Gå til innhold

hjelp ang. hvordan håndtere opplysninger som kommer 10 år for seint


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Min bror gikk bort for over ti å siden og jeg har hatt en lang og tung sorgprosess. Mye av grunnen er at ting som skjedd rundt dødsfallet hans ble holdt skjult for meg(blant annet at han lå i koma i 12 timer før han døde).Og så har jeg ikke fått forståelse på at min sorgprosess har vært veldig annerledes enn "vanlig". Det jeg har fått beskjed om er at mye er at det var på tide jeg kom meg videre, for alle andre hadde det.Men det var ingen der å støttet meg. Jeg har akkurat begynt å akseptere at han er borte, så kom det frem at det jeg har trodd var grunnen til at han døde ikke var det likevel. Jeg har i over 10 år trodd at han døde som følge av en sykdom han hadde. Men han fikk et hjerneslag. Dette har jeg aldri fått vite.

Jeg fikk vite det av min mor, og har lyst å ta det opp med henne men samtidig er det vanskelig. Jeg var 16 år når min bror døde.

Det er jo lenge siden, men jeg føler meg såret over at de har skjult dette for meg. Jeg tror ikke det er en bevisst handling å skjule det for meg, men det er vondt og vanskelig likevel.

Noen som har noen tanker om hvordan gripe ann situasjonen?

Anonymous poster hash: 8acab...eee

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ingen som har noe synspunkter på dette? Trenger veldig råd for jeg aner virkelig i hvordan jeg skal ta det opp. Om det i hele tatt er lurt å ta det opp.

TS

Anonymous poster hash: 8acab...eee

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo du bør ta det opp. Min mor døde etter flere års sykdom, og min far holdt bevisst ting tilbake mens hun var syk. Var flere ting han lot være å fortelle oss, blant annet sykdommens alvorlighetsgrad. Det ble så klart ikke gjort for å være kjip, men for å beskytte oss, eller kanskje fordi det var vanskelig for han å snakke om. Uansett er resultatet det samme, føler meg til tider bitter, utelatt, misforstått. Så kan skjønne litt av hvordan du har det. Derfor er mitt tips å snakke ut om det og bli ferdig med saken. Si til din mor at du har hele tiden trodd at broren din døde av sykdom, men så fortalte hun at det var en annen dødsårsak. Si at det kom som et sjokk på deg, for dette var nye opplysninger for deg. Spør hvorfor du får vite dette først nå. Forklar at det er viktig for din sorgprosess å få vite hva som faktisk skjedde. Lykke til.

Anonymous poster hash: ab224...aaa

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...