Gå til innhold

Når svigermor forskjellsbehandler


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

I det siste har det bare blitt mer og mer tydelig at svigermor forskjellsbehandler sine to voksne sønner.

Jeg ser at det sårer mannen min, selv om han ikke sier noe. Jeg har ikke ville ta det opp med mannen da jeg tenker han burde få si noe om det selv hvis han ønsker å lufte tankene. Han er en mann av få ord, så slike ting deler han svært sjeldent. Men samtidig ser jeg at det går inn på han, og lurer på om jeg burde prøvd å kommet inn på emnet så han fikk en mulighet til å lufte tankene. Men burde jeg bare la det ligge?

Når det er sagt så har svigermor mange gode sider, og jeg har aldri vært på kant med henne. Så jeg har ikke noe vondt å si om henne.

Anonymous poster hash: 7f02c...95d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kanskje han gir F? Hva moren min synes om meg og broren min bryr jeg meg heller lite om. Om han bryr seg, så er han en pudding.

Anonymous poster hash: a7224...463

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har det også slik, føler jeg er det svarte får, prøvde da det opp en gang, det gjorde vondt verre

Anonymous poster hash: 6d775...d4f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har lik situasjon. Snakk med mannen din! Vi tok en prat om det, å det kom frem at slik har det vært hele tiden, så han var vant til det, selv om det er litt sårt.. Han ville ikke gjøre noe med det.. Det beste er nok at du som svigerdatter ikke tar det opp med svigermor.. Jeg klarte nemlig ikke holde meg og slang ut en kommentar etter at hun hadde sittet lenge og "skrytt" av seg selv om hvor flink hun er til å gjøre likt for alle.. Det ble rabalder...

Anonymous poster hash: 304dd...b6e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Samme her også. Vi har pratet om det og det har alltid vært sånn. Han har hintet til moren innimellom i det siste, men hun tar ikke hintet. Hun besøker oss aldri, likevel forventer hun at vi skal komme på besøk til henne... Blir ikke godtatt!



Anonymous poster hash: c53f1...297
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er så redd for å snakke "drit" om svigermor. Vil tro han ikke ville synes det var veldig koselig hvis jeg sa noe stygt pm henne.

Men det har ikke alltid vært slik, ihvertfall har det ikke vært synlig for meg før det siste halve året.

Jeg er vant med at mitt søsken og jeg blir likt behandlet. Og det ville aldri falt meg inn å forskjellsbehandle barna våre.

I går hadde vi igjen en episode hvor jeg tydelig så hans ubehag. Vi har spurt (for første gang på tre år) om hun kan være barnevakt et par tre timer for oss en dag. Og det kunne hun. Men så kunne hans bror fortelle at hun hadde tilbydd seg å være barnevakt for deres barn samme dag. Ikke er hun tøff nok til å si noe om det selv om at det er endringer i planene, og tar han det opp går hun rett i offerrollen.

Jeg er vant til at man kan si ifra til sine nærmeste uten at det blir noe ramaskrik, men med henne må vi liste oss rundt. For får hun noe som i det hele tatt kan minne om kritikk er det stakkar så synd i henne.

Men godt å vite at han ikke er alene om å ha en slik mor.

Anonymous poster hash: 7f02c...95d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mine svigerforeldre bor et stykke unna så de må overnatte når de er her i byen. Broren til min sambo bor også her. Svigerforeldrene mine bor alltid hos broren, og de kan gjerne være der i ei uke uten at de engang gir lyd fra seg. Jeg ser at min sambo reagerer på det, men han har begynt å innse at vi kan ikke gjøre så mye med det, bortsett fra å la være å besøke de andre veien.



Anonymous poster hash: c53f1...297
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...