Gå til innhold

Hjelp! Spysjuka!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har en datter som akkurat har fyllt tre år.. Nå har hun vert dårlig og spydd i tre dager.. Hun har lyst på drikke, og har spist litt druer..

Men i dag har jeg merket at hun ikke har tisset for hele dagen nesten.. Hun er slapp, men svarer når vi spør henne om noe og snakker/er til stede..

Leser jo på nettet at man skal passe på bleier når barna har omgangsyken.. Så jeg lurer på om jeg bør kontakte lege i morgen, eller er dette normalt?? Vi har ikke hatt denne sykeb i hus til nå, så er litt uerfarne :/

Anonymous poster hash: cfc73...17e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hun har litt feber også..

Anonymous poster hash: cfc73...17e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spydd i tre dager, lite urin og slapp? Ville ringt og dratt til legevakten, kan hende hun må ha væske intravenøst. Lite urin kan være et tegn på det, men klyp sammen huden hennes på oversiddn til hånda; går den raskt tilbake? Eller ikke?

Anonymous poster hash: 13915...bb4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spydd i tre dager, lite urin og slapp? Ville ringt og dratt til legevakten, kan hende hun må ha væske intravenøst. Lite urin kan være et tegn på det, men klyp sammen huden hennes på oversiddn til hånda; går den raskt tilbake? Eller ikke?

Anonymous poster hash: 13915...bb4

Okay.. Når har hun sovnet for natten og hadde bra allmentilstand før hun sovnet, så jeg venter nok uansett til i morgen..

Forstår ikke helt hva du mener med å klype den sammen? :/

Anonymous poster hash: cfc73...17e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okay.. Når har hun sovnet for natten og hadde bra allmentilstand før hun sovnet, så jeg venter nok uansett til i morgen..

Forstår ikke helt hva du mener med å klype den sammen? :/Anonymous poster hash: cfc73...17e

Du samler hud mellom to fingre, bruker huden tid på å trekke seg tilbake når du slipper den, er det et tegn på dehydrering. Er hun ikke slapp mer, mener du?

Anonymous poster hash: 13915...bb4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du samler hud mellom to fingre, bruker huden tid på å trekke seg tilbake når du slipper den, er det et tegn på dehydrering. Er hun ikke slapp mer, mener du?

Anonymous poster hash: 13915...bb4

Okay.. Skal gå opp å skekke det :) takk for tips!

Hun var slapp jo, men hun ville at vi skulle lese bok og hun pekte og kommenterte boken ivrig.. Vil si at det er god almenntilstand?? :)

Anonymous poster hash: cfc73...17e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okay.. Skal gå opp å skekke det :) takk for tips!

Hun var slapp jo, men hun ville at vi skulle lese bok og hun pekte og kommenterte boken ivrig.. Vil si at det er god almenntilstand?? :)Anonymous poster hash: cfc73...17e

Det er vel kun du som vet hvordan datteren din sin tilstand er, men vær litt obs da dehydrering kan være farlig. Etter 3 døgn med oppkast, mister kroppen veldig mye væske. Da jeg spydde sist, spydde jeg en halv dag, og jeg ble faktisk dehydrert bare av det.

Anonymous poster hash: 13915...bb4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel kun du som vet hvordan datteren din sin tilstand er, men vær litt obs da dehydrering kan være farlig. Etter 3 døgn med oppkast, mister kroppen veldig mye væske. Da jeg spydde sist, spydde jeg en halv dag, og jeg ble faktisk dehydrert bare av det.

Anonymous poster hash: 13915...bb4

Ja.. Men i og med at jeg lager en tråd her så er jeg jo litt bekymret.. Så takker veldig for svar og tips altså :)

Jeg trodde hun hadde sovnet, men hun ropte akkurat at jeg måtte komme å skru på lydboken på nytt.. Prøvde det med hånden og det var ikke noe unormalt der.. Den trakk seg fort sammen.. Fikk i henne litt saft også :) jeg får vente å se i morgen tidlig tenker jeg.. Men enda en dag uten tiss går ikke!

Anonymous poster hash: cfc73...17e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min minste hadde en heftig runde omgangssyke i jula, og da var jeg alvorlig bekymret for dehydrering. Han tisset lite, og huden på magen gikk sakte tilbake om man klemte den sammen.

Min løsning er - som alltid - å ringe legevakta. De stiller de rette spørsmålene og sier fra om de mener man bør komme inn til sjekk. I vårt tilfelle dro vi ikke til legevakta fordi allmenntilstanden hans var god - dvs han fulgte godt med, svarte på spørsmål og var seg selv (om enn en slappere utgave). Så ring og hør. Da slipper du også å lure.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syntes du bør ringe legevakt nå og spørre om du skal vente til i morgen med å få ungen undersøkt ,

Degydrering på barn går veldig fort gale veien

Anonymous poster hash: c5c19...538

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde hun tisset noe før du la henne i dag? Har hun gjort det kan du mest sansynlig vente til i morgen, har hun derimot ikke tisset en dråpe hele dagen hadde jeg dratt rett til legevakten.

Uansett kan du jo ringe og høre. Vet ikke hvor du bor, men i Bergen er det et eget legevakt-nummer der du ringer for å bare spørre om råd. Da får du snakke med en sykepleier som spør masse spørsmål for å avgjøre om du skal komme inn med en gang eller vente.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...