Gå til innhold

Ekteskap er også de kjipe dagene


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Vi har flest gode dager, men likevel nysgjerrig på gode tips til hvordan man kommer seg gjennom kjipe dager. Del her :) er av den oppfatning at de aller fleste ekteskap kan overleve med riktig innstilling og god jobb fra begge parter.

Mitt beste tips er faktisk å finne en som selv har foreldre som fortsatt er sammen. Da har jo begge sett at ekteskap kan overleve - men det trengs myyyye god innsats fra begge parter ja

Anonymous poster hash: 0bfaf...5a8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Tekola

Kommunikasjon er viktig, mener jeg. Ta opp ting med en gang, eller så fort som mulig. Det å gå rundt og vente på at den andre skal skjønne hint, forstå hvorfor man er sur eller lignende tror jeg er roten til mange problemer. Selvfølgelig skal man kunne bli sint, såret og så videre, men da er man nødt til å snakke med partneren sin om dette. Ikke alle andre, for så å regne med at partneren forstår hvorfor man reagerer som man gjør.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjipe dager?

Er vi på 50-tallet eller? Dagens kvinner har krav på utelukkende gode dager, og ellers alt annet de måtte få for seg å peke på! Ellers er det "DUMP HAM"!



Anonymous poster hash: aa9cb...051
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har flest gode dager, men likevel nysgjerrig på gode tips til hvordan man kommer seg gjennom kjipe dager. Del her :) er av den oppfatning at de aller fleste ekteskap kan overleve med riktig innstilling og god jobb fra begge parter.

Mitt beste tips er faktisk å finne en som selv har foreldre som fortsatt er sammen. Da har jo begge sett at ekteskap kan overleve - men det trengs myyyye god innsats fra begge parter ja

Anonymous poster hash: 0bfaf...5a8

Jeg vil si snakk sammen, sørg for å ikke misforstå hverandre. Ha tålmodighet til å forklare når den andre ikke forstår.

Lær deg å svelge noen kameler, blir litt som med barn, ikke velg å ta alle kamper, men de som er viktig tar du.

Her har d vært uker/måneder der jeg ikke har gjort annet enn å irritere meg over han.

Da er de romantiske følelsene borte, vi måtte jobbe litt med d, men de kom tilbake.

Her kom de tilbake ved at han dro ut på trening etter ungene var lagt, jeg fikk en kveld aleine, vi så ikke på tv annet enn film med ungene, vi prøvde å få kvalitetstid sammen, spilte kort/brettspill,lagde god mat sammen, hadde gode samtaler og gikk mye turer sammen.

Dette er mannen i mitt liv, men den gangen glemte jeg d.

Jeg er så inderlig glad jeg har husket på d igjen 😉❤️

Anonymous poster hash: 24463...13a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommunikasjon er viktig, mener jeg. Ta opp ting med en gang, eller så fort som mulig. Det å gå rundt og vente på at den andre skal skjønne hint, forstå hvorfor man er sur eller lignende tror jeg er roten til mange problemer. Selvfølgelig skal man kunne bli sint, såret og så videre, men da er man nødt til å snakke med partneren sin om dette. Ikke alle andre, for så å regne med at partneren forstår hvorfor man reagerer som man gjør.

Kommunikasjon er viktig, men man kan fint kommunisere uten å snakke sammen. Å snakke er kun en av mange måter å kommunisere på. Mange parforhold lider nok av at det kommuniseres mye (være sur, skule på hverandre, forlate rommet, være taus osv) men snakkes for lite. Da oppstår det også mange misforståelser fordi man tolker hverandre på forutinntatte måter.

Mannen min er min kjæreste og aller beste venn. Jeg synes noen ganger at vennskapsdelen av forholdet blir undervurdert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er enig i det med kommunikasjon. Jeg tror også det er svært viktig å være direkte uten å være frekk. Viktig å ikke gå rundt grøten, og å ikke komme med hint.

Tror også mange kunne hatt nytte av å lese samlivs-bøker sammen. Gjerne høyt for hverandre også at man snakker sammen om det. Men det fordrer jo at begge parter er villig til det.



Anonymous poster hash: be876...2a4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Solstråla88

Hos oss er samarbeid veldig viktig sammen med kommunikasjon. Vi er veldig lite uenige, krangler lite men kan diskutere endel. Vi er ti mennesker med sterke meninger😉 mulig ting endrer seg, i juni har vi vært gift i 3 år og vært samboere i 7 år

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjipe dager?

Er vi på 50-tallet eller? Dagens kvinner har krav på utelukkende gode dager, og ellers alt annet de måtte få for seg å peke på! Ellers er det "DUMP HAM"!

Anonymous poster hash: aa9cb...051

Da er du naiv....skal ikke være dans på roser hele tiden.

Anonymous poster hash: 67f2d...def

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror det er viktig å være snille med hverandre. Har kjæresten en kjip dag/ mye å gjøre? Gjør noe hyggelig for ham/henne! Det trenger ikke være mer enn en skuldermassasje, å komme hjem med favorittsjokoladen eller en ny og spennende øltype eller fikse et eller annet kjedelig/praktisk/husarbeid som den andre skulle gjort. Og så er det viktig å fortelle partneren at du er glad i ham/henne, oppmuntre hverandre og ha mye fysisk nærhet (både kos og sex). Og om den ene har en dårlig dag så bør en være voksen nok til å ikke ta det ut på partneren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hos oss er samarbeid veldig viktig sammen med kommunikasjon. Vi er veldig lite uenige, krangler lite men kan diskutere endel. Vi er ti mennesker med sterke meninger mulig ting endrer seg, i juni har vi vært gift i 3 år og vært samboere i 7 år

Jeg håper du mente å skrive to, det der hørtes sykt slitsomt ut! :P

Anonymous poster hash: 3bb7f...67e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommunikasjon er viktig, slik det er nevnt her, og så tror jeg også at vennskapet for vår del gjør forholdet vårt sterkt. Jeg ser på min samboer som min bestevenn og vi gjør mange ting sammen fordi vi har det gøy sammen, ikke kun fordi vi er kjærester. Vi deler ikke bare interesser, men også verdier, holdninger og tanker.

Så tror jeg det er viktig å ta vare på de gode tingene, le mye og lære seg å ikke gnage på ting. Gå videre og erkjenne ens feil. At begge gir og tar. Vi stiller opp for hverandre og det er sjelden sure miner.

Joda, vi krangler innimellom, men som regel snakker vi mye om det, kommer til enighet og blir venner. Det er aldri destruktive krangler og surmuling i ukesvis. Uenigheter og krangler er ikke til å unngå, men da handler det om å finne en måte som gjør at de utgjør minst mulig i hverdagen.

Mvh Yvonne :heiajente:

Endret av Yvonne
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Solstråla88

Jeg håper du mente å skrive to, det der hørtes sykt slitsomt ut! :P

Anonymous poster hash: 3bb7f...67e

Haha! Amme verden😂 mente naturligvis to😉

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kaffelattn

Blir det for mange kjipe dager så er det mye bedre å være alene.

Både jeg og tidligere kjærester /samboere har hatt foreldre som er gift hele veien.

Kan ikke si det har hjulpet.

Endret av Kaffelattn
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...