Gå til innhold

MarianneE`s anekdoter!


MarianneE

Anbefalte innlegg

Dette har jeg tenkt lenge at jeg skulle fått gjort!

Dagen idag er helt OK. Pent vær, men mye og gjøre inne, så jeg får ikke akkurat vært ute i det deilige været.

Trøster meg med at ihvertfall klesvasken koser seg ute i sola!

Skulle egentlig vært ute og tatt blomsterbeddet for hun i første egt. (min manns mormor), men må bli ferdig her oppe først.

Dessuten haaater jg hagearbeid!

Fikk igjen ligninga idag, med en restskatt på 2.375 kr.

Som om jeg ikke er blakk nok fra før.....

P.ga. cøliakien min får jeg jo skrevet av diett utgiftene mine på over 9.300 kr.

Uff....burde egentlig rydde mer.

Kjøpte ny, fin bokhylle om fredagen, og holder på og flytte inn i den.

Men, det er endel som ikke vi får inn i den nye, som jeg må finne ny plass til.

Lettere sagt enn gjort, det!

Får vel dreis på tingene etterhvert!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hællæis snuppa!

Grattis og velkommen i gjengen som dagbokskribbler :D

Nyt det fine været :D

Klem, Diva : - )

P.S : Snart sommern :briller:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for koselig hilsen Diva!

Dagen idag har vært bare kos.

Rett før kl. 11 fikk jeg besøk av ei venninne. Stakkars R. hadde fått halsbetennelse og var ikke helt iform. (synes kanskje hun da burde vært hjemme, men.....) Vi satt litt hos meg før vi reiste på Expert og kjøpte 30-års gave til Mannen. Cappuchino-maskin til 1990 kr!

Han BØR bli glad for den!! :ler:

Veit jo at han blir det, for han har ønska seg det leeeeenge!!

Er forresten stolt storesøster idag: Min "lille" lillebror klarte oppkjøringa igår etter og ha strøket en gang.

Vi møtte ham og to kammerater ute igår, og da hadde han fått låne bilen til mamma.

Aldri sett ham så glad og stolt!!

Holder på og skrive langt brev til mormor. Da blir hun nok glad, tenker jeg! Skriver og forteller alt som har skjedd med Glitter, og det er ikke småtterier!!

Venter på en bekreftelse på at Glitter har mottatt oppsigelsen min.

Når den kommer, kan jeg nemelig melde meg arbeidssøker!!

Nå kom Mannen min hjem! Deilig og ha ham hjemme- selvom han bare mumla et "hei" før han tok med seg posten sin på do. :ler:

Når han blir ferdig skal vi ut og handle litt mat.

Håper vi får en koselig kveld sammen......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen dager siden sist......

Har ikke skjedd stort, gjør sjeldent det! :lol:

Holder på med oppussing av gjesterom/roterom/lager.

Rommet ble gjort noe med for ca. 15-20 år siden og jeg har lenge klødd i fingrene over og gjøre noe der inne.

Er egentlig noe gretten, for jeg hadde gledet meg stoort til en fin påske med min kjære. Annenhver helg kjører han taxi, så han har lite fri. Derfor gleda jeg meg sååå til og tilbringe litt tid med Mannen.

Men neeeeeidaaaaa!!!!! Han har nå funnet ut at han ville ha fri torsdag og mandag! Mandag fordi det er bursdagen hans!

Dette for at drosjeeieren ville ha fri.

Veit at vi trenger pengene og alt det der, men pokker asså!!

Hvorfor kan ikke vi også ha litt tid sammen for en gangs skyld???

Uansett hva, så kommer jeg i andre rekke (det er ikke noe jeg bare tror- han har sagt det sjøl, jobben er viktigst!)

og det er jeg driiiiiit lei av!!

Hadde det bare vært at han skulle kjørt dagen, men han skal kjøre natta.

Med andre ord: Han begynner og kjøre i 15-tida og til 05-06 tida. Sover til kl. 14, hiver i seg mat og ut igjen.

JÆVLA HYGGELIG PÅSKE!!! :frustrert:

Forbanna mannfolk!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjeeesp......trøtt idag, asså!

Er så lei av og bo i et kaos!!

Holder på og pusse opp gjesterommet, og alt det gamla i første egt. har stua inn der står i gangen vår, stua osv.....

(Jeg har satt det der siden det ikke er noe annet sted og sette det). I tillegg står halvparten av en seksjonsdel i stua. Den skal pappa ha.

Hjeeeeelp!!!!!!

Sitter her og er støl i armene etter at jeg malte 1. strøk av taket igår. Ringte med pappa, og han lurte på om jeg ville låne en stang til malingsrullen. Hvorfor tenkte jeg ikke på det sjøl???

Prøver og skrive handleliste til påske, men det er ikke lett.

Prøvde og spørre Andrè, men fikk da det festlige svaret:

Bare finn på noe lettvint, du......

Håpløst.......

Dagens gjøremål:

*Pusse sparkel

*Male strøk nr. på taket

*Rydde litt inne på rommet

*Hagen

*Legge et lag grunning på veggene

*Kanskje male veggene med først strøk

*Skrive handlelista ferdig

*Handle

*Prøve og ordne opp i kaoset inne i leiligheten.

Tenker det holder meg aktiv og opptatt i noen timer, ja......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei på du!

Titter innom en liten tur jeg. Ville bare ønske deg en hyggelig og god påske, tross forbanna mannfolk! :wink:

God påske!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei snuppa!

De mannfolka, de mannfolka. Blir aldri klok på dem jeg asså. Hvis det er noen trøst :ler:

Håper han får gira litt ned snart og at dere får litt mer tid sammen.....

Er`n helt NØDT til å kjøre den taxien hver bidige annenhver helg ?

Tjener han ikke greit nok ?

Jaja,- skal hjelpe deg med å finne en jobb jeg :) Gjøre mitt beste i allefall....

Suser snart en tur på www.aetat.no snart og kikker litt.

Det er labert, men det er jo lov å håpe.

Duden min søkte jo på en jobb som IT-konsulent og han fikk et brev for et par dager siden. Heldigvis var det ikke avslag, men en bekreftelse på at søknaden var mottatt og ville bli behandlet. De skulle kalle inn til intervju etter påske. Så vi håper og venter i spenning.

Hvordan går det ellers med oppussing og styr med gjesterommet ?

Tipper det blir bra :D

Lykke til med påskehandlinga! Var på Ultra (gamle Herkules mat) i går og det var et sant hælvete å gå der. Det virra folk rundt på alle kanter og alle gikk rett på hverandre : "meg først, meg først!" og masse egotripper,- så jeg ble en smule frustrert og forbannet. Prøver å være hyggelig å gå tilside for noen, og så blir jeg enten sett stygt på eller så går de jammen på meg for det :evil: Fandens imbesiler!

Nuvel,- skal ikke ta helt av..... Just be prepared...

Vel,- vi får spise, og hoppe ut og handle litt. Hvis vi rekker....

Påska er jo så forbanna innskrenka fortida :roll:

Ha en god påskefering dere og prøve å finne litt tid til hverandre!

Stooor påskeklem fra Diva og gubben :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for kjempe koselig hilsen i boka mi, jenter!!

Diva....han har fast kjøring annenhver helg, men denne helga ville han kjøre ekstra. Kanskje greit siden han hadde det innbruddet og ble frastjålet 2000 av sine egene penger!

Hva Aetat angår er jeg innom hver dag og ser om det kan være noe.

Nå har jeg pussa sparkel, malt taket enda et strøk og lagt et lag med grunning! *flink jente* Nå skal jeg få rydda inne i selve leiligheten.

Kanskje blir det påske her og???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snakker om og være giddalaus idag!

Jeg har fått av gulvlistene på gjesterommet, sparkla litt til og jobba litt i haven.

Ellers har jeg sett på at bilen har fått godt stell, kost meg der jeg har sittet på trappa med et glass Fanta.

Har bare nytt dagen uten og gjøre så veldig mye!

Godt at Mannen hadde fri idag. Deilig og ligge litt lenge og bare kose i senga, istedet for og våkne kl. 5 av at han skal opp.

Prøver og planlegge Mannens 30-års dag som er til mandagen. Aner ikke hvordan vi skal få plass til alle sammen her inne! Spørs om ikke jeg må spørre om vi kan sitte nede.

Jaja......jeg begynner og bli sulten. Kanskje jeg skal begynne og lage middag snart? Mannen har bestemt at det blir pannekaker. :P

Så det tar litt tid, siden de 15 første er til han! :ler:

Dette blir nok en deilig dag- har ihvertfall vært det til nå! :D

Hmm......kanskje vi skal leie film ikveld? Må spørre om det........

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Lørdag......deilig dag!! :D

Møtte venninna mi i byen kl. 11 for og gå på loppis. Kjøpte en kjempe lekker lampe for 30 kroner. Va`kke værst! Gikk på kjøpesenteret i byen etterpå og kikka på sko og klær. Faen å skuffa jeg ble over KappAhl!! De hadde så utrolig masse lekre topper der! Hvite og rosa, skikkelige luftige, lette og lekre (litt for mye som begynte på L?? :ler: )

Så gikk jeg inn på BB avd, der hadde de klær kun i sort, mørke brunt, grønt o.s.v. Helt OK klær, men......de så så triste ut i forhold til det andre i butikken....... :x

Gikk forbi Glitter, gav dem fingeren i tankene...... De tidligere arb.kollegaene mine (med untak av ei) hilser ikke en gang på meg. Samma det, jeg VET jeg er bedre enn dem!! :D

Da jeg kom hjem -søk våt siden det regna- hadde Mannen stått opp (han kjørte taxi hele natta) og satt ved PC`en. Og der ble han i to timer til.....

Reiste så og handla, og hvem møtte vi ikke der? Joda, hu jeg ikke kan fordra trynet på og mannen med de to ungene dems. Vi var jo beste venner en gang i tida, men etter alt hun gjorde for og ødelegge forholde til meg og Mannen da vi akkurat var blitt sammen, så mange usanne rykter hun har kommet med, penger hun skylder meg...... nei, kan ikke fordra hu kjærringa! Det som blir så vanskelig er at Mannen og gubben hennes er barndoms venner!

Forbanna kjerring hu, asså!!

Mannen reiste ut rundt kl. 17, og jeg styra litt hjemme. Vaska opp, små-rydda litt osv.....

Hadde det kos for meg sjøl, derfor ble jeg så lei meg da Mannen fortalte at pappa ringte ham i natt. Full igjen...... Forstår ikke hvorfor han MÅ drikke! Veit han er alkis, og at han har hatt et drikke problem i over 25 år. Men, når han forteller oss at han skal slutte, når han er åpen om det (noe han aldri har vært før), forteller hvor mye det plager ham o.s.v. så går det en måned, ja så er det samme helvete igjen!

Hvorfor kan han ikke slutte? Hvorfor kan han ikke holde det han lover? Hvorfor er alkoholen viktigere for ham enn barna hans? Hvorfor MÅ han drikke? Jeg vil han skal slutte! Veit jeg er stor og skal takle det, men..... det er ikke lett bestandig! Hadde han bare gått på AA møtene sine istedet for og si at det sikkert ikke er no for ham!

Faen ta ham og drikkinga hans!!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Finnes det en latere dag enn søndag?

Skal en tur over til faderen idag, lurer på hva jeg skal si til ham! Skal je si noe om drikkinga hans, eller skal jeg gi faen? Veit ikke hvor lenge jeg gidder og ha det slik, veit ikke hvor lenge jeg kan sitte og se på at han sakte men sikkert drikker seg ihjel!!

Men, hva kan jeg gjøre?

Nok om det......tenkte jeg skulle skrive masse her, men sulten har tatt overhånd totalt.

Tror jeg heller skal lage meg noe mat....... :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sa ingenting til pappa igår. Burde kanskje gjort det, men feiga ut......

Var koselig der. Så TV, leste VG og prata om alt mulig rart.

Får dårlig samvittighet for at jeg ikke besøker ham oftere. Hvorfor gjør jeg ikke det? Han bor 10 minutter med bil unna! Full skjerpings her, MarianneE!!

Broder`n var innom en tur igår, og! Han er så søt om dagen, fremdeles i lykkerus over lappen, og sååååå forelska i ei som heter Ida. (Mamma sladra til meg)

Ellers er det meste greit, vi har hatt ei litt stri tid med mye krangling, men nå har det roet seg ned. Glad for at Mannen skal ha fri Torsdag og også på fredag i tillegg til vanlig helg. Håper vi kan kose oss masse og ha det hyggelig!

Hmmm......tror jeg må ut og handle nå!

Over og ut...... :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mandag......hmmm..... her er det en rolig kveld. Mannen har kommet hjem fra jobb i Oslo idag, og var hjemme kl. 19.30.

Jeg har brukt dagen til og sy på dåpsgaven til Mitt Første TanteBarn.

Holder også på med gjesterommet. Det blir så fiiint!!! Gule vegger, hvite lister og nytt laminatgulv!! Synes jeg er -og har vært- flink!!!

Søstra mi er veldig spent på og se, for hun synes rommet har vært jævlig stygt- og har hatt rett i det......

Gleder meg så til hun g hennes sambo kommer i helga! Det er ikke bare, bare når søstra di flytter 45 mil unna! Telefonlinjene er myyyye optatt!!

Ellers har mannen min og jeg det godt nå. Den krangle perioden vår er over, og nå bare koser vi oss sammen. Det er så godt og ha noen og være glad i!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Denna dagen har jeg gleda meg til lenge!!!!

For det første slutter Mannen to timer tidligere enn vanlig, skal ha dildoparty her i kveld :wink: og søstra mi med sin sambo er¨på vei hit. De bor 45 mil unna, og vi så hverandre sist i mellomjula. SKYND DERE OG KJØR OG KOM HIT SNART!!!!!

Men, før den tid så går jeg rundt med mobilen i lomma nærmest. Venninna mi er opp til fagprøva i dag og hun har strøket før. Dette blir spennende og se om hun klarer det denne ganfen!! Uff....glad jeg er ferdig med det der!!

Oppussinga går også mot en slutt, skal legge gulv i dag eller ¨så fort som mulig. Blir kjempe pent der inne! Synes jeg har vært flink!!

Ellers har jeg sykt mye og gjøre idag. Så egentlig har jeg ikke tid og innom her, men sånn er det når man er avhengig! Ha ha ha

Var på cafè med mamma igår, og der hadde de glutenfrie kaker! Jeg kunne -akkurat som normale mennesker- gå og kjøpe meg kake og spise uten og være redd for og bli syk. Deilig!!!!

Men, mamma fortalte om en tlf. samtale hun hadde hatt med mormor hvor mormor hadde sagt til mamma at hun måtte begynne og slanke meg snart! Herregud, jeg er en gift kvinne på 24, jeg bor ikke hjemme, tjener mine egene penger (nesten ihvertfall....) og er ingen fjortis som bor hjemme lengere!! Javel, så bruker jeg str. 48 i klær, men jeg har former og synes faktisk jeg ser pokker så bra ut!! Synes det er for jævlig at hun på 77 år ikke har andre ting og henge seg opp i enn min vekt! Javist er jeg stor, men jeg lider ikke under det!! AAAARGHHH!!!!

Nei, skal jeg hive meg rundt oh begynne og gjøre noe da, tro?? Da går også tida frem til søstra mi kommer litt fortere...... sies det ihvertfall!! :ler:

Det var alt tror jeg.......

Jo...skuffende lite hilsner i dagboka mi, asså!! :blunke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei snuppa!

Bra det var gøy på dildopartyet da. Får joine neste gang - hehe :Hehe:

Også må vi ta en cafètur en dag snart :D

Gleder meg allerede!

Din mormor høres meget forferdelig ut, sånn hun snakker om deg. Jeg gremmes på dine vegne. Synes uansett du ser flott ut jeg, og du har en strålende og fin personlighet :D

Så drit i dem og andre slankemaniske vesner,- og kos deg med den du er :D

Sender deg en mail imorra jeg.

Håper X står på fagprøva da! *spent*

Håper også at du og din søster har hatt det bra i helgen! Synd at de bor så langt unna :cry:

Hvilken cafè er det de har glutenfrie kaker på ? Kaffecompagniet ?

Det er jo utrolig bra at noen steder har det i allefall :D

Håper oppussinga går i orden :D

Stooor klem fra meg : - )

- Pratas!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for hilsen, Diva! Joda, hun bestod fagprøva- heldigvis!!! Deilig og endelig klare det på tredje forsøket! Glad jeg bestod min, selvom jeg måtte ha to forsøk....

Det var så deilig og ha søster her! Selvom ikke vi har sett hverandre på 5 måneder, er det som om de ikke har vært borte. Det var som om de bare hadde vært på ferie en liten tur! Kan kanskje ha noe med at vi prates til tider hver dag på telefonen.....

Dildopartyet var en suksess. Jeg bestillte:

¤Vaginakuler

¤Varmende massasjeolje

¤Penisring med klit.stimulator

¤Nettingstrømpebukse

¤Undertøy til Mannen

Tre jenter bestilte for tilsammen 2.500 kr....

Lørdagen var søster og jeg i byen en tur, prata og kikka på alt mulig rart. Var og på cafè, og spiste kaker (ja, Diva, det er på Caffè Komp.)og prata litt til.

Var meninga vi skulle på fest, men det ble ikke noe av allikevel. Veit ikke hvorfor.....

Istedet var jeg hjemme alleine (mannen jobba) og rydda litt, vasket opp og bakte kaker til konfirmasjon vi skulle i om søndagen. Broder`n og kammerat av ham var og innom, som vanlig. Hadde en stille og rolig lørdag.

Konfirmasjonen om søndagen var så koselig! Det var tre-meningen min som ble konfirmert, og det var hyggelig.

Etter konfirmasjonsselskapet (grøss for en setning) reiste vi en tur oppom svigers. Der var det OK, helt til Mannens bror og gravide kone nom. Hun er xtremt oppmerksomhets syk, og skal fortelle ALT!! Det er en grunn til at jeg kaller henne "Sirkus-Heidi" Det er kos at de skal ha barn, og jeg gleder meg til og bli tante, men hvorfor er det det eneste som betyr noe?? Så fort hun kommer og åpner munnen er det ingen andre som betyr noe. Jeg føler meg redusert til noe ubetydelig som ingen lengere ser, for alle konsentrerer seg om henne. Svigerinna, asså..... Og hun vet dette, og benytter seg av det! Dessuten er det nesten vondt og høre på henne. Som sagt så skal jeg bli tante, og gleder meg stort til det, men vi prøver sjøl og få barn, og vi ønsker oss det SÅ! De gjorde det bare et par ganger så var det i boks. I går var det like før jeg begynte og gråte når hun fortalte om lengden på babyen, vekt, at den sparker osv..... Og svigers gleder seg jo, naturlig nok, og sitter der oppslukt i det hun kan fortelle. Hadde jeg gått, hadde ingen merket noe..... Kanskje Mannen, da....

:(:(:(

Over til noe positivt: Driver og planlegger 55-års lag siste helga i Juni. Da feirer vi Mannen sin 30-års dag, og min 25-års dag! (HEI DIVA!!! Hold av helga, HØRER DU????)

Det blir koselig!!!

Nei, nå må jeg få gjort litt andre ting!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Uff...jeg er litt trist nå.

Fikk beskjed idag om at stefaren til min søsters sambo døde av hjerteinfarkt idag, noen-og-femti-år gammel.

Jeg og Mannen kjenner ham og min søsters sambos mor godt, så dette er trist. Var bare dette jeg ville skrive.

Alle mine tanker går til de i Stavanger nå.

:cry: :cry: :cry:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff...jeg er litt trist nå.

Fikk beskjed idag om at stefaren til min søsters sambo døde av hjerteinfarkt idag, noen-og-femti-år gammel.

Jeg og Mannen kjenner ham og min søsters sambos mor godt, så dette er trist. Var bare dette jeg ville skrive.

Alle mine tanker går til de i Stavanger nå.

:cry: :cry: :cry:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det bare en halvtime igjen av dagen. Jeg sitter her med en kald Vikingfjord Ice, i nattkjolen og hører på U2.

Irommet vedsiden av driver Mannen på og legger siste finish på laminatgulvet på gjesterommet. Han har vært superflink!!!

Skjorte er strøket og mitt pentøy er lagt frem.

I marsvinbura ligger Maja på god` plassen sin og sover, mens Martin sover inne i det lille huset inne i buret.

Pus er ute.

Det er en slags harmoni over oss nå. Det er ro i hele huset.

Deilig......

Det ser ut til at Mannen bytter firma og jobbe for. Et som er bedre, høyere lønn, og slik at han slipper all reisinga. Et firma han vil trives i....

Det blir godt. Tror det bidrar til at vi får det bedre sammen. Har jo hatt krangle perioder, jeg vet han mistrives på jobben, og det er derfor. Prøver det jeg kan og være snill og forståelsesfull, men det er ikke alltid like lett......

Dette har vært en bra uke. Tiltross for dødsfallet. Var på en liten bytur med mamma om tirsdagen. Var b.la. på Kid Interiør og kjøpte stua gardiner til 120kr!!! 30kr pr. lengde kosta det! Endelig noe jeg og hadde råd til- også var de jo SÅÅÅ lekre!

Onsdag var jeg hjemme og koste meg, sydde masse, rydda og bare pusla hjemme. Synes det er deilig og gjøre dette en gang iblant....

Torsdag møtte jeg Diva på cafè i byen, da skal jeg si timene flyr!

Det er deilig med slike venninnetreff, for jeg var litt lei meg. Mannen var -etter en krangel med sin sjef- sendt til Oslo for og jobbe der. Det betyr jo da at han overnatter der inne, og jeg blir alleine. Ikke noe morro i det hele tatt..... Derfor var det kos med en bytur med Diva.

Vi skal og feire 17.Mai med henne og sambo, og det blir sikkert kjempe kos!! :D

Ellers er det ikke så mye og nevne! Jeg begynner og bli trøtt,

da...... :Gjesp:

Tenker jeg runder av her, skal bli litt flinkere til og skrive her, jeg!

God 17. Mai alle sammen!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff....nå måtte jeg bla langt ned for og finne meg igjen! :-?

Ække så flink jeg til og skrive.......

Nuvel, hadde en kjempe koselig 17.mai med Diva og hennes sambo. To flotte mennesker jeg er glad i!! :D

Etter borgertoget reiste Mannen og jeg til Porsgrunn igjen, en liten tur innom foreninga der mine svigerforeldre satt, og hadde en koselig prat med dem.

Etter dette kjørte vi hjem, og parkerte bilen. Vi skulle nemelig ut og spise middag. På veien over til byen møtte vi på brodere`n og en venn av ham. De var ute og råna (tydelig morro for dem) og hadde det gøy med det.

Synes det enda er rart og se ham i bil. Han er jo lillebror!!! Så stor, men allikevel vil han alltid være liten for meg.....

Middagen var super koselig. Han spiste spaghetti i fløtesaus med kylling, og jeg spiste en biff med tomatsaus. Det var godt, og med hvitvin i glassene våre hadde vi det riktig så koselig!

Etter middagen var vi innom et utested, drakk en cola, og han en øl før vi satte kursen hjemover igjen. Var hjemme rundt 22.30, iseng kl.23, og sovna seint..... :rodme:

Søndag våkna vi til triste nyheter. En 17-åring var blitt kjørt ihjel på brua like ved her jeg bor. Kjempe trist! Da jeg gikk over brua idag lå det masse blomster der, og jeg ville bare gråte.

Viste ikke hvem det var (men broder`n gjorde det) men det er jo tragiskt når slikt skjer. Stakkars alle som berøres av slikt.....

Ellers jobber Mannen mye nå, han er på stoppen på en bedrift, og det er en del og gjøre. Han jobba til kl. 20 igår, og det blir nok noe slikt idag og.

Godt jeg trives i eget selskap!

Men, nå er jeg sulten, og vil lage meg noe mat!

That`s all folk`s!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...