litt nøktern livsstil.

Så lenge det foreligger papirer på at badet er forskiftsmessig utført kan det være så nøkternt det bare vil.

Anonymous poster hash: 6efdc...cd0

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Coolaid

Så lenge det foreligger papirer på at badet er forskiftsmessig utført kan det være så nøkternt det bare vil.

Anonymous poster hash: 6efdc...cd0

Dette :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...